PDA

View Full Version : Mesa Boogie Mark V vraag.



jutter
7 april 2012, 14:40
Laatst heb ik over een Mesa Boogie Mark V gespeeld. Man, wat een heerlijke versterker! Vooral de tweed mode op het cleane kanaal vind ik supermooi čn heel bruikbaar voor de muziek die ik maak. Sterker nog, dit is de sound waar ik al jaren naar op zoek ben! Hier een voorbeeld, vanaf 05:07 http://www.youtube.com/watch?v=LMvGwF0xlhA
De top kost nieuw 2500,00 euro en dat is een hoop geld. Tweedehands zijn ze haast niet te krijgen. Maar is er een andere versterker voor rond de 1500 euro en liefst een top, die deze sound ook heeft, al dan niet van Mesa?

muziekschuur
7 april 2012, 14:44
Ik heb begrepen dat de mark IV vergelijkbaar is. Maar dat zou je kunnen testen. Dan zit je in de buurt van wat je wil. Groove tubes heeft een drie kanaals preamp die je kan combineren. Een andere versterker die je kan testen is de 3120 van Peavey. Da's een tegenhanger van de EVH 5153. De Peavey heeft ook dat Fender clean. De EVH 50 watter zit ook in jouw segment. Die wordt gemaakt door Fender en heeft ook uitdrukkelijk het Fender clean...


http://www.youtube.com/watch?v=epu50XwI80c

jutter
8 april 2012, 09:33
[QUOTE=muziekschuur;2820802]Ik heb begrepen dat de mark IV vergelijkbaar is. Maar dat zou je kunnen testen. Dan zit je in de buurt van wat je wil. Groove tubes heeft een drie kanaals preamp die je kan combineren. Een andere versterker die je kan testen is de 3120 van Peavey. Da's een tegenhanger van de EVH 5153. De Peavey heeft ook dat Fender clean. De EVH 50 watter zit ook in jouw segment. Die wordt gemaakt door Fender en heeft ook uitdrukkelijk het Fender clean...QUOTE]

Bedankt voor je tips. Ik zal eens kijken waar ik deze amps kan gaan testen.

Orpheo
9 april 2012, 15:25
evh 5153? 5150 III bedoel je?

@jutter: mark 3; geweldig fijn clean en vette overdrive. ik vind de 3 beter dan de 4 en/of de 5 ondanks dat ie minder 'kan'.

en anders zou ik zeggen, een ceriatone OTS HRM.


luister nu pas dat clipje... ja, de mk3 trekt dat makkelijk. rhythm 2 is daar geweldig voor.

caliban
9 april 2012, 16:58
Die 3120 is het vervolg van de XXX.

muziekschuur
9 april 2012, 17:13
Maar heeft duidelijk een Fender clean...