PDA

View Full Version : Driving You Home



RB-1
11 april 2012, 01:14
Driving You Home (http://www.hangoutstorage.com/jukebox.asp?site=Banjo+Hangout&URL=http%3A%2F%2Fwww.banjohangout.org%2Fmyhangout% 2Fmedia-player%2Faudio_player.asp%3Fisjukebox%3Dno%26music ID%3D26108)

Nog meer onder het stof vandaan gehaald....
Dateert van begin jaren 90, geschreven voor mijn Elly, een van mij meer bluegrassy bedenksels.
Een opname uit 1995, ik heb dan net mijn Gibson RB-1, nog met versleten frets, een waaibomenhouten kam en een toonring van een Onbekend Merk.
Dat is intusssen allemaal meer dan goed gekomen, maar ja daar wordt deze opname niet meer beter van....:seriousf:

De andere hoofdrol is voor mijn D-28.

Volgens mij is het een jive, vermomd als bluegrass....:dance:

Ik ben natuurlijk niet tevreden over dit stukje, maar aangezien niet het doel, maar de weg er naar toe telt, schaam ik mij er niet voor....

Een Engelse vriend zei een keer, toen ik weer eens verzuchtte dat ik eigenlijk helemaal geen gitarist ben, maar een banjospeler die wel eens een gitaar vasthoudt: 'I wish I could not play the guitar just the way you say you don't'.
Dat zet alles dan wel weer even in perspectief. Ik moet gewoon niet zeuren en alleen maar dankbaar zijn dat ik zo muziek mag maken....

pasqual
11 april 2012, 21:29
Het is "not my cup of tea" maar ik kon er toch goed naar luisteren. Goed gespeeld en boeiend genoeg om het helemaal te luisteren.
Het enige minpuntje wat ik hierin kon ontdekken is dat het heel af en toe ritmisch niet helemaal goed zat. Was echt minimaal. De gitaar klinkt lekker vol en warm t.o.v. de banjo, leuke afwisseling.

RB-1
12 april 2012, 03:32
Dank voor je recensie!:ok:
Dit is nog op een 1/2" 8spoor opgenomen en dan ben je snel door je mogelijkheden tot 'alternate takes' heen.
Bovendien, als je het van voren eindelijk goed hebt, dan ontspoort het van achteren weer.
Een kwestie dus van 'as good as it gets'. Ik kon toen gewoon nog niet beter.
Het is dan ook met enige schroom dat ik dit soort 'minder perfecte' stukjes on line zet.

Maar omdat het zo afwijkt van wat je nederlandse akoestische musici (en al helemaal de bluegrassers:seriousf:) meestal hoort doen
en het een voorbode was van hoe ik mij zou gaan ontwikkelen, toch maar gedaan dus....

De banjo was destijds inderdaad nog nauwelijks beter -er was ontzettend aan geklooid- dan mijn opgevoerde japanner maar inmiddels klinkt 'ie zoals een oude Gibson zou moeten.
De gitaar is een run-of-the-mill 1978 D-28, dus prima maar niet bijzonder, dit in tegenstelling tot de banjo.

Duhsjaak
12 april 2012, 17:00
Hi
Heerlijk. Haal maar uit het stof die rotzooi.
Ik ga daar geen woord aan besteden, want ik weet geen pest van deze muziek.
Ik ga alleen maar genieten.
Laat ze maar komen. Misschien word ik achteraf toch nog fan van het blauwe gras. Het gras is altijd blauwer bij de buren? Ach: De wonderen zijn de wereld nog niet uit!!!
Vriendelijke groet, Gus

RB-1
16 april 2012, 15:23
Nou, als je zo'n wonder een kans wilt geven, zet dan in je agenda : EWOB festival 2012 (http://www.ebma.nl)
Een festival als geen ander in Nederland. 60% van de bezoekers is zelf muzikant en brengt dan ook iets mee.
Ik vind festivals, waar je alleen maar als fan heenkunt om een beetje passief naar een podium te staan/zitten gapen, eigenlijk maar half werk...:seriousf:
Er zijn workshops en zelfs individuele lessen voor een spotprijsje (dat laatste is mijn afdeling als vrijwilliger).
Een complete trade show met instrumenten en accesoires.
Gewoon zitten en luisteren kan natuurlijk ook.
Voor wat betreft die buren: Daar moet je niet op gaan wachten.
In mijn voortuintje -nou ja, plantenbak- heb ik een flinke pol Kentucky Blue Grass staan.
Maar dat zal je inmiddels waarschijnlijk niet verbazen.:D

Disclaimer: wij luisteren ook nog naar heel veel andere soorten muziek.:listen:

Duhsjaak
16 april 2012, 19:38
Nou, als je zo'n wonder een kans wilt geven, zet dan in je agenda : EWOB festival 2012 (http://www.ebma.nl)
....................................

Disclaimer: wij luisteren ook nog naar heel veel andere soorten muziek.:listen:

Hi
Leuk!!! Ik heb m geblocked. Dank dank voor het opmerkzaam maken. Anders had ik m vast gemist. Ik veronderstel dat het dat terrein is, dat links van de weg ligt als je het dorp bijna weer uit rijdt. Blijft lastig, die dorpsscene voor een Amsterdammer. Maar Voorthuizen ken ik wel.

Afijn, we hebben nog ruim voor die tijd wel even contact, want dit is voor mij een pracht mogelijkheid om een levende legende snikkend in de armen te sluiten, dus dat laat ik mij niet ontglippen.

Ook die andere soorten muziek hebben wij nog wel even contact over. Disclaimer of niet. Smiley.
Wordt vervolgd.......
Vriendelijke groet, Gus