PDA

View Full Version : Flaxwood gitaren



alex1959
14 april 2012, 09:22
Ik heb op de Musikmesse in Frankfurt gespeeld op Flaxwood gitaren en ben zeer onder de indruk van de tone en kwaliteit.
Er blijken wat verschillende meningen te zijn over deze gitaren.Volgens velen is het weer een kunstofgitaar zonder toekomst.
Na veel internet research is het een gitaar gemaakt van Spruce (Dennen) met een composiet wat onder hoge druk in een mal wordt gespoten. Tijdens het spelen op de gitaren vond ik ook dat ze een natuurlijke klank hebben, helemaal niet kunstofachtig zoals ik gewend ben op dit soort innovaties. Het voordeel is dat ze geen invloed hebben van de luchtvochtigheid. De sustain is fantastisch.
Een perfecte intonatie en een hals die zeer prettig aanvoeld en bespeelbaar is. mijn favoriet was de Voima HSH met tremelo.
Aan de achterzijde zit een resonatie plaat die de tone lekkerder maakt en met de elementen zijn enorm veel klankkleuren te realiseren. Een hele leuke toevoeging is de Swelpot zodat je het brug met de hals HB traploos kan mengen.
De afwerking is meer als goed te noemen.
Wat is jullie mening van Flaxwood?
De verhalen van er is niks beter als een klankhout zijn mij wel bekend, gitaristen zijn conservatief en daarmee hoeft deze Topic ook niet mee gevuld te worden.
Ik ben opzoek naar opjectieve meningen betreffende dit merk, heb je erop gespeeld en waarom je dit wel of niet zou kopen.
www.flaxwood.com

Alex

The Unforgiven
14 april 2012, 15:27
Lijkt mij eigenlijk wel interessant, zitten zeker een paar leuke modellen bij.

Duhsjaak
14 april 2012, 19:36
Hi
Geen idee of je wat hebt aan een steekproef van 1.
Ik heb er ééntje in handen gehad en bespeeld in België. Hij had een soort glasachtige glans die niet door iedereen gewaardeerd zal worden. Maar dan hebben we de minpuntjes wel zo ongeveer gehad.
Er zaten twee humbuckers op. Dat moet je ding zijn, maar ze klonken voortreffelijk. Pracht sustain. Voor harder werk zeer geschikt, maar (door de sustain) zou je zelfs wat Shadows-achtige heldere lange klanken eruit kunnen halen.

Die ene (weet dus niet of dat altijd zo is) had een volume pot met een rubber ringetje. Lullig detail, waardoor je bijzonder trefzeker iets harder of iets zachter kon draaien. Ook met de bekende podium-plakjatjes goeie grip dus.

Zeer fraaie afwerking, tuners etc. Vaste brug, dus over jankzwengels kan ik niks zeggen. Zeer toonvast. Als je interesse er naar uitgaat, zou ik mij niet laten tegenhouden door hun wat excentrieke opvattingen over hout impregneren.

Als ze een model hebben met single coils en liefst met P90's, zou ik er graag op spelen.
Ik ben benieuwd of je wel of niet er op doorgaat en wat je overwegingen daarbij zijn.

Vermoedelijk een 'routia' geweest.
Vriendelijke groet, Gus

alex1959
14 april 2012, 19:50
Hallo Gus,

Volgens de website hebben ze diverse modellen met SC en P90 configuratie. Op de Musikmesse heb ik gespeeld op een Hybrid 3SC-T, dit is een model met 3 SC en een Tremelo. Hybrid heeft een Flaxwood hals en een Alden body. Deze gitaar klonk ook zeer overtuigend en de hals is heel constant(geen dode plekken of andere hout problemen. Wat ik het meest belangrijk vind van deze innovatie is dat de gitaar onder alle omstandigheden goed blijft klinken en gestemt.

alex1959
16 april 2012, 16:36
Dit is toch een super mooie gitaar!!!!

http://www.flaxwood.com/binary/file/-/fid/269/

De Voima HSH-T in Tobacco Sunburst

Rinze
16 april 2012, 17:56
In de Gitarre & Bass hebben een paar tests gestaan, waren behoorlijk positief. Zelf nog niet in handen gehad.

guitarkid
16 april 2012, 21:23
1)Ik heb op de Musikmesse in Frankfurt gespeeld op Flaxwood gitaren en ben zeer onder de indruk van de tone en kwaliteit.
2)Tijdens het spelen op de gitaren vond ik ook dat ze een natuurlijke klank hebben, helemaal niet kunstofachtig zoals ik gewend ben op dit soort innovaties. Het voordeel is dat ze geen invloed hebben van de luchtvochtigheid.
3)De sustain is fantastisch.
4)Een perfecte intonatie en een hals die zeer prettig aanvoeld en bespeelbaar is.
5)Aan de achterzijde zit een resonatie plaat die de tone lekkerder maakt en met de elementen zijn enorm veel klankkleuren te realiseren. Een hele leuke toevoeging is de Swelpot zodat je het brug met de hals HB traploos kan mengen.
6)De afwerking is meer als goed te noemen.

Ik ben opzoek naar opjectieve meningen betreffende dit merk, heb je erop gespeeld en waarom je dit wel of niet zou kopen.
www.flaxwood.com

Alex

Niet kopen, is niets voor jou..... :stop::seriousf:

Alex, kijk nou eens naar wat je allemaal schrijft! Wat heeft de mening van een ander hier dan nog aan toe te voegen? Stel nou dat ik zeg dat ik niet onder de indruk ben van tone en kwaliteit en kunststof gitaren, dat ik de sustain matig vind, de intonatie maar zozo is, dat ik de hals te dik vind, die resonantieplaat niks vind, dat de pu's doods klinken en dat ik die Swelpot echt belachelijk vind.... Dat verandert niets aan jouw positieve ervaring, neem ik aan! Of vind je 'm dan ook ineens minder interessant? En objectieve meningen....????? Bestaan die dan? ;)
Voor wat het waard is: ik vind ze er iig wel mooi uitzien!
Gewoon kopen dus als je 'm echt zo goed vind!

alex1959
17 april 2012, 00:04
Beste Guitarkid, waar ik naar op zoek ben is mensen die op een Flaxwood gespeeld hebben en wat hun mening is van dit gitaar merk met de technologie die hun gebruiken. Met de uitleg van jou dan kan je een groot gedeelte van het forum deleten want bijna iedereen wil een mening betreffende een bepaald product.
Dat ik positief ben over dit merk laat ik duidelijk merken en ik ben op zoek naar gitaristen die een andere technologie aandurven en niet in het vertrouwde blijven hangen.
De hele wereld gaat veranderen en daar gaan we wel met mee. (Iphone, Tablets enz.) maar als het over gitaren gaat dan is een innovatie vaak een vies woord. Er blijven altijd puristen daar ben ik er ook 1 van maar ik blijf van mening dat wel de nieuwe zaken moet proberen en niet je ogen moet sluiten.
Als laatste kan ik je doorgeven dat ik een Flaxwood heb gekocht en het duurt nog 3 weken voor ik hem binnen krijg, dan ga ik mijn test resultaten met jullie delen tov mijn andere gitaren.
Ik nodig je ook graag uit om de Flaxwood bij mij te testen en dan jouw mening te horen.

Alex

guitarkid
17 april 2012, 07:41
Als laatste kan ik je doorgeven dat ik een Flaxwood heb gekocht en het duurt nog 3 weken voor ik hem binnen krijg, dan ga ik mijn test resultaten met jullie delen tov mijn andere gitaren.
Ik nodig je ook graag uit om de Flaxwood bij mij te testen en dan jouw mening te horen.

Alex

Hallo Alex.

Dat wordt dus binnenkort HNGD!! Mooi man, ik ben benieuwd! Welke heb je gekocht?
Overigens, ik begreep uit je post dat je vooral info en ervaringen wilde om te kijken of je uiteindelijk één ging kopen, terwijl je voor mijn gevoel al helemaal overtuigd was. Nou, dat laatste klopt dus wel!
Wat ik natuurlijk vooral probeerde te zeggen is dat de feel etc. van een gitaar voor de één helemaal goed kan zijn terwijl een ander er niets mee kan. En dat is vanzelfsprekend niets nieuws.
Ik vind mezelf nogal conservatief (of traditioneel?) als gitarist (verder eigenlijk niet! ;)), maar ik moet zeggen dat ik deze gitaren wel interessant vind! Ze zien er fantastisch uit (eigenlijk tamelijk conventioneel) en dat bevalt me wel. Vaak gaan innovaties n.l. gepaard met een m.i. te afwijkend uiterlijk. De Parker Fly is zo'n voorbeeld en met zo'n gitaar wil ik niet gezien worden.... :makeup: De Flaxwood ga ik zeker wel proberen als ik ze in de winkel zie!

alex1959
17 april 2012, 08:16
Wat ik leuk vind aan de Flaxwood is dat je op uiterlijk toch een traditioneel model heb met een totaal andere inhoud. Zelf heb ik ook een Parker gehad meer persoonlijk vind ik die gitaren wat dun klinken, ik vond het model wel apart maar de bespeelbaarheid is erg goed.
Ik heb een Flaxwood Voima Tobacco Sunburst gekocht zie de onderstaande Link naar you-tube.

http://www.youtube.com/watch?v=U52_6g6qSgM

het is precies de zelfde uitvoering en kleur alleen heb ik geen chromen kappen op de elementen ondat ik van mening ben dat een element zonder kap beter klinkt.
Een kap haalt het open karakter weg.
Ik ben zelf ook heel benieuwd hoe de gitaar zich houdt tov mijn Gibsons en Fenders. Het enige wat een probleem kan gaan worden is dat als de Flaxwood een betere gitaar blijkt te zijn als mijn andere gitaren. Hou je die dan nog aan terwijl je er bijna niet meer op speelt of ga je de verzameling verkopen waar je zolang over heb gedaan om die te krijgen. Volgens mijn vrouw moet ik maar eens gaan uitdunnen. Zelf wil ik dat zeker niet want ik ben trots op mijn verzameling. We zien wel wat de toekomst gaat brengen.

Hendriks
17 april 2012, 08:47
Gefeliciteerd Alex , nou moeten we maar eens afspreken (komt Guitarkid ook mee) . Gitaar ziet er in iedergeval super uit.

guitarkid
17 april 2012, 12:52
Ik heb een Flaxwood Voima Tobacco Sunburst gekocht zie de onderstaande Link naar you-tube.

http://www.youtube.com/watch?v=U52_6g6qSgM



Klinkt erg overtuigend, vooral omdat deze gitarist niet gelijk de gain op 10 zet! Ik kan me voorstellen dat deze gitaar veelzijdiger is dan een Gibson of Fender. Misschien met een coilsplit zelfs nog meer! En ziet er echt erg mooi uit!
En nu de hamvraag (kon het zo gauw niet vinden): wat kost dat nou?

Eko
17 april 2012, 13:00
Ik denk dat ik , net als 80% van alle anderen , zoiets heb van: mooi gedaan! Vooral voor anderen. En dat bepaald meteen een waarde bij inruil. De afschrijving hier op is vaak te groot. Hoe mooi , technisch beter , verantwoord enz ook , het blijft een produkt voor een hele kleine groep mensen. Ook heb ik ( ja , ouwe lul....) vaker dit soort innovaties gezien die bij veelvuldig gebruik toch bepaalde nadelen bleken te hebben. Varierend van slijtage die niet te repareren viel tot wegvallen van fabrikanten en importeurs waarna iets ineens niet meer te repareren c.q. te vervangen was.
Alles daar gelaten , mooi gitaren en met een mooie klank. Voor mij blijft echter gelden : Innovatie is leuk , zolang er maar niets veranderd.............. en ik zeg het tenminste hard op.

guitarkid
17 april 2012, 14:15
Ik denk dat ik , net als 80% van alle anderen , zoiets heb van: mooi gedaan! Vooral voor anderen. En dat bepaald meteen een waarde bij inruil. De afschrijving hier op is vaak te groot. Hoe mooi , technisch beter , verantwoord enz ook , het blijft een produkt voor een hele kleine groep mensen. Ook heb ik ( ja , ouwe lul....) vaker dit soort innovaties gezien die bij veelvuldig gebruik toch bepaalde nadelen bleken te hebben. Varierend van slijtage die niet te repareren viel tot wegvallen van fabrikanten en importeurs waarna iets ineens niet meer te repareren c.q. te vervangen was.
Alles daar gelaten , mooi gitaren en met een mooie klank. Voor mij blijft echter gelden : Innovatie is leuk , zolang er maar niets veranderd.............. en ik zeg het tenminste hard op.

Wel een realistisch verhaal, Eko. Doet niets af aan de kwaliteit van de Flaxwood-gitaren, maar je hebt wel een punt betreffende (inruil)waarde. Niet het meest belangrijke, zeker als de gitaar echt "jouw gitaar" is en blijft. Wat betreft de service; da's wel een serieus punt. Ik heb ook wel meegemaakt in de tijd dat ik bij een muziekzaak werkte dat er soms merken even een rage waren, maar dat ze ook snel weer uit beeld waren, met idd als gevolg: geen importeur of fabrikant meer, geen onderdelen en/of garantie etc. Dat ging toen niet alleen over gitaren, btw!
En verder durf ik ook te zeggen dat ik een "conservatieve" gitarist ben. Had dat al eens eerder gedaan... ;)
Ach ja...!

telecastermaster
17 april 2012, 16:37
Ik vind dit wel lekker, hoor, met die lipsticks!

http://www.flaxwood.com/binary/file/-/fid/312/

alex1959
17 april 2012, 19:12
Over de afschrijfwaarde van een gitaar is altijd iets te zeggen en ik ben me bewust dat deze gitaar meer afschrijft als een Gibson, Fender of Gretsch. Maar dat is voor mij van minder belang omdat ik een instrument wil hebben dat mij altijd dient en klaarstaat zonder problemen. Het is een keus die ik gemaakt heb.
Ik heb bijvoorbeeld een Fender Stratocaster Custom Shop met een geweldige klank maar een hals die niet te vertrouwen is. Dan is hij weer getordeerd dan weer krom. Ik wordt er helemaal gek van. Deze gitaar koste mij in 2004 € 2895,--. Met Gibson heb ik het probleem dat ik een ES175 heb waar de intonatie veranderd, het lijkt wel of de gitaar met temperatuur veranderingen groeit of krimpt.
Maar ze hebben wel een restwaarde die hoger blijft als Flaxwood.
Ik heb nu gekozen voor een constant produkt inplaats van restwaarde.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat veel fabriekanten alleen nog maar op aantallen werken en de kwaliteit blijkelijk van ondergeschikt belang is.
Flaxwood produceerd al 10 jaar gitaren met dit concept en is al in veel speciaalzaken te koop, alleen niet in Nederland.
Er zijn volgens mijn gegevens nog maar 2 fabriekanten die met een composiet werken en dat is het Nederlandse merk Aristides en Flaxwood uit Finland. XOX is een gitaar van Carbon.
Ik vind de XOX te opzichtig dus die heb ik niet geprobeerd en Aristides vind ik te steriel klinken. wat mij het meeste opviel van de Flaxwood dat de houtklank er uit kwam.
De Flaxwood Voima HSH-T die ik besteld heb kost € 2650,-- inklusief Hiscox case.

Ik ben benieuwd wanneer in NL de verkoop gaat beginnen zodat meerdere mijn enthousiasme kunnen ervaren.

guitarkid
17 april 2012, 20:15
Over de afschrijfwaarde van een gitaar is altijd iets te zeggen en ik ben me bewust dat deze gitaar meer afschrijft als een Gibson, Fender of Gretsch. Maar dat is voor mij van minder belang omdat ik een instrument wil hebben dat mij altijd dient en klaarstaat zonder problemen. Het is een keus die ik gemaakt heb.
Ik heb bijvoorbeeld een Fender Stratocaster Custom Shop met een geweldige klank maar een hals die niet te vertrouwen is. Dan is hij weer getordeerd dan weer krom. Ik wordt er helemaal gek van. Deze gitaar koste mij in 2004 € 2895,--. Met Gibson heb ik het probleem dat ik een ES175 heb waar de intonatie veranderd, het lijkt wel of de gitaar met temperatuur veranderingen groeit of krimpt.
Maar ze hebben wel een restwaarde die hoger blijft als Flaxwood.
Ik heb nu gekozen voor een constant produkt inplaats van restwaarde.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat veel fabriekanten alleen nog maar op aantallen werken en de kwaliteit blijkelijk van ondergeschikt belang is.
Flaxwood produceerd al 10 jaar gitaren met dit concept en is al in veel speciaalzaken te koop, alleen niet in Nederland.
Er zijn volgens mijn gegevens nog maar 2 fabriekanten die met een composiet werken en dat is het Nederlandse merk Aristides en Flaxwood uit Finland. XOX is een gitaar van Carbon.
Ik vind de XOX te opzichtig dus die heb ik niet geprobeerd en Aristides vind ik te steriel klinken. wat mij het meeste opviel van de Flaxwood dat de houtklank er uit kwam.
De Flaxwood Voima HSH-T die ik besteld heb kost € 2650,-- inklusief Hiscox case.

Ik ben benieuwd wanneer in NL de verkoop gaat beginnen zodat meerdere mijn enthousiasme kunnen ervaren.

Ai, dat zijn ook wel serieuze problemen met gitaren die toch het nodige kosten.... €2650,- voor de Flaxwood is een stevige prijs, maar als je daar de gitaar voor hebt die het helemaal voor je is, dan is dat prima te overzien! Waar heb je de gitaar nu gekocht?

Eko
17 april 2012, 20:30
Wel eens van Parker gehoord? Doet geloof ik ook al decennia met kunststof. Garrison had een kunststof frame in een houten body. Er zijn er meer en nog meer geweest. Geeft niets , er zal een markt voor zijn , alleen is die beperkt.
Ja een houten instrument werkt en is gevoelig voor temperatuur en vocht. Een hollowbody nog meer dan een solid. Is al eeuwen zo.
Ik ben niet tegen composieten, zolang ik er maar niet op hoef te spelen. Ik ben zeer traditioneel en met mij hele volksstammen. Helaas voor heel veel goedwillende kleine fabrikanten. Gaat net zo goed op voor bodyshapes.
De 2600,- is geen onoverkomelijke prijs voor een zeer goed instrument , maar slechts voor een kleine groep mensen.

guitarkid
17 april 2012, 22:49
Vaak gaan innovaties n.l. gepaard met een m.i. te afwijkend uiterlijk. De Parker Fly is zo'n voorbeeld en met zo'n gitaar wil ik niet gezien worden.... :makeup: De Flaxwood ga ik zeker wel proberen als ik ze in de winkel zie!


Zelf heb ik ook een Parker gehad meer persoonlijk vind ik die gitaren wat dun klinken, ik vond het model wel apart maar de bespeelbaarheid is erg goed.



Wel eens van Parker gehoord? Doet geloof ik ook al decennia met kunststof.

Ja dus, we hebben de Parker al besproken! ;)

alex1959
18 april 2012, 08:46
Even een reactie naar Eko:
Bij Flaxwood spreken ze niet over een composiet materiaal maar over tonecomposiet en dit komt omdat het meer als 80% is gevuld met Spruce(Dennenhout) vezels, het productie proces is daarom heel anders als met een normaal composiet. Deze gitaar heeft absoluut het toonhout geluid. Spruce wordt gebruikt als bovenblad in akoestische gitaren zoals Martin Taylor enz. Hier komt het karakter vandaan bij deze gitaren en dat had ik ook toen ik de eerste keer op een Flaxwood speelde.


Algemeen:
mijn gitaar kost 2650,- Euro maar dat is bijna de duurste die Flaxwood levert. ze beginnen met de Hybrid serie vanaf 1200,- Euro
De duurste gitaar is de Liekki en die zit rond de 2900,- Euro.
Ik heb ook gespeeld op de hybrid en was ook van deze gitaar gecharmeerd, ik heb hier niet voor gekozen omdat ik meer een all purpose instrument wil hebben.

Eko
18 april 2012, 09:30
Alex1959: ik heb al meer dan 25 jaar commerciele ervaring en weet materialen te benoemen en te lanceren. Benaming zegt niet veel , het is meer marketing. Omschrijf het zoals je wilt , voor veel puristen ( annex achterblijvers , cq traditionele gitaristen ) wil dit er niet in. De markt zal bepalen of dit aan slaat of niet en dan heb ik het over jaren , niet een eerste golf.
Ik ben hier echt niet tegen. Ik vind het leuk om te zien dat er nog steeds ontwikkeld wordt en mensen moeite doen om hetzelfde te bereiken als Leo Fender ooit voor ogen had : een beter produkt maken voor gebruikers.
Het is ,denk ik , net als bij een hoop materialen zoals greenlabels , fairtrade , biologisch verantwoord en meer van dit zaken. De meerderheid loopt er voorbij en denkt : het is mooi dat het er is ( vooral voor anderen ).
Het wordt wat anders als blijkt dat dit door een Chinees bedrijf de markt op gemikt kan worden voor enkele tientjes zodat lesgitaren er van gemaakt kunnen gaan worden. Als eerste gitaar zouden ze met honderduizenden dan verkocht worden ( per jaar ) en dus de smaak van een hele generatie kunnen beinvloeden. Dan is de aanzet wezenlijk van belang.

barno
18 april 2012, 09:40
at TS: proficiat met je gitaar.
Website bezocht en ziet er zeer degelijke stuff uit.

Even over composieten enz... Wat men vaak vergeet: naast conservatisme bij de gitaristen is er nog een belangrijk argument dat meespeelt: mensen houden van imperfectie. Hout is idd minder voorspelbaar / stabiel dan fancy composieten en gek genoeg juist daardoor aantrekkelijk voor velen.

Duhsjaak
18 april 2012, 17:40
Hi
Ik lees nu dit draadje nog even door op mijn gemak.

Ik kom er niet helemaal uit of je de markt hier probeert te sonderen voor een 'next business opportunity' of dat je een dubbele dosis HNGD door je bloedstroom hebt gieren.

In het laatste geval moet je mijn huidige post maar effe overslaan.

In het eerste geval vind ik persoonlijk de E2.500,00 waarover sprake is wel een vreselijk hoog bedrag.
Ik vind dat in beginsel voor elke fabrieksgitaar, hoewel je uitzonderingen hebt dit dit bedrag rechtvaardigen.
Daarvan ben ik bij deze Finnen niet echt overtuigd. Tot mijn spijt. Want innovaties hebben altijd mijn sympatie.
Vriendelijke groet, Gus

alex1959
18 april 2012, 18:57
at TS: proficiat met je gitaar.
Website bezocht en ziet er zeer degelijke stuff uit.

Even over composieten enz... Wat men vaak vergeet: naast conservatisme bij de gitaristen is er nog een belangrijk argument dat meespeelt: mensen houden van imperfectie. Hout is idd minder voorspelbaar / stabiel dan fancy composieten en gek genoeg juist daardoor aantrekkelijk voor velen.

Beste Barno,

Ik wil hier even op reageren maar ik lees dat je liever geld uitgeeft aan een instrument dat mogelijkerwijs problemen kan geven omdat hout reageert op invloeden van buitenaf.
Als ik het mis heb dan gaarne je reaktie.

alex1959
18 april 2012, 19:09
Hi
Ik lees nu dit draadje nog even door op mijn gemak.

Ik kom er niet helemaal uit of je de markt hier probeert te sonderen voor een 'next business opportunity' of dat je een dubbele dosis HNGD door je bloedstroom hebt gieren.

In het laatste geval moet je mijn huidige post maar effe overslaan.

In het eerste geval vind ik persoonlijk de E2.500,00 waarover sprake is wel een vreselijk hoog bedrag.
Ik vind dat in beginsel voor elke fabrieksgitaar, hoewel je uitzonderingen hebt dit dit bedrag rechtvaardigen.
Daarvan ben ik bij deze Finnen niet echt overtuigd. Tot mijn spijt. Want innovaties hebben altijd mijn sympatie.
Vriendelijke groet, Gus

Hallo Gus,
ik heb een heel erg positief gevoel van deze gitaar en dat wil ik laten blijken, dat er door menigeen anders tegenaan wordt gekeken omdat er composiet wordt gebruikt had ik wel verwacht met het starten van deze topic. 2500 Euro is veel geld voor een fabrieks gitaar maar waarom geven wij dit dan wel uit aan een PRS of Gibson. Ik ben een artikel tegen gekomen in de gitaarplus van maart 2012, lees dat ook eens door, blijkbaar ben ik niet de enigste die enthousiast is over deze Finse fabrikant.
Als mijn gitaar binnen is nodig ik je graag even uit om de gitaar te proberen en dan mag je beoordelen of deze gitaar 2650 Euro waard is. Zoals ik al eerder heb vermeld, ik heb diverse toppers in mijn verzameling maar ik verwacht dat deze gitaar mijn andere overtreft.
Wat maakt het dan nog uit van welk materiaal de gitaar gemaakt is het gaat uiteindelijk over het plezier wat je ermee beleefd, of vergis ik me.
groeten Alex

guitarkid
18 april 2012, 19:52
Zoals ik al eerder heb vermeld, ik heb diverse toppers in mijn verzameling maar ik verwacht dat deze gitaar mijn andere overtreft.
Wat maakt het dan nog uit van welk materiaal de gitaar gemaakt is het gaat uiteindelijk over het plezier wat je ermee beleefd, of vergis ik me.
groeten Alex

Nee, je vergist je niet !!!! Dat is het enige dat telt!

Dirk_Hendrik
18 april 2012, 20:17
M'n eerste impressie bij de topictitel was "ah! het volgende huismerk voor prulprodukten uit Sina". Als het dus gaat om merknaam.... nee. Niet sterk. Zit in dezelfde categorie als termen als "tonewood" en "soundcompound". Tonecomposiet vind ik net zo'n prulterm.

Maar daarn zit ik te kijken naar een toko die klaarblijkelijk in staat is gemakkelijk en onbeschermd hout (als in import/export wetgevingen) te verwerken tot een instument dat een aantal grote voordelen heeft en waar stabiliteit als eerste uit naar voren komt.

En dus ben ik erg benieuwd om eens zo'n ding in m'n handen te hebben!

alex1959
19 april 2012, 18:38
M'n eerste impressie bij de topictitel was "ah! het volgende huismerk voor prulprodukten uit Sina". Als het dus gaat om merknaam.... nee. Niet sterk. Zit in dezelfde categorie als termen als "tonewood" en "soundcompound". Tonecomposiet vind ik net zo'n prulterm.

Maar daarn zit ik te kijken naar een toko die klaarblijkelijk in staat is gemakkelijk en onbeschermd hout (als in import/export wetgevingen) te verwerken tot een instument dat een aantal grote voordelen heeft en waar stabiliteit als eerste uit naar voren komt.

En dus ben ik erg benieuwd om eens zo'n ding in m'n handen te hebben!

Hey Dirk Hendrik,

Als ik de gitaar binnen heb ben je welkom om hem te proberen.

Groeten Alex

alex1959
31 mei 2012, 17:06
Ik heb net een mail gehad uit Duitsland en de gitaar wordt morgen verstuurt als alles goed gaat komt hij zaterdag binnen.
Ben zeer benieuwd.
de test review laat ik zsm hier weten.

muziekschuur
31 mei 2012, 17:21
Is de nek te refretten? Ik had een Applause met een composiet hals met aluminum plaat erover. De frets uitgefreesd. Nadat de frets versleten kon ik dus niet herfretten.

alex1959
1 juni 2012, 11:40
De hals heeft een toets met normale frets deze kunnen normaal vervangen worden.

alex1959
7 juni 2012, 14:03
De Flaxwood Voima is binnen en de eerste test zijn al veelbelovend. de hals voelt prettig aan en de afstelling is goed voor een gitaar die rechtstreeks uit de fabriek komt. ik wil de action nog wat beter hebben staan.(dit is persoonlijk) de tremelo is van schaller en doet zijn werk uitmuntend, de gitaar blijft mooi op stemming. Afwerking is hoog en ik vind de kleur erg mooi. Nu de klank, ik vind de elementen overtuigend klinken en de afstelling zoals de combinatie van de elementen is met zorg gedaan. De humbuckers doen hun werk zoals het moet en de single coil ook. Met de 5 standen schakelaar kan je van humbucker naar singlecoil en alles er tussenin. De volume en toon regelingen doen hun werk zoals het hoort. Met de swelknop kan je de Humbuckers met elkaar vermengen en op stand 2 en 4 ook de tegengepoolde single coils. Dit is een erg mooie regeling op deze gitaar. De gitaar klinkt in stand 2-3-4 als een stratocaster met de zelfde bite. De sustain is om van te dromen, had elke gitaar dit maar.
De gitaar heeft een mooie ronde klank die niet verveeld, het jazzy zit er ook goed in. Dit is voor mij zoals ik het nu kan beoordelen een veelzijdig instrument van hoge kwaliteit.
Het gewicht is 3 kg dit komt omdat hij hol is en de feedback is niet anders als mijn Strat of Les Paul, werkt er mooi en treed gecontroleerd op.
Ik ga nog verder testen en houd jullie op de hoogte.
Ik ben nu toch erg blij met deze investering.

Hendriks
7 juni 2012, 14:06
Je komt er niet mee weg zonder foto's Alex.

En gefeliciteerd:ok:

sideburns
7 juni 2012, 14:11
Je komt er niet mee weg zonder foto's Alex.

Mee eens, van wat ik op hun site heb gezien vind ik het mooie instrumenten!

alex1959
7 juni 2012, 15:43
Speciaal voor Hendriks, hier zijn de links naar de foto's.

http://i1149.photobucket.com/albums/o587/Alexbest13/foto4.jpg?t=1339074970

http://i1149.photobucket.com/albums/o587/Alexbest13/foto1.jpg?t=1339074981

http://i1149.photobucket.com/albums/o587/Alexbest13/foto2.jpg?t=1339074977

guitarkid
18 februari 2013, 14:00
Hi
Ik lees nu dit draadje nog even door op mijn gemak.

Ik kom er niet helemaal uit of je de markt hier probeert te sonderen voor een 'next business opportunity' of dat je een dubbele dosis HNGD door je bloedstroom hebt gieren.

In het laatste geval moet je mijn huidige post maar effe overslaan.

In het eerste geval vind ik persoonlijk de E2.500,00 waarover sprake is wel een vreselijk hoog bedrag.
Ik vind dat in beginsel voor elke fabrieksgitaar, hoewel je uitzonderingen hebt dit dit bedrag rechtvaardigen.
Daarvan ben ik bij deze Finnen niet echt overtuigd. Tot mijn spijt. Want innovaties hebben altijd mijn sympatie.
Vriendelijke groet, Gus



Is het toeval dat je deze gitaren nu importeert of was dit topic toch een beetje bedoeld om de gitaren alvast wat exposure te geven...? ;)

Als dat zo is dan buig ik erg diep voor Gus met zijn "voorgevoel". Ach, ik buig sowieso even voor Gus, omdat hij altijd sympathieke en respectvolle posts plaatst!!! :ok:
En als het niet zo is, dan verontschuldig ik me oprecht :makeup:, maar hoop dat je je kunt voorstellen dat ik die gedachte kreeg!

Duhsjaak
18 februari 2013, 18:30
Hi
@TS
Als je dit leest, dan spreek de boodschap van Guitarkid wel een beetje voor zich hè?
Het was wel zo chique geweest als je een introductiedeal met GN had gesloten en een 'balkje' bovenaan of onderaan had gehuurd.

Had je ook exposure buiten de hoek van de gitaristen gehad. Binnen een 'gratis' forum wel zo fair. Want zo wordt GN betaald.

@Guitarkid
Midwolda zegt (terecht): Coos heeft altijd gelijk (of woorden van gelijke strekking). Daarin heeft hij weer gelijk. Helemaal gelijk zelfs.

@Mod
Eerlijk gezegd steekt het mij een iets meer dan een heel klein beetje:
Als ik 6 keyboards, een Djembé en een effectpedaal weggeef (weggeef als in: Gratis aan GN'ers ter beschikking stel), dat mijn bewust dubbele post (waarvoor ik mij verontschuldig) wordt verwijderd.

Regels zijn regels! Onder zelfbouw (historie, dat begrijp ik) ziet geen hond het.

Reclame filmpjes voor Aristides onder Sounds en post een schaamteloos filmpje, ach maakt niet uit. Koninklijk Carré (met een heel fatsoenlijk jaarbudget)? Laat maar gaan joh.....

Ik deel 1 stel hersens met mijn tweeling broer, dus ik veronderstel dat dat de reden is dat ik het niet begrijp. Als je iets weggeeft, wordt je op je vingers getikt en als je iets verkoopt dan mag het allemaal ineens wel?
Strange world.....
Vriendelijke groet, Gus

Dirk_Hendrik
18 februari 2013, 18:47
@Mod
Eerlijk gezegd steekt het mij een iets meer dan een heel klein beetje:
Als ik 6 keyboards, een Djembé en een effectpedaal weggeef (weggeef als in: Gratis aan GN'ers ter beschikking stel), dat mijn bewust dubbele post (waarvoor ik mij verontschuldig) wordt verwijderd.

Regels zijn regels! Onder zelfbouw (historie, dat begrijp ik) ziet geen hond het.


Gus,
1) Ik begrijp geen reet van je reactie in een thread die na 8 maanden geleden omhoog is getrapt.
2) help me even weg met Alex1959's commerciele belangen. Mijn trigger ging nog niet af.
3) Zie bovenstaande quote. help me even op weg. Ik zie in dit draadje maar 1 mod die reageerde en dat ben ik. Ik neem dus aan dat je op mij reageert. Help me dan ook even met je gratis weggeven draadje wat klaarblijkelijk gesloten is. Ik ben niet zo moeilijk met weggeeftopics dus kan me slecht voorstellen dat ik em gesloten heb zonder andere reden.
4) Omdat ik even een search op je posts deed in de hoop 3) te snappen; Je mag best kappen met (bijna) elke post met "hi" te beginnen. Wij zijn gitaristen en hebben dus een gemeenschappelijke interesse. Daarom groeten we elkaar per definitie en hoeven dat dus niet elke keer te schrijven*.


* (credits: tweakers.net waar "hi" en "groeten" achtige termen per definitie worden weggewied)

Duhsjaak
18 februari 2013, 21:41
Hi Dirk (smiley)
Ik had beter moeten weten om mijn ergernis op deze manier te ventileren. Een gemeend excuus is daarbij wel op zijn plaats.

Dat neemt niet weg dat ik zo vrij ben dat te doen wat ik gelijk had moeten doen: Ik heb je nu een PM gezonden. Ik had namelijk in je reactie meer een GN dan een mod reactie gelezen.
Vriendelijke groet, Gus

PS Mijn Hi Dirk en vriendelijke groet, gaan al een jaar of drie mee en hebben diverse verhitte discussies opgeleverd. Grappig hè? Een beetje vriendelijkheid en er zijn mensen upset. Eerlijk gezegd: Ik heb er niet zo'n last van allemaal. Ik vind het wel lachen.

alex1959
19 februari 2013, 09:08
In Juni 2012 had ik alleen deze gitaar gekocht voor eigen gebruik en wilde mijn ervaring met iedereen delen zonder bijbedoelingen.
Ik ben in eind 2012 door Flaxwood benaderd omdat ze een aktief nieuw netwerk willen opstarten. Mijn naam is bij Flaxwood bekend geworden omdat ik ze een mailtje had gestuurd met informatie omtrend nieuwe modellen in 2013, want ik wil er nog wel eentje bij.
In mei/juni 2012 had ik geen verbintenis met Flaxwood en nu is dat wel het geval en heb ik ook geen berichten meer geschreven om de belangen niet te vermengen.

Gus was op dat moment aan het speculeren en had het mis. hij had wel gelijk dat ik had hoge dosis HNGD heb voor deze instrumenten.

guitarkid
19 februari 2013, 10:35
In mei/juni 2012 had ik geen verbintenis met Flaxwood en nu is dat wel het geval en heb ik ook geen berichten meer geschreven om de belangen niet te vermengen.


Een duidelijk verhaal, Alex!!! En mooi, een importeur die écht in zijn product geloofd! En nogmaals, ik hoop dat je je kunt voorstellen dat Gus en ondergetekende even dachten dat het wel erg toevallig was. Hoe dan ook, succes!

Gr. Coos