PDA

View Full Version : Opvullen en afwerken schroefgaatjes in naturel gelakte gitaar: tips?



peter_l
11 april 2012, 07:30
Dag allen. Ik heb zonet een naturel gelakte gitaar ontdaan van slagplaat en de schroefgaatjes opgevuld. Was nog een heel werk, en waarschijnlijk heb ik gewoon een minder handige manier gebruikt. De gaatjes had ik in eerste instantie opgevuld met vloeibaar hout in dezelfde tint, beetje aangedrukt, en toen met acryl (nagel)lak gedruppeld. Daar ging nogal wat in zeg, het bleef lak opzuigen. Uiteindelijk de hele bovenkant een paar lagen (acryl) blanke lak gegeven, nat geschuurd tussen de lagen door en gepolijst. Het ziet er nu allemaal wel aardig goed, glad en glimmend uit, maar de plekjes zijn nog wel wat te zien in de lak. Ik ben er 80 % tevreden mee.

Nu heb ik nog een fraaie Thunderbird bas liggen die mahonie transparant gelakt is, ook daar heb ik de slagplaat van verwijderd; die moet gewoon 100% mooi worden. Heeft iemand een andere of betere werkwijze, als het even kan ook nog eentje die het onnodig maakt de hele bovenkant opnieuw te lakken?