PDA

View Full Version : Band auditie in de Sound Vision Studio's!



BibixMusic
12 april 2012, 18:12
Er zijn een aantal muzikanten geweest om te auditeren voor mijn band.
De nummers zijn vantevoren niet geoefend met elkaar.
Drie muzikanten zijn uitgekozen, waaronder Leon :D
Nu nog een bassist en een gitarist zoeken, dan zijn we compleet.

Hier een sfeerimpressie van de avond:


http://www.youtube.com/watch?v=EjFeDCiYpBw

bass blom
12 april 2012, 18:23
whoeii, spannend

-geert-
12 april 2012, 19:00
hee Jeff Buckley, gaaf! Die speel ik zelf ook vaak. Klinkt goed !

BibixMusic
13 april 2012, 08:37
hee Jeff Buckley, gaaf! Die speel ik zelf ook vaak. Klinkt goed !

Thanks!

Ik heb er wel wat aan moeten sleutelen... het is sowieso ingekort tot ongeveer 4:30 minuten want veel tijd hadden we niet.

Ace 1.15.19
13 april 2012, 09:46
"De drummer heet Erik!"

BibixMusic
13 april 2012, 11:13
"De drummer heet Erik!"

En hij is het dus ook geworden :D
Staat alleen niet op het filmpje :soinnocent:

TimS
13 april 2012, 11:43
Heb je er maar 3 muzikanten aan over gehouden? Ben je erg kritisch of klikte het niet zo?

TimoSomers
13 april 2012, 11:59
Lejon is een boas!

Luke-wannabe
13 april 2012, 14:24
Haha jeujjj

BibixMusic
14 april 2012, 10:40
Heb je er maar 3 muzikanten aan over gehouden? Ben je erg kritisch of klikte het niet zo?

Ik vond iedereen goed eigenlijk en gewoon super aardig, daarom had ik ze ook gevraagd om auditie te doen.
De producers waren alleen wel zeer kritisch, en dus bleven er maar drie over.

MichaelSS
14 april 2012, 14:01
Producers.. studio.. auditie.. muzikanten..

Klinkt heel wat.

jannest
14 april 2012, 14:11
Ik vond iedereen goed eigenlijk en gewoon super aardig, daarom had ik ze ook gevraagd om auditie te doen.
De producers waren alleen wel zeer kritisch, en dus bleven er maar drie over.

sinds wanneer bemoeien producers zich met de bandsamenstelling ??
trap ze in hun hok en doe lekker waar je zelf zin in hebt

BibixMusic
14 april 2012, 14:22
Nouja kijk, zij investeren geld in mij en deze band is echt bedoeld voor live-optredens op radio en televisie.
Ze willen dan natuurlijk wel het beste van het beste hebben zegmaar :)

Nielsje
14 april 2012, 14:30
sinds wanneer bemoeien producers zich met de bandsamenstelling ??
trap ze in hun hok en doe lekker waar je zelf zin in hebt

Ach, iedereen moet muziek maken zoals hij of zij dat zelf wil.
Ik zou ook liever zelf bepalen met wie ik samen speel, dat hoeft een ander niet voor mij te doen.
Als Bibi liever met een producent werkt die een band voor haar uitzoekt: ieder z'n meug.

Ace 1.15.19
14 april 2012, 15:05
Ze willen dan natuurlijk wel het beste van het beste hebben zegmaar :)
Daarom kiezen ze Leon! :ok:

BibixMusic
14 april 2012, 15:30
Ach, iedereen moet muziek maken zoals hij of zij dat zelf wil.
Ik zou ook liever zelf bepalen met wie ik samen speel, dat hoeft een ander niet voor mij te doen.
Als Bibi liever met een producent werkt die een band voor haar uitzoekt: ieder z'n meug.

Mwah, ik bekijk het meer zo:

Wie krijgt er op 18 jarige leeftijd een platencontract aangeboden terwijl ik nog moet beginnen met mijn muzikale opleiding (of te wel zorgen dat ik word aangenomen op de Rockacademie)?
Er worden nummers geschreven in de stijl die ik wil en die passen bij mijn stem. De drums in de studio worden ingespeeld door Hans Eijkenaar (in mijn ogen een grootheid). De nummers gaan geplugd worden door Rudo de Raaff (plugger van o.a. Anouk).
Dan vind ik dat ik superblij mag zijn met zo'n unieke kans :)

Ace 1.15.19
14 april 2012, 15:33
True.

Hoe kom je overigens aan die platendeal?

Tristan
14 april 2012, 15:34
Wat ik niet begrijp, je kan toch zelf muziek schrijven, waarom moeten anderen (die duidelijk veel minder getalenteerd zijn dan jij) dan die nummers schrijven?
Daarnaast vind ik het ook vrij raar om audities te doen op basis van hoe de muzikanten covers spelen, maar goed, als het album ingespeeld gaat worden door sessiegasten dan wordt het voor de liveband alleen een kwestie van naspelen en dan begrijp ik het wel.
Of op zo'n Idols achtige manier echt een te gekke liveband met vette muziek waar je echt je gevoel
achter kan zetten onstaat betwijfel ik, maar zoals Niels al zei, ieder z'n meug.

Dribbel_
14 april 2012, 15:38
Er zit een wereld van verschil tussen getalenteerd zijn in de vorm van zingen en het schrijven van songs natuurlijk.

En daarnaast veel succes! Leuk om te zien dat je zo'n kans hebt gekregen en in mijn ogen verdien je hem ook.

Tristan
14 april 2012, 15:42
Dat klopt, maar het is voor mij wel duidelijk dat die producers in ieder geval niet het talent en de visie hebben om echt sprekende songs te schrijven met een eigen identiteit.

Dribbel_
14 april 2012, 15:52
Daar kan je toch niet over oordelen voordat je er iets van gehoord hebt?

Ik weet nu ook al zeker dat er nummers zijn die jij echt helemaal te gek vind klinken bij een band en die ook zijn voorgeschoteld door een producer. Zo werkt het nou eenmaal vaak.

Tristan
14 april 2012, 16:19
Nou ja, wat ik op die website hoor klinkt mij in ieder geval weinig verfrissend in de oren.
Als er sprake is van een samenwerking tussen de muzikant/artiest en de producer kan er zeker veel moois ontstaan, maar als de songs kant en klaar door een producer worden voorgeschoteld denk ik dat de kans erg klein is dat er iets speciaals uit voortvloeit.

jaywalker
14 april 2012, 16:35
Eerst horen, dan bitchen!

EBOUE
14 april 2012, 16:49
Dan vind ik dat ik superblij mag zijn met zo'n unieke kans :)

Sterker nog, dat MOET je. ;)

Laat ze maar lullen. Hedentendage is het ontzettend moeilijk om aan de slag te gaan als muzikant. Als jij dan het genoegen hebt om met die mensen (nu al) te mogen samenwerken, pluk daar je vruchten van. Als je idd stelt 'dat je zelf ook wel muziek kan schrijven', dan is dat niet slim. Van een nr schrijven t/m in serieuze clubs giggen, gaat nog een heel (diplomatiek) spel aan vooraf. Hier kun je superveel van leren, de schamperende reacties hier noem ik jaloezie.

Veel succes!!!!

PS: Producers niet nodig? Het album Thriller van Michael Jackson is een topvoorbeeld van productie, net zoals Graceland van Paul Simon, Blood Sugar.. RHCP's... moeten we nog ff doorgaan?

Han S
14 april 2012, 17:10
sinds wanneer bemoeien producers zich met de bandsamenstelling ??
trap ze in hun hok en doe lekker waar je zelf zin in hebt

Daar kom je niet zo ver mee in de muziekbizz zeg maar.

jannest
14 april 2012, 17:17
Daar kom je niet zo ver mee in de muziekbizz zeg maar.

ligt er aan waar je terecht wil komen en hoe

stock aitken and waterman comes to mind
of guns and roses die eerst 5 producers hebben gekicked voordat ze de studio ingingen

jannest
14 april 2012, 17:18
Ach, iedereen moet muziek maken zoals hij of zij dat zelf wil.
Ik zou ook liever zelf bepalen met wie ik samen speel, dat hoeft een ander niet voor mij te doen.
Als Bibi liever met een producent werkt die een band voor haar uitzoekt: ieder z'n meug.

das waar.......

Han S
14 april 2012, 17:20
Dat klopt, maar het is voor mij wel duidelijk dat die producers in ieder geval niet het talent en de visie hebben om echt sprekende songs te schrijven met een eigen identiteit.

De muziekbizz: the music business is a shallow money trench where thieves and pimps run free and good men die like dogs, zei iemand laatst.

Robbie van Leeuwen (een gitarist) schreef heel lang geleden het nummer 'Venus' en werd er schatrijk van omdat iedereen het speelde nadat het in Amerika een hit was geworden.

Hans Bouwens schreef 'Una Paloma Blanca' wat ook overal op de planeet wordt gespeeld en hem jaarlijks een ton oplevert.

Producers hopen ook zo'n slag te kunnen slaan en daar hebben ze goede muzikanten voor nodig als ze zelf niet geweldig spelen of zingen. Wie werd er rijk van Boney M? En van Milly Vanilly? En van Venga Boys? Juist, de producer.

De muziekbizz, zo werkt dat en Quincy Jones is iddd een geniale producer.

jannest
14 april 2012, 17:22
Sterker nog, dat MOET je. ;)

Laat ze maar lullen. Hedentendage is het ontzettend moeilijk om aan de slag te gaan als muzikant. Als jij dan het genoegen hebt om met die mensen (nu al) te mogen samenwerken, pluk daar je vruchten van. Als je idd stelt 'dat je zelf ook wel muziek kan schrijven', dan is dat niet slim. Van een nr schrijven t/m in serieuze clubs giggen, gaat nog een heel (diplomatiek) spel aan vooraf. Hier kun je superveel van leren, de schamperende reacties hier noem ik jaloezie.

Veel succes!!!!

PS: Producers niet nodig? Het album Thriller van Michael Jackson is een topvoorbeeld van productie, net zoals Graceland van Paul Simon, Blood Sugar.. RHCP's... moeten we nog ff doorgaan?


grappig dat je die namen noemt
want ik heb het vage vermoeden dat die artiesten zelf speciaal om die producers hebben gevraagd

fok ik wil ook wel m'n deuntjes door rick rubin laten produceren

jannest
14 april 2012, 17:28
Nouja kijk, zij investeren geld in mij en deze band is echt bedoeld voor live-optredens op radio en televisie.
Ze willen dan natuurlijk wel het beste van het beste hebben zegmaar :)

ik hoop dat het voor jou ook als het "beste" voelt

veel su6

Tristan
14 april 2012, 17:43
@Eboue:
Je begrijpt dus duidelijk niet wat ik bedoelde betreffende producers die complete songs afleveren, maar dat maakt verder niet uit.
Verder ben ik het wel met je eens hoor, zoiets is zeker een kans en ik wens Bibi er veel succes mee, ik vind het alleen jammer dat mijns inziens degenen die niets bijzonders te melden hebben in dit geval aan het langste eind trekken, maar goed, zo werkt de wereld nou eenmaal en het wil niet zeggen dat Bibi via deze weg niet uiteindelijk het langste eind in handen krijgt, dat is zeker mogelijk.

@Han:
Met als achtervoegsel iets van "unfortunately bad things also happen" of iets dergelijks, een oude bekende inderdaad.

EBOUE
14 april 2012, 19:28
Ik snapte je wel Tristan, maar het leek een beetje de kant op te gaan dat je aan producers niet veel hebt ten aanzien van je eigen geluid. Daar wilde ik wat tegenvoorbeelden van geven. Begrijp me goed, hetgeen wat je bedoelt, daar gruw ik ook van. Van die gekunstelde toestanden, maar ja.. soms scoort het als een gek (hoe klote het soms ook klinkt).

BibixMusic
14 april 2012, 19:57
Zo heftig is het allemaal niet hoor :)

Er worden in principe nummers voor mij geschreven, maar mocht ik het niks vinden gaan ze het ook niet verder uitwerken. Ik mag ook zelf schrijven, dan kijken we samen of we er iets mee kunnen.
De band is vooral voor live optredens, maar ook met hen ga ik nummers schrijven.
Ik hoop dit jaar aangenomen te worden op de Rockacademie, is ook goed om me nog verder te ontwikkelen :D

Het blijft gewoon gaaf dat ik zo'n kans heb gekregen.


@Ace; Gert-Jan (de producer) kwam drie jaar terug (ik was toen 15) een filmpje van mij tegen op gitaarnet, gepost door mijn broer met een van mijn eerste covers op youtube.

Duhsjaak
15 april 2012, 08:04
Hi
Je bent het niveau van een rammelbandje met schoolvriendjes van de middelbare school al lang voorbij.
Alleen met iemand spelen omdat ie aardig is, is een gepasseerd station.

Dat er nu wat tijd/energie wordt gestoken in het selecteren van een prof samenstelling van een band, kun je alleen maar bij winnen.
Daar gaat het gaat tenslotte om. Ik veronderstel dat het is gescheduled in de leegloop uren van de studio? Maar zelfs dat zou mij worst wezen.

Maak er een succes van. Het is je gegund.
Vriendelijke groet, Gus

BibixMusic
15 april 2012, 12:47
Hi
Je bent het niveau van een rammelbandje met schoolvriendjes van de middelbare school al lang voorbij.
Alleen met iemand spelen omdat ie aardig is, is een gepasseerd station.

Dat er nu wat tijd/energie wordt gestoken in het selecteren van een prof samenstelling van een band, kun je alleen maar bij winnen.
Daar gaat het gaat tenslotte om. Ik veronderstel dat het is gescheduled in de leegloop uren van de studio? Maar zelfs dat zou mij worst wezen.

Maak er een succes van. Het is je gegund.
Vriendelijke groet, Gus

Ik vind het zelf wel belangrijk om met muzikanten te spelen waar ik me goed bij voel, dat komt tot uiting in de prestatie van de hele band lijkt me.

Dankjewel! :)

Han S
15 april 2012, 13:00
Maar Gus heeft wel een punt. Ik heb het met een bekende Idol gezien, bandje van aardige vriendjes en broertje. Ik heb haar voortdurend verteld dat zij twaalf nivo's hoger zat en dat aardige jongens lekker aardig moeten blijven, maar als je verder wilt moet je aardige jongens hebben die op jouw nivo zitten.

Jij gaat vooruit en dat betekent dat je mensen nodig hebt waar jij je aan kunt vasthouden en omhoog laten brengen. Niets is inspirerender dan mensen die het 100% begrijpen. Als je langer met dergelijke mensen speelt is een blik voldoende om te begrijpen welke kant je op moet. En dat hoeven niet per sé vrienden van je te zijn. Collega's moeten goed met elkaar kunnen samenwerken zonder bij elkaar op koffievisite te gaan.

Als jij een carriere wilt moet je dat niet vergeten, de Idol is inmiddels vergane glorie en dat ligt niet aan haar capaciteiten als zangeres.

arjanb01
15 april 2012, 13:04
Wat Bibi zegt ben ik het wel mee eens. Muziek is expressie en om geloofwaardig te zijn als artiest moet je achter je eigen muziek en mensen staan. Dit kan ook op een professionele manier, ben ik 100% van overtuigd. De reden dat idols talentjes het niet redden ligt niet aan de mensen om hen heen maar aan henzelf. Discipline, 100% toewijding en een portie geluk komt er bij kijken.
De juiste connecties hebben en op het juiste moment op de juiste plaats zijn, zijn factoren die veel belangrijker zijn. En tuurlijk moet je goeie muzikanten om je heen hebben, maar daar zitten echt wel aardige mensen tussen.

Succes met je carriere Bibi, want je hebt ontegenzeggelijk talenten !

Han S
15 april 2012, 13:09
Ik ben het ook niet oneens met Bibi hoor, je moet je goed voelen, anders presteer je nooit goed. Maar Bibi is jong, getalanteerd en slim, dat komt wel goed.

Duhsjaak
15 april 2012, 13:18
Hi
........................
Alleen met iemand spelen omdat ie aardig is, is een gepasseerd station.

........................
Vriendelijke groet, Gus

Het leek mij wel duidelijk.
Samenwerken met onsympatieke gasten wordt niet echt een succes. Maar met iemand spelen alleen omdat ie aardig is, staat je ontwikkeling in de weg.
Meer heb ik niet willen zeggen daarmee.

Vriendelijke groet, Gus

The Lo Lands
15 april 2012, 13:29
Mwah, ik bekijk het meer zo:

Wie krijgt er op 18 jarige leeftijd een platencontract aangeboden terwijl ik nog moet beginnen met mijn muzikale opleiding (of te wel zorgen dat ik word aangenomen op de Rockacademie)?
Er worden nummers geschreven in de stijl die ik wil en die passen bij mijn stem. De drums in de studio worden ingespeeld door Hans Eijkenaar (in mijn ogen een grootheid). De nummers gaan geplugd worden door Rudo de Raaff (plugger van o.a. Anouk).
Dan vind ik dat ik superblij mag zijn met zo'n unieke kans :)

Hoi Bibi, ik haak hier maar even op in en vergeet de rest van de discussie rondom dit topic :-) Superkans gefeliciteerd, het is je gegunt!! In deze roerige tijden en dan zo'n kans krijgen zou ik op jouw leeftijd ook met beiden handen hebben aangepakt (misschien op mijn leeftijd ook nog wel ;)).

En hoe tof is dat om auditie te doen. Destijds met mijn band vond ik audities alltijd super spannend en verassend. Succes en keep us updated!

Ukeloeder
15 april 2012, 13:35
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik stik- en stikjaloers ben op je.
En best een beetje trots dat WIJ het hier allemaal al veeeeuuuul eerder wisten. :ok:

Dreverhaven
15 april 2012, 13:39
Niet helemaal ontopic, maar toch een leuk stukje over de muziekindustrie van Steve Albini: http://www.negativland.com/albini.html

beruk
15 april 2012, 14:11
Ben niet jaloers, wel een soort van volstrekt misplaatst vaderlijk trots. Het is hoop ik een start van een schitterende carriëre.
Wellicht nog eens dit soort dingen:

http://www.youtube.com/watch?v=ytH6F64Z-C0&feature=share
Woont in Nederland dit fenomeen. Ik wens je een masterclass met haar toe!

BibixMusic
16 april 2012, 08:00
Jeetje.. superlief dat jullie dit allemaal zeggen!

Het doet me goed om te zien dat jullie zo veel vertrouwen in me hebben.
Motiveert mij nog eens extra om keihard aan de slag te gaan :)

Riky
19 april 2012, 16:24
Gefeliciteerd met deze kans!
Als zangeres zonder band is dit een geweldige manier om toch van de grond te komen!
Je hebt een talent, is opgemerkt en je maakt er gebruik van.
Ik speel in een bandje en we moeten er erg hard aan trekken om wat van de grond te krijgen (wat we overigens met plezier doen), maar ik snap dus heel goed dat je deze kans met open armen aanneemt. Lukt het niet qua nummers, dan heb je altijd nog een goede stem + nog jaren te gaan om nog meer pogingen te wagen.

Good luck!

HaroldA
19 april 2012, 17:25
Net filmpje gecheckt: ook al ben ik het niet met het instituut "producer" eens, jij verdient echt wel een dik contract!!!

Han S
19 april 2012, 19:20
Niks mis met een goede en vooral ervaren producer die je de juiste weg aanwijst. Alles mis met wannabe producers die jou hun wil opleggen.

BibixMusic
20 april 2012, 09:00
@Riky en HaroldA

:mmmm:


Niks mis met een goede en vooral ervaren producer die je de juiste weg aanwijst.

Daarom heb ik het goed getroffen :)