PDA

View Full Version : Nieuw funknummer



muziekschuur
14 april 2012, 22:57
http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=1216279&content=songinfo&songID=11568666
Hierbij mijn nieuw opgenomen nummer. Een all original.

beruk
15 april 2012, 00:13
Lekker deuntje. Gitaarpartij is niet overal even strak, moet wel bij de funk. Wellicht iets minder distortion ook?


Wat ik bedoel in het riff achtige gedeelte bij de gitaar partij is de accorden wisselin in het begin een paar keer nét niet gelijk. Dan weer wel dan weer niet in de maat.

Duhsjaak
15 april 2012, 08:19
Hi
Heer Beruk: I beg to differ.

Wij vinden dat wij moeten doen waar wij goed in zijn. Vervolgens geven wij de punten die niet goed zijn alle aandacht. Dat is onzin. Verbeter iemands sterke punten, dan worden zijn zwakke punten vanzelf minder zwak. Daarvan ben ik 100% overtuigd.

Ik weet te weinig van deze muziek om echt van waarde te zijn. Maar dat het een unieke stroom is, is wel duidelijk.

Jij weet daarvan veel meer af dan ik, dus ik hoop je uit de tent te lokken om eens op andere manier hier naar te kijken/luisteren.

Ik heb een soort antipathie opgelopen toen mijn held James Brown ineens dit soort muziek ging maken. Ik vind het strafwerkmuziek, maar miljoenen vinden het heerlijk. En met zo'n voorbeeld? You can't go wrong.

De klank vind ik alvast heel erg prettig. Nou jij.............
Vriendelijek groet, Gus

showband
15 april 2012, 12:12
gitaar is meer duranduran dan funk. Maar daar hoeft niets mis mis mee te zijn.

dit soort geluid:
http://www.youtube.com/watch?v=Eotbo-DsPTo

zo zie je maar dat er geen definitie van funk bestaat. ;)

muziekschuur
16 april 2012, 16:21
Bootsy Collins zegt Funk begint op de 1. (Dus voor de bas). Dan kun je met gitaar varieren op 16en en 32sten. Dat is wat ik doe. Volgens mij is het wel strak. Ook als ik het controleer met een methode om timing recht te zetten.

Als je op Soundclick de twee albums op zoekt die ik daar heb geupload. Dan zie je dat er ook een nummer bij zit waarbij ik veel met het ritme heb gespeeld. Dit om het nummer te ondersteunen. Het gaat over op een latere leeftijd een "soulmate" tegenkomen na andere relaties. En dan niet durven. Om dat te ondersteunen heb ik gekozen voor 2 ritmes... Omdat je niet de gehele track kan beluisteren is dat niet helemaal duidelijk. Maar goed.

Duhsjaak
17 april 2012, 19:36
Hi
Nou ga ik hier en nu mijzelf vreselijk te kakken zetten, maar vooruit: Ik schaam mij echt nergens voor.

Vandaag werd een Brazilliaans funky ding (baile funk volgens de Radio 3 diskjochie - nou, gooi maar in mijn pet) afgekondigd dat erg op jou nummer lijkt, Schuurtje. Dat hebben ze mooi van je gejat.

Dus Baile of niet, funk of niet: Op radio 3 draaien ze dit al (of nog steeds).

Don't let the bastards grind you down. No lite te bastardes carborandorum.
Snel aan de slag voor een nieuw ding waar ik geen kop of staart aan kan ontdekken, maar wat ik wel lekker vind.
Vriendelijke groet, Gus

EBOUE
17 april 2012, 20:51
Ik vind de backbone lekker, de essentie voor wat goeds, maar wat ik mis is dat die gitaar constant hetzelfde speelt en dan loeistrak en precies op de accenten. Zoals bij James Brown, ja daar is ie weer, want daar doet het ritme je zo naar verlangen. Je gitaar wordt de ritmesectie. In je file varieert ie nog wat en dat mag ook wel, maar daardoor mis je net die venijnige funkboot. 't Is allemaal net wat teveel van kleine dingetjes: er zit wat teveel RHCP achting gitaar in, maar dan nog een tikkeltje rommelig zelfs hier en daar, voor het ritme ook wat teveel gitaar (en wat teveel voorin de mix).. je zit de beat wat in de weg, of zo..

Mocht Bootsy het al gebruikt hebben al leus, dan heeft ie het van James Brown. 'Where's the one?'.

muziekschuur
22 april 2012, 00:55
Ik zal er op letten... (strakkere slag)

En dit accoorden schema is vast niet nieuw... (duhsjaak). Wat eigenlijk nieuw is is mijn gebruik van het woord FUNK. Waar ik mee bedoel, je kan wel andere mensen in de zeik nemen, belachelijk maken o.i.d. (fucken dus) maar beter voor je eigenwaarde is ze te "funken" als in ze voor zijn ze in de maling nemen als je het doorziet. Dit omdat de route van beledigen en beschadigen tot een heel klein wereldje leidt... Maar ook zorgt dat je zelf niet meer vertrouwt en je paranoide trekjes kan bezorgen. Als je dit zo in een tekst zou verwerken dan is dat snel betuttelend. Op deze manier kan ik direct naar het "gevoel" ervan reiken...

Maar goed, de accoordjes, of die echt origineel zijn... Tsja, ik heb die ook ergens geleerd...

Bedankt dat iedereen wilde luisteren... Da's toch altijd weer tof dat mensen naar je muziek willen luisteren en je dan ook nog wat over vertellen... Leerzaam..

Pepe
22 april 2012, 02:04
Wel, wat al gezegd is hoef ik niet te herhalen dus dan zeg iets wat nog niet gezegd is. Bij een Brown Funk slagpartij demp je, omdat dit niet kan met je rechterhand, met je linkerhand. En dan lock je in op de heupbeweging en probeert daar een onderkoelde geile vamp van te maken, kort en droog met plagende accenten. Maar vooral geil, ik kan het niet anders zeggen.

De witte funk van de Duran boys is geen funk in mijn boek.. een soort uit de hand gelopen disco waar The Mothership even over heen gevlogen is. Maar het is "Smile, it's the eighties" en de studio heeft net een dure Lexicon 244 gekocht dus dat zijn spaarzame partijen die zich ver achter in de mix ophouden en opgetuigd zijn met allerlei dingen die het niet laten lijken op een gitaar.

Ik wil maar zeggen, jouw partij hinkt een beetje op beide benen wat mij betreft. En waarom niet. Maar dan kom ik weer uit op datgene wat ik juist niet hoefde te herhalen.

muziekschuur
25 april 2012, 20:27
Ik wil toch iets nieuws. Dus uiteindelijk ben je toch een smeltpot van stijlen.. Uiteindelijk raakt een nummer je of niet. Ik denk bij jou het laatste.