PDA

View Full Version : Orange Rockreverb 100 MK1



King_Park
14 april 2012, 12:05
Hi

Ik speel al enkele jaren op een peavy 6505+ waar ik zeer tevreden van ben geweest. Maar ik speel nu al een tijdje screamo/punk/hardcore met een nieuwe band en heb ik het gevoel dat de peavy niet meer voldoet ...

Ik heb mijn oog laten vallen op een orange rockreverb 100 MK1 maar heb nog niet de kans gehad hem te testen. Ik heb gehoord dat hij een fantastische clean heeft ...
Qua gain channel zoek ik naar een iets minder "felle" gain sound dan de peavy.

Zou de rockreverb een goeie deal zijn voor mij?

Alvast bedankt!!

Fireburst
14 april 2012, 15:23
Only one way to find out...

Testen dus.

Orange clean is geen Fender, geen Vox,etc... Reverb schijnt niet fantastisch te zijn trouwens.

Qua overdrive sound zit je in Marshall gebied maar dan wat lager, iets groffer van korrel ook. Voor een echt old-school Orange geluid zou je de Rocker30 ook kunnen overwegen.

muziekschuur
14 april 2012, 16:19
Andere buizen in je Peavey kunnen hem temmen hoor. Dan istie iets minder fel... Kun je meteen de eindbuizen opfrissen.

DaveItUp
15 april 2012, 22:38
Only one way to find out...

Testen dus.

Orange clean is geen Fender, geen Vox,etc... Reverb schijnt niet fantastisch te zijn trouwens.

Qua overdrive sound zit je in Marshall gebied maar dan wat lager, iets groffer van korrel ook. Voor een echt old-school Orange geluid zou je de Rocker30 ook kunnen overwegen.

Met alle respect, de rocker's komen niet in de buurt van de oude orange/matamp sound. Totaal andere amps. Of bedoel je dat niet? :)