PDA

View Full Version : Gibson Les Paul 50 Tribute Humbuckers



thierry1982
8 april 2012, 13:47
Ik was bij Vriese afgelopen vrijdag en heb daar op een Lp 60 tribute met p90 gespeeld, de neck voelde super aan. Ik wil graag een model met Humbuckers! Ik overweeg dan ook een Lp 50 tribute met Humbuckers aan te schaffen. Iemand ervaring met de neck van 50 model en is het verschil groot met de 60 tribute?

bass blom
8 april 2012, 13:59
50's neck is veel dikker.

Nobler
8 april 2012, 14:32
Voor zover ik weet is het tribute model met humbuckers een speciale editie van THomann die alleen daar te verkrijgen is.

Jay75
8 april 2012, 14:43
Nee Feedback Eindhoven heeft ze hangen, met humbuckers

Oranjeaap
8 april 2012, 15:48
De nek is inderdaad dikker.

mikeyaxeman
8 april 2012, 21:57
Yep, heb ook een LP met 50's neck.
Speelt heerlijk. :)

BorisA
9 april 2012, 07:51
Thierry,

Ik wou eigenlijk ook liever een LP met HB's, maar heb uiteindelijk toch de 60s tribute met P90's genomen, omdat de neck van alle andere LP's die ik probeerde me helemaal niet lag.
(En achteraf ben ik heel erg blij met mijn LP met P90's. In zijn geheel een zalige gitaar)
Het verschil in de neck tussen de 50's en 60's vond ik echt wel groot, dus ik zou niet zomaar een 50s bestellen.

Ondertussen wil ik zelf graag 1-tje met humbuckers ernaast, maar die is er helaas (nog altijd!) niet.

Wel ben ik gestoten op de midtown custom, die niet enkel de 60s neck heeft, maar er in mijn ogen ook nog eens fantastisch uitziet. En erg betaalbaar (+/- 1.100 EUR inclusief case), al is dat natuurlijk wat duurder dan de LP tributes.
Ik heb ze nog niet kunnnen testen, maar ik lees enkel positieve dingen (behalve van mensen met vooroordelen die de gitaar niet in handen hebben gehad).
Als je echt HB's en een 60's neck wil, kan je die midtown misschien eens bekijken.

hulst
9 april 2012, 10:03
Hallo Thierry,

Afgelopen donderdagavond was ik bij Vriese en heb toen een 60's Tribute gekocht.
Volgens het label aan de gitaar betrof het een 50's Tribute Honey Burst, het verschil met de 60's die er hangen qua neck vond ik echter zo klein dat ik via google wat ben gaan rondneuzen en zo kwam ik er dus achter dat het om een 60's ging met een verkeerd label van Vriese. Er hangt trouwens wél een 50's tribute; een zwarte en je kunt hem herkennen aan de achterkant; 50's tributes hebben doorzichtige afdekplaten aan de achterkant (zodat je de "orange drop" capacitors kunt zien). Het verschil tussen die nek en die van de gitaar die ik kocht was wel merkbaar al is het verschil nog steeds niet echt heel erg groot. Ik zou dus zeggen: terug naar Vriese en even die 50's nek testen. Succes!