PDA

View Full Version : gitaarfestival Dortmund



blues_traveller
9 juni 2003, 06:56
Ik ben naar het gitaarfestival in Dortmund geweest. Daar speelde Tommy Emmanuel, Richard Smith en Muriel Anderson. Dat is het mooiste gitaarfestival wat ik ooit heb gezien. Ze speelde dan ook net de muziek waar ik zo van hou namelijk veelal nummers van Chet Atkins en Jerry Reed.
Hoe Tommy en Richard bovenstaande grootheden immiteerden was prachtig om te zien. Het zijn geweldige fingerstyle spelers. Ik had nog nooit gehoord van Richard Smith maar die man is echt goed. Chet Atkins zei over hem, "hij speelt al mijn nummers alleen beter dan mij"
Muriel Anderson was ook klasse. Ik denk dat zei één van de beste vrouwelijke fingerstyle spelers van de wereld is. Prachtig hoe Tommy en Muriel het bluegrass nummer "Angelina Baker" speelde met daar achter aan Foggy's Mt. bluegrass breakdown.
Het was een onvergetelijke avond (ze speelde met zijn drieen van 20:00 tot 00:00) en ik heb spijt dat ik het niet opgenomen heb

bert
13 juni 2003, 17:53
:wink: Misschien een tip : Laat het ons eens weten als er weer zo iets is.
Achteraf natuurlijk een leuk verhaal, maar misschien was ik er zelf ook wel heen gegaan.
Bert.

blues_traveller
13 juni 2003, 19:50
Dat had ik graag gedaan maar ik zag 1 dag van te voren op Muriel Anderson haar website dat zij naar Duitland kwam.
Dat Tommy Emmanuel er ook was, was een grote verrassing voor mij.
Het was een spontaan uitstapje wat heel mooi uitpakte.
Als ik volgende keer weer eens iets zie zal ik het zeker vermelden want ik richt mijn ogen wat meer naar de Duitse festivals want daar wordt veel meer georganiseerd als hier in Nederland

bert
13 juni 2003, 20:08
IK GELOOF JE.
IK HOU JE ER AAN DE VOLGENDE KEER. :lol:
Andere vraag : leeft die muziek daar nog een beetje bij onze zuider-buren, of houden ze nog steeds van Deep Purple, Scorpions, MSG etc.
Bert.

blues_traveller
13 juni 2003, 20:48
Het publiek was echt goed. De mensen waren super enthousiast maar wat wil je ook met zulke muzikanten. Tommy Emmanuel en Richard Smith zijn niet alleen wereld gitaristen maar ook nog eens heel goede entertainers met ongelooflijk goede humor. Ze hadden ook goeie Duitse jokes, die echt wel insloegen bij het publiek.
Ik zag dat er ook een behoorlijk aantal Nederlanders aanwezig waren dus het festival zal niet geheel onbend zijn geweest.
http://www.dizzy-fingers.de
Ik weet zeker dat ik volgend jaar weer aanwezig zal zijn want goeie akoestische muziek interesseerd me altijd.
John

bert
14 juni 2003, 14:01
:oops: ZUIDER-BUREN . . . . Ik bedoelde OOSTE-BUREN . . . .
Bert.