PDA

View Full Version : Filthy Fret, de brakke grof-vuil-gitaar



MyGreenLady
11 april 2012, 21:01
Als er een wrak-maar-werkende-gitaar-van-het-jaar-prijs zou bestaan zou deze em' naar mijn mening winnen. Toch wel bespeelbaar voor een leek als ik. Er komt nog een zelfgemaakte neckpickup in. Originele slagplaat en een ornamentje voor het apparaat heb ik ook nog, en die komen er ook gewoon weer op maar ik heb em nu even zo zodat ik aan de electronica kan werken zonder 't hele ding te slopen.

De bedrading is gewoon een volumepot en een singlecoil uit en Sunn Mustang, waarvan de magneet aan de onderkant is weggehaalt en de geleidende staafjes heb ik er uit getikt en vervangen met kleine doch sterke AlNiCo magneetjes. Of het erg anders klinkt zou ik niet echt kunnen zeggen, want het was puur om de boel passend te krijgen.

http://img526.imageshack.us/img526/8077/imag0712x.jpg

bass blom
11 april 2012, 21:06
post apocalyps :p

macwilliams
11 april 2012, 21:06
Mijn stem heb je :ok:

RUIS
11 april 2012, 22:30
Toch jammer dat je die magneet daar weggehaald hebt. In geheel originele staat zijn deze gitaren veel meer waard.

freakystyle
11 april 2012, 22:38
@ ruis.

Wat ik er uit begrijp is dat hij er een element van een sunn mustang in heeft gezet en dáár de magneten van heeft vervangen. Die elementen zijn toch geen fuck waard.. En de originele zal er wel niet bij gezeten hebben.

MyGreenLady
11 april 2012, 23:23
Allereerst is dit ding echt niet meer in originele staat te krijgen. Vind maar eens losse Guyatone elementjes. Alleen het vinden van de covers zou al een grap zijn. Ik ben al lang blij dat ik de 3-way switch (enige electronica die het nog deed) ergens anders in kwijt kon. (Toffe switch ook, een die in drie stappen "rond" gaat in plaats van A naar B, en laat ik nou net een tele-element bij wijze van proef in die Sunn Mustang hebben gezet.)

Toen ik em kreeg was het ene element wat er op zat (de andere was al vertrokken met de Noorderzon) een pluizenbol en die kon gelijk weggelazerd worden. De magneet heb ik wel bewaard en die komt in het nek-element. Ik recycle zo veel mogelijk. Heb verder wel alles wat er bij en om zat en wat niet kapot was. Het is een wannabe Italia Mondial, maar er zijn wat mij betreft genoeg verschillen om dit toch weer een uniek ding te maken.

Edit: Wat ik wel erg jammer vind is dat de switch-knop er niet meer bij was. Leek een beetje op zo'n volumeknop zoals je die bij VOX apparaten wel ziet.

Edit 2: Stiekem denk ik wel dat ik qua vorm mijn droomgitaar gevonden heb. Ik zit al na te denken over iets wat hier op lijkt, maar dan mijn eigen twist er aan geven. Gewoon een beetje gek doen, en 't kan sowieso makkelijk uit 1 plank. Het ding is belachelijk klein. :P

B-stone
12 april 2012, 07:31
Is dat een htc wildfire in de brug? :seriousf:

Sinner1980
12 april 2012, 09:56
Wel rock & roll man! Nog een op maat gemaakte afgeleefde junior-achtige slagplaat erop en 'instant mojo' is daar!

frekie
12 april 2012, 11:22
Toch lollig zo'n mini reisgitaartje, ouwe Jap ook nog. Ik zou hem kaal maken en overspuiten. P90 bij de nek, HB bij de brug. Nieuwe slagplaat maken. Hoop werk, ok maar er valt best wat van te maken denk ik.

Buzzel
12 april 2012, 12:37
Ziet er wel tof uit, maar de grote vraag. Speelt het ook nog een beetje lekker?

De V
12 april 2012, 21:50
Aan de ene kant vind ik hem echt verschrikkelijk lelijk, aan de andere kant heeft het ook wel wat, zo'n 'redt wat er te redden valt' gitaartje:cheerup:

Wouter J
13 april 2012, 18:18
Dat ding doet me denken aan Thurston Moore's "Drifter" wat een Gibson Sonex is met een paar "Aanpassingen"

http://www.sonicyouth.com/mustang/eq/gtr113b.jpg

MyGreenLady
14 april 2012, 06:49
Ik ben niet van plan er wat 'moois' van te maken. Vind het veel te mooi, doorleefde apparaten.

Als het werkt ben ik al lang tevreden, maar wil het wel backwards compatible houden. Denk wel dat ik hem ga gebruiken als slide gitaar, aangezien ik 'n bottleneck heb liggen en ik dat ook wil oefenen.

Napoje
14 april 2012, 19:19
Deze dan...

http://www.hotlicksguitarshop.biz/images/products/large/EVH_-_Frankenstien.143.jpg

Toch betaalde mensen voor een (nieuwe) replica ooit $ 24,000,-

Buzzel
15 april 2012, 12:10
Lelijkste ding ooit. Hangt wel bij The American guitar store. Dit ding heeft geen mojo.