PDA

View Full Version : Goede flatwound snaren voor elektrische gitaar



apekop
9 april 2012, 11:49
Wat zijn fijne flatwound snaren voor electrische gitaar? Ik zoek 011 snaren met omwonden G snaar. De snaren moeten niet te dof zijn, geen doffe jazz klank dus, maar veel sustain en niet te grof (dus glad).

Ik heb 20 jaar met roundwound gespeeld dus flatwounds zijn totaal nieuw voor mij. Dus alle tips zijn welkom.

Fenderfan
10 april 2012, 11:21
Waarom vraag je dat hier? Je had al in de winkel kunnen zijn en terug...:???:

apekop
10 april 2012, 11:25
Voordat ik zomaar wat koop zou ik graag wat advies hebben van mensen met ervaring hiermee. Geen zin om onnodig geld uit te geven aan slechte snaren.

Mr.Fingers
10 april 2012, 11:33
La Bella "Electrics Stainless Steel Flatwounds" 20PL.

Flatwounds klinken sowieso wolliger en mellow dan rounds hoor, zeker de nickelplated van D'addario. Wil je nog iets van felheid, moet je naar stainless steel gaan kijken.

beruk
10 april 2012, 11:37
Mijn tip:
http://www.rainbowguitars.com/imagesproduct/nz/nzjs111-xl.jpg
Zijn in mijn ervaring (op een Epiphone Joe Pass) een stuk helderder dan de veel gebruikte D'addario Chromes.
Wellicht compound snaren eens proberen?

apekop
10 april 2012, 12:44
dank voor de tips. Ik speel fretless gitaar en ben op zoek naar snaren die mijn toets niet 'opvreten' maar toch nog steeds een heldere toon hebben met veel sustain.
Is compound hetzelfde als halfwound? Ik was ook aan het denken aan halfwounds als een goed compromis.