PDA

View Full Version : Even een vraagje mbt hals Epiphone Explorer



lexieboy
12 april 2012, 09:48
Ik heb een tijd geleden hier een bericht gepost dat ik op zoek ben naar een Epiphone Explorer. Toen heeft iemand verteld dat hij er een heeft hangen en dat ik die mag kopen wanneer ik er het geld voor heb. Alleen vandaag ben ik wat meer op zoek gegaan naar informatie over de Epiphone Explorer en ik heb veel gelezen dat de nek erg dik is en dat je daar van moet houden. Nu weet ik niet er wordt verstaan onder een dikke en een dunne nek, dus ik vraag het hier even. Ik speel op het moment op deze gitaar (http://www.musicstore.com/nl_NL/NLG/Gitaren/Paula-modellen/Jack-and-Danny-LS500-BK-Black/art-GIT0007397-002). Ik weet dat het een slechte gitaar is, daarom wil ik ook een ander. Mijn vraag is, hoeveel dikker is de nek van een Explorer i.v.m. de gitaar waar ik nu op speel? Ik wil namelijk niet voor verrassingen komen te staan wanneer ik die gitaar koop.

Sinner1980
12 april 2012, 09:53
Een dikkere hals wen je snel aan hoor en heel veel dikker zal ze niet zijn; ik zou me er geen zorgen om maken in ieder geval

schizo910
12 april 2012, 12:25
Sowieso altijd even de gitaar proberen voordat je een gitaar koopt... merk je vanzelf of het wat voor je is.

Eko
12 april 2012, 12:50
De hals zal inderdaad ook niet veel afwijken. De meeste Les Paul modellen hebben niet een echte ranke hals. Inderdaad even proberen en je weet het. Een dikkere hals wen je in enkele minuten aan. Als je het eenmaal gewend bent blijf je er vaak op spelen. Ik heb van alles van hele dunne halzen tot trapleuningen. Die laatsten spelen het prettigst en hebben de mooiste klank.

snaarplukker
12 april 2012, 15:29
Naar mijn gevoel is het verschil tussen dik en dun slechts een milimeter.;)

Goeiemorgen
12 april 2012, 15:33
Wat iemand dik of dun vind is voor een deel persoonlijk. Geen van beide is slechter of beter het is vooral persoonlijke smaak. Ik zou zegen even proberen voordat je de gitaar koopt. Dat zal al veel ophelderen.