PDA

View Full Version : het gaat behoooorlijk langzaam



Ijselrobo 07
9 april 2012, 15:08
gitaarnet gaat op mijn nieuwe PC (windows 7 ultimate met google chrome) erg langzaam. op mijn oude computer nooit last van gehad (ook windows 7 ultimate met google chrome).
Ik heb GN niet aan facebook gekoppeld. dus daar ligt het niet aan.
Andere sites gaan trouwens wel gewoon snel (sneller dan de oude PC)...

Iemand?

RoelSmoel
9 april 2012, 15:34
Ligt niet aan jou, bij mij schiet het de laatste dagen ook niet echt op.

Sinner1980
9 april 2012, 16:12
Op mijn Mac gaat alles prima.

bass blom
9 april 2012, 16:18
ff getimed..
10 seconden om deze laatste post te laden.
halverwege kwam er eerst een leeg bijna zwart scherm. achtergrond plaatje..
dat zie ik vaker de laatste tijd.

Ijselrobo 07
9 april 2012, 16:41
dus het ligt niet aan mijn nieuwe PC, raar dat 't op de oude dan wel nog redelijk was. of dat viel gewoon niet op omdat de oude pc zo traag als wat was.

jplm
9 april 2012, 18:41
Ja, ook bij mij is dit forum tergend traag. En voordat we gaan roepen dat het dan wel aan mijn computer zal liggen: bij mijn dagelijkse "internet-uurtje" kijk ik eigenlijk voor het grootste deel van de tijd een redelijk groot aantal hobby-forums na, waar dit er dus een van is, en waarbij dit de enige is die zo traag is. Hoofdmoot van het traagheidsprobleem wordt gevormd door die "f-connect" button van Facebook; zolang dat klote-knopje niet ingeladen is (en dus op élke pagina die je opent wéér opnieuw) gebeurt er weinig, ik bedoel bijvoorbeeld het scrollen naar beneden; eerst dat knopje binnenhalen, en pas daarna doet de computer weer wat ík wil. Maar goed, over die knop is hier zelfs al een apart topic voor, maar er wordt verder niets blijkbaar mee gedaan. Verder is het teruggaan naar de vorige pagina de laatste tijd ook traag, soms moet je twee of drie keer drukken (op de back-pijl, of met de alt-pijl toetscompbinatie) voordat er iets gebeurt, en heb je dat dan niet zo vlug in de gaten zit je dus mooi voor Jan L*L te wachten. En nogmaals, het hoeft allemaal niet, want bijvoorbeeld het Fiat Panda-forum, BMW GS-forum, noem maar op, gaan net zo snel en makkelijk als altijd. Dus, net zoals Gitaarnet van vóór de "verbetering", zal ik maar zeggen.

Groet, Jan.

Braindead
15 april 2012, 21:24
Dit forum is inderdaad ontzettend traag. Van mij mag die Stasi knop er wel af, kan er alleen maar sneller/beter op worden.

TimS
15 april 2012, 22:04
Er zijn genoeg oplossingen om die knop weg te halen hoor. Ghostery voor Firefox bijvoorbeeld.

bass blom
15 april 2012, 22:15
ah vandaar dat ik hem niet zie :D

verder gaat het nu prima hier.
ja over het algemeen is het iets trager dan voor de update.
ik zie de pagina ook opbouwen nu, zag ik vroeger niet.

Dippides
15 april 2012, 22:24
Bij mij op Vista IE9 gaat het best wel vlot hoor.

spirit
18 april 2012, 12:13
Traag valt wel mee, niet trager of sneller als anders. Moet alleen de laatste dagen wel een keer of 5 op de pijl in de linkerbovenhoek (Alt-pijl-links) drukken om van een sub forum terug te komen op het hoofdforum.

ErikH
19 april 2012, 12:23
Vandaag duurt het bij mij erg lang om pagina's geladen te krijgen. Sommige pagina's duren bijna een minuut om te laden.

Buzzel
19 april 2012, 17:06
Geen probleem hier op het moment. Win 7 home premium en firefox 13.0.nog iets

bass blom
19 april 2012, 17:37
Geen probleem hier op het moment. Win 7 home premium en firefox 13.0.nog iets

idem hier.

op 1 ding na.. FF 13?
huh?
ik heb beta.. 12..

Martijn-w
19 april 2012, 20:02
Als je op het aurora kanaal zit heb je de allernieuwste versie van firefox. Nieuwer dan de beta versie.
Ik zit op versie 11, maar ik zit dan ook op ubuntu, die loopt volgens mij achter.

bass blom
19 april 2012, 20:05
ah, geen idee wat het aurora kanaal is :D
deze beta bevalt me prima.

Buzzel
20 april 2012, 11:31
Inderdaad aurora (http://www.mozilla.org/en-US/firefox/aurora/), dus de pre beta versie. Als je het helemaal gek wil maken kan je ook nog nightly (http://nightly.mozilla.org/) gebruiken. dat is de pre pre beta en dus versie 14 :P Ik heb ook 11 en FF 13 vind ik beter werken dan 11 als is het maar dat de URL bar nu voorspellend is.

Ik gebruik trouwens ook openDNS, aangezien de DNS servers van tele2 hopeloos zijn. Sinds ik openDNS heb lijkt alles op internet sneller te gaan.

Als je iets leuks wil doen met FF typ in de URL balk: about:robots :D

EDIT: er zijn trouwens nog meer 'easter eggs'

typ in
about:mozilla
of
chrome://browser/content/browser.xul

O en de druk werkende mensen bij mozilla hebben ook ooit dit gemaakt
http://www-archive.mozilla.org/docs/web-developer/samples/kitchensink.xml

bass blom
20 april 2012, 11:45
:D

http://ohmagif.com/wp-content/uploads/2011/09/ascii-man-walking.gif

bass blom
28 april 2012, 10:19
ik heb nu de 13 beta en zie de pagina niet meer opbouwen.

Buzzel
28 april 2012, 20:21
ik heb nu de 13 beta en zie de pagina niet meer opbouwen.

Mmmm, gek. Heb ik absoluut geen last van.