PDA

View Full Version : never be clever, maxless & julie



bass blom
14 april 2012, 01:16
http://www.box.com/s/82b2606e4b6d6566eda1

:cheerup:

jannest
14 april 2012, 14:08
beetje veel galmpje op je gitaar

voor de rest weet ik het nog niet

mag dat ?

bass blom
14 april 2012, 14:08
alles mag :D

TheLargerSound
14 april 2012, 16:03
Old school :punk:

EBOUE
14 april 2012, 16:43
De rock feeling zit er goed in, maar zoals idd gezegd is er wat veel galm. Met vocalen erbij (die juist weer wat lui klinken, alsof diegene niet voluit gaat..) zijn ze alsof ze met twee verschillende settings in elkaar zijn gevlochten, terwijl er nog niet zoveel tijd aan een optimale mix is besteed. Het type galm past het totaal wat minder op gitaar. Wel een goed gitaargeluid! Welke amp/gitaar? Ritmesectie en gitaar missen soms ook net een aantal belangrijke accentjes in de themariff hier en daar.

Toch overheerst het positieve. :)

Han S
14 april 2012, 17:08
De zang mag wat meer on key Bass.

bass blom
14 april 2012, 17:18
ja de dame is nog wat roestig, heeft anderhalf jaar niet gezongen, is nu al een stuk meer los en minder op zoek dan vorige week.

galm.. hehe, ik heb zo'n heel goedkoop malekko chicklet dinkie met niet erg fijn instelbare potjes :chicken:
verder was ik iets gehandicapt want mijn EPbooster is dood.
en mijn tubescreamer moet ik ook nazien want die bromt erg veel.

en de mix.. tja, het is een mix, maar ook maar gewoon een opname van oefenen.
toevallig dan gedaan met 13 microfoons maar ik ga er geen dagen mixen aan besteden :D
ik pak gewoon de instellingen van vorige week en ga daarmee aan de gang.
en dan direct na het oefenen zijn je oren wat verrot en neem je ondertussen ook een borrel en een kuch, grasje :seriousf:

een echte demo komt pas als we een nieuw eigen nummer hebben, we hadden er twee maar met het vertrek van de zanger zijn die mee weg.
1 was van hem en het andere van ons samen.

hier komt al iets meer de zangeres die er in zit naar voren :p

http://www.box.com/s/35c7cb7381d5e568b9b3

EBOUE
14 april 2012, 19:33
Veel lekkerder!!! Je zou er een gitarist bij moeten doen misschien, leent het geluid zich goed voor.

bass blom
14 april 2012, 19:35
misschien, ja, maar nee, gaan we niet doen :D
ik wil dit juist al een hele tijd, de powertrio bezetting.

Meneer Zwijn
14 april 2012, 20:07
Ik vind het prima zo, steeds beter eigenlijk. En veel geluid per vierkante meter, daar geniet ik als luisteraar/kijker zelf ook het meest van. Doe verder man, die zangeres haar stem mag er wezen als ze zich een beetje wil smijten.

Han S
14 april 2012, 20:08
Bass, lieverd, de dame heeft absoluut een goede stem en power in overvloed, ze zingt alleen bijna constant onder de toon en niet zo'n klein beetje.

En die gitaar, doe dat eens dubbel en dan hard L en R of de een op 9 uur en de ander op 3 uur. En met dubbel weet je wat ik bedoel, een 20 a 30 miliseconden is genoeg.

bass blom
14 april 2012, 20:12
dank meneer zwijn, ja, gister gooide ze zwijnen naar parels, dat belooft wat :D

wat bedoel je han? dubbel inspelen? het is maar gewoon oefenen..
en zeker komt er nog veel meer uit haar.
ik ken haar sinds 1995, toen kwam iemand met haar aanzetten en kreeg ik al snel dromen van pinkpop enzo :D
1995 was alleen kwa werk mijn drukste jaar ooit (6 days a week) dus dat werd niets.
ze is altijd een goeie vriendin gebleven en dus nu onlangs bood ze zich aan in principe als invaller tot en met 1e pinksterdag.
als ze echt weer gaat dan legt dat de lat voor een volgende erg hoog :chicken:

Ernest01
14 april 2012, 20:13
In het tweede nummer klinkt de zangeres wel beter, maar haalt nog lang niet het niveau van de band.
En wat Han zegt, (nog) niet zuiver.
Maar, dat zal wel wennen zijn.... als zij zo lang niet heeft gezongen. Of misschien nog maar een auditie plannen voor
een zanger(es) ??

bass blom
14 april 2012, 20:16
ik ben er van overtuigd dat ze het niveau makkelijk gaat halen.
tegen de tijd dat ze weer gaat :chicken:
en ondertussen zoeken we naar een ander.. that's the deal.
maar ze praat al over wat er misschien gaat gebeuren als we niet iemand anders vinden :D

Han S
14 april 2012, 20:27
Je copieert je gitaarspoor en verschuif dat 20 miliseconden, het origineel zet je links en de copie rechts, dat ik dat nog moet uitleggen, duh. :D

bass blom
14 april 2012, 20:29
:D achso.
kan het proberen, heb twee sporen 1 sm57 en 1 senn 106? zijn tamelijk schoon van overspraak, elk voor een greenbackje.

Pepe
14 april 2012, 20:32
Han heeft gelijk, zang hangt er steeds tegenaan maar dat dan wel weer consequent wat ook knap is :D

Het is een opvatting, natuurlijk, maar voor mij vraagt zo'n nummer om een Billy G. benadering, dus wat gebroken akkoorden en halve licks als je begeleid en dan kleven met pinches en double/triple stops in de solo. Om in een powertrio in single note toonladders te soleren is best lastig.

bass blom
14 april 2012, 20:36
jazeker hangt ze, maar duidelijk al minder dan vorige week.
ze heeft canadees conservatorium opera dus dat moet goed komen :D
nadeel is ook dat met het, kuch, vertrek van de vorige zanger de monitor installatie mee weg is :chicken:
moeten we nog ff iets voor regelen.

gebroken akkoorden en halve licks, grappig dat je dat zegt, ben ik, al dan niet bewust al meer mee bezig de laatste maanden.
lekker experimenteren :p

Stratman70
14 april 2012, 21:25
Ik vind je gitaargeluid wel gaaf eigenlijk. Je spel is wat rommelig, zo kan die riff bets iets beter uitgewerkt, strakker gespeeld worden, ook met de solo gaat het allerlei kanten op. Toch wat jammer.
Maar je sound maakt een hele hoop goed hahaha, echt te gek!

bass blom
15 april 2012, 00:20
ja ik ben maar een prutser.
maar wel een lekkere :D

jutter
15 april 2012, 00:25
.......
gebroken akkoorden en halve licks, grappig dat je dat zegt, ben ik, al dan niet bewust al meer mee bezig de laatste maanden.
lekker experimenteren :p

Gebroken akkoorden ken ik, maar wat zijn nou weer halve licks?

jutter
15 april 2012, 00:27
ja ik ben maar een prutser.
maar wel een lekkere :D

Uuuuh, het klinkt lekker! Dat is heel wat anders Bass :D

bass blom
15 april 2012, 00:32
:makeup: :cheerup:

barno
15 april 2012, 00:36
hey bass,

sorry maar ik vind de zang echt niet goed, mag ik dat zo bot zeggen.
Anderzijds: interessante stemkleur wel en als het een toffe madam is die zin heeft om eraan te werken, go for it.

mag ik ook nog zeggen dat ik klassieke zangopleiding voor een rockgroepje geen argument vind?

bass blom
15 april 2012, 00:44
het is voor mij lang geleden dat ik haar heb horen zingen en heb er vertrouwen in dat het veel beter wordt.
en ja je mag alles zeggen, bot en wel, doe ik ook :D

beruk
15 april 2012, 01:00
Die zangeres heeft een beest van een stem, moet dan haast wel een monitor probleem zijn, als ze er net onder blijft zingen (wat ze zoals gezegd al doet)
Gitaarpartij... Tja....




Blijft een Les Paul.....;)

Duhsjaak
15 april 2012, 07:36
hi
Alle gebreken van een eerste oefenronde worden hier genadeloos vastgelegd.
Iets dat ik belangrijker vind hoor ik ook. De band als geheel is ineens 10 jaar jonger. En heeft er weer zin in.

Zet de volgende keer gewoon twee microfoons neer, dan hoef je je over de overige 11 geen zorgen meer te maken en heb je gelijk in beeld hoe het team klinkt.

Bovendien heb je, als het goed is, de Guckenheimer Sauerkraut Band in je bezit met Stars and Stripes for ever. Track 8 van de 1e kant. Laat haar daar maar naar luisteren, dan weet ze gelijk wat de bedoeling is.
Heb je m niet? Dan zend ik m effe.

Bovendien ook een unicum voor NL: Een powertrio met zijn vieren. Fijn, iedere dag leer ik wat.
Lekker doorgaan en niet alleen werken aan de minpunten. Dan is de lol er snel af. Kicken is minstens zo belangrijk.
Vriendelijek groet, Gus

EBOUE
15 april 2012, 07:42
Om over die dubbele track ook wat te zeggen: je kunt ook twee mics pakken en die lichtjes uitpannen. De ene mic vlak voor de speaker en de andere een meter er vanaf (en ander type). Die kerel die mijn materiaal opnam kwam daarmee en dat pakt wel tof uit.

bass blom
15 april 2012, 08:23
precies gus, de lol, het kicken :cheerup: stuur maar op die sauerkraut :seriousf:

eboue, er staan al 2 mics en die (dikke) meter er vanaf staat een overhead voor drums, dus dat effect is er al :D

EBOUE
15 april 2012, 09:34
Dan wordt het toch anders hoor. :)

bass blom
15 april 2012, 09:37
Dan wordt het toch anders hoor. :)

tuurlijk, maar dat is meer iets voor als je de gitaar los inspeelt.
als ik nu een mic op een meter van mijn gitaar, zet pakt die meer drums op dan gitaar.
wordt het dus meer een drums room mic :D

EBOUE
15 april 2012, 09:42
Is dat dan geen idee? Een strakke opname pakken met de band (met clicktrack), die iedereen met headphones op en dan gitaar los inspelen? Een gitaar heeft nogal veel invloed op de rest van de overspraak en dan kan je 'm achteraf ook beter inmixen, handiger me die reverb instelling misschien. Uberhaupt gebruik ik dat vooraf niet tot nauwelijks omdat je nooit terug kunt.

Maar ja, daar zul je wel al lang aan gedacht hebben.. in het laatste studiootje waar ik in speelde hadden we helemaal niet veel mics. Twee voor gitaar (meestal 1) en een drie of vier voor drums (bassdrum/snare/crashes rechts + room erboven), 1 voor bas. Klaar. Rest is mixwerk geworden. Het resultaat ken je inmiddels.

bass blom
15 april 2012, 09:46
ja, als we eigen nummers hebben, ik ga geen 'echte' demo's maken met covers :D
dit is met, ehm.. 12 mics opgenomen.
de zang gewoon een SM58.
8 op de drums.
1 op de bas en 2 op de gitaar.
maar het is en blijft gewoon een opname van oefenen.
toevallig semi sjiek omdat het kan gewoon :D

bass blom
15 april 2012, 10:15
:dontgeti: blijkt er toch een galm op 1 van de gitaar mics te staan :D

remix, met de double truuk..

http://www.box.com/s/88a863e494687d424606

bass blom
15 april 2012, 10:54
Bovendien heb je, als het goed is, de Guckenheimer Sauerkraut Band in je bezit met Stars and Stripes for ever. Track 8 van de 1e kant. Laat haar daar maar naar luisteren, dan weet ze gelijk wat de bedoeling is.
Heb je m niet? Dan zend ik m effe.

vroendelijk dank :seriousf:

edit: filmpje bij :D


http://www.youtube.com/watch?v=E4cnxAUEUd4

Pepe
15 april 2012, 11:31
De Remix. Strak Bass, die gitaar, goood. De single line solo blijft lastig, je mist een 2e gitaar. Ik zou dat zelf opvangen met meer vanuit de akkoorden spelen en wat delay erbij.. maar dat ben ik.
De zang klinkt een stuk beter maar... hoe zal ik dat zeggen... haar stem heeft de klankkleur van een rockchick maar haar benadering totaal niet. Dat is geen slecht ding, je kan dat ombuigen naar je voordeel.
Haar benadering doet me eerder denken aan iemand als Annette Peackock.
Die zag je niet aankomen he.


http://www.youtube.com/watch?v=hUcE9cdQdkM

bass blom
15 april 2012, 11:37
oehw ja lekker pepe :p geen idee nog welke kant het op gaat met deze dame maar spannend in ieder geval.

die solo is een bitch, (danny speelde hem stiekum deels dubbel op de single..)
de zanger speelde hem mee met mondharp maar echt lekker ging dat nooit.
laat mij maar alleen en geef het nog een aantal keren oefenen, dan doe ik er ook meer van mezelf bij :D

en de bassist moet niet steeds vergeten dat hij een trapbakje heeft om een wat meer kga kga geluid te hebben tijdens solo's

Han S
15 april 2012, 12:51
Is dat dan geen idee? Een strakke opname pakken met de band (met clicktrack), die iedereen met headphones op en dan gitaar los inspelen? Een gitaar heeft nogal veel invloed op de rest van de overspraak en dan kan je 'm achteraf ook beter inmixen, handiger me die reverb instelling misschien. Uberhaupt gebruik ik dat vooraf niet tot nauwelijks omdat je nooit terug kunt.

Maar ja, daar zul je wel al lang aan gedacht hebben.. in het laatste studiootje waar ik in speelde hadden we helemaal niet veel mics. Twee voor gitaar (meestal 1) en een drie of vier voor drums (bassdrum/snare/crashes rechts + room erboven), 1 voor bas. Klaar. Rest is mixwerk geworden. Het resultaat ken je inmiddels.


Laat me raden: je hebt een opleiding gedaan aaan het SAE of iets dergelijks?

De afgelopen weken heb ik een CD opgenomen met een van de beste bluesbands van dit land. De gitarist loopt over van de ideeën en wilde de mogelijkheid openhouden om alles over te kunnen doen. Dus overspraak van zijn gitaar was verboden, zijn amp moest in de kleine opnameruimte en de andere bandleden konden hem horen via de koptelefoon. Zij hebben hun eigen mengpaneel en kunnen hun eigen mix aanpassen.

Het laatste nummer werd besloten om dat als band in een keer op te nemen, dus geen dikke Neumann voor de zanger maar een Beyer M88. De bandleden in de grote ruimte, de zanger speelde gelijk mondharp tussen het zingen door, de gitarist naast hem voor het vraag antwoord spelletje tussen zang en gitaar, de tweede gitarist aan de andere kant en bas en drums. En knallen als een bezetene. Dit wordt met grote afstand het beste nummer van de CD.

En op een ander nummer van 10 minuten zit aan het eind een bassolo, maar dat ging niet naar wens dus dat moest over en dat plak ik er wel aan vast. Drie keer geprobeerd, maar dat ging te snel. Dus ik keek naar het tempo tijdens het deel vlak voor de bassolo en dat ging 85 bpm. Dus 85 bpm ingesteld op de clicktrack, die op de koptelefoon gezet en gaan met de banaan. Al in de eerste maat ging het veel te snel en heb ik de click uitgezet. Dat ging bij herhaling hetzelfde en op een gegeven moment was de solo perfect maar het ging sneller als de rest van het nummer. Met de mix heb ik dat er aan geplakt en gestretched, niks mis mee, maar wel verneukeratief natuurlijk.

Bottom line: veel muziek moet je opnemen zoals het gebeurt en de overspraak is geen enkel probleem als je weet hoe je dat kunt minimaliseren. Bij een vorige bluesband had ik de percussionist naast de drummer en alles tegelijk ingespeeld inclusief de zang.

Ik vrees dat ze dit in de opleidingen niet zo doen, maar de percussiemicrofoons zijn perfecte drum roommics als je ze op de juiste plaats neerzet.

De volgende opname is jazz, vleugelpiano, bas, gitaar en zangerin en dat gaat allemaal tegelijk, inclusief de overspraak wat het zo levendig maakt.

EBOUE
15 april 2012, 15:08
@Remix: veel beter! Gitaar is wel erg in your face, maar 't galmpje is weg. Mooi! :P

@Han: Nee, ik heb in het geheel geen opleiding gedaan in de muziek. Ik ben dierenarts (31 jr) met een leuke hobby, maar het had zo andersom kunnen uitpakken.

Je hebt helemaal gelijk wat betreft dingen laten gebeuren en dan opnemen. Het is mijn 99% voorkeur! Zo hebben wij met de vorige band ook een vette jam eruit gegooid. We hadden drie songs opgenomen, we waren kapot. Toen zei ik: 'kom op jongens, we gaan die adhd jam nog eens doen. Ja, nu ja!' Met kramp in onze vingers hebben we er nog een schep bovenop gedaan en daarna waren we doodop, we konden niet meer staan. Echt, wat een opname is dat geworden, zoveel energie!! We hebben het nooit meer zo kunnen benaderen, juist vanwege de situatie (dat is Sippy Cup geworden op m'n website / zie andere topic).

Zo heb ik het het zelfs het liefst, maar soms lukt het afschermen van het gitaargeluid gewoon niet goed vanwege de grootte van de ruimte of zijn er geen schermpjes (hoeft niet top-notch te zijn), de instelling is bout of de gitarist kan z'n draai niet vinden. Mike (de eigenaar van de studio) kwam met dat clicktrack gebeuren en ik was eerst schamperend, maar het heeft toch leuke dingen opgeleverd. Zeker als je een nummer gescheiden in moet spelen (we hadden geen bassist meer en ik heb een aantal baspartijen ingespeeld, o.a. Paradise, Henry V) moet je wel natuurlijk. Of ik wilde meerdere gitaarpartijen unisono inspelen om de riffs aan te dikken (tot wel drie lagen bij Henry V halverwege: kon daar goed). Dan is juist net dat kleine beetje verschil lekker, terwijl je zo strak mogelijk probeert te spelen. Dit heb ik met bas niet gedaan, dat rommelt te snel.

Waar kunnen we die song tzt horen Han? Ben nieuwsgierig!

Han S
15 april 2012, 15:24
Als de CD uit is zal ik wel een linkje posten. Het probleem met opnemen is dat je tussen twee zaken zit: het presteren van de band en de kwaliteit van het geluid. Microfoons zijn er in alle soorten en maten, maar waar het op aankomt is de kennis van de eigenschappen en de toepassing in welke omstandigheid dan ook. Daarom gebruik ik op een gegeven moment liever een Beyer M88 handmicrofoon dan een dikke buizen Neumann en hoewel die laatste beter klinkt, is het in een situatie met een harde band niet de beste keus.

Daarom hebben studio's soms meer dan 100 microfoons.

bass blom
15 april 2012, 15:30
ja, hoever gaan we?
knippen en plakken, ok.. maar een solo, en dus een hele band stretchen?
het gebeurt, omdat het kan.
ik zou het niet willen.

Pepe
15 april 2012, 16:08
Nah. Als je een opname ziet als een weergave van het kunnen niet maar je kan het ook zien als een op zichzelf staand kunstwerk. Vanaf Sgt. Pepper is dat toch wel de going visie, dat een studio ding een andere benadering kan zijn.
Sgt. Pepper?
Les Paul manipuleerde al de tape snelheid van zijn solo's natuurlijk.

Han S
15 april 2012, 16:12
De mogelijkheden van digitaal zijn onbeperkt Bass. Ik stel het digitaliseren uit tot het bittere einde, maar dan misbruik ik het ook, omdat het kan. :D

Maar serieus: ik ben drummer en speel moeiteloos met een click mee, maar sommigen kunnen dat niet en zullen het ook nooit kunnen. De kunst is om die click als dirigent te gebruiken en je feel te bewaren.

Maar dan heb je dus een nummer van 10 minuten waarvan de laatste anderhalve minuut opeens een stuk sneller gaat. Dus pak je een stretch plug en vertraagt het naar een bepaald percentage, klaar. Het is de boel verneuken, maar als de band dat laatste stuk gewoon goed had gespeeld was er ook niets aan de hand geweest. Het probleem is dat ze dat tempo niet kunnen vasthouden bij een overdub.

Als de drummer te laat invalt knip ik er een stukje tussen vandaan en is het perfect opgelost. Analoog kan dat ook, maar met het scheermes.

bass blom
15 april 2012, 16:22
ja het is natuurlijk een kip ei verhaal :D
je doet iets niet omdat het niet kan
dan even later kan het wel dus waarom niet?
ik heb er ook geen moeite mee om iets te verplaatsen als het de opname kan redden.
maar een hele band strectchen, pfieuww, dat ga je toch horen?
maar ach, de luisteraar die het op 128k mp3 draait zal het worst wezen :D

we leven in een tijd waar steeds meer kan.
ik monteerde onlangs een 'documentaire', kunst.. van een dame die kunst aan het studeren is.
die liet ik eergister aan een echte oude documaker zien.
die ontplofte zowat, ging nog net niet schuimbekken.
en zijn conclusie was, ja, dit krijg je als iedereen films kan maken.

EBOUE
15 april 2012, 19:22
Vroeger was alles beter.. jeweettoch...

bass blom
15 april 2012, 19:23
dacht men toen :D
denken veel nu nog.

Han S
15 april 2012, 20:37
Het is wel zo dat als je 25 jaar geleden naar de studio ging, dan moest je wel foutloos door een nummer weten te komen. Dus gemiddeld waren muzikanten wel beter denk ik. Nu zitten de beste muzikanten op gitaarnet.

bass blom
15 april 2012, 21:05
Het is wel zo dat als je 25 jaar geleden naar de studio ging, dan moest je wel foutloos door een nummer weten te komen. Dus gemiddeld waren muzikanten wel beter denk ik. Nu zitten de beste muzikanten op gitaarnet.

gemiddeld zijn ze nu beter.
leren sneller en makkelijker.
maar vaak hoor ik technisch perfecte muziek waar geen leven in zit.

EBOUE
15 april 2012, 21:13
Das zeker. Zwieberende partijen vallen altijd door de mand daarentegen, dus ook nu moet je goed kunnen spelen om echt wat goeds op te nemen.

Kun je nagaan wat The Funk Brothers flikten. Zanger, uurtje in de studio, structuurtje.. en weer een hit.

bass blom
15 april 2012, 22:10
whoei, dit is lekker :p


http://www.youtube.com/watch?v=Wd1owKBt8dU

Han S
15 april 2012, 22:28
gemiddeld zijn ze nu beter.
leren sneller en makkelijker.
maar vaak hoor ik technisch perfecte muziek waar geen leven in zit.

Ik heb niet het gevoel dat bands nu beter zijn. Er zijn wel bands die zo gewend zijn aan de mogelijkheden dat ze lui zijn geworden.

aaronstonebeat
15 april 2012, 22:40
Interessante discussies hier :ok:

Meer zangtechnisch: ik heb de indruk dat de zangeres beter tot haar recht zou komen als jullie het nummer (Never be Clever) een stuk hoger spelen, zeg in D of in E. Even zoeken naar de juiste toonaard voor haar stem en de boel transponeren.

Ernest01
15 april 2012, 22:42
whoei, dit is lekker :p


http://www.youtube.com/watch?v=Wd1owKBt8dU

Ja, top dit. Gaan jullie binnenkort ook doen, natuurlijk. Ben benieuwd. :rockon:

bass blom
15 april 2012, 23:13
Ja, top dit. Gaan jullie binnenkort ook doen, natuurlijk. Ben benieuwd. :rockon:

hahaa, die deden we dus al met de vorige zangeres.
zo kom ik aan die clip, zij vond hem.
zit net de mix wat op te poetsen van die eerste keer, vorige week.
de eerste keer voor haar en voor ons sinds tien maanden.
ik zal zo een linkje gooien.

http://www.box.com/s/979c8c650c0a6b76fd49

Duhsjaak
16 april 2012, 08:13
Interessante discussies hier :ok:

Meer zangtechnisch: ik heb de indruk dat de zangeres beter tot haar recht zou komen als jullie het nummer (Never be Clever) een stuk hoger spelen, zeg in D of in E. Even zoeken naar de juiste toonaard voor haar stem en de boel transponeren.

Hi
Dat wordt dan de D of course.
Niet alleen mijn fave toonaard, maar vooral 'the saddest key of all'. Terwijl ik het schrijf knaagt het een beetje, dat de saddest key misschien wel Dmin is. Afijn, een beetje genie hoort dat vanzelf.
Vriendelijke groet, Gus (en van Spinal Tap ditmaal)

bass blom
16 april 2012, 08:24
Dmin zeker gus.
en volgens mij haalt verhogen de kracht uit dat nummer.
een open A akkoord is zo specifiek op gitaar, D is heel anders.
en het heerlijke grommen van de open E en de F#m gaat dan ook weg..

Ernest01
16 april 2012, 10:12
hahaa, die deden we dus al met de vorige zangeres.
zo kom ik aan die clip, zij vond hem.
zit net de mix wat op te poetsen van die eerste keer, vorige week.
de eerste keer voor haar en voor ons sinds tien maanden.
ik zal zo een linkje gooien.

http://www.box.com/s/979c8c650c0a6b76fd49

Klinkt bekend.... had ik dus al eens gehoord van jullie.
Het 'gemis' van de tweede gitaar valt reuze mee. Op naar de versie met de nieuwe zangeres !

bass blom
16 april 2012, 10:16
Klinkt bekend.... had ik dus al eens gehoord van jullie.
Het 'gemis' van de tweede gitaar valt reuze mee. Op naar de versie met de nieuwe zangeres !

ehm.. dit is met de nieuwe :D

Ernest01
16 april 2012, 10:18
Wow, wat is ze opgeknapt zeg !
(oeps.....:hide:)

aaronstonebeat
16 april 2012, 10:20
Dmin zeker gus.
en volgens mij haalt verhogen de kracht uit dat nummer.
een open A akkoord is zo specifiek op gitaar, D is heel anders.
en het heerlijke grommen van de open E en de F#m gaat dan ook weg..

Mwah, om het nu allemaal van de gitaar af te laten hangen en dan de zangeres maar 'onder toeren' te laten draaien zodat ze haar volle vermogen niet kan leveren...
Ik heb net eens even zitten proberen en ook in D en E is dat nummer goed te spelen; een uitdaging voor je creativiteit en je vindt nieuwe invalshoeken voor de gitaarpartij.

In mijn band is mijn stem alfa en omega waar het gaat om het bepalen van de toonaard :D

bass blom
16 april 2012, 10:22
ik zal het in de groep gooien :D
en het even in mijn eentje proberen.

jannest
16 april 2012, 12:01
ff tussendoor

waarom is jullie "oude" zanger weg ??

bass blom
16 april 2012, 12:16
ff tussendoor

waarom is jullie "oude" zanger weg ??

een hele waslijst met issues.

het was zijn bandje.
nu 3 jaar geleden kwam ik er bij (later hoorde ik dat hij toen eigenlijk al op wilde stappen.. niet omdat ik er bij kwam, hij vroeg me zelf.)
door mijn komst werd het ruiger, vond bijna iedereen lekker (behalve een jongen die mondharp deed en ook gitaar ambities had)
een half jaar later wilde de zanger eigenlijk alleen nog maar oefenen een week voor een optreden, verder niet.
hij had het te druk met carriëres en huwelijken.
wij, de drummer, bassist en ik zeiden toen, dan komen we niet verder, dan moeten we maar iemand anders gaan zoeken.
de mondharp man ging mee weg.
we vonden een drummer die wel eens wilde zingen maar dat bleek niets na 3 maanden.
we vonden een zangeres, die ook mijn liefje werd, dat ging mis :chicken:
dat was juni vorig jaar..
ondertussen, maart / februari hebben we de drummer 'vervangen'.
weer zoeken, proberen.. niet wat we zoeken..
toen, september 2011 op een zondag, de oude zanger op bezoek.
na wat bijpraten zei hij: ik heb eigenlijk best wel zin om weer mee te gaan doen, lekker rocken.
(dat wat 'zijn' bandje deed was best soort van lieve liedjes werk..)
ok, gaan we proberen.
de eerste avond hebben we hem wel heel erg duidelijk gemaakt dat het zijn bandje niet meer is, dat hij nu gewoon zanger is.
en dat was toch iets wat je eigenlijk van te voren al kunt zien aankomen, een recept voor drama.
vooral de laatste twee maanden kwam zijn alter ego steeds meer naar voren, met steeds meer idiote dingen er bij die totaal niet bij dit bandje passen.
dan moet je kiezen.. ga je verder, je hebt een zanger maar ook een hoop irritaties.. of je gaat weer op zoek.
we kozen voor het laatste.
deze zangeres had ik eerder ook al gevraagd, wilde ze niet, nu kwam ze zelf met het alternatief om in principe tijdelijk in te vallen.
tot en met 27 mei, een optreden.
we zoeken dus nog steeds naar een zanger/es. in principe.
maar het kan ook anders gaan uitpakken :D

jannest
16 april 2012, 13:12
jammer
vond z'n stem en manier van zingen echt bij jullie passen

moet ik ff langskomen om um van z'n lss af te helpen ?
(blow torch en een paar tangen doen wonderen )

bass blom
16 april 2012, 13:14
kwa timing vond ik hem vrij beroerd/bizar.
en dat hoor je nu, de band speelt veel lekkerder, klinkt 10 jaar jonger zegt gus :D

FlameDude
16 april 2012, 21:47
Klinkt heerlijk man, wat een sound heeft die gitaar. Vocalen vind ik wel zwak voor dit nummer, maar dat was waarschijnlijk iets wat jullie zelf wouden.

bass blom
16 april 2012, 22:10
thnx dude :D

TheLargerSound
16 april 2012, 22:48
Dit doet me wat denken aan steppenwolf.
Kan dat?
Zo een beetje hetzelfde gitaargeluid...

bass blom
16 april 2012, 23:36
zou kunnen, ik weet van niks, heb wel eens gehoord.
ik ben nooit echt op zoek naar een geluid geweest.
had wel toen ik die P90's hoorde, in 2006 pas een moment van herkenning, ja, dit zoek ik altijd al :D

TheLargerSound
16 april 2012, 23:54
zou kunnen, ik weet van niks, heb wel eens gehoord.
ik ben nooit echt op zoek naar een geluid geweest.
had wel toen ik die P90's hoorde, in 2006 pas een moment van herkenning, ja, dit zoek ik altijd al :D

Wel. Ik vind het echt vet klinken.
ROCK ON!!:punk:

Duhsjaak
17 april 2012, 01:33
Hi
Heb je de emo's in beroering gebracht, of wat?
Laat dat maar eens lezen aan die maten van je.
Ik geloof niet dat een opname van een eerste repetitie ooit zo'n hoop reacties heeft gegeven.
Dus go go go Bass!
Vriendelijek groet, Gus