PDA

View Full Version : Garments



Dweezman
14 april 2012, 13:44
Zo! Gisteravond in een lekker vol Podium Asteriks (Leeuwarden) ons album 'The Need to Belong' gepresenteerd.
En nu de forum presentatie: www.garmentsmusic.com

Ik ben erg benieuwd wat jullie er van vinden.

Dweez

bass blom
14 april 2012, 13:56
yeah, me like, mooie site ook :p

barno
14 april 2012, 14:09
Voor alle young guns die tegenwoordig vinden dat een fb, twitter en soundcloud link genoeg is, kijk es naar deze website: geweldige meerwaarde: great job!

Ace 1.15.19
14 april 2012, 15:06
Inderdaad gave site. Niet te veel bullshit maar wel een mooie opzet.

TheLargerSound
14 april 2012, 16:05
Mooi, mooi.
Ik hoor er een vleugje inspiratie van Rush in. Kan dat?

Tristan
14 april 2012, 16:06
Hele mooie muziek en productie weer!
Wat ik mij afvraag, het heeft mijns inziens sterke raakvlakken met Monstertux, is het nog steeds vrijwel dezelfde bezetting dus meer een voortzetting onder een andere naam?
Ik vind het mooi wat jullie zeggen onder het kopje press, herken mezelf daar ook wel in. :)
Een klein foutje viel me daar trouwens wel gelijk op, er staat Gaments i.p.v. Garments. ;)

jaywalker
14 april 2012, 16:27
goed sfeertje en zang valt ook snel aan te wennen. Puik werk mannen!

Dweezman
14 april 2012, 20:29
thnx allen!

Vleugje Rush? Zal wel door die analoge synths komen, denk ik. Rush zit natuurlijk wel in ons aller dna, maar is niet een inspiratiebron geweest. Zo zie je maar.

Tristan: scherp, fixen we.


Ennem, als je tof vindt: sharen en liken als een dolle!

Tristan
14 april 2012, 22:26
Ik kan niet sjaaren en lieken want ik heb geen Feestboek, ik kan wel zeggen dat ik de muziek echt tof vind, nogmaals bij deze. :)
Begrijp ik goed dat je niets kwijt wil over de overeenkomsten met Monstertux qua bezetting of heb je daar overheen gelezen?
Maakt verder niet uit hoor, ik ben gewoon nieuwsgierig of mijn gedachte klopt omdat ik de overeenkomsten qua sound wel hoor.

Dweezman
14 april 2012, 23:17
Excuus, even vergeten.

Dezelfde bezetting, zelfde schrijvers, alles. Maar we zijn de afgelopen jaren ons sterker gaan focussen en hebben geprobeerd onszelf wat 'in toom' te houden qua experimenteerdrift en uitspattingen. Niet omdat we dat niet meer tof vinden, maar vooral op het grote manco wat Monstertux had: het leek nergens op. Of dat nu wel het geval is durf ik niet te zeggen, maar we hebben het geprobeerd. Dit feit rechtvaardigt wat ons betreft ook een nieuwe naam/start. Daarnaast hadden we met de naam monstertux een connotatie-issue, waar we al eerder vanaf wilden.

Stratman70
14 april 2012, 23:20
Ik sluit me wel aan bij TheLargerSound. Ik hoor ook wat Rush invloeden hoor.
De site is zo goed, dat ie wat afleidt van de muziek. ;)

Maar klinkt dus erg goed hoor.

Henri H
14 april 2012, 23:52
Ik was al Monstertux-fan, luister het album nog regelmatig.
Dit lijkt er erg veel op, en ik kan me wel vinden in jullie connotatie-issue. Monstertux roept teveel "verkeerde" associaties op, hoewel ik daar verder geen moeite mee had.
De muziek is het belangrijkste!

Dat crunchy gitaartje en soms ook de drums klinken af en toe wel wat Rush-achtig idd, me like. :)
Het meest doet het me aan dEUS denken.

Mooie site ook, maar waar kan ik een CD'tje bestellen? Ik doe nl. niet aan iTunes. :stop:
Optredens in Leeuwarden ..... moet daar maar 's naar toe dan....

:ok: :ok: :ok:

Tristan
15 april 2012, 00:36
Ah, ja, ik begrijp wel wat je bedoelt, hoewel ik dat persoonlijk dan weer veel sterker heb met de nieuwe naam en met de bandfoto op jullie nieuwe website want het beeld dat jullie voor mij daarmee afgeven is iets van kijk ons eens ingetogen cool zijn als een stel overgestylede hipsters, maar ach, what's in a name and what's in appearance, het gaat mij toch om de muziek. ;)

Persoonlijk vond ik het helemaal geen manco dat Monstertux nergens op leek en ik hou wel van experimenteerdrift (andere "belangrijkere" mensen zullen daar ongetwijfeld anders over denken), maar ik mis het ook in Garments niet, wat mij betreft lijkt het nog steeds nergens op, haha. :D

pasqual
15 april 2012, 02:03
Het is onderhand al veel geroepen maar inderdaad erg goeie muziek, zeer mooi. Goeie productie en erg gave site. Meteen goed aangepakt, hier is duidelijk over nagedacht. En zoals H.Huisjes al vroeg: Waar kan ik de cd kopen? Ik doe ook niet aan I tunes...

Duhsjaak
15 april 2012, 07:49
Hi
100% eens met Barno: Dat er nu zoveel mooie manieren zijn om je band/het smoel van je band naar voren te schuiven wil nog niet zeggen dat dat veel gebeurt. Hier wel. Fraai!

Welke muziek ik er in meen te horen is niet zo interessant, ik hoor ook een zeer volwassen klinkende band die echt als team opereert. Petje af.

Ik hoop dat je je touragenda op de site gaat zetten. Vroeg of laat ben ik er dan een keertje bij. Te herkennen aan die brede grijns op mijn kop.
Vriendelijke groet, Gus

Henri H
15 april 2012, 11:16
Gus, die agenda staat onder de link "Dates". :ok:

Dweezman
15 april 2012, 13:59
We wachten nog op een levering uit Polen, ik verwacht dat volgende week de hardcopies binnen zijn. Bestellen kan dan via een link op de site bij Dying Giraffe Records. Ik laat't jullie weten.

Moeilijke met dit soort dingen -eigen muziek- zijn de afwegingen over wat wel, wat niet. Muziek is prio 1, dat horen jullie gelukkig ook. De verpakking is een lastiger verhaal. Iig ontkom je er niet aan om er om zijn minst over na te denken, en met wat ambities: er 'iets' mee te doen. Niks subjectiever dan muziek en de beleving van alles. Wij doen ons best en waarderen het als dat gezien wordt en hopelijk leidt tot wat leuke optredens e.d.

Recensie van 3v12 over de release is weer een duidelijk voorbeeld van bovenstaande. Je doet 't nooit goed.
Persoonlijk moet ik leren dat los te laten.

Tristan
15 april 2012, 14:59
Ach ja, ik begin me onderhand al af te vragen of sommige mensen van 3voor12 uberhaupt wel enigszins gevoel en begrip voor muziek hebben.
Ik begrijp de connectie met Death Cab For Cutie wel, met name ook in de stem en uitstraling van de zanger, maar jullie muziek is veel gelaagder, intiemer en explosiever tegelijk en ik vind de zang ook veel meer emotie weergeven, dat sommige mensen dat dan niet horen, tja.

Duhsjaak
15 april 2012, 15:08
Gus, die agenda staat onder de link "Dates". :ok:


Hi
Dank je wel. Rustig lezen is ook een kunst.
Zal me vast nog wel eens gebeuren. Maar dan kan ik niet zeggen dat je me niet hebt gewaarschuwd!
Thanks.
Vriendelijke groet, Gus

EBOUE
15 april 2012, 15:15
Prachtig!!! Zit er ook wat Mellotron onder? (1:50s)
Mooi gebruik gemaakt van extra geluidjes, zonder het basic bandgeluid in de weg te zitten. Serene zang, welke overeind blijft in het middenstuk. Gefeliciteerd met dit stukje fraais. :)

Dweezman
15 april 2012, 15:34
@eboue Jij doelt op het eerste nummer? Mellotron: sure!

HaroldA
15 april 2012, 16:56
yeah, me like, mooie site ook :p

Ik zie alleen maar "update your flash player". :???:

Dweezman
15 april 2012, 17:11
ik denk dat je je flash player moet updaten ;-)

HaroldA
15 april 2012, 17:13
ik denk dat je je flash player moet updaten ;-)

Zit ingebakken in Chrome. Ik heb overigens een hekel aan flash-only websites, dus ik denk dat ik het hier maar bij laat.

The Lo Lands
15 april 2012, 19:00
Inmiddels jullie geliked op facebook ;) Inderdaad erg mooie website en eigelijk niet storend dat de muziek direct begint te spelen. Met dit soort muziek is dat heerlijk binnenkomen! Mooie nummers en dito productie. Complimenten en veel succes gewenst! Ik ga nu nog even de overige nummers beluisteren...

Dweezman
15 april 2012, 19:21
@HaroldA Spotify, kan dat je goedkeuring wegdragen?
http://open.spotify.com/album/1cdsnNy44V5mboYVU0RYCw

@The Lo Lands Thnx!

pasqual
15 april 2012, 21:27
komen er nog optredens bij die ( nog ) niet vermeld staan op de website? En ook in het zuiden der Nederlanden?

Dweezman
15 april 2012, 23:11
We hopen van wel, we willen het wel graag. We hebben helaas geen boeker, maar ik verwacht wel dat dat weer gaat komen.

Dweezman
29 mei 2012, 17:52
Inmiddels in November 3 shows met Marillion te pakken. ;-)

Duhsjaak
29 mei 2012, 22:12
Hi
Da's nog us een bump!
Goose bumps zelfs.

Zie je wel dat het er in zat?
En wij waren erbij toen we het nog niet wisten!

Gaaf! Give 'em hell!
Vriendelijke groet, Gus

pasqual
29 mei 2012, 22:51
Komt goed uit, past ook in mijn straatje! En waar?

Dweezman
29 mei 2012, 23:32
@duhsjaak ;)

@pasqual: eind november: Eindhoven, Köln en Strassbourg.

Henri H
30 mei 2012, 08:07
Mooi man! Gefeliciteerd en succes alvast in november.

Dweezman
9 juni 2012, 15:35
Leest iemand hier de musicmaker? D'r staat wat over ons in, geloof ik.

Riky
11 juni 2012, 20:33
Perfect! Zowel de nummers als de site. Totaal plaatje klopt geweldig en klinkt super.
Echt mijn muziek dit!

Waar zijn de cd's te bestellen?

Dweezman
11 juni 2012, 22:26
Tof!

Hier is-ie zeker te krijgen: http://www.dgrmusicstore.com/contents/nl/d1.html

Riky
12 juni 2012, 09:54
Dank. Valt binnenkort in de bus.
Schandalig trouwens dan Bol.com er 7 euro bij op drukt. Hoor en zie ik de laatste tijd wel vaker.

Dweezman
12 juni 2012, 11:08
Ja, en ze hebben hem met foute albumtitel en zonder artwork in de shop staan, slordig.

Dus direct bestellen bij DGR is beter. Laat me weten wat je er van vindt!


groet,
Derek

HaroldA
12 juni 2012, 11:10
Ja, en ze hebben hem met foute albumtitel en zonder artwork in de shop staan, slordig.

Bij ons materiaal (Tank86) hetzelfde verhaal: schandalig duur en zonder artwork.

Gewoon direct bij de band kopen! Onze webshop doet het ook goed! ;)

Pakie
13 juli 2012, 12:51
Oeps ! Ik had de link voor het bestellen even gemist.
Ik heb hem nu gekocht via VelvetMusic, werkt ook prima hoor ! Duurt alleen een paar dagen.

Fantastische CD !!!!
Jullie werken alles heel goed af, zeg ; Mooie CD, goede geluidskwaliteit, mooi hoesje/boekje , mooie nummers, Perfect !
Dit is er een eentje waar ik nog heel lang van ga genieten,
Het inspireert trouwens ook om meer gitaar te gaan spelen / oefenen.

Thanks !
Pakie Peter (ook ergens bovenin Friesland)

USofguitar
13 juli 2012, 13:44
Fantastisch! Goede muziek. Alleen vond ik wel naar een paar keer luisteren dat het vaak hetzelfde klinkt: zelfde tempo and tonic landscapes. Ik mis een beetje afwisselingen.

Duhsjaak
16 juli 2012, 11:18
Hi
Ik had met citaat moeten drukken.
Hoe dan ook, Ulrich, je hebt daar wel een beetje een punt. Met een band is een zekere mate van eenvormigheid waarschijnlijk iets beter te voorkomen dan wanneer je alles zelf doet.

Het blijft een lastig punt. Een duidelijk waarneembare 'vingerafdruk' of handtekening is maar een millimeter verwijderd van eenvormigheid. En waar de grens ligt zou ik niet durven zeggen.

Waarom is Fogerty uit duizenden te herkennen? Omdat alles zijn duidelijk stempel draagt en alles in E is. Er zijn er genoeg die dat mateloos irritant vinden. Toch boeit de man al 45 jaar een miljoenenpubliek.

Dus, @TS, tel je zegeningen. Hou je band en je zelf en je publiek in de gaten. Voorkom verveling, buit je sterke punten uit. Tim Buckley (pa van Jeff - die ik van nabij heb gekend) was daar ook erg bang voor en wisselde per LP van idioom. Met als gevolg dat ie per LP zijn eigen publiek van zich vervreemde. Van de LP waarom Song to the Siren staat heeft ie bij leven en welzijn 9.500 stuks verkocht. Dus daar gaan alle geweldige noties over je artistieke hart volgen. Je artistieker hart kan je artistieke zelfmoord opleveren.

Als ik je kon vertellen wat de beste koers is, zou ik het je komen vertellen. Kom ik er pas in een komend leven achter (daarop gok ik maar, dan hoor je me alsdan.

Tot die tijd: Good luck to you. En geniet ervan.

Vriendelijke groet, Gus