PDA

View Full Version : MXR Phase 100 probleem



Güdrün Beyrus
9 april 2012, 19:05
Hallo,

Ik heb deze een MXR phase 100 aangeschaft op een 2dehands site. Vandaag voor de eerste keer getest en blijkbaar werkt alleen de linker potmeter nog. bypass werkt en als ik hem aanzet kan ik alleen kiezen tussen de vier verschillende dieptes. je kan het verschil horen als je schakelt tussen de vier maar ik krijg geen roterend 'phaser' geluid.

Ik denk dat de potmeter voor de snelheid te regelen stuk is want ik zie geen losse solderingen aan de binnenkant.

Iemand meer info of al een soortgelijk probleem gehad?

titzenpitzer
11 april 2012, 01:52
Misschien zit de knop los?

Güdrün Beyrus
12 april 2012, 15:42
de knop zit niet los. ik heb al alles nagekeken. alle solderingen zijn nog goed en er hangt niks los. als de knop zou los zitten zou er nog altijd een roterend effect zijn maar hier hoor je alleen het begin van het effect maar het begint niet te roteren.

muziekschuur
12 april 2012, 15:55
voetschakelaar defect?
http://www.thomann.de/nl/thomann_fusstaster.htm

Hier eentje bij Thomann maar iemand in jouw buurt heeft vast ook deze losse schakelaars..

Maarre.... is de batterij niet leeg? Als je een voeding gebruikt, probeer eens met batterij. Als dat wel werkt dan kan de polariteit omgewisseld zijn ivm een bepaalde voeding... Al weet ik niet of dat in het geval van een phase 100 iets uit maakt.

HaroldA
12 april 2012, 16:02
2 woorden: audio probe.

Indien dat niet duidelijk is 1 woord extra: Google ;)

Dirk_Hendrik
12 april 2012, 16:17
Audioprobe gaat je niets helpen. Het audiopad werkt.
Je probleem zit em in de LFO die het geluid moet laten "bewegen". Je selectieschakelaar doet het. Je hebt een hoorbare verandering. Die schakelaar schakelt tussen 2 verschillende settings van de LFO en de hoeveelheid interne feedback van je phaser. Daar je hoort dat de klank verandert meer er niets "beweegt" doet je LFO het dus niet. En dan is de vraag of je zelf handig genoeg bent om dat probleem te meten, analyseren en het defect op te sporen?