PDA

View Full Version : Stratman70 - (Theme from) The Deer Hunter



Stratman70
11 april 2012, 20:46
Altijd al eens dit nummer willen opnemen. Muzikaal is het niet de grootste uitdaging, maar de uitdaging lag 'm vooral in het neerzetten van een mooie stratsound, mooie toon, met een mooie vibrato.
Ik heb wel zoveel mogelijk de 'Shadows-vibe' willen benaderen, maar wel met mijn eigen sound, d.w.z. dat ik het nummer liever speel op het hals-element, terwijl Hank B. Marvin dit nummer op het brug-element speelt.

Alvast bedankt voor het luisteren en reacties zijn van harte welkom.

(Theme from) The Deer Hunter (http://soundcloud.com/stratman70/theme-from-the-deer-hunter)

bass blom
11 april 2012, 20:52
ik heb volgens mij wel eens iets van jou gehoord waar ik een pak meer van onder de indruk was.
scheelt wel dan ook weer dat ik dit uber kut muziek vind :D
ik mis de attack van de strat.

pasqual
11 april 2012, 21:21
Bass is weer lekker genuanceerd in zijn commentaar;) Ik vind dat je dit lied goed hebt gespeeld. De uitdaging ligt volgens jouw in de tone en vibrato maar ik denk dat je je niet moet vergissen in de techniek. Hoe simpel klinkt dit nummer en hoe makkelijk zit je er dan naast! Het zal me dan ook niet verbazen als je dit nummer een paar keer hebt moeten inspelen voordat ie goed was. Van mij had jouw gitaarpartij er iets dikker op mogen liggen en Bass heeft een punt wat je attack betreft. Bij het origineel is de gitaar veel langer te horen. Maar hoe dan ook, zeer netjes gespeeld en eigenlijk zou je wat beelden van de film erbij moeten zien....;)

bass blom
11 april 2012, 21:42
iemand waarvan ik weet dat hij beter kan krijgt het van mij recht voor zijn raap :D

Stratman70
11 april 2012, 22:33
Hey mannen, bedankt voor het luisteren en jullie reacties.
@ bass blom: hoe kom ik aan attack? Attack heeft toch iets met de aanslag te maken? Het is wel mijn streven om de aanslag zo min mogelijk te laten horen, wat trouwens bij dit nummer allerminst gelukt is. Bedoel je meer compressie, zodat de toon langer aanhoudt?
Enne... ik heb het inderdaad graag recht voor zijn raap hoor. ;) Niks mis mee.

@ pasqual: om eerlijk te zijn; ik heb dit nummer enkele keren (opnieuw) geluisterd, het even 5 min. doorgenomen met de gitaar in de hand en toen in één take opgenomen, na 3 lekkere glazen rode wijn gedronken te hebben. Rond 2.15 raak ik het ook even kwijt, maar heb het zo maar gelaten. :D Thanks!

repelsteeltje
11 april 2012, 22:42
ik vindt dit een hele erg mooi nummer, maar net iets mooier als je het niet speelt zoals het bedoelt is, maar met een iets ruigere toon in je gitaar en mij betreft even iets achter de gespeelde noot blijft hangen of de noot bewust nog net even niet speelt.neemt niet weg dat wat ik wil niet is wegeglegd voor de meeste gitaristen en jouw dus een heel mooie versie neer hoor zetten (iets te gejaagd misschien) mij betreft benadert jouw versie het orgineel behoorlijk maar teglijk is het orgineel te mooi om "na te willen doen" en zou je eigen versie een bepaalde meerwaarde kunnen hebben gewoon weg omdat het JOUW versie is ...wel mooi gedaan hoor ben zelf nog steed zoeknde naar mijn versie!

bass blom
11 april 2012, 22:51
attack, een fellere toon, scherper aanslaan.
maar als jij daar van houdt, gewoon zo houden :D

Stratman70
11 april 2012, 22:57
@ repelsteeltje: thanks for listening & comment! Ik wilde expres geen ruige toon hoor! Zodra je jouw versie gevonden hebt, dan moet je 'm maar eens posten. Ben benieuwd.

@ bass blom: nee oké ;)

repelsteeltje
11 april 2012, 23:00
attack, een fellere toon, scherper aanslaan.
maar als jij daar van houdt, gewoon zo houden :D

ja gewoon even die gitaar opentrekken kan het niet uitleggen maar bij mij zelf gaat de gain wat meer open ...kom dan ook weer niet aan die toon, tsjaa blijft tegelijkertijd het orgineel ook erg mooi...toch!

repelsteeltje
11 april 2012, 23:01
@ repelsteeltje: thanks for listening & comment! Ik wilde expres geen ruige toon hoor! Zodra je jouw versie gevonden hebt, dan moet je 'm maar eens posten. Ben benieuwd.

@ bass blom: nee oké ;)

vond jouw versie ook heel mooi zonder meer goed gespeeld.

Stratman70
11 april 2012, 23:11
ja gewoon even die gitaar opentrekken kan het niet uitleggen maar bij mij zelf gaat de gain wat meer open ...kom dan ook weer niet aan die toon, tsjaa blijft tegelijkertijd het orgineel ook erg mooi...toch!
Dan zal ik je vertellen dat ik mijn instellingen zo heb, dat als ik mijn volume open zou gooien, dat ik een enorme scheur heb. Dit nummer is dan ook echt opgenomen met de volumeknop van de gitaar op 2! Als ik 'm verder opendraai, gaat ie oversturen en dat wil ik dan weer niet, zeker bij dit nummer niet.

Stratman70
11 april 2012, 23:11
vond jouw versie ook heel mooi zonder meer goed gespeeld.Thanks!!!!! Fijn om te horen.

aaronstonebeat
11 april 2012, 23:17
Ik hoor je zo een heel stuk liever dan over wetenschap :D Mooi gedaan hoor :ok:

Stratman70
11 april 2012, 23:22
Ik hoor je zo een heel stuk liever dan over wetenschap :D Mooi gedaan hoor :ok::seriousf: Thanks!

barno
11 april 2012, 23:45
het is oorspronkelijk al een wat supermarktmuziekige compositie en krijgt hier nog een softe wachtkamer behandeling maar ik vind het wel heel goed gespeeld.

repelsteeltje
11 april 2012, 23:57
Dan zal ik je vertellen dat ik mijn instellingen zo heb, dat als ik mijn volume open zou gooien, dat ik een enorme scheur heb. Dit nummer is dan ook echt opgenomen met de volumeknop van de gitaar op 2! Als ik 'm verder opendraai, gaat ie oversturen en dat wil ik dan weer niet, zeker bij dit nummer niet.

ja en daar zit hem wat mij betreft weer de kneep, op drie of vier (maar niet altijd) pakt ie net even wel dat extra stukje gevoel op,hoewel het orgineel zo mooi is dat ik het zo op zou lossen omdat mijn gevoel meer in een huilende gitaar ligt waar net iets meer gain wordt gebruikt, omdat het orgineel voor mij niet haalbaar is (kan Ook)...maar wat ik zeg is dat het ieder voor zich is en jouw versie benadert het orgineel behoorlijk..... mogmaals petje af hoor, dit is echt geen makkelijk nummer!

Gert-Jan
12 april 2012, 05:57
Over sound gaan we het niet hebben, das vooral een kwestie van smaak. Maar ik vind de manier waarop je het hebt ingespeeld goed. Het is een ranzig lastig nummer qua timing en bends en dat heb je goed neergezet. Complimenten.

Duhsjaak
12 april 2012, 16:54
Hi
Gebrek aan planning maakte snelle reactie onmogelijk.
Ik dacht bijna dat ik de enige was die dit geweldig leuk gedaan vind, maar naar mate het draadje vorderde werd de toon positiever.

Dit is verdomd lastig goed voor het voetlicht te brengen. Om te beginnen moet je niet in slaap vallen. Dan moet je zorgen dat je (of er nou wat te lachen valt of niet) blijft glimlachen. En nee, ik wil geen kwaad woord horen over die helden van de Shadows.

De moeilijkheidsgraad zit hem natuurlijk niet in de uitdagende kanten van deze muziek. Die zit hem er in dat je je niet achter achterlijk veel gain en distortion of razensnelle loopjes kunt verschuilen. Daarom vind ik dit een heel leuk gelukte eigen draai aan dit lied met een brede zwaai (pet af) richting een klassiek thema.
Timing is cruciaal. En die is hier naar mijn smaak prima voor elkaar.

Als ik errug getergd was speelde ik nog wel eens een lied, dat ik beschouwde als het ten onrechte door de H. Shadows overgeslagen lied. Blijkt dat de eveneens H. Hank B. het op een solo (!!!Ja, dit verzin je echt niet!!!) LP uit 1969 had opgenomen. Misschien heeft ie daarvan 5 stuks verkocht.

En slecht ook nog vertolkt eerlijk gezegd. Met rare effecten en een wel heel vreemd klinkende Fender (misschien een voorloper van actieve pups).

Dan luister ik veel liever naar jouw muziekje.
Voordeel voor the deer, tegen de tijd dat de hunter het lied heeft gehoord, is ie in slaap gevallen en heeft de prooi zich uit de voeten gemaakt.
Ik vind hem goed gelukt. Zoiets valt niet mee. Daar hoor je een compliment voor te krijgen. Vind ik. Bij deze.
Vriendelijke groet, Gus

Han S
12 april 2012, 19:51
Hank B Marvin is een unieke gitarist. Rond 1960 kocht iedereen dezelfde spullen, maar niemand klonk als Hank B. Zijn sound zit voornamelijk in zijn vingers en zijn timing is belachelijk goed.

Niettemin krijg ik van jouw versie ook kippenvel, dat heeft alles te maken met het gevoel dat je er in legt. Als je speelt vanuit je hart is het altijd mooi.

Stratman70
13 april 2012, 00:14
Over sound gaan we het niet hebben, das vooral een kwestie van smaak. Maar ik vind de manier waarop je het hebt ingespeeld goed. Het is een ranzig lastig nummer qua timing en bends en dat heb je goed neergezet. Complimenten.
Thanks Gert-Jan! Je gaat het niet over sound hebben, maar vind je die eerste twee noten niet (letterlijk) klinken als een klok?


Hi
Gebrek aan planning maakte snelle reactie onmogelijk.
Ik dacht bijna dat ik de enige was die dit geweldig leuk gedaan vind, maar naar mate het draadje vorderde werd de toon positiever.

Dit is verdomd lastig goed voor het voetlicht te brengen. Om te beginnen moet je niet in slaap vallen. Dan moet je zorgen dat je (of er nou wat te lachen valt of niet) blijft glimlachen. En nee, ik wil geen kwaad woord horen over die helden van de Shadows.

De moeilijkheidsgraad zit hem natuurlijk niet in de uitdagende kanten van deze muziek. Die zit hem er in dat je je niet achter achterlijk veel gain en distortion of razensnelle loopjes kunt verschuilen. Daarom vind ik dit een heel leuk gelukte eigen draai aan dit lied met een brede zwaai (pet af) richting een klassiek thema.
Timing is cruciaal. En die is hier naar mijn smaak prima voor elkaar.

Als ik errug getergd was speelde ik nog wel eens een lied, dat ik beschouwde als het ten onrechte door de H. Shadows overgeslagen lied. Blijkt dat de eveneens H. Hank B. het op een solo (!!!Ja, dit verzin je echt niet!!!) LP uit 1969 had opgenomen. Misschien heeft ie daarvan 5 stuks verkocht.

En slecht ook nog vertolkt eerlijk gezegd. Met rare effecten en een wel heel vreemd klinkende Fender (misschien een voorloper van actieve pups).

Dan luister ik veel liever naar jouw muziekje.
Voordeel voor the deer, tegen de tijd dat de hunter het lied heeft gehoord, is ie in slaap gevallen en heeft de prooi zich uit de voeten gemaakt.
Ik vind hem goed gelukt. Zoiets valt niet mee. Daar hoor je een compliment voor te krijgen. Vind ik. Bij deze.
Vriendelijke groet, Gus
Hahaha, geweldig hoe jij je berichtjes altijd brengt Gus. Dank!!!


Hank B Marvin is een unieke gitarist. Rond 1960 kocht iedereen dezelfde spullen, maar niemand klonk als Hank B. Zijn sound zit voornamelijk in zijn vingers en zijn timing is belachelijk goed.

Niettemin krijg ik van jouw versie ook kippenvel, dat heeft alles te maken met het gevoel dat je er in legt. Als je speelt vanuit je hart is het altijd mooi.
Hey Han, thanks! Tof dat je inderdaad opmerkt over het gevoel wat ik er in leg. En helemaal tof dat ik je daarmee kippenvel bezorg!

repelsteeltje
28 april 2012, 00:01
Nee, krijg het niet voor elkaar, jij speelt een fucking moiie versie en ik krijg hem niet,beter , gevoeliger what ever met een overdrive, gain open ofzo iets...de kneep zit hem on jouw tone en gevoel...ik neem mijn vorige posts dus rerug en maak een diep buiging voor jouw oerformence......

Duhsjaak
28 april 2012, 07:35
Hi
Ik leef en werk volgens het begrip: We leven in een maffe wereld; laten we hem nog maar iets maffer maken.

Maar soms hoeft dat niet. Soms is ie maf, voorbij je gekste dromen.

Ik heb behoorlijk mijn best gedaan om op YouTube de versie van Born free te vinden die ik bedoelde en dat is niet gelukt. Vermoedelijk neemt Hank B. zijn eigen solo LP niet serieus. Zou ik mij wat bij voor kunnen stellen.

Dus dan de Dropbox maar.

Ts: Terwijl Hank B. zijn moment of shame doormaakt, ga jij je realiseren dat jou post helemaal zo slecht niet was. Kan niet anders.

http://dl.dropbox.com/u/41143913/02_Born%20Free.mp3

Je zelfvertrouwen krijgt een boost, let maar op. Nog steeds niet echt H. Shadows klasse, maar wel veel beter dan je dacht.
Vriendelijke groet, Gus

benwave
4 mei 2012, 03:26
Ik vind het mooi, mooi gespeeld, goed geluid doet mij iig wel denken aan Hank

Stratman70
5 mei 2012, 13:16
Nee, krijg het niet voor elkaar, jij speelt een fucking moiie versie en ik krijg hem niet,beter , gevoeliger what ever met een overdrive, gain open ofzo iets...de kneep zit hem on jouw tone en gevoel...ik neem mijn vorige posts dus rerug en maak een diep buiging voor jouw oerformence......Hey thanks man!!!! Tof dat je 'm nog meerdere keren beluisterd hebt en dan ontdekt hoe mooi die eigenlijk is, dat is echt een mooi compliment! Zelf vind ik het namelijk ook best gevoelig gespeeld en de tone, daar ben ik zo ontzettend tevreden mee. Die eerste twee noten klinken gewoon echt als een mooie, zware kerkklok. Dat heb ik nog nooit zo mooi gekregen tot nu toe.
Blijft staan dat ik benieuwd ben naar jouw versie


Hi
Ik leef en werk volgens het begrip: We leven in een maffe wereld; laten we hem nog maar iets maffer maken.

Maar soms hoeft dat niet. Soms is ie maf, voorbij je gekste dromen.

Ik heb behoorlijk mijn best gedaan om op YouTube de versie van Born free te vinden die ik bedoelde en dat is niet gelukt. Vermoedelijk neemt Hank B. zijn eigen solo LP niet serieus. Zou ik mij wat bij voor kunnen stellen.

Dus dan de Dropbox maar.

Ts: Terwijl Hank B. zijn moment of shame doormaakt, ga jij je realiseren dat jou post helemaal zo slecht niet was. Kan niet anders.

http://dl.dropbox.com/u/41143913/02_Born%20Free.mp3

Je zelfvertrouwen krijgt een boost, let maar op. Nog steeds niet echt H. Shadows klasse, maar wel veel beter dan je dacht.
Vriendelijke groet, Gus
Hey Gus, bedankt voor de link. Ik begrijp precies wat je bedoelt. Die toon gaat nergens meer over (om over mix maar niet te spreken, lijkt wel een homerecording), maar Hank is en blijft Hank en dat blijkt wel weer uit de compositie, want stiekem is het wel weer een juweeltje van een nummer eigenlijk. Misschien moet ik dat nummer maar eens opnemen hahahaha


Ik vind het mooi, mooi gespeeld, goed geluid doet mij iig wel denken aan Hank

Dank je voor het luisteren en je post Ben!

The Lo Lands
6 mei 2012, 16:53
Had dit nummer gemist maar nu even goed beluisterd! Mooie toon en knap gespeeld. Persoonlijk doet dit nummer mij helemaal niets maar dat is smaak ;) Op sommigen momenten moest ik denken aan Gilmour zijn sound waarbij zijn attack ook nauwlijks hoorbaar is, een soort viool-achtig gitaargeluid. Puntje van kritiek zou zijn dat ik het geluid iets meer body had gegeven waardoor de toon nog meer gaat zingen, een beetje de sweet spot opzoeken als je begrijpt wat ik bedoel?

Stratman70
10 mei 2012, 16:45
Had dit nummer gemist maar nu even goed beluisterd! Mooie toon en knap gespeeld. Persoonlijk doet dit nummer mij helemaal niets maar dat is smaak ;) Op sommigen momenten moest ik denken aan Gilmour zijn sound waarbij zijn attack ook nauwlijks hoorbaar is, een soort viool-achtig gitaargeluid. Puntje van kritiek zou zijn dat ik het geluid iets meer body had gegeven waardoor de toon nog meer gaat zingen, een beetje de sweet spot opzoeken als je begrijpt wat ik bedoel?
Thnaks The Lo Lands. Ben toch wel bewust bezig geweest met het zoeken van de 'sweetspot' tussen zuiver en overstuurd geluid, eerlijk gezegd.