PDA

View Full Version : Wat voor een strat heb ik hier?



Rock Bottom
13 april 2012, 22:20
Fototjes komen zo als het ff lukt.

Ik heb hier een (matte/zijdeglans)sunburst fender usa strat uit 2004 of 2005 volgens guitar dater.
Witte slagplaat met witte pups 3sc met stagered polepieces
Hij geeft de kleine headstock met roller string trees dus dan is het geloof ik geen high way one.
Geperste plaatstalen brugzadeltjes.
Maple hals met rosewood toets.
Serie nr is z421xxxx

Zegt dit iemand iets?

Brum
13 april 2012, 22:36
Die rolling string trees zitten juist wel op Highway Ones. Zijn het er twee en is de lak nogal dun? Dan is het met zekerheid een Highway One. Fotootje zou handig zijn.;)

allochthomas
13 april 2012, 22:42
Kan wel eens een oude hw1 serie zijn, als ik me niet vergis had die eerst een kleinere headstock en hebben ze later wat specs veranderd en hem een grotere headstock gegeven. Die matte finish is ook een goeie aanwijzing richting een hw1.

Rock Bottom
13 april 2012, 22:43
Die rolling string trees zitten juist wel op Highway Ones. Zijn het er twee en is de lak nogal dun? Dan is het met zekerheid een Highway One. Fotootje zou handig zijn.;)

Ik dacht de hele tijd dat het een high way one was maar die hebben een big headstock?

Rock Bottom
13 april 2012, 22:45
Kan wel eens een oude hw1 serie zijn, als ik me niet vergis had die eerst een kleinere headstock en hebben ze later wat specs veranderd en hem een grotere headstock gegeven. Die matte finish is ook een goeie aanwijzing richting een hw1.

Dan gok ik het daar maar op.
De betaalde prijs was dan zelfs nog heel laag.

allochthomas
13 april 2012, 22:49
Gelukkig maar, je ziet nog wel eens een hw1 die verkocht wordt als een duurder model.

sjoerd5
13 april 2012, 22:57
Highway one's hebben een Z serie nummer.
Ik weet alleen niet welke Fenders dat nog meer hebben. Andere USA strats hebben een N serie nummer, Correct me if im wrong....

spirit
14 april 2012, 08:27
UIt de lettrs kan je het bouwjaar herleiden, niet het model.
S= seventies
E=Eighties
N=Nineties
Z=Zero
Het eerste getal na de letter geeft het jaar aan.
In het geval van Rock Bottom zou het dan Z(0)4***** bj 2004 zijn.

Er zit soms wel een overlap in de bouwjaren. En dan zijn er nog de andere Letters, vaak voor speciale versies V=vintage series DZ=American deluxe, AMXN= California series, enz, enz. Is allemaal op internet te vinden

Bv. serie nummer N912345 is dan 1999