PDA

View Full Version : Opnames van eigen werk afgelopen jaar.



EBOUE
8 april 2012, 11:44
Hello all,

ik heb e.e.a. ideetjes/songs meegenomen toen ik vorig jaar naar de VS verhuisde. Nu ben ik terug, maar heb wel een leuke gast getroffen die een homestudio had. Hier heb ik best wat leuke dingen kunnen opnemen. Ik ben 31, wilde met die sound ook daar het podium op... maar helaas, verder dan dit kwamen we niet, we waren er klaar voor, dus ik was wel wat gefrustreerd daarover!

Hier zijn een aantal van de goed opgenomen samples. Hopelijk vinden jullie het wat?
Invloeden lopen van The Police tot soul/funk dingetjes en Jeff Beck een beetje (Henry V op het laatst bvb).

www.bandmix.com/bouwe

Gitaar: London City Strat met Jeff Beck pups of G&L Asat de Luxe op een Mesa Studio 22+ en een rits fx'en.

Duhsjaak
8 april 2012, 14:41
Hi
Als je daar maar lang genoeg bent geweest, heb je een hoop blonds gemist. Ehm.... er valt over te discussiëren of je daaraan nou echt wat hebt gemist. Een deel van die discussie loopt op het politieke topic en daar moeten we het maar bij laten. Denk ik.

Aan één persiflage ontkom ik niet:
Britt die bij iedere gelegenheid 'Fucking vet' riep.

In dat kader dus:
You can't be a rock, 'cause you're way too vet.

Welkom dus.
Vriendelijke groet, Gus

EBOUE
8 april 2012, 15:26
Haha, dankje. Met afgrijzen (en hier in NL doe ik het ook hoor) heb ik de politiek gevolgd in NL. Ook de Amerikaanse trouwens en dat is werkelijk geen haar beter. Conservatisme ten top met allerlei ongeschreven regels, waardoor er niets verandert. Wees maar blij met NL... echt.

NB: Fuck zit wel vaak in m'n vocabulaire nu. TSja..

Mag ik vragen wat je van de sounds vond?

EBOUE
13 april 2012, 18:16
Bumpje: er zit ook aardig wat solowerk en riffmatige stukken in... toch wel des gitarists interesse meestal. Ben benieuwd.

TheLargerSound
13 april 2012, 19:15
Ik had al eens geluisterd via een link op een andere blog...

Klinkt allemaal wel nice ;)
Alleszinds veel beter dan mijn dingen.
Als je ooit eens echt optreed ergens laat je het maar weten.

Ernest01
13 april 2012, 20:04
Klinkt heel professioneel en de opnamen idem dito...
Hoop dat je snel een band vindt, want het zou zonde zijn als je het niet 'ten tonele' zou kunnen voeren. ;)

EBOUE
14 april 2012, 13:52
Bedankt beiden, op wat zeer kleine details na ben ik er blij mee. Dit was de demo waarmee we in DC (washington dc) op de planken wilden. Totdat de toekomst anders liep, wat waren we er beiden kapot van dat het gewoon niet lukte en we zoiets leuks hadden (naar onze mening). Deze sound vond je daar niet: het is of funk/soul.. of blues/(hard)rock, maar niets van dit.

bass blom
14 april 2012, 13:58
lekker 'modderig' gitaarwerk!

EBOUE
14 april 2012, 14:08
Aangezien 'lekker' in de zin zit en 'gitaarwerk' bedank ik voor je compliment. Alleen door 'modderig' ertussen, weet ik niet wat je ermee bedoelt. Kan je het uitleggen? :D

bass blom
14 april 2012, 14:09
dat is voor mij een geluid zoals mannen als steve ray vaugn hebben.

EBOUE
14 april 2012, 14:14
Wow, thanks!!! Ik moest het twee keer lezen, wat een compliment.

muziekschuur
14 april 2012, 14:50
Jammer dat je in Groningen woont...

Mijn werk...
http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=1216279

Leek me leuk eens te funken..

EBOUE
14 april 2012, 15:12
Thanks.. maar Friesland he, niet schelden. ;)

muziekschuur
14 april 2012, 17:31
Excuus. Mijn Fender Twin komt uit die contreien. Was een mooie dag samen met mijn vrouw en kinderen.... Was leuk. Moeten we weer eens doen...

EBOUE
15 april 2012, 09:37
Friesland is prachtig! Erg leuk om weer terug te zijn (Friesland/Utrecht/Brabant/Maryland/Friesland)

YoramRE
26 april 2012, 00:17
Klinkt goed! Kan alleen maar jaloers zijn op zulke sounds :strat: Vooral de cover van The Police vind ik erg strak klinken. Paradise klinkt idd lekker 'modderig' maar dit mag je absoluut als compliment zien! Warme wollige sound met een beetje viezigheid ;)

EBOUE
27 april 2012, 19:44
Wauw, wat een positief commentaar. Ik heb lang geprobeerd een rauw randje in mijn pure gitaarsound te leggen, zonder dat het rommelig wordt. Het resultaat is modderig... en das weer positief. De uitdrukking kende ik nog niet, maar ik voel me gevleid dat die term hiervoor gebruikt wordt!

Op de sample van Every Little Thing (etc) van the Police heb ik het riffje herschreven, zodat het meer in de buurt komt van de originele pianopartij, maar dan wat hoger. Het kwam heel goed uit. Clean en wat delay en dat deed het al. Het filter (eigen inbreng) op het laatst heb ik gebruikt als bedje om het deuntje te pakken wat Sting vaak zingt als outtro en na verloop van tijd live altijd speelde eigenlijk. Voor het refrein heb ik de gitaarpartij gepakt wat Miller speelde tijdens de Ten Summoners Tales tour. Net even wat variaties tov de versie van The Police, maar de tweede 'hoge helft' van dat stuk is weer meer Police. Dat nummer heeft wat repetitietijd gekost, want het klinkt simpel, maar het hangt van details in elkaar en die maken het net, anders klinkt het op stront.

EBOUE
10 mei 2012, 18:46
Lekker, deze week weer een nr geschreven... vriend van me is saxofonist, mogelijk kan hij erbij.. beetje unisono riffs doen, sfeertjes.. tof?