PDA

View Full Version : The White stripes - Dead leaves and the dirty ground(Hulp gezocht bij notenschrijven)



CrossroadsJM
10 april 2012, 17:12
Hallo,
Om in mijn notenhandschrift progressie te maken heb ik gekozen om de song:
The White stripes - Dead leaves and the dirty ground van een tab naar het notenhandschrift te vertalen.

Alleen heb ik bij sommige stukken in de tablatuur nog vragen. Hoe je bijvoorbeeld:
1. Muten weergeeft op de notenbalk?
2. Als er een Bes voor de noot komt te staan of je dit ook voor de kantlijn moet noteren?,(hetzelfde geld voor een Fis).
3. En hoe noteer je korte noten/akkoorden die na de klank meteen ge-handpalmed worden?

Is hier een speciale website voor om het te checken want dat kan ik 1,2,3 niet zo googlen en vinden?

Alvast bedankt.

Gr,
Yordi.

aaronstonebeat
10 april 2012, 17:25
Welkom, en wat een nobel streven!

Voor gedempte tonen zou je kruisjes in plaats van bolletjes kunnen gebruiken; ik meen dat wel vaker te hebben gezien.

Verhogingen of verlagingen die structureel zijn, noteer je voor aan de balk, incidentele (ook herstellingen) in de maat waar ze van toepassing zijn. Voor aan de balk gebruik je of alleen kruisen of alleen mollen. Dit nummer zou ik in D (eigenlijk A mixolydisch) noteren, dus met een fis en een cis, en dan die tonen herstellen waar de c en f voorbij komen.

Sommige dingen zou ik er zelf bijschrijven waar nodig; ik weet niet of voor alle 'moderne' gitaartechnieken al conventies in notenschrift bestaan. Anderen weten wat dat betreft wellicht meer.

VLP
10 april 2012, 22:53
Voor die mute noten zou ik ook kruisjes gebruiken.

CrossroadsJM
24 april 2012, 13:14
Heee, heel erg bedankt;) Sorry voor de late reactie. Bedankt voor het helpen:)