PDA

View Full Version : Heropstapper



WimLeunen
8 april 2012, 18:41
Dag medegitaristen,

Ik ben een 'heropstapper' (eh ja, dat is een motorterm, maar in de gitaarwereld is daar geen term voor geloof ik?):
toen ik 12 was heb ik een jaar of 8 klassieke les gehad;onlangs begon het weer te kriebelen.
Les genomen bij Gitaarschool-progression, net twee lessen gevolgd:
Jeux Interdites en Eagles ( Tequila Sunrise: met plectrum akkoorden spelen); zelf weer Sacksioni's Blos opgepikt.
Inderdaad, dat zijn verschillende dingen! Ik wil dan ook lekker veel verschillende dingen leren:
een keer op een bas, elektrische gitaar, en akoestisch (misschien ook een keer Flamengo).

Momenteel speel ik op een Esteve 1GR01: kan natuurlijk mooier en beter, maar misschien ga ik een keer bij Bert (Kwakkel) langs, die woont bij mij bijna om de hoek, eens kijken wat hij allemaal voor moois maakt en wellicht heeft hij nog tips voor me...
ik lonk naar een Nylonstring Taylor, maar van mezelf vind ik dat ik eerst een tijdje serieus aan de gang moet om zo'n mooi en veelzijdig ding te verdienen.

Veel muziekplezier gewenst!

muziekschuur
8 april 2012, 18:51
Cool Wim. Ik zou zeggen, omdat je al zolang hiermee in je hoofd rondloopt, is een goed instrument wel een enorme motivator. De huidige instapmodellen en mid range modellen, zijn meestal allemaal CNC gemaakt. En dus 8 uit de 10 gitaren is van hoog niveau. Een custom gitaar is niet direkt nodig. Wel heel fijn vaak... Affijn... De keuze is reuze dezer dagen...