PDA

View Full Version : Nieuwe aanwinst en inmiddels al geinstalleerd in de gitaar: Seymour Duncan Atiqity.



keesss
13 april 2012, 21:29
Vandaag gekocht. Gelijk laten installeren (maar 20 euro).

Getest op een hele goeie buizen Marshall. Dit klinkt precies zoals ik hem wil. :lovelove: Mijn zoektocht naar de beste toon is voorbij.

De SD Antiqity blaast de BB Pro helemaal, helemaal, helemaal weg. Nu kan ik de knoppen van toon en volume gewoon op 10 laten zitten en nog steeds klinkt het supergoed.

Het kost wat (mij €163,-) per pickup, maar dan heb je ook het beste van het beste.

Met de hand gemaakte / gewonden humbucker pickup. Ondertekend door Seymour Duncan himself op het serial number papiertje EN op de achterkant van de pickup (met stift).

Je krijgt er ook nog van alles bij, sticker, zakje?, een pickup ring, verouderde schroeven, etc. De pickup zelf was ook verouderd gemaakt, maar dat vond ik niet mooi. Ik heb het dus weggehaald, weggeschuurd (met sponsje).

Je krijgt ook een handleiding hoe je alles moet bedraden (realiseer ik mij ne dat ik die en de pickupring ben vergeten in de gitaarzaak) en daarbij staat ook dat je het beste 500k potmeters voor deze humbucker kan gebruiken.

Dus mij rest:
- De SD Atiqity neck pickup kopen
- 500k potmeters laten installeren
- Printplaat laten vervangen door soldeershit

-> en dan is mijn gitaar officieel klaar.

http://i41.tinypic.com/2cam9f.jpg

http://i44.tinypic.com/sendj5.jpg

Rock Bottom
13 april 2012, 21:54
Komt er nog een kapje over het hals element of is het prima zo?

allochthomas
13 april 2012, 22:00
Ik zal wel wat mensen op hun tenen trappen maars is een antiquity niks anders dan een doodnormale sd pickup met wat aging? Voor 163 euro kan je 2 normale sd pickups halen.

Mr.Fingers
13 april 2012, 22:39
Zijn toch net iets anders van specs hoor (andere draad met andere coating, iets zwakkere magneten,...)

DemolitionColorScheme
13 april 2012, 22:45
Leuk dat je tevreden bent, maar 2x 163,- en al die andere dingetjes aan je Studio ... als je daarna even door zou sparen zou je een Standard kunnen kopen. ;)

refused199
13 april 2012, 22:51
Leuk dat je tevreden bent, maar 2x 163,- en al die andere dingetjes aan je Studio ... als je daarna even door zou sparen zou je een Standard kunnen kopen. ;)

Dat is weer de standaard ''hij is duurder dus beter gedachte''. Ik denk dat hij hier beter mee af is en voor die paar honderd euro voor deze upgrade heb je echt nog geen Standard!

rijsberman
13 april 2012, 22:59
Zo'n standard, is dat met van die lelijke binding? want dan snap ik dit wel. Goeie gitaar, top elementen en nog mooier ook, voor hetzelfde geld (of minder) :ok:

Sinner1980
13 april 2012, 23:30
Leuk hoor maar een dure hobby die antiquities. Ik weet er alles van want ik ga een setje antiquities voor mn strat aanschaffen ;)

DemolitionColorScheme
13 april 2012, 23:37
Dat is weer de standaard ''hij is duurder dus beter gedachte''. Ik denk dat hij hier beter mee af is en voor die paar honderd euro voor deze upgrade heb je echt nog geen Standard!
Het ging meer om zijn post in een ander topic, dat hij wilde doorsparen om uiteindelijk een Standard te kopen. Hij heeft deze gitaar nieuw gekocht. Hoe duur zijn deze modellen nu? Iets van €700,-? Iets meer? Minder? Dan de upgrades, de pedalen die uiteindelijk niet bevielen, nu de pickups. Tel maar op. ;) Maar goed, we kennen het allemaal hoor, daar niet van.

Ik zeg niet dat 'ie die pickups niet had moeten kopen hoor, maar afgaande op de posts van Kees hoop ik dat dit niet alleen een honeymoon-phase is en dat hij na een tijdje nog tevreden is met deze verandering.

De eerste vraag die bij me opspringt:
heb je hem thuis al getest, Kees? Of was je niet toevallig gecharmeerd van de versterker waarop je hem hebt getest?

keesss
14 april 2012, 00:35
Komt er nog een kapje over het hals element of is het prima zo?

Die pup welke open is, is nog de standaar BB Pro. Die gaat volgende maand worden vervangen door een SD Antiqity neckpup.


Zo'n standard, is dat met van die lelijke binding? want dan snap ik dit wel. Goeie gitaar, top elementen en nog mooier ook, voor hetzelfde geld (of minder) :ok:

Bedankt! Ik vind het stiekem wél jammer dat 'ie geen binding heeft....


Leuk hoor maar een dure hobby die antiquities. Ik weet er alles van want ik ga een setje antiquities voor mn strat aanschaffen ;)

Ik vind het niet erg om hele dure onderdelen te kopen, maar ze moeten het wel waard zijn.


Het ging meer om zijn post in een ander topic, dat hij wilde doorsparen om uiteindelijk een Standard te kopen. Hij heeft deze gitaar nieuw gekocht. Hoe duur zijn deze modellen nu? Iets van €700,-? Iets meer? Minder? Dan de upgrades, de pedalen die uiteindelijk niet bevielen, nu de pickups. Tel maar op. ;) Maar goed, we kennen het allemaal hoor, daar niet van.

Ik zeg niet dat 'ie die pickups niet had moeten kopen hoor, maar afgaande op de posts van Kees hoop ik dat dit niet alleen een honeymoon-phase is en dat hij na een tijdje nog tevreden is met deze verandering.

De eerste vraag die bij me opspringt:
heb je hem thuis al getest, Kees? Of was je niet toevallig gecharmeerd van de versterker waarop je hem hebt getest?

Alles opgeteld heb ik 1050,- tot nu toe aan die gitaar uitgegeven. Er komt nog 160 neckpup + ongeveer 80 (die potmeter + weghalen printpaat) + nog 155 voor een Gibson gitaar koffer. -> Van géén één verspilde cent heb ik spijt. Dit wordt / is namelijk mijn enige werkgitaar en dan mag je experimenteren, vind ik. Met deze gitaar leer ik alles over het gitaarspelen. Wanneer de Standard komt (dat zal een 2008 of eerder worden, want de 2012 Standard: NO THANKS) of ver in de toekomst een Custom, dan zullen die volledig standaard blijven en ik zal er ook heel voorzichtig mee zijn.

Deze pickups? Deze blijf ik soweiso for ever houden, heh.

... Die Marshall kan/wil ik nog niet voor betalen. Die was +€1200,-. Ik heb de pups eerst getest op een onbekend merk LP-copy. Klonk zo goed, dat ik gelijk die pickup kocht. Vervolgens naar Piet Guitars gegaan, ben ik zeer tevreden mee, en zij hebben hem gelijk erin gezet. Eenmaal thuis nieuwe snaren opgezet (de 7e keer al deze maand ofzo) de brug verhoogd, want voorheen buzzde het een beetje, tailpiece ook omhoog zodat de snaren niet de brug raakten. Vervolgens geïntoneerd. Daarna erop gepeeld. Brughoogte en polepieces aangepast -> daar reageert de pickup zeer gevoelig op! Tijdens spelen zakte het volume opeens naar 20%. Dus achterkant opengemaakt, stekker beter ingedrukt, alles ff gecheckt en toen deed alles het weer.

Hij klinkt goed door de tranistor Marshall. Nu kan ik eindelijk op erg laag volume (muziek via telefoonspeaker - vergelijkbare voluume) spelen en dat het nog een beetje okay klinkt.

Kort samengevat: de pickup is het geld echt serieus meer dan waard. :ok:

bass blom
14 april 2012, 01:19
goedzo kees, doen wat je wilt!

B-stone
14 april 2012, 02:08
Mooi zo kees ik ben blij voor je :D
Ik snap alleen niet dat je gelijk een standard hebt gekocht , 2e hands heb je die namelijk wel voor die prijs. Die marshalls ( ik weet niet welke) heb je eigenlijk ook voor die prijs wat je nu aan updates hebt uit gegeven. En ik denk dat dat meer verschil geeft dan die upgrades....

Ochja let bygones be bygones, ik ben blij dat je nu te vreden bent :D

Ookal vraag ik mij af of die verschillen op die mg30 zo hoorbaar zijn ;)

Orpheo
14 april 2012, 02:20
De antiquity is aged maar ti's ook echt n eigen 'wind' met andere magneten dan welk element in de duncan lineup. Ti's dus niet een willekeurig element met aging.

Verder. De antiquity kicks ass. Majorly. Geweldig element. Ga je echt veel plezier van hebben.

guitarkid
14 april 2012, 09:01
Mijn zoektocht naar de beste toon is voorbij.


Lief he, ze bestaan nog......! ;)
Maar Kesssss, mooi dat je vooralsnog tevreden bent! :rockon:

Midwolda
14 april 2012, 09:11
Mooi wark, Kees. http://alleenvandaag.forum2go.nl/images/logos/alleenvandaag.smilie.1074.gif
Je hebt daar een serieus mooi stuk hout, en ik snap dat je daar het (volgens jou) beste spul in wilt testen.
En f*ck "een Standard is beter" want Studio's kunnen uiterst professionele muziekinstrumenten zijn.
Dit exemplaar is al een heel eind op weg (en ziet er ook nog eens verrekte goed uit ook).

http://alleenvandaag.forum2go.nl/images/logos/alleenvandaag.smilie.024.gif

Venlonaer
14 april 2012, 10:55
Gefeliciteerd ermee!

keesss
14 april 2012, 21:03
Bedankt iedereen, ik zal nog ff posten wanneer de andere erin zit.

muziekschuur
14 april 2012, 23:38
Heb 20 jaar geleden 2 Gibson elementen in m'n Ibanez gezet. Beste zet ooit. Die elementen doe ik nooit meer weg. Dit geldt vast ook voor deze elementen. Goeie muziek zit em in de aandacht voor de kleine dingen.... GOED WERK DUS...

VanDiekum
15 april 2012, 10:00
Een binding zou deze gitaar niet eens mooi staan vind ik hoe simpelerde gitaar hoe beter is mijn mening en ik heb zelf geupgrade London City Comet's in mijn handen gehad die nauwlijks van een echte fender standard te onderscheiden waren als er geen LC stickertje op had gezeten had ik geloofd dat het een echte fender was.
Nu krijg ik hier vast wel een tegen reactie op bla bla bla jackadie smackadie gaat erom als je er tevreden mee bent moet je het vooral doen.

keesss
15 april 2012, 11:00
Muziekschuur, juah, deze gaat echt nooit meer weg. :D

VanDiekum, denk je? Even de slagplaat wegdenken..
http://c412668.r68.cf3.rackcdn.com/catalog/product/cache/1/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/g/i/gibson-les-paul-traditional-mahogany-top-worn-brown.jpg

keesss
23 april 2012, 20:57
Een stukje over deze pickups door Seymour Duncan:


http://www.youtube.com/watch?v=-IPs_mKM2mY&feature=related

polviggen
26 april 2012, 12:29
Ik vind het nog steeds gek om al pickups te wisselen als je op een mg30 speelt, maarja, als je maar tevreden bent

Sinner1980
29 april 2012, 09:22
"Dag luitjes, ik ben Seymour Duncan en ik ben momenteel een antiquity pupje aan het wikkelen. Kijk eens, er staan er nog een heleboel naast me ook. Ik ga overigens niks vertellen over de pickups hoor. Nee, ik ga jullie vervelen met oude, sentimentele verhalen en foto's van vroeger."

Lekker interessant filmpje...

barno
29 april 2012, 20:39
hi,
ik bouw een gitaar waarin twee P90 moeten komen. Normaal zou ik er Gibsons, SD, LFralin of Lollar inzetten, maar dat zit jammer genoeg boven het beschikbare budget van de eigenaar. Ik vind het niet leuk om in een Guttlin mindere pups te zetten maar ik ben zelf wel es low budget P90 tegengekomen die very acceptable waren. Alleen weet ik niet welke;

Voorstellen? is GFS / GSP iets (ik vermoet beiden Artec produced), Tesla: medium budget: maar ken ze niet. Nog anders suggesties?

Ik hoor het graag, thx

barno

Tabula Rasa
29 april 2012, 20:42
Wilkinsons. Ook prima P90 elementen.

barno
29 april 2012, 21:13
thx voor de tip. Ik zie juist dat Gibson P90's bij thomann 68 euro zijn, dat valt nog mee. denk dat ik dat ga doen. die ken ik en ik vind ze zeker goed... in tegenstelling tot velen denk ik dat standaard gibson pups meestal dik in orde zijn.


edit: ik zie nu dat ik dit in verkeerde topic heb gepost. Ik dacht dat ik in Pickups zat. soit...

Kakihara
30 april 2012, 13:04
hi,
ik bouw een gitaar waarin twee P90 moeten komen. Normaal zou ik er Gibsons, SD, LFralin of Lollar inzetten, maar dat zit jammer genoeg boven het beschikbare budget van de eigenaar. Ik vind het niet leuk om in een Guttlin mindere pups te zetten maar ik ben zelf wel es low budget P90 tegengekomen die very acceptable waren. Alleen weet ik niet welke;

Voorstellen? is GFS / GSP iets (ik vermoet beiden Artec produced), Tesla: medium budget: maar ken ze niet. Nog anders suggesties?

Ik hoor het graag, thx

barno

Ik denk dat de Kluson Grand Vintage P90 een goeie keuze zou zijn, alleen heb ik er geen ervaring mee, wel met de telecasterpickups van dat merk en ik vind ze het geld meer dan waard. Voor de P90's zal dat meer dan waarschijnlijk ook opgaan, al kan ik dat niet met 100% zekerheid zeggen. En bijgevolg betwijfel ik ook de relevantie van deze post :)

Sinner1980
2 mei 2012, 23:08
Halspupje binnen voor mijn strat. Wat een overdadige verpakking zeg! En dat voor één pup! Top, schept zeker verwachtingen