PDA

View Full Version : Epiphone les paul standard



lander333
10 april 2012, 20:19
Hey,
ik wou effe jullie mening weten over het volgende. Ik zou deze epiphone les paul standard willen kopen: http://www.2dehands.be/muziek/muziekinstrumenten/elektrische-gitaar/epiphone-les-paul-standard-109846200.html?utm_content=0&utm_campaign=link_advertentie&utm_source=ad_reactie&utm_term=0&utm_medium=email

De verkoper wil hem voor 200euro incl. koffer twv 100 euro verkopen? Denken jullie dat hij mij in het zak zet, of is dit een superkoop? En is het wel een echte epiphone, want ik vind de body wat raar?
serienummer : DW06022928

Mvg ,Lander.

Guitar GoD
10 april 2012, 20:26
lijkt me sterk dat die koffer 100 euro is.

maar een epi lp is best een prima gitaar. denk dat je wel een goeie deal hebt aan deze gitaar :)

succes,

groet.

lander333
10 april 2012, 20:28
Bedankt, maar vind u de body niet wat raar?

Mvg, Lander.

Lodedsvd
10 april 2012, 20:29
Bedankt, maar vind u de body niet wat raar?

Mvg, Lander.

Aan de body is niets verkeerd volgens mij...

lander333
10 april 2012, 20:49
Dus u vind dat ik hem moet kopen? 200 euro is toch wel goedkoop voor zo'n gitaar? Hij heeft wel een krasje,maar toch.

Oranjeaap
10 april 2012, 20:55
Epiphones zijn niet zo duur

Guitar GoD
10 april 2012, 20:57
klopt, en de body lijkt me prima.

Lodedsvd
10 april 2012, 21:00
Dus u vind dat ik hem moet kopen? 200 euro is toch wel goedkoop voor zo'n gitaar? Hij heeft wel een krasje,maar toch.

ja, ze zijn niet echt duur maar 200 euro is een correcte prijs zeker met die case bij. ik zeg doen!
je kan eventueel nog onderhandelen met hem

d1rk
10 april 2012, 21:15
Die case lijkt erg op die van Thomann (die ik ook heb) die kost nieuw 40 euri.

lander333
10 april 2012, 22:10
Maar het zijn toch wel degelijke gitaren neem ik aan?

Lodedsvd
10 april 2012, 22:19
Maar het zijn toch wel degelijke gitaren neem ik aan?

Ik neem aan dat je nog iets of wat beginner bent.. dan is deze gitaar zeker geschikt, speelt vrij gemakkelijk en meestal geen problemen met deze gitaren.. alhoewel ik ooit eens een pot kapot had op een epi.. maar dat zal niet snel voorvallen, als je om de gitaar gaat, zeker eens vragen om te testen over een amp.

beruk
10 april 2012, 22:24
Maar het zijn toch wel degelijke gitaren neem ik aan?
Degelijk in de zin van niet uit elkaar vallen? Gitaarkoffer is te duur, gitaar zelf lijkt me een ok deal. Lakschade, mwa met het spelen zal er heus wel meer butsen en dingetjes gebeuren.
(voor zover je het niet zelf had gevonden:Guitar Info
Your guitar was made at the
Deawon Plant, China
February 2006
Production Number: 2928 )

reckless_life
10 april 2012, 22:33
Als je twijfelt, vraag dan foto's van de headstock. De voorkant en achterkant, gewoon vanuit een rechte hoek getrokken, niet van langszij of een schuine hoek.
Hetzelfde geldt voor de body, gewoon een foto loodrecht gemaakt op de body.

Ik zou die foto's dan posten in de Epiphone-sectie van mylespaul.com
http://www.mylespaul.com/forums/epiphone-les-pauls/
Die mannen weten doorgaans iets meer van originele en fake Epiphones.


Ivm de case, de exacte case heb ik niet teruggevonden op de Thomann website. Volgens mij is het geen Thomann case, bij Thomann staat er een embleem aan de zijkant. Ik zie wel dat hier het embleem bovenaan gestaan heeft, maar dat het verwijdert is...
Maar goed, er bestaan idd dure cases, al blijf ik het raar vinden. Ik vind 100 Euro spenderen aan een case erg veel voor een Epiphone gitaar van pakweg 300-350 Euro. Maar je hebt van die mensen die dat doen, dus het zou kunnen natuurlijk :)

PS: je kan ook vragen naar de aankoopfaktuur van de gitaar en/of case (vragen kost niks hé) :)

macwilliams
10 april 2012, 23:18
Dit is gewoon een chinese epi voor een leuke prijs.

lander333
11 april 2012, 07:48
Degelijk in de zin van niet uit elkaar vallen? Gitaarkoffer is te duur, gitaar zelf lijkt me een ok deal. Lakschade, mwa met het spelen zal er heus wel meer butsen en dingetjes gebeuren.
(voor zover je het niet zelf had gevonden:Guitar Info
Your guitar was made at the
Deawon Plant, China
February 2006
Production Number: 2928 )

Degelijk dat ze redelijk goed spelen,bedoelde ik. Is dat zo?