PDA

View Full Version : Raar geluid



werker123
12 april 2012, 22:10
Hoi iedereen,
Ik speel nog niet zo lang gitaar en ook niet zo heel goed maar ik heb wel eens geprobeerd om mezelf op te nemen om het terug te luisteren, maar het probleem is dan dat het geluid vervormt. Dit klinkt heel raar en ik weet niet hoe het komt. Het geluid wordt opeens heel dof of hoog etc. Ook met een externe microfoon is het hetzelfde. Wat ik wel heb geprobeerd is op een ander os opnemen (ubuntu) en daar gebeurde het niet op (dezelfde laptop). Als software gebruik ik audacity. Weet iemand wat het probleem is?

Werker123

harrie-beton
12 april 2012, 22:22
post eens een mp3 op youtube of soundcloud

werker123
13 april 2012, 15:29
Het klinkt ook gewoon alles behalve goed eigenlijk:P http://www.mediafire.com/?400r7bxy1hby8a8

bass blom
13 april 2012, 15:38
zo te horen moet je in je mixer instellingen van je computer duiken.
je uitgang wordt bij je ingang gemixt, die komt met een vertraging er bij, vandaar het chorus effect.

werker123
13 april 2012, 15:58
uuhm waar zitten die? Ik heb even bij geluid in het configuratiescherm gekeken maar daar kan ik niets vinden:( Ik vind wel iets over srs sound en iets met equalizers maar dan kan ik alleen een genre selecteren zoals rock, pop etc. Bij geavanceerd staat 24 bits 48000 Hz (studiokwaliteit), is dat ook gewoon goed?

bass blom
13 april 2012, 16:05
hangt er vanaf welke windows je hebt.
je moet het zoeken bij mixer, instellingen voor opname.
zeer waarschijnlijk staat de output daar open en neemt hij dus zichzelf ook op.

of je kaart is niet geschikt. wat je schrijft lijkt op een 'gewone' geluidskaart te wijzen..

werker123
13 april 2012, 16:14
Ja gewoon die in mijn laptop, maar dat denk ik zelf niet omdat ik ook ubuntu heb en het daar wel werkt (met diezelfde geluidskaart). Ik heb windows 7;) Gitaar is een Epiphone Les Paul standard en versterker een line6 spider 4 (zo snel mogelijk buizen:P). Maar ik denk neit dat dat veel uit maakt.

muziekschuur
13 april 2012, 16:22
speaker rechts onder in de taakbalk. Dubbel klikken. Daar kun je de input en output zien normaal gesproken.

Probeer anders eens www.reaper.fm . Heeft een nag screen maar als die weg is (5 seconden) is het gehele programma gewoon gebruiksklaar. Kopen is geloof ik 60 euro..

bass blom
13 april 2012, 16:23
rechtsmuizen op het speakertje rechtsonderin je taakbalk.
daar uitvogelen wat verkeerd staat.
verder kan ik je niet helpen want ik zie daar alleen mijn delta 1010LT's..

je zoekt iets als: wav playback. dat staat open en moet dicht.

TheLargerSound
13 april 2012, 17:06
Ik moest iets van 'achtergrond akoestiek' uitschakelen voor mijn camera het goed deed.
Misschien ben je daar iets mee.

Grtz

werker123
14 april 2012, 18:09
:D opgelost:P Ik heb gewoon alle vinkjes 1 voor 1 geprobeerd, de oplossing was ruisonderdrukking wegvinken:D Bedankt voor alle snelle reacties:rockon:

EDIT: Toch niet... Ik denk dat ik gewoon een paar keer geluk had?