PDA

View Full Version : Laney Lionheart L5T 112



VanDiekum
15 april 2012, 10:23
Zon naar een lange tijd zoeken voor de perfecte tone toch mijn ultieme huis/recording amp gevonden namelijk de Laney Lionheart L5T 112.

Ben er uitermate tevreden mee en laat me Fender Telecaster Cumstom 62 MiJ uitermate goed klinken met zijn DiMarzio Twang King's in neck en brug positie als ik er tijd voor heb zal ik een wat proberen op te nemen.

Laat je niet bedonderen door de specificatie's want hij staat wel genoteerd als een 5 watt versterker , maar zo klinkt ie zeer zeker niet clean op volume standje 3 is geloof me al hard zat voor thuis en als je voorbij de 7 komt geeft ie een heerlijk blues randje wat al boven een goede drummer uit zal komen.

http://www.laney.co.uk/show_prod.php?prod=l5t-112 . Dat is hem dan zal wel eens goede foto's maken van de mijne als ik weer eens een goede camera heb.

the sure thing
15 april 2012, 10:39
Heeft ie op hoog volume geen last van ongedefinieerdheid?

macwilliams
15 april 2012, 10:59
Gefeliciteerd lijkt me een leuk ampje.
Heb je de zt nog?

Pepe
15 april 2012, 11:19
Ik snap het concept van die 5 watter niet echt. Hij is eigenlijk te groot en gaat te hard voor handig slaapkamer ampje en de 20 watt versie is niet kleiner of veel duurder dan de 5 watter maar heeft dan wel weer genoeg headroom voor podia. 20 watt uit 4xel84 halen zal ongetwijfeld een reden hebben maar die doorgrond ik niet.

VanDiekum
15 april 2012, 11:38
Ik zocht geen amp voor podium gebruik alsooit de tijd daar is zal het wel eens komen, maar ik zocht egt een goede buizenversterker voor thuis ik heb trouwens die Laney Lionheart niet nieuw gekocht maar 2dehands voor 450 euro.
In reactie op macwilliams .. jah cker heb ik die ZT nog zit een goed geluid in alleen je merkt wel dat het een transistor amp is en heb hem ook al uit geprobeerd op de Celestion G12h heritage speaker die in de laney zit en dat was een hele ervaring lol dan kan ie hard :P

Ik heb ook voordat ik de Laney Lionheart l5t had gekocht de 20 watt versie uitgeprobeerd bij souman in wezep, maar dat gaat egt te hard voor gewoon thuisgebruik als ik daar een randje op het clean channel wil krijgen moet ik elke keer nieuwe ruiten kopen die 20 watt is trouwens egt een stuk duurder 700 euro voor alleen de head en dan nog de cab erbij zit je zo op de 1200+ euro.

Ben het wel zat steeds dat mensen die 5 watt afkraken voor de weinig headroomop het clean channel dat valt reuze mee met deze versterker en als ik een clean versterker had willen hebben dan had ik wel een twin gehaald of een princeton maar dan kan me niks bekoren :P

Midwolda
15 april 2012, 11:46
Nou en ik snap het lekker wel ;) , 't zijn gewoon heerlijke thuis-amps.
Single ended 5 watts door een 12", helemaal goed.

Qua afmetingen en vermogen vergelijkbaar met mijn Koch Classic SE12 (schakelbaar 4 of 12 watts).
Qua features heeft de Laney dan weer een uitgebreidere toonregeling, reverb en een footswitch voor de drive.
Wat heeft-ie voor uitgangen, VanDiekum?

Mitch
15 april 2012, 11:46
Ah, heb jij 'm gesnatcht? Coole bak hoor! En met een Heritage H30 erin heb ik er alle vertrouwen in dat dat bakkie ook prima blèrt op een podium. Maar als je vrij genoeg woont zal het thuis nog wel te doen zijn? Hoe dan ook: van harte, is een mooie combo!

VanDiekum
15 april 2012, 11:48
Zijn beste voordeel is dat hij juist heel erg gedefineerd blijft op welk volume je ook speelt cker het drive volume geeft heel veel karakter( geen idee hoe je dat goed kan beschrijven) deze 5 watt versie is ook niet bedoeld voor egt podium gebruik meer een home/recording amp.

De kwaliteit straalt er wel vanaf van welke hoek je ook kijkt je kan zien dat er veel aandacht is besteed ookal is dit nr. 1833 uit de reeks geen idee hoeveel er egt zijn gemaakt.
Enige nadeel is dat ie egt zwaar is voor een 5 watter met 19 kilo is ie niet bepaald handzaam te noemen maar de 5 watt clasificatie doet hem niet veel eer aan want als je hem naast een bv marshall class 5 zou houden of een bugera v5 ( die ik ook in me bezit heb gehad ) zou hij er cker boven uit komen

VanDiekum
15 april 2012, 12:01
Hij heeft een schakelbare speaker uitgang van 8ohm naar 4 ohm dus je kan hem ook aan het bij behorende 2x12 cabinet hangen van de lionheart serie heb dat nog niet uitgeprobeert , maar volgens laney is ie daarvoor wel voor ontworpen ik denk dat ie dan met die 2 x 12 Celestion G30H best nog wel respectable is de output trafo zal het cker wel aankunnen aangezien ie daarvoor ontworpen is

macwilliams
15 april 2012, 12:21
Ik zal binnenkort weer even wat ruimte in de schuur maken, dan gooien we de volume eens open :p