PDA

View Full Version : Eigen dialect liedje #5



Baker
12 april 2012, 17:04
Al maanden zijn we bezig met de opnames van onze eerste CD. We vorderen gestaag, het wordt een CD'tje met 8 tracks. Het zijn 5 eigen nummers. Bij drie nummers hebben we een bestaande melodie genomen.

Maar goed, het is nog niet af, er moet onder andere nog gemixt en gemasterd worden.
Om onze masteraar een ideetje te geven heb ik een proefmixje gemaakt in Reaper, en nu ben ik dus benieuwd wat jullie ervan vinden! Opbouwende kritiek en/of lofprijzingen zijn welkom!
Alvast bedankt in dat geval.

http://snd.sc/HAMqvQ

Duhsjaak
12 april 2012, 21:12
Hi
Leuk!
Ik begon al afkickverschijnselen te krijgen, dus deze komt net op tijd.
En een leuk bewijs dat ingewikkeld niet altijd beter is.
Het is te hopen dat jullie CD niet 30 nummers gaat bevatten, want dan gaat het in dit tempo nog effe duren. Maar verder: Sympatiek geluid. Herkenbare tekst. Wat wil een mens nog meer.

Hoop dat je nog eens kort commentaar op 'in de buurt van Kampen' geeft.
Ik zet m nog eens op.
Vriendelijke groet, Gus

Baker
12 april 2012, 21:52
Haha, dankjewel.
Nee hoor, de CD gaat 8 nummers bevatten. Ze zijn alle acht al opgenomen. De verwachting is dat we eind mei de cd uitbrengen.
Maar wat bedoel je met commentaar op 'in de buurt van Kampen'?

Stratman70
13 april 2012, 00:05
Ik vind het wel leuk klinken, maar ik vind vooral het gitaargeluid van de gitaar die je het eerste hoort erg gaaf klinken. Wat mij betreft helemaal precies goed: ik hou erg van zo'n 'droog achterkamertjes' geluid, om het zo even te noemen. De gitaar die begint te soleren op 1.53 vind ik zelf iets minder mooi klinken (klinkt iets scheller), maar qua spel is het wel goed hoor. Allebei de gitaristen doen hun werk goed.
Misschien mag de zang ook iets meer productie?
Ik ben benieuwd naar het eindproduct.

Duhsjaak
13 april 2012, 02:39
Haha, dankjewel.
...................................... 'in de buurt van Kampen'?

Hi
Ja, veel te kort door de bocht. Dat valt ook niet te begrijpen. Sorry. Naar aanleiding van 'op fiesse', stelde ik je de vraag of jou dialect liedjes hun roots rond Kampm liggen. Dat omdat ik dat dialect meen te herkennen.

Zou je stad of dorp willen noemen, want ik ben nieuwsgierig?
Vriendelijke groet, Gus

Baker
13 april 2012, 09:28
Volgens mij heb ik in dat topic ook geantwoord....
Hoe dan ook, het antwoord is Genemuiden, en dat ligt 15 km onder Kampen inderdaad!
Op Fiesse hebben we ook opgenomen (met een andere tekst), maar die ga ik hier nog niet posten. Eerst moet de CD uit zijn.

Baker
13 april 2012, 09:32
@stratman70
In de definitieve versie krijgt de zang vast een betere productie. Het is nu wat gerommel met reaper en gratis plugins.
En die gitaar, tja, als ik je de specs vertel van die gitaar + amp die je als eerste hoort... dan verklaart dat voor een deel het verschil.
Maar, ook hier kunnen we in de eindproductie nog wel wat aan veranderen. In ieder geval bedankt voor je reactie.

Duhsjaak
13 april 2012, 15:39
Volgens mij heb ik in dat topic ook geantwoord....
Hoe dan ook, het antwoord is Genemuiden, en dat ligt 15 km onder Kampen inderdaad!
Op Fiesse hebben we ook opgenomen (met een andere tekst), maar die ga ik hier nog niet posten. Eerst moet de CD uit zijn.

Hi
O, leuk! Kan zijn dat ik slordig heb gelezen. Maar geinig dat ik het goed heb geplaatst.

Ben heel benieuwd naar jullie verdere avonturen. Het klinkt allemaal erg sympatiek.
Fijn weekend, Gus

muziekschuur
13 april 2012, 16:08
Professioneel, lekker, cool....

Probeer een tweede mix te maken met de zang "in de mix". Hier op m'n laptop lijkt ie nog ietsje erboven op te liggen. Is niet fout. Maar kan evt lekkerder grooven alstie ietsje dieper in de mix ligt...

Klopt het dat je geen automation lijnen gebruikt en dus dat de gitaar overal even hard is?

Baker
15 april 2012, 10:00
Bedankt voor de reacties!
Omdat het dialect muziek is, ligt de nadruk toch een beetje op de zang/tekst. Om die reden kiezen we ervoor om de zang er ietsje bovenop te leggen. Zoals jij het omschrijft is dat dus prima gelukt. ;)

De gitaar is bijna overal even hard. Dat klopt. Alleen de solo's zijn iets harder gezet.
Maar wat zijn automation lijnen en wat kun je ermee?