PDA

View Full Version : Fender super-sonic twin voor podium



Robin...
7 april 2012, 16:06
Ik ben de laatste tijd een beetje aan het zoeken voor een nieuwe versterker. Ik krijg met me band steeds meer optredens en merk dat me'n fender frontman 212R niet aan kan voldoen. Ik vind hem te schel vooral bij hoger volume en de treble en mid knop zitten eigenlijk dan waar ze niet horen. Nou heb ik eventjes gespaard en wil ik gelijk voor een goeie buizen amp gaan. Nou leek mij Fender Super-Sonic twin wat ,Omdat het ook een club/arena switch ook heeft kan ik het waarschijnlijk bij elk optreden gebruiken. het is voor mij enorm veel geld en wil ik zeker zijn dat het echt de versterker is die ik altijd al heb gewild.

Waar ik naar opzoek ben is een versterker die sprankelend en warm clean is maar bij een solo heel mooi de blues naar me toe kan schreeuwen.

Zijn er betere alternatieve voor dat geld? Heeft er iemand wel eens op gespeeld en wat vond je ervan?

bass blom
7 april 2012, 16:17
is volgens mij een erg lekker ding, nooit op gespeeld, vaker op youtube gezien.
ja en ik heb een aftreksel in mijn mustang III :D

muziekschuur
7 april 2012, 16:19
Ik vermoed een goede keuze.

Maar een Fender Twin silverface kan een betere keuze zijn omdat die beter te servicen is.

Robin...
7 april 2012, 16:48
Ik vermoed een goede keuze.

Dat dacht ik ook :p

Ik heb net even deze demo gekeken heel intressant.

http://www.youtube.com/watch?v=VtB9t5Gk7yA&feature=related

En blijkbaar speelt Eric Clapton hem ook als je bij hem links in de achtergrond kijkt.

http://www.youtube.com/watch?v=MtLhPeLB9bA

muziekschuur
7 april 2012, 17:31
Maar nogmaals, onderhoud is bij buizen versterkers een aandachtspunt. Dat is bij een Silverface geen issue.

http://www.pdmcauley.co.uk/guitaristpages/amp/twin1.jpg

Robin...
7 april 2012, 18:57
Maar nogmaals, onderhoud is bij buizen versterkers een aandachtspunt. Dat is bij een Silverface geen issue.

http://www.pdmcauley.co.uk/guitaristpages/amp/twin1.jpg

Met onderhoud bedoel je toch om de 6-12 maanden buizen vervangen of bedoel je als er echt dat er wat kapot gaat?

Gitaar4LifeDude
7 april 2012, 19:14
De hele super sonic series is echt heel goed, daar ga je geen problemen mee ondervinden. Ze zijn ook super road-proof gebouwd dus je hoeft niet bang te zijn hoor :)

Mr.Fingers
7 april 2012, 19:31
Het is een kutversterker als je er geen hardrock mee speelt. En ook erg schel.

Robin...
7 april 2012, 21:09
De hele super sonic series is echt heel goed, daar ga je geen problemen mee ondervinden. Ze zijn ook super road-proof gebouwd dus je hoeft niet bang te zijn hoor :)

Oke zeer fijn om te weten!

LGK
7 april 2012, 21:17
Het is een kutversterker als je er geen hardrock mee speelt. En ook erg schel.


Nou.. Dat valt tog wel mee?
http://m.youtube.com/index?desktop_uri=%2F%3Fgl%3DNL%26hl%3Dnl&hl=nl&gl=NL#/watch?v=EhlUOsOfUb8

vind hem hier wel erg lekker klinken hoor!

Robin...
7 april 2012, 21:22
Het is een kutversterker als je er geen hardrock mee speelt. En ook erg schel.

Kan je het iets meer toelichten? Voor mij is het niet echt een probleem om wat meer scheur. Wil niet als elke bluesgitarist een SRV sound maar gewoon meer een eigen sound maken. Ik ga sowieso even in de winkel kijken hoe die klinkt en hoe die pedalen weg eet.

Wat voor versterker denk je dan wat beter is voor ongeveer hetzelfde geld?

arjanb01
7 april 2012, 21:23
Ga voor een deluxe reverb, blues deluxe of twin icm pedaaltjes en je hebt een betere setup dan die supersonic. By the way, clapton speelt over een twin 57 tweed re-issue en NIET de supersonic.

Robin...
7 april 2012, 21:35
Ga voor een deluxe reverb, blues deluxe of twin icm pedaaltjes en je hebt een betere setup dan die supersonic. By the way, clapton speelt over een twin 57 tweed re-issue en NIET de supersonic.

Ik ga dan die versterkers ook even uitproberen.

Speelde Steve Winwood er dan op inplaats van Clapton?

http://www.youtube.com/watch?v=hV1Kmm6xHRo

muziekschuur
7 april 2012, 21:42
Ik ken deze Super Sonic Twin niet (vanbinnen). Ik heb een Fender Twin redknob. En dat zijn printplaten waaraan het moeilijker werken is. Zo'n oude twin is makkelijker te servicen. Zo'n amp daar ga je zo 20 jaar op spelen. Dan telt dat mee. Maar misschien doe je em over 3 jaar weg en dan is er niks aan de hand... Gewoon een afweging. Ik heb nog gezocht naar gutshots... Maar no go.

Hier de super sonic 22.
http://spinoo.free.fr/projetG5/Images%20Amplis/Fender%20SuperSonic.jpg

Hier een Fender silverface twin
http://bp0.blogger.com/_BAeRbNCxj2o/SBYxYdU3P6I/AAAAAAAAAGg/C_dsZ7-FC10/s320/SFTRcircuit1.gif

En onder een klepje de ELCO's (elke 15 jaar vervangen)
http://bp3.blogger.com/_BAeRbNCxj2o/SBYxxNU3P8I/AAAAAAAAAGw/hPFURzsxCEs/s320/SFTRcaps.jpg

Robin...
7 april 2012, 22:15
Ik ken deze Super Sonic Twin niet (vanbinnen). Ik heb een Fender Twin redknob. En dat zijn printplaten waaraan het moeilijker werken is. Zo'n oude twin is makkelijker te servicen. Zo'n amp daar ga je zo 20 jaar op spelen. Dan telt dat mee. Maar misschien doe je em over 3 jaar weg en dan is er niks aan de hand... Gewoon een afweging. Ik heb nog gezocht naar gutshots... Maar no go.

Hier de super sonic 22.
http://spinoo.free.fr/projetG5/Images%20Amplis/Fender%20SuperSonic.jpg

Hier een Fender silverface twin
http://bp0.blogger.com/_BAeRbNCxj2o/SBYxYdU3P6I/AAAAAAAAAGg/C_dsZ7-FC10/s320/SFTRcircuit1.gif

En onder een klepje de ELCO's (elke 15 jaar vervangen)
http://bp3.blogger.com/_BAeRbNCxj2o/SBYxxNU3P8I/AAAAAAAAAGw/hPFURzsxCEs/s320/SFTRcaps.jpg

Goed dat je het zegt. Mijn plan is zeker om de versterker 20 jaar te houden.

muziekschuur
7 april 2012, 22:18
Je kan ook Marble overwegen. Nederlandse combo's. Ook goed gebouwd. En anders Ceriatone.

http://www.marble-amps.com/

http://www.marble-amps.com/images/Bluebird-back-open.jpg

muziekschuur
7 april 2012, 22:54
Ceriatone 5x3


http://www.youtube.com/watch?v=jktu69q04t8

Mitch
7 april 2012, 23:12
Godsamme zeg, we zijn toch niet terug in de middeleeuwen? Ga je hier nou met droge ogen beweren dat je een sliverface MOET nemen omdat het beter te servicen is? Het is een overweging hoor, gemak van onderhoud, en niet iedere PCB amp is even slim ontworpen om makkelijk te demonteren. Maar om nou je beperkte eigen ervaring op deze manier anderen aan te praten is écht te simplistisch en onnodig bang makend. Dat jij of jouw tech het nou meteen in zijn broek doet bij een PCB hoeft nog niet te betekenen dat iedereen daar zo over denkt.
Je tips zo maar laten variëren van Marble naar Ceriatone maken duidelijk dat je alleen maar naar de constructie kijkt en geen benul hebt van het verschil in sound.

Ik zou nog niet dood op een silverface Twin gevonden willen worden, maar dat terzijde.

the sure thing
7 april 2012, 23:39
De Fender super sonic is denk ik teveel van het goede. Ik vind het wel een ok versterker, maar ik denk dat je met een 40w buizenampje van Fender en 2 pedaaltjes veel verder komt. En is tevens veel goedkoper.

muziekschuur
8 april 2012, 00:12
Godverdomme. Ik heb een pcb Fender en JA, DAT KAN PROBLEMEN GEVEN. Ik weet niet waar jouw humeur vandaan komt. MAAR MEER ALS 200 euro elk jaar aan onderhoud is voor de meeste muzikanten best pittig. EN NEE DAT HOEFT NIET MET DE NIEUWE FENDERS.... IK GEEF OOK AAN DAT IK DIE NIET HEB GEZIEN GODVERDOMME.

Mitch
8 april 2012, 00:46
Je hoeft niet zo te schelden? Ik zou je over mijn humeur geen zorgen maken als ik deze reactie zo lees, maar goed.
Je hebt een red knob The Twin. Dat zijn kutversterkers, ja. Om dan die lijn door te trekken naar iedere willekeurige PCB Fender is gewoon te kort door de bocht. Kijk, ik maak ook graag een kruistocht tegen de HotRod manie van de laatste jaren, maar effe serieus: als je op basis van een enkele versterker een breed advies gaat geven zoals je hier boven deed, dan is dat extreem kort door de bocht. Dan kun je tegengas verwachten. Die knul die nu om advies vraagt is een beginner, da's duidelijk. Die verdient duidelijk advies en heldere uitleg, geen persoonlijke frustraties die te ver worden gegeneraliseerd.

Robin...
8 april 2012, 01:37
Je hoeft niet zo te schelden? Ik zou je over mijn humeur geen zorgen maken als ik deze reactie zo lees, maar goed.
Je hebt een red knob The Twin. Dat zijn kutversterkers, ja. Om dan die lijn door te trekken naar iedere willekeurige PCB Fender is gewoon te kort door de bocht. Kijk, ik maak ook graag een kruistocht tegen de HotRod manie van de laatste jaren, maar effe serieus: als je op basis van een enkele versterker een breed advies gaat geven zoals je hier boven deed, dan is dat extreem kort door de bocht. Dan kun je tegengas verwachten. Die knul die nu om advies vraagt is een beginner, da's duidelijk. Die verdient duidelijk advies en heldere uitleg, geen persoonlijke frustraties die te ver worden gegeneraliseerd.

Om duidelijk te zijn ik ben geen beginner. Ik speel redelijk veel op buizen versterkers en ik weet hoe ze werken alleen ik heb er zelf nog geen gekocht. Buizen vervangen kan ik ook al maar die ELCO heb ik nog nooit van gehoord enzo. Kijk ik koop ook een nieuwe versterker ,omdat ik misschien dit jaar op Parkpop sta met me band als het goed is. (Krijg het volgende week te horen of we daar mogen spelen) En daarna gaan we de studio weer in voor wat op te nemen. Een goeie versterker is daarom nu heel belangrijk voor me. Dan koop ik liever iets heel goed waar ik voorlopig niks meer hoef te kopen dan dat ik blijf kloten met die goedkope meuk.

Pepe
8 april 2012, 01:39
Ach, servicen...
Ik heb ooit een Fender London reverb uit '84, pcb trannie amp, verkocht aan een vriend die er nog steeds op speelt, nooit een probleem gehad. In de tussentijd heb ik heel wat PTP silverfaces moeten laten retuben, reverben en elco'en. Ja, het gaat wat makkelijker maar ook vaker. Pick your pick.
Die supersonic lijkt me een prima versterker die, zo uit de winkel, de eerste 5 jaar geen service nodig zal hebben.

arjanb01
8 april 2012, 09:44
Idd, ik zou die supersonic testen, de deluxe reverb 65 ri en de twin. Laat je niet gek maken door onderhoud. Als je normaal met je spullen omgaat heb je nauwelijks onderhoud aan buizenamps. Dus goeie flightcase eromheen, niet te hard spelen en misschien naar gelang frequentie van spelen, om de 3 jaar de buisjes vervangen.
Over de video van clapton, winwood speelt over de supersonic. Clapton over een tweed twin 57 reissue, dure amps, reken op 4000eu, customshop he?
Ikzelf heb een deluxe reverb, er staat er een op Marktplaats, met mooie mods voor 1050eu. Het kleine draagbare broertje van de twin.

Mitch
8 april 2012, 10:10
Precies, als je het komende jaar grote optredens en studiowerk hebt, heb je een amp nodig die het minimaal een jaar volhoudt ;) Maar serieus, het 'moeilijke' van een PCB amp ligt niet aan de PCB, maar aan het totale ontwerp. Zitten alle potmeters op dezelfde dunne printplaat en is die moeilijk te verwijderen omdat er weer andere prints of onderdelen vóór zitten? Zit er kwaliteitsspul in of zijn het pisbakken elco's? Is het een stevige printplaat en zijn ook de koperbanen robuust? Zitten ook de eindbuizen erop gemonteerd of zitten die apart (warmte-ontwikkeling)? Als de amp nog warm is, ga je er dan mee gooien en smijten of laat je 'm even afkoelen? Als dat niet kan, vervoer je 'm dan als een baby of een zak zand? Allemaal factoren die bepalen of die PCB-amp een onbetrouwbaar ding is of niet. Het is niet zo zwartwit allemaal.
Ook ik heb me in het verleden wel eens laten tegenhouden omdat ik horrorscenario's kreeg als adviezen en ik ben blij dat dat later is gerelativeerd. Dus koop wat je wil, maar laat de utopie dat je zeker weet dat je twintig jaar geen onderhoud nodig hebt of het doemdenken dat je jaarlijks aan hoge kosten vastzit maar varen :listen:

Pepe
8 april 2012, 11:33
Daar komt nog bij, bijna geen enkele amp is true PTP, ook de boutique jongens niet. Matchless, Bad Cat, een tweed variant.. Carr misschien.. niet veel. En soms is het ook beter turrets te gebruiken...al dat ijzer en draad dat dan bij een channel switcher komt kijken...
Wat Mitch zegt, hij gaat om clever design van signaalpad en constructie.

dml
8 april 2012, 12:07
Daar komt dan nog bij dat iedereen wel een andere interpretatie heeft van "veel optredens". Voor de één is 20x per jaar spelen al veel, voor de ander kan dat aantal slaapverwekkend werken.

muziekschuur
8 april 2012, 18:43
Een Fender monteert versterkerbakje ondersteboven. Dus hitte gaat naar boven. Kun je zelf zien met de geposte foto's of dat issues geeft of niet... Daarom mijn foto's. Ik geef de feiten zoals ik ze heb ervaren, met de foto's erbij. Als je voor 1600 euro een Marble aan kan schaffen of voor 1400 euro een Fender, dan kan de OP kiezen. Ik draag mijn ervaring aan. Fender maakt inmiddels al weer sinds 1983 of zo pcb versterkers. Het zijn dus goed gedocumenteerde versterkers... De sound is nu doorslaggevend. En Fender's garantie zal je de eerste 2 jaar er vast doorheen slepen...

andyv
11 april 2012, 11:14
Fender Blues Deluxe. Kost 700€, maar voor blues, jazz, country en "lichte" rock is hij perfect.

Voor het hardere werk ook, al moet je er dan wel een pedaal tegen zetten ;)

Swaag
11 april 2012, 12:39
Fender Blues Deluxe. Kost 700€, maar voor blues, jazz, country en "lichte" rock is hij perfect.

Voor het hardere werk ook, al moet je er dan wel een pedaal tegen zetten ;)
Eens. Bij mij stond er voor het ruigere werk voorheen nog een Proco Rat II bij, dat draaide best wel. Tegenwoordig hangt er een TC Electronic Nova System aan vast, en wat die allemaal aan harde zaken er uithaalt..

schizo910
11 april 2012, 12:44
Ik heb sinds een maandje de SuperSonic Twin. Hij bevalt me echt enorm goed. Wel redelijk zwaar, hernia waardig, maar gelukkig zitten er wielen onder :)

Ik heb er nu 2 gigs mee gespeeld en dat beviel me echt uitstekend. Mooi rond geluid, schakelen van een blackface achtig geluid naar meer Tweed voicing is ook heel mooi. Het gain kanaal is ook heerlijk, de cascading gain werkt top en hij kan van heerlijk crunchy naar over de top drive. Hij laat het geluid van al mijn verschillende gitaren prima intact. Verder slikt hij pedalen ook erg goed.

Ik ben er heel tevreden mee...

bass blom
11 april 2012, 12:49
kunnen we dat ook ergens horen? :p

schizo910
11 april 2012, 13:01
Nog niet, binnen kort weer opnames maken!

Robin...
11 april 2012, 19:48
Nog niet, binnen kort weer opnames maken!

Denk toch dat het hem word. Heb nu wat gegoogled en er zijn heel veel mensen positief over deze versterker. Ik ga vrijdag dan ff kijken en dan zeg ik gelijk wat ik er van vond. Als je misschien wat wil opnemen ,want op youtube staat niet echt super veel van de twin. Wel weer mega veel over de 60 en 22 watt versie.

Gewicht is voor mij geen probleem. Het kan altijd slechter als ik naar de drummers zo kijk :P Maar ja heel misschien heb ik later wat roadies maar dat terzijde.

muziekschuur
11 april 2012, 20:01
Probeer dan ook een cmatmods brownie.... (als een van Halen overdrive je aanspreekt natuurlijk)

Robin...
11 april 2012, 20:08
Probeer dan ook een cmatmods brownie.... (als een van Halen overdrive je aanspreekt natuurlijk)

Nee van halen is niks voor mij. Ben meer van de blues en rock.

Swaag
11 april 2012, 21:56
Nou, we horen graag na vrijdag hoe je die bak in de praktijk vond.
En wanneer weet je definitief of je op Parkpop staat?

Robin...
11 april 2012, 22:04
Zaterdag. Zal wel vet zijn om voor zoveel mensen te spelen! Dan laat ik dat ook gelijk weten als ik er sta met me super sonic :p

schizo910
12 april 2012, 11:30
Heb nu niet echt de tijd om iets op te nemen. Maar op Jijbuis staan behoorlijk wat filmpjes van de Twin hoor. In ieder geval goed genoeg om een basis idee te krijgen van de mogelijkheden van de amp.


http://www.youtube.com/watch?v=ZZnT-78wZJ0&feature=player_embedded


http://www.youtube.com/watch?v=1z2ixcBNgJw&feature=player_embedded

schizo910
12 april 2012, 11:31
http://www.youtube.com/watch?v=u01p3otwslI&feature=player_embedded


http://www.youtube.com/watch?v=hFIojfont4E&feature=player_embedded#!

Robin...
13 april 2012, 23:22
Ik was dus vanavond even bij feedback geweest. De super sonic klinkt zeker goed alleen de twin is heel erg luid. Zelfs op de club modus is dat ding op 3 in een hokje oorverdovend. Ik zit nu te twijfelen of de 60 watt dan een betere keus is. Die breekt veel sneller en als ik op grote podia's kan ik hem gewoon een microfoon ervoor gooien. De twin heeft daarin wel veel meer opties op voorkant en achterkant. Naast elkaar zijn het 2 hele mooie versterkers. En met de 2 gain knoppen valt er veel te spelen. Vooral de eerste op 3 en de tweede op 8 ofso geeft echt een lekkere scheur. Verder vond ik het clean kanaal echt heel lekker ,maar heb nog niet echt de twin kunnen opengooien. De 60 versie wel en die gaf echt een heerlijk warm geluid. Misschien nog even een weekje erover denken welke ik ga nemen en dan bestellen vanaf Deutschland.

Als jullie wat willen toevoegen over welke ik zal nemen dan hoor ik het graag.

Mitch
14 april 2012, 10:16
Is -ie in Duitsland zoveel goedkoper dan bij Feedback?

Mr.Fingers
14 april 2012, 10:22
"40 Watts is all you deserve", zei een wijs gitarist ooit... gebruik deze goede raad!

Robin...
14 april 2012, 11:44
Is -ie in Duitsland zoveel goedkoper dan bij Feedback?

Ja iets van 50-100 euro ofso. Spaar het liever uit (ik blijf een Nederlander).

Mitch
14 april 2012, 11:48
Voor dat bedrag moet je gewoon een babbeltje maken bij de Feedback. Als er wat met de amp is kun je 'm weer terugsturen, is ook geen feest.
Maar goed, de 60W en de 100W: ga alleen op de klank af, niet op het pure vermogen. Ik neem aan dat je bedoelde dat de 100W op standje 3 pas lekker klonk, maar ook te hard was? Want als -ie op 2 goed klinkt en minder hard is, heb je geen probleem natuurlijk.

Robin...
14 april 2012, 11:48
"40 Watts is all you deserve", zei een wijs gitarist ooit... gebruik deze goede raad!

En joe bonamassa zei een keer. "elke 100 watt versterker wint het van een 50 watt versterker" Maarja hij speelt veel grotere optredens En als je die geluidschermen voor zijn speakers ziet dan denk ik er toch anders over.

Robin...
14 april 2012, 11:58
Voor dat bedrag moet je gewoon een babbeltje maken bij de Feedback. Als er wat met de amp is kun je 'm weer terugsturen, is ook geen feest.
Maar goed, de 60W en de 100W: ga alleen op de klank af, niet op het pure vermogen. Ik neem aan dat je bedoelde dat de 100W op standje 3 pas lekker klonk, maar ook te hard was? Want als -ie op 2 goed klinkt en minder hard is, heb je geen probleem natuurlijk.

Op 2 had ik het gevoel dat ik meer de pre-amp tubes aan het oversturen was dan de powertubes. Vooral ,omdat ik de master dan bij standje 2 zat en de gain dan wat hoger. En op 3 klonk het heel hard en toch beter. Ik denk als ik hem op 3.5 of 4 zet dat die dan eindelijk tot ze'n recht komt ,maar dan ben ik zonder oordoppen doof. En een buizen versterker klinkt toch wel beter hoe meer je hem opengooit.

Robin...
25 april 2012, 16:32
Hij is binnen. Ik ben toch voor de 60 watt gegaan en heb er zeker geen spijt van. Ik heb hem net even opgetrokken en wat een geluid zeg. Het lijkt nu wel of het spelen veel makkelijker gaat en als ik buig dan is het net of hij voor vergeving scheeuwd precies wat ik wilde.

Heel erg tof allemaal!

schizo910
25 april 2012, 17:29
Gefeliciteerd! Coole amps hoor!

Midwolda
25 april 2012, 17:44
Gefeliciteerd! Jaloers! Harder! :rockon:

Robin...
25 april 2012, 22:42
Gefeliciteerd! Coole amps hoor!


Gefeliciteerd! Jaloers! Harder! :rockon:

Dankjewel. Ben nog vanmiddag wat met pedalen wezen klote en heb ontdekt als ik mijn jeckyll en hyde erop aansluit op het burn kanaal dat ik echt niet normaal veel sustain krijg. En dan heb ik nog niet eens zoveel scheur.:eek: Kan ook niet wachten om hem live te gebruiken volgende week krijg ik gelukkig al de kans. :crazyhappy:

19 mei ga ik trouwens met me band een EP opnemen dan laat ik het wel horen hoe hij klinkt in de studio.

Gitaar4LifeDude
25 april 2012, 23:01
Gefeliciteerd man, ga je zeker een leuke tijd mee beleven. :strat:

matto
25 april 2012, 23:17
Ik zou nog niet dood op een silverface Twin gevonden willen worden

Ik liever ook niet, als ik je tenminste goed begrijp.:seriousf:

muziekschuur
26 april 2012, 08:49
Moet je ook niet je handen IN de versterker steken als die aanstaat. Is misschien absoluut leuke electric boogie....

Mitch
26 april 2012, 20:39
Ik liever ook niet, als ik je tenminste goed begrijp.:seriousf:

Tegen de tijd dat je die Twin wil pakken zorg ik dat mijn stoffelijk overschot is overgebracht naar veiliger oorden :D

Eko
27 april 2012, 11:48
Kijk bij Youtube eens naar Greg Koch met een super sonic revieuw. Alleen een tele er bij en raggen maar een hele avond. Die amps kun je de wereld mee rond zonder problemen. Wegen een stuk minder dan een SF twinreverb. Ik heb er jaren mee opgetreden , maar inmiddels een kilo of 10 minder aan het mee sjouwen. Wordt op een gegeven moment echt niet leuk meer na 4 uur spelen om dan nog een keer of wat met zo`n ding te zeulen ,trap op trap af enz.
Feli met de amp!

Robin...
27 april 2012, 14:39
Kijk bij Youtube eens naar Greg Koch met een super sonic revieuw. Alleen een tele er bij en raggen maar een hele avond. Die amps kun je de wereld mee rond zonder problemen. Wegen een stuk minder dan een SF twinreverb. Ik heb er jaren mee opgetreden , maar inmiddels een kilo of 10 minder aan het mee sjouwen. Wordt op een gegeven moment echt niet leuk meer na 4 uur spelen om dan nog een keer of wat met zo`n ding te zeulen ,trap op trap af enz.
Feli met de amp!

Bedankt!

Ja die heb ik gezien. Trouwen die Greg Koch is een hele goeie gitarist en is aan de top van Fender's demo gaste. Is ook heerlijk raggen op dat ding. Je krijgt er ook heel veel sound's uit, maakt niet uit wat je met de knoppen doet er komt altijd wel iets interessants uit. Dat sjouwe weet ik maar ja dat hoort er eenmaal bij. Gelukkig is het nog voor mij niet zo'n groot probleem. Ik ga wel een flighcase maken met wieletjes eronder hopelijk word het dan wat makkelijker.:satisfie: Ik heb toch 4 maanden schoolvakantie dus dan kan je beter wat nuttigs doen.:p