PDA

View Full Version : HNGD Duesenberg D caster



Lodedsvd
9 april 2012, 22:10
Mijn nieuwste aanwinst:

Een Duesenberg D-caster, niet verwacht dat ik ze deze avond nog zou krijgen.
Met 2 p90's en inclusief Duesenberg case voor een wel heel schappelijke prijs :sssh:
De kleur is vintage white, laat zich moeilijk fotograferen. Ze is iets geler als op de foto's.
het geluid aan de neck heeft weg van een humbucker, aan de brug meer single coil.

Enkele foto's:

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-4WPEJFOX.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-SCMTQIRZ.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NDKYAMWU.jpg

Mr. Dynamite
10 april 2012, 00:37
Woa vet ding, best kleine body ofniet?

j3r03n
10 april 2012, 00:49
Daar zou ik wel een trucje op kunnen :crazyhappy:

Ace 1.15.19
10 april 2012, 00:55
Mooi beestje. Lekker apart ook met die switches.

Ik heb stiekem een klein beetje GAS voor een Duesenberg...:sssh:

Lodedsvd
10 april 2012, 01:19
Woa vet ding, best kleine body ofniet?

Ja inderdaad niet echt groot, best te vergelijken met een les paul junior
Maar wel een geweldige sustain!

Lodedsvd
10 april 2012, 01:22
Mooi beestje. Lekker apart ook met die switches.

Ik heb stiekem een klein beetje GAS voor een Duesenberg...:sssh:

En terrecht! ;) het zijn heel toffe gitaartjes, wel een heel smalle nek.
De switches zijn voor een killswitch of tremelo effect en de andere is een soort van wah wah.

Lush High
10 april 2012, 01:45
Suuper vet.

Ace 1.15.19
10 april 2012, 02:20
De switches zijn voor een killswitch of tremelo effect en de andere is een soort van wah wah.
Dat zal dan wel batterijen slurpen, niet?

Duhsjaak
10 april 2012, 05:28
Hi
Van harte. Ziet er fraai uit. Ik ben als erkend P90's - ofiel vreselijk benieuwd ook naar klank. Voor de looks ben ik al gewonnen, nou de rest nog. Ik hoop dat je wat in 'Sounds' zet.
Veel plezier ermee.
Vriednleijke groet, Gus

bass blom
10 april 2012, 09:22
für güs


http://www.youtube.com/watch?v=BsGFef05z0M

gaaf ding!

Lodedsvd
10 april 2012, 09:29
Dat zal dan wel batterijen slurpen, niet?

Daar heeft de beste man niets over gezegd.. dit zal ik nog moeten ondervinden nadat ik ze een tijdje in mijn bezit heb.
Maar ik ben niet echt van plan er veel gebruik van te maken, juist de killswitch misschien.

Lodedsvd
10 april 2012, 09:32
Hi
Van harte. Ziet er fraai uit. Ik ben als erkend P90's - ofiel vreselijk benieuwd ook naar klank. Voor de looks ben ik al gewonnen, nou de rest nog. Ik hoop dat je wat in 'Sounds' zet.
Veel plezier ermee.
Vriednleijke groet, Gus

Ik probeer zeker nog iets op te nemen, ik heb momenteel wel een beetje problemen met cakewalk dus ik weet niet of het er meteen gaat van komen.

j3r03n
10 april 2012, 10:32
Dat zal dan wel batterijen slurpen, niet?

Daar heeft de beste man niets over gezegd.. dit zal ik nog moeten ondervinden nadat ik ze een tijdje in mijn bezit heb.
Maar ik ben niet echt van plan er veel gebruik van te maken, juist de killswitch misschien.

Volgens mij zijn het gewoon een volumepot ('tremolo') en een tonepot ('wah') met een veertje. Volledig passief dus.

muziekschuur
10 april 2012, 10:37
Ontzettend mooie gitaar....
Ik zag dat ie in koffer kwam... Zaten er ook nog allemaal papieren bij? Die onzin is wel leuk op een foto meestal...

Lodedsvd
10 april 2012, 11:12
Ontzettend mooie gitaar....
Ik zag dat ie in koffer kwam... Zaten er ook nog allemaal papieren bij? Die onzin is wel leuk op een foto meestal...

Nee, geen papieren juist de gitaar en de case

muziekschuur
10 april 2012, 11:20
Ik zeg.... Mega bofkont...
Heb je een buizenversterker om hem mee te gebruiken?

Lodedsvd
10 april 2012, 20:38
Ik zeg.... Mega bofkont...
Heb je een buizenversterker om hem mee te gebruiken?

Daarnet toegekomen: Vox ac4tvh.. Ik heb momenteel wel geen 16 Ohm cab staan.
Dus daar zal ik nog even moeten omgaan

beunklats
10 april 2012, 20:57
Wouw... vet ding man.
En appart.

Guitar GoD
10 april 2012, 21:29
hoor erg goeie verhalen over die duesenbergs, binnenkort is wat testen.

verder een gave gitaar!

Duhsjaak
10 april 2012, 22:18
Hi
@Bass
Dank je wel. Naar mijn idee hoort ie behoorlijk wat ronder te klinken. Die winkeljongens trappen in no time op allemaal kastjes waardoor je de eigenlijke klank van de plank (moest even) niet meer goed kunt horen.

@TS
Ik vind m heel erg fraai. Ik zie geen actieve harde waren erop dus dat batterijtje zit er waarschijnlijk niet in. Zit het er wel in, dan is de inzet minimaal. In mijn oude zelfbouw zat een zaagtand en blokgolf booster + een Schaller treble booster en daarin ging iedere 9 maanden een blokje van 9 volt. Alleen maar uit angst dat ie ging lekken. Daarna deed datzelfde batterijtje ook nog dienst elders tot ie echt leeg was. Mijn gok zonder overdreven zorgen: ieder jaar een blokje. Mijn gok voor deze gitaar: Geen batterij.

Geniet ervan! vriendelijke groet, Gus

Lodedsvd
10 april 2012, 23:17
Hi
@Bass
Dank je wel. Naar mijn idee hoort ie behoorlijk wat ronder te klinken. Die winkeljongens trappen in no time op allemaal kastjes waardoor je de eigenlijke klank van de plank (moest even) niet meer goed kunt horen.

@TS
Ik vind m heel erg fraai. Ik zie geen actieve harde waren erop dus dat batterijtje zit er waarschijnlijk niet in. Zit het er wel in, dan is de inzet minimaal. In mijn oude zelfbouw zat een zaagtand en blokgolf booster + een Schaller treble booster en daarin ging iedere 9 maanden een blokje van 9 volt. Alleen maar uit angst dat ie ging lekken. Daarna deed datzelfde batterijtje ook nog dienst elders tot ie echt leeg was. Mijn gok zonder overdreven zorgen: ieder jaar een blokje. Mijn gok voor deze gitaar: Geen batterij.

Geniet ervan! vriendelijke groet, Gus

Inderdaad het geluid van de gitaar in het clipje is zeker niet wat ze in werkelijkheid kan, ze spelen hier bijna alleen met overdrive terwijl ze juist heel prachtig klinkt voor cleane toestanden.

En de batterij: Ik ga morgen de gitaar eens open doen en dan zullen we direct weten hoe het in elkaar zit ;)

Cageryu
17 april 2012, 22:29
Uber coole gitaar...