PDA

View Full Version : Inkeping in eerste fret op de B-snaar



scartube
11 april 2012, 11:25
Beste,

mijn akoestische gitaar heeft een inkeping ter hoogte van de B-snaar op de eerste fret (voornamelijk van het nemen van AM en C). Is het mogelijk om enkel de bovenste fret te laten vervangen ipv alle frets te laten vlakken of een volledige re-fret te doen.

Het lijkt me vrij logisch dat dit kan, mss toch even deze vraag om wat ervaring rond dit topic te horen. Prijzen zijn ook altijd welkom.

Groeten,

Scar.

-Martijn-
11 april 2012, 12:12
Ja dat kan. ;)

TheLargerSound
11 april 2012, 12:25
Kan zeker. En als je er heel goedkoop van afwil geraken.
(Maar geen zekerheid op succes)
Smijt je gewoon wat secondelijm in de inkeping en vlak je het af.
--> Laten opdrogen en klaar is kees.
Dit is wel niet de meest gezonde oplossing natuurlijk, maar het werkt ;)

scartube
13 april 2012, 10:58
Hmm idd niet zoŽn gezonde oplossing... Denk dat ik toch maar eens bij de lokale gitaar bouwer langs ga....

Nog iemand een idee van prijzen?

Eko
13 april 2012, 11:33
Vervangen van een enkele fret kan makkelijk. Prijs hangt er vanaf of je heel apart fretdraad hebt ( wat besteld zou moeten worden ) , een binding hebt langs de hals , of heel apart materiaal voor je toets ( kwetsbaar ). Zal hooguit enkele tientjes zijn. Meeste is arbeidsloon. Als het een normaal standaard fretdraad is zal het niet meer kosten dan een half uurtje incl. afwerken.
Moeilijker wordt het als er meerwerk bij komt zoals het vlakken van de rest van de frets om het geheel weer goed speelbaar te maken.

scartube
19 april 2012, 14:29
Thanks Eko,

bruikbaar en zinvol antwoord...