PDA

View Full Version : Gitaar van zwart naar natural



Tiddo
13 april 2012, 11:51
Hallo allemaal,

Ik heb een paar maanden terug een gloed nieuwe Gibson Les Paul Classic Custom gekocht. Helaas was de Antique Natural finish uitverkocht, en heb ik toen de zwarte gekocht. Ik zit er nu toch wel over te denken om hem om er een Natural finish op te zetten. Ik heb hier alleen totaal geen ervaring mee. Is dit erg lastig? En hoe kan ik dit het beste aanpakken?

bass blom
13 april 2012, 11:55
je hebt de kans dat er een (lelijke) 2 of 3 delige top onderuit komt..

Kim Wilson
13 april 2012, 11:55
Hou je er wel rekening mee dat de zwarte gitaren vaak niet zonder reden dekkend zijn afgelakt? ;)

Tiddo
13 april 2012, 12:03
Hmm, dat is natuurlijk maar al te waar... Er bestaan zeker geen manieren om daar achter te komen zonder de lak er af te halen?

Ace 1.15.19
13 april 2012, 12:24
Helaas......

humbucker
13 april 2012, 12:45
Met een korte golf infraroodcamera kan dit misschien lukken. Voor het bekijken van de onderliggende lagen van schilderijen wordt dit namelijk al gebruikt. Ik werk toevallig bij een bedrijf dat IR cameras produceert en hier worden wel vaker cameras verkocht aan musea. Hoe het zit met gitaren en hun lak weet ik niet. Heb hier ook geen gitaar bij de hand, anders zou ik dit wel eens kunnen testen..

Tiddo
13 april 2012, 12:53
Maar die camera's kosten zeker ook een hoop geld? Zou wel mooi zijn inderdaad als dat werkt!

aaronstonebeat
13 april 2012, 13:07
Dat zijn toch gitaren van meer dan 1500 euro? Tenzij je flink ervaren bent in lakwerk ga je daarvan spijt krijgen als haren op je hoofd. Vergeef me, ik vind het een volkomen van de pot gerukt idee.

bass blom
13 april 2012, 13:28
ja, dat is het ook :dontgeti:

alhoewel ik er de laaste tijd ook over denk, er kan best een mooie flame onder mijn zwart zitten, schijnt vaker te zijn gebeurd in de vroege 70's :D
maarja, als er dan half flame en half plain onderuit komt is het balen.

barno
13 april 2012, 13:29