PDA

View Full Version : Trace Elliot (buizen) gitaarversterkers.....



muziekschuur
10 april 2012, 22:40
Ik heb zelf een Trace Elliot AH250 voor bas. En ik snap de mythe. Ik heb ook een Trace Elliot gitaarversterker. Een GRP3 in een Road 160 head. Een heel bijzonder ding. Nu heeft Trace Elliot bijvoorbeeld de Velocette gemaakt. 15 watt handzaam buizencombo, de Trident en nog best een uitgebreide range met gitaarversterkers. Al dan niet met buizen. En het innovatiegehalte van die versterkers is enorm.

Al die oude glorie is tegenwoordig niet echt meer te krijgen. En tweedehands vaak niet echt zicht op te krijgen. Dus het zou gaaf zijn als eigenaars hier wellicht een kort verhaaltje kunnen houden over HUN Trace Elliot gitaarversterker...

cluseau
11 april 2012, 07:04
Geen ervaring met buizenuitvoeringen maar wel een aantal torrenbakjes voorbij zien komen. Degelijk en compact gebouwd. Leveren moeiteloos hun opgegeven vermogen zonder ook maar een beetje te clippen.

polviggen
11 april 2012, 08:33
Ik heb een speed twin gehad, 100 watt top.
had een mooi vol clean, zware distortion... op zichzelf klonk die amp wel goed, maar hij sneed niet echt goed door de mix.

miyaru
13 april 2012, 21:08
Ik heb een Tramp 100, een quasie driekanaals versterker. 12AX7 in stage 2 en 3. Alles met mosfets voor de rest. Voor een niet buizenversterker klinkt hij goed, maar sinds de aanschaf van mijn Silverface Champ staat hij werkeloos.......

stikel
13 april 2012, 22:37
Ik had voor mijn zoontje ooit een Tramp (drie dagen, need I say more :()

muziekschuur
14 april 2012, 14:15
Niemand met een Trace elliot Bonneville? Een van de Trace gitaar buizenbakken?

John Vroegh
19 mei 2012, 14:34
Heb toevallig vandaag een tweedehands Trace Elliot Super tramp Twin 100 watt gekocht. 2x12 combo met een buisje in de pre amp.
Ik was mijn Line 6 flextone modeling versterker een beetje zat en stuite op deze amp via marktplaats. De verkoper heeft hem zelfs bij mij thuis gebracht.
Deze versterker heeft 3 kanalen ( clean, gain en gainboost ) , gaat echt super hard en klinkt heerlijk. Een keer wat anders dan de bekende marshall of fender amp.
Ik zoek alleen nog een footswitch erbij. Wie o wie heeft er één?

the real buffel
6 januari 2013, 13:01
Hallo ik reageer hierbij op de vraag van muziekschuur.

Ik heb een Bonneville C50, maar speel daar eigenlijk nooit op, deze versterker heeft wel enorm veel mogelijkheden.
Ik zou hem wel eens op volle kracht willen horen door iemand die wel serieus kan tokkelen.
Ben eigenlijk van plan om een soort van geisoleerde ruimte te maken om versterkers te laten werken in het gebied waarvoor ze eigenlijk gemaakt zijn en niet alleen op een laag volume, maar ja daar kruipt best wel tijd in.

Kingfisher
6 januari 2013, 14:52
Ik zoek alleen nog een footswitch erbij. Wie o wie heeft er één?

Koop gewoon een standaard footswitch, ze komen maar in twee soorten: de aan/uit-versie, en de Single input switch, maar de meeste blanco switchen kunnen beide modussen aan.
http://www.thomann.de/be/lead_foot_fs_1.htm

Tristan
6 januari 2013, 17:33
Ik heb een Trace Elliot C30 Speed Twin 1x12 full tube combo.
Best een oke ding met een Vox achtig clean en een extra scheurkanaal.
Ik heb er al redelijk wat gigs mee gespeeld, met name in de kleinere settings met meer electronische muziek werkt het heel oke.