PDA

View Full Version : Post hier je favo strat single coil pickups!



Sinner1980
9 april 2012, 17:24
Hey allemaal,

Wel eens de pups van je strat gewisseld? Geef in dit topic aan wat je favoriete setje tot op heden is.

Ik zal zelf aftrappen;

Vooralsnog was ik erg gecharmeerd van de Chevalier '67 pick-ups in mijn roadworn strat destijds; door de juiste amp een instant Hendrix vibe; erg vet. Toffe gast om zaken mee te doen verders en niet erg duur; $170,- incl verzendkosten.

Binnenkort een SD antiquity surfer set in mijn avri '62 luppen en eens kijken wat dat doet.

Ik ben benieuwd naar jullie favorieten (meerder mag natuurlijk!)

barno
9 april 2012, 17:50
ik vind het standaard setje op mijn avri 57 heel goed klinken.

andere favoriet maar gruwelijk duur: van zandts

Tabula Rasa
9 april 2012, 17:59
Mijn laatste zelfgewikkelde setje 5.7k, 5.4k, 5.4k, non-rwrp middelelement is momenteel wel echt mijn favoriet. low output is momenteel wat ik wil.

IceOrb
9 april 2012, 18:02
Momenteel zijn de Big Dippers in mijn JM-strat mijn favorieten!
De vorige eigenaar had deze vervangen door YJM Fury's maar ik heb ze er opnieuw in gezet en ze zijn geweldig. :D

Sinner1980
9 april 2012, 18:08
Momenteel zijn de Big Dippers in mijn JM-strat mijn favorieten!
De vorige eigenaar had deze vervangen door YJM Fury's maar ik heb ze er opnieuw in gezet en ze zijn geweldig. :D

YJM pickups in een Mayer strat...zucht. :(

Die Dippers schijnen idd erg lekker te zijn. Mij benieuwen wanneer Fender deze los gaat verkopen of dat ze deze echt exclusief voor de Mayer strat houden (kan me niet voorstellen).

LGK
9 april 2012, 18:15
andere favoriet maar gruwelijk duur: van zandts

Dat valt toch wel mee... Kloppmann is 2 keer zo duur!

Tabula Rasa
9 april 2012, 18:18
Dat valt toch wel mee... Kloppmann is 2 keer zo duur!

Kloppmann is juist spotgoedkoop vergeleken met deze 1956 elementen,

http://www.ebay.com/itm/1956-ORIG-FENDER-VINTAGE-STRATOCASTER-PICKUPS-POTS-3WAY-/350362914191?pt=Guitar&hash=item519341cd8f

Wat een vergelijking...?

Lexvandoef
9 april 2012, 18:23
Fender CS '54 pickups, heerlijk low-output en toch vet klinkend!

LGK
9 april 2012, 18:35
Wtf man.. Hoe kan dat nou.. Fakking 10000 euro.. Zijn ze dat echt waard??!

Pepe
9 april 2012, 19:20
... het keukenlaatje... en dan te bedenken dat er nog een laatje is...

http://a5.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/556964_357424480976588_100001271169784_1062088_208 8200425_n.jpg

Die ene cheap ass Fernandes revival met stock pickups kan beter klinken dan je dure Customshopper met Klopmann's maar goed, ik ben uitgehyped zo langzamerhand.

Mr.Fingers
9 april 2012, 19:32
Wtf man.. Hoe kan dat nou.. Fakking 10000 euro.. Zijn ze dat echt waard??!

Als dat is om je originele 1956 stratocaster terug 100% origineel te maken is dat een investering die zich veelvoudig terugbetaald bij een eventuele verkoop... dus: ja, want ze zijn erg zeldzaam.

jules
21 april 2012, 00:24
heb zel nu een sd sl5 custom (neck) (middle) een sl6 flat en een humbucker jb er in zitten maar ik vind de neck pickup iets te donker, wel prachtig om te soleren, maar ik mis een beetje die vintage srv sound, iemand tips voor niet te veel geld? ik zag de kent armstrong hot tweed staan, kent iemand die?

beruk
21 april 2012, 00:43
Ik heb vrijwel geen ervaring met vaak verwisselen van elementen maar de standaard pickups van de MIM strat vervangen door:
http://imgs.inkfrog.com/pix/HotDigital/099-2105-000.jpg
Is tot nu toe een hele verbetering gebleken. In combinatie met de juiste versterker haal ik er het geluid uit waar ik blij van word.

mikeyaxeman
21 april 2012, 00:47
Ik heb deze in mijn Squiertje liggen:

http://www.somersetmusic.com.au/product_images/b/014/cs69__78842_zoom.jpg

I'm a happy man :)

Fiendish
21 april 2012, 00:48
Bareknuckle pickups, setje Irish Tours.

Sinner1980
21 april 2012, 08:07
Bareknuckle pickups, setje Irish Tours.

En? Hoe bevallen die? Een hoop mensen zijn daar rete-enthousiast over dus ik ben benieuwd naar jouw ervaring

Midwolda
21 april 2012, 10:26
heb zel nu een sd sl5 custom (neck) (middle) een sl6 flat en een humbucker jb er in zitten maar ik vind de neck pickup iets te donker, wel prachtig om te soleren, maar ik mis een beetje die vintage srv sound, iemand tips voor niet te veel geld? ik zag de kent armstrong hot tweed staan, kent iemand die?

Hier staat een 1989 MiK Squier strat met Kent Armstrong pickups, ik weet echter niet welk type. Ik vind ze precies goed, erg bluesy, goed strak en helder clean maar ook makkelijk over het randje te duwen.
Aangezien ik een Les Paul adept ben gaan alle niet-Gibsons er momenteel uit, maar deze Squier houd ik toch maar voor die zeldzame momenten dat ik een Strat-soundje wil horen, of voor de visite.
De KA's hebben daar zeker mee te maken.

jules
21 april 2012, 11:33
Ok bedankt voor je 2cts, voor dat geld kan ik het eens proberen

wireman
24 mei 2012, 11:22
Vorig jaar heb ik van Pepe een setje Chubtones`69 overgenomen.. Dat was wel een behoorlijke goeie keuze.. Zitten er nog altijd in mooi laag, belletjes in het hoog. Gilmour all the way met een vette knipoog naar Hendrix. Lekkere pickups man!! dusse.. Pepe, als je nog een setje heb liggen in die la van je (67 misschien?) PM me dan maar.. I`m in for it!

Pepe
24 mei 2012, 20:24
Ik zag je Pm, die ga ik nog beantwoorden.
Ik heb nog een setje Chubtones 62's maar die hou ik zelf, de 67's heeft een andere forummer overgenomen, geen idee meer wie dat was.
Ik heb al mijn pickupjes op pickguards geschroefd en dat sluit je aan met een kroonsteentje. Paar schroefjes en de snaren losdraaien.... 10 minuten werk, geen soldeerbout komt er aan te pas.
Af en toe raak je uitgeluisterd op je gitaar. Een set nieuwe pickups erin en hop, alsof je een nieuwe gitaar...

wireman
1 juni 2012, 06:27
Wat ik al schreef.. Het ligt niet aan 'verveling' maar echt aan afstelling.. Ik weet hoe ze klonken toen ze er net in zaten.. damn.. Echt heel goed! Ik ben ermee aan het vogelen.. Ze stonden inderdaad te hoog.. Het is nu al stukken beter.. Nu nog finetunen.. Thanks voor de tip!

jimihattricks
2 juni 2012, 11:57
DiMarzio Area 58 en Area 69
Ondergewaardeerde pickups imho

hs0504
2 juni 2012, 16:50
DiMarzio Area 58 en Area 69
Ondergewaardeerde pickups imho
En voor de volledigheid de Area 61. Heel fijn element.

jimihattricks
2 juni 2012, 21:35
En voor de volledigheid de Area 61. Heel fijn element.

:) die.bedoelde ik ook
er is wel nog een Area 67, maar de 69 bestaat niet.. ik denk dat ik in verwarring was met de Fender CS 69's - die zijn overigens ook niet verkeerd in de juiste.gitaar

Stratman70
7 juni 2012, 03:06
Fender Lace Gold, vaak verguisd, maar ik vind ze echt super!
Ben trouwens erg benieuwd naar de Lace Holy Grails. Iemand ervaring mee?

rijsberman
7 juni 2012, 03:15
Kloppman? Leosounds (http://leosounds.de/EN/)! handgemaakte, historisch correct, erg lekker en niet duur. Dus. Ik heb de Red House. Bij A/B vergelijking lekkerder dan veel duurdere Steffsens...

Met 100-120 euro per set eigenlijk te goedkoop...

movo.
7 juni 2012, 10:32
Kloppman? Leosounds (http://leosounds.de/EN/)! handgemaakte, historisch correct, erg lekker en niet duur. Dus. Ik heb de Red House. Bij A/B vergelijking lekkerder dan veel duurdere Steffsens...

Met 100-120 euro per set eigenlijk te goedkoop...

Echt een aanrader ja! Hier ook Red House setje. Klinkt echt goed.

daanh
2 september 2012, 23:16
Net Leosounds Red Houses besteld. Slechts 100 euro, en de clips klonken erg mooi. Ben benieuwd.

bgkomdeur
4 september 2012, 20:48
Ik heb recent een paar emg sav's in mijn prs se eg met vaste brug gezet. Weet nog niet echt wat ik ervan vindt. Wel lekker stil. Overstuurd gaan ze als een trein maar voor het clean denk ik dat de originele ceramische bla bla dingen meer punch hadden. Ik denk idd dat de afstelling alles bepalend is om de juiste setting te vinden voor de betreffende gieter / magneet combi. Was de hummm zat, vandaar de emg's

Chris Winsemius
27 september 2012, 23:58
ik vind het standaard setje op mijn avri 57 heel goed klinken.

andere favoriet maar gruwelijk duur: van zandts

pb me ff als je 'n setje VZ Strat pu's nodig hebt, heb hier nog een volledige set (zelfs non rwrp) liggen en doe er op dit moment niets mee.