PDA

View Full Version : FtFR - ONs



MaxVMH
8 april 2012, 10:39
ONs kwam effe geleden langs bij vzw FrontRow om een From the Front Row-sessie op te nemen. ONs, een akoestisch project van Joris & Joppe (finaleplaats Dranouterrally 2012) nam er 5 nummers op, elke week komt er eentje online. Dit is het 1e :)


http://www.youtube.com/watch?v=1GFIZtxtCgw

MaxVMH
11 april 2012, 20:23
Niemand iets te zeggen hierover?

Rizz
11 april 2012, 20:43
Nou, als je er dan zo expliciet om vraagt: een poging..

Klinkt best grappig en jullie hebben er duidelijk plezier in.. Zingen jullie alle nummers volledig met z'n 2en? Iets meer afwisseling in stemgebruik zou leuk zijn, brengt wat meer dynamiek in het nummer.. Jullie stemmen passen iig wel goed bij elkaar. Ik geef het een dikke voldoende!

Duhsjaak
12 april 2012, 21:21
Hi
Vind dat ze erg lief klinken. Het is leuk te zien dat er met plezier muziek wordt gemaakt, dat is alvast een belangrijk punt. Het geheel mag wat mij betreft wel wat meer ballen hebben. Even meer adem halen en de mogelijkheden met wat meer podiumzelfverzekerdheid (da's geen NL, ik weet dat) naar voren brengen.

Ik weet niet of je de band H.P. Lovecraft kent, en dan vooral de eerste twee Philips LP's. Het is overigens een U.S. band met een adembenemend gedisciplineerde drummert.

Het hele repertoire is twee stemmig zonder dat dat raar of geforceerd klinkt. Er wordt ook niet gebelt (zingen op orkaankracht achter je broekriem vandaan. à la musical muzikaal geschreeuw), maar wel met duidelijk meer passie en overtuiging de harmonie naar voren gebracht.

Mijn favoriete nummers? De eerste hele LP en van de 2e 80% of zo. Begin eens met White Ship?

Er zit veel potentieel bij deze gasten, maar het mag nog wel wat meer persoonlijk/onderscheidend.

De eerste slag is voor ONs gewonnen wat mij betreft. Nou doorpakken om maar effe in jargon te blijven.
Vriendelijek groet, Gus

MaxVMH
13 april 2012, 09:29
Zingen jullie alle nummers volledig met z'n 2en?Neen, dat doen ze niet altijd (maar meestal wel).
Hi
Vind dat ze erg lief klinken. Het is leuk te zien dat er met plezier muziek wordt gemaakt, dat is alvast een belangrijk punt. Het geheel mag wat mij betreft wel wat meer ballen hebben. Even meer adem halen en de mogelijkheden met wat meer podiumzelfverzekerdheid (da's geen NL, ik weet dat) naar voren brengen.

Ik weet niet of je de band H.P. Lovecraft kent, en dan vooral de eerste twee Philips LP's. Het is overigens een U.S. band met een adembenemend gedisciplineerde drummert.

Het hele repertoire is twee stemmig zonder dat dat raar of geforceerd klinkt. Er wordt ook niet gebelt (zingen op orkaankracht achter je broekriem vandaan. à la musical muzikaal geschreeuw), maar wel met duidelijk meer passie en overtuiging de harmonie naar voren gebracht.

Mijn favoriete nummers? De eerste hele LP en van de 2e 80% of zo. Begin eens met White Ship?

Er zit veel potentieel bij deze gasten, maar het mag nog wel wat meer persoonlijk/onderscheidend.

De eerste slag is voor ONs gewonnen wat mij betreft. Nou doorpakken om maar effe in jargon te blijven.
Vriendelijek groet, GusZal mij er zeker eens in verdiepen. De bands komen hier in 1 dag enkele bestaande nummers opnemen, dus het is niet dat ik veel kan bijsturen op muzikaal vlak, maar aangezien het wss niet het laatste akoestische duo is dat hier passeert, ga ik er zeker eens naar kijken.

MaxVMH
13 april 2012, 09:30
En het volgende videootje ;)

http://www.youtube.com/watch?v=LqED60KhPuU&list=UUo3d13OEXpA92GDaiadanaA&index=1&feature=plcp

MaxVMH
20 april 2012, 11:20
Niemand? Oké, het volgende :D


http://www.youtube.com/watch?v=_TaQl7z7SsU&feature=youtu.be