PDA

View Full Version : Marshall versterkers



colin1715
7 april 2012, 14:15
Beste leden,

Momenteel speel ik met een transistor versterker en ben van plan een overstap te gaan maken naar een buizen.
Mijn oog is gevallen op de marshall MA50H en de MA100H.
nu staan de getallen voor het wattage.....
Mijn lokale gitaardealer heeft alleen nog de 100 wat
http://www.rockpalace.com/product/Marshall-MA100H
Ik speel momenteel met een Kustom KGA 30 watt transistor,
dus ik vraag me af: gaato'n 100 watt versterker niet veel te hard voor thuisgebruik?
En wat is precies het verschil tussen de 50 en de 100 watt?
Mijn KGA 30 gaat al veel te hard, dusja.
ik speel op mijn zolder dus ik moet een niet te luide versterker hebben.

Graag antwoord op deze vraag,

Met vriendelijke groet,
Colin

muziekschuur
7 april 2012, 14:25
Dan moet je die niet hebben. Maar Koch heeft een heel mooie oplossing. Voor 165 euro. Als je die erbij koopt heb je met die MA100H een heel mooie oplossing.

http://www.feedbackmusic.com/gitaar/koch-dummy-box-home/100005513/FBR102269

http://www.feedbackmusic.com/SupplyImages/WF00014/FBR102269.jpg

Anders zou een Bugera V22 iets zijn. Of de 5 watter van Marshall.

colin1715
7 april 2012, 14:31
bedankt voor uw reactie,
wat doet deze koch precies?

bass blom
7 april 2012, 14:55
100 watt is inderdaad veel voor op zolder
50 ook
deze misschien?
http://www.rockpalace.com/product/Marshall-Class5-01

caliban
7 april 2012, 16:07
Dat koch ding maakt je versterker minder 'luid', eenvoudig gesteld. Die marshall MA series was ik echt helemaal niet over te spreken, ik zou echt wat meer testen eer je over gaat tot aankopen

Jitze
7 april 2012, 16:26
Als ik het goed heb doet deze koch loadbox(is het volgende:
Je plaatste hem na je versterker, maar voor je speaker.
Zo zal de input in de versterker wel alle mogelijke vervorming en kleuring van je versterker krijgen(op een lag volume is dit namelijk veel lastiger).
Vervolgens gaat het signaal in de loadbox waar het vervormde signaal met lager output uit zal komen. Vervolgens heb je een zacht geluid uit je speaker met de toon van een brullende versterker.

Correct me if im wrong ;)

arcane
7 april 2012, 16:50
Misschien is een van de nieuwe 1 watters van Marshall wel wat voor je?

http://www.youtube.com/watch?v=Mo2TDwMN7Tg

arjanb01
7 april 2012, 17:06
Ik zou voor de jcm 800 of jvm 1 watt combo gaan, alleen denk ik dat ze vrij prijzig zullen zijn. Maar erg leuk concept! Vooral die bluesbreaker met whiskey en whiskey glas, geniaal!

B-stone
7 april 2012, 21:00
Volume kun je dimmen, geluid heb je het maar mee te doen. Ik zeg kies wat voor een sound je bevalt, en staarje niet blind op volume. Dan is de ene 100 watt de andere nog niet.

Ik speel thuis ( in huis) ook op een 100 watt 1959slp met 4x12 cab, met de nodige mods/ attenuators/ pedalen. Heb je een heerlijke sound thuis. Maar zonder is het misschien idd beter om voor een laag wattage te gaan. ;)

Succes!!

muziekschuur
7 april 2012, 23:10
Die eenwatters zijn bijna 700 euro. Een Ma50h met de koch loadbox is dan hetzelfde geld. Dan zou ik voor de ma50h en loadbox gaan...

kokeleko
8 april 2012, 12:27
Koop een BadMonkey voor 30 euro en je kan lekker zacht spelen, klinkt hard ook prima trouwens.

Guitar GoD
8 april 2012, 20:45
ik zeg: marshall class 5!

reckless_life
8 april 2012, 20:52
De wattage van een buizenamp kan je moeilijk vergelijken met een transistor amp. Een 30W buizenamp zal veel luider gaan dan je 30W transistor amp.

De 100W zal ongeveer 3 dB luider zijn dan de 50W versie (dus niet dubbbel zo luid).
De 50W zal -iets- sneller zijn "toon" bereiken, maar veel zal het niet zijn imo. De 100W heeft dan weer meer headroom.
Persoonlijk verkies ik de 100W's ipv 50W's.

Zelf heb ik een 100W Marshall (JCM800), natuurlijk gaat dat veel te luid voor thuis... maar ik vind het ook prima op laag volume én als ik een keer alleen thuis ben dan kan ik wel alle registers eens opentrekken : instant rock heaven ;)

Je koopt wat je wil natuurlijk, maar ik ben echt geen fan van de MA serie van Marshall en ik vrees dat de re-sale value van een MA ook tegenvalt.
Voor dat geld koop ik liever een 2de handse JCM900, als je dikke 100 Euro bijlegt kan je al kijken naar een JCM2000/JVM205/JCM800. Die dingen zijn toch een beetje waardevaster imo.

Eigenlijk zou je de features moeten hebben die Marshall in z'n nieuwe signature amps steekt. Zoals ingebouwde attenuator, switchable wattage, auto bias, ingebouwde noisegate,... helaas zijn dit ook erg dure versterkers.
Maar ik hoop dat ze deze trend ook verderzetten in de standaard versterkers :)

polviggen
9 april 2012, 15:04
zo'n attenuator heb je niet nodig bij een versterker met master volume..
Van dat wattage moet je je niet teveel aantrekken, er zit een volume knop op en je kan met zo'n versterker ook prima stil spelen.

welke marshall heeft een ingebouwde attenuator dan ?

Orpheo
9 april 2012, 15:23
attenuater? gewoon een volumeknop ;)

de slash afd100 heeft een power scaling systeem; van 100 watt naar 0.1 watt. werkt als een tierelier. zet 'm op 0.1 watt, master volume open, en ik kan spelen zonder de vlinder van m'n stack af te jagen met het volume ;) zo zacht wordt het. Ik vind het dan weliswaar nergens naar klinken maar ok. Geef mij maar die knop op 10, en dan speel ik wel met m'n master volume. powerscaling werkt imho niet. nooit. never. ook loadboxes werken (voor mij) niet.

Mr.Bluesbreaker
9 april 2012, 15:36
"werkt als een tierelier" - "vind ik nergens naar klinken" : dan werkt het toch juist niet als een tierelier? Of is een tierelier een uitdrukking voor iets negatiefs tegenwoordig:D

SloeGin
9 april 2012, 16:41
zo'n attenuator heb je niet nodig bij een versterker met master volume..
Van dat wattage moet je je niet teveel aantrekken, er zit een volume knop op en je kan met zo'n versterker ook prima stil spelen.

Zijn er bepaalde Marshalls die beter dan andere op laag volume ook goed klinken?
Bv. welke van de volgende klinkt het 'best' op laag volume: JVM410h, AFD en JCM800 ?

Sinner1980
9 april 2012, 16:48
Ik ben nu toevallig over mijn jcm 800 combo aan het spelen thuis.
Beetje clean funk en bluesy spul. Gaat prima hoor, low input gebruiken en je kunt op leuk volume prima rommelen. Wil je echt scheuren dan is het natuurlijk niet handig voor thuis en kun je idd beter naar een class 5 kijken.
Ik heb hem nu voor de grap even in de high input gedaan en volume op iets lager dan een kwart en...oh wacht, de deurbel...

Liquid_Metal
9 april 2012, 16:51
Volume kun je dimmen, geluid heb je het maar mee te doen. Ik zeg kies wat voor een sound je bevalt, en staarje niet blind op volume. Dan is de ene 100 watt de andere nog niet.

Ik speel thuis ( in huis) ook op een 100 watt 1959slp met 4x12 cab, met de nodige mods/ attenuators/ pedalen. Heb je een heerlijke sound thuis. Maar zonder is het misschien idd beter om voor een laag wattage te gaan. ;)

Succes!!

Mijn versterker staat normaal op standje 30 watt, en hoewel dat voor thuis uiteraard ook veel te luid is, is het geen enkel probleem. Natuurlijk klinkt het niet hetzelfde als live, maar het is een meer dan prima sound. Bovendien is hard gaan eigenlijk alleen wenselijk als je poweramp tube distortion/saturation wilt en da's in de meeste muziekgenres niet wenselijk. Verder klinkt hoger volume gewoon beter dus da's geen geldig argument.

reckless_life
9 april 2012, 17:36
zo'n attenuator heb je niet nodig bij een versterker met master volume..
Van dat wattage moet je je niet teveel aantrekken, er zit een volume knop op en je kan met zo'n versterker ook prima stil spelen.

Wat is "nodig hebben"? Als je doof bent heb je het inderdaad niet nodig :)
Attenuators zijn namelijk wél handig. Natuurlijk, mensen gaan dat weer maximaal toepassen waardoor je sound benadeelt wordt.
Ik krijg prima sound uit m'n amps met een beetje attenuation. Een attenuator helpt wel degelijk, alleen moet je er niet in overdrijven.


welke marshall heeft een ingebouwde attenuator dan ?

Dan was het power scaling idd wat Marshall toepast in z'n nieuw amps. Maar er bestaan ook amps met ingebouwde attenuator.

reckless_life
9 april 2012, 17:44
Mijn KGA 30 gaat al veel te hard, dusja.
ik speel op mijn zolder dus ik moet een niet te luide versterker hebben.


Als je 30W solid state al veel te hard gaat, dan ben je niks met een 50W/100W Marshall buizen amp.
Je kan er op spelen ja, maar dan kan je op een amp met minder vermogen ook, zonder dat het overkill is voor thuis.

Erik70
9 april 2012, 19:55
Ik snap de discussie soms niet helemaal hoor.
In bijna ieder versterker-topic komt het weer naar voren.. "Ik ben bang dat 100 watt te hard is, zal ik 5 watt nemen.." enz enz.
Er zit toch (gvd) een volumeknop op iedere versterker.. je kan hem toch zachtjes zetten..
Ongeacht welke versterker je neemt.. pas echt lekker gaat het klinken als je hem hard zet. Ongeacht of het een 5watttertje is of een 100 watt. In nagenoeg alle gevallen is "hard" gelijk ook "te hard voor thuis..."

Dus.. neem gewoon een amp die lekker klinkt, die je mooi vind, die genoeg knopjes heeft (of juist weinig) of waar je dan ook een stramme kabouter van in je broek krijgt...en pas gewoon het volume aan aan je omgeving. Wen er maar aan dat huiskamervolume nou eenmaal een andere beleving is dan podiumvolume.

muziekschuur
9 april 2012, 20:10
Als je een bepaalde overdrive uit een plexi wil horen. Dan werkt het spelen met de volume knop niet. Echt niet...

Erik70
9 april 2012, 20:28
Klopt... dat bedoel ik ook.
Dan maakt het ook niet meer uit of die plexi nou 100watt is of 10watt.
Het gaat pas goed klinken als het hard gaat. En dat is vaak al té hard.

reckless_life
9 april 2012, 22:50
Een 10W amp is half zo luid als een 100W amp, dat scheelt volgens mij toch voor thuisgebruik.

Ik denk wel dat een 5W amp lekkerder doorklinkt dan een 100W die zich verveelt op stand 1.

Maar het belangrijkste is gewoon kopen wat je wil :)

Zelf heb ik ook een 100W voor thuis, het is gewoon echt overkill voor thuisgebruik, dat wist ik op voorhand, maar ik wou absoluut een 100W hebben omdat ik hem beestig vind klinken. En dan is het wachten tot je alleen thuis bent...meuhahaha :)

B-stone
10 april 2012, 07:45
Dat eigenlijk bullshit, ik krijg thuis uit mijn plexi op " huiskamervolume" ook een degelijke plexi scheur.

Tis maar wat je erbij gebruikt: attenuators, ppimv, pedalen etc.

Verder is wattage (vermogen) het beste te vergelijken met het vermogen van een auto(pk). Het vermogen wil dus ook niet zeggen dat je alleen maar hard kunt rijden. Het is alleen wel leuker/ lekkerder :D

guitarkid
10 april 2012, 11:17
Als je een bepaalde overdrive uit een plexi wil horen. Dan werkt het spelen met de volume knop niet. Echt niet...

Juist wel!!!! Op 10 (of 11....) ;)

polviggen
10 april 2012, 15:48
waarom die plexi's erbij sleuren.

versterkers hebben al jaren een mastervolume, als het te hard is, draai die dan stiller.

Er zijn genoeg 100 watters die prima klinken op laag volume.

muziekschuur
10 april 2012, 16:02
Het kan ook heel leuk zijn om die Marshall aan te schaffen en een modelling ding. Line6 heeft een minipod. Behringer heeft een V-amp2 3 of wat je wil. En zo zijn er meer oplossingen. Ik vind een pedaal met modelling en looper ook toevoegen. Want dan kun je een ritme aanzetten en meespelen.

big dooley
10 april 2012, 16:56
tja een valvestate van 100 watt is ook "te hard" voor thuis... plug ik de speaker "half" in de koptelefoon aansluiting... kan ik hem echt flink harder zetten, om dat ene buisje wat erin zit iets meer aan te spreken... geen haan die ernaar kraait...
en met een band meekomen kan ie ook makkelijk

jules
12 april 2012, 15:25
haha ik heb jpm mk2 plexi en die heeft een master volume haha die klinkt op zacht volume ook als een plexi, en op hard volume ook. haha dat de geluiden dan wel verschillen tja :)

HaroldA
12 april 2012, 15:38
tja een valvestate van 100 watt is ook "te hard" voor thuis... plug ik de speaker "half" in de koptelefoon aansluiting... kan ik hem echt flink harder zetten, om dat ene buisje wat erin zit iets meer aan te spreken... geen haan die ernaar kraait...
en met een band meekomen kan ie ook makkelijk

Ehm, het is een preamp-buisje, die heeft niets met de mastervolume te maken.

HaroldA
12 april 2012, 15:39
haha ik heb jpm mk2 plexi en die heeft een master volume haha die klinkt op zacht volume ook als een plexi, en op hard volume ook. haha dat de geluiden dan wel verschillen tja :)

"jpm mk2 plexi" :???: Welk typenummer is dat?

polviggen
12 april 2012, 15:43
dat klopt langs geen kanten.. je hebt gewoon een jmp 2203, dat is geen plexi he.

big dooley
12 april 2012, 17:32
Ehm, het is een preamp-buisje, die heeft niets met de mastervolume te maken.

tja, dan wil ik je graag uitnodigen om het preamp-schema van dat ding te bekijken...

http://www.drtube.com/schematics/marshall/v100-60-02.pdf

de gains ( VR-5, VR-7 ), contour ( VR8 ), EQ van het cleane kanaal ( VR2, VR3 en VR4 ) en volume's ( VR1, VR6 en VR9 ) zijn geplaats VOOR de buis... de ( gedeelde ) EQ van beide overdrive kanalen ( VR10, VR11 en VR12 ) zit dan weer NA de buis...

dus volume opendraaien geeft wel degelijk het buisje meer op z'n lazer en op die manier "gedraagt" zo'n valvestate II zich dus min of meer als een echte buizenbak...

en zoals ik al omschreef: dat is te merken... :)

big dooley
12 april 2012, 17:46
om het dan ff nog leuker te, hier een 4-tal opname's van 2 of 3 jaar geleden...
4 verschillende marshall versterkers,
allen over hetzelfde cabinet, met dezelfde mic
alle gains, bass, middle''s en treble's op "6"
alles wat verder EQ beïnvloed op "0"
volume's op "4"

ik zou willen zeggen: pik de valvestate er maar uit.... :)
http://soundclick.com/share.cfm?id=9532829

guitarkid
12 april 2012, 18:31
om het dan ff nog leuker te, hier een 4-tal opname's van 2 of 3 jaar geleden...
4 verschillende marshall versterkers,
allen over hetzelfde cabinet, met dezelfde mic
alle gains, bass, middle''s en treble's op "6"
alles wat verder EQ beïnvloed op "0"
volume's op "4"

ik zou willen zeggen: pik de valvestate er maar uit.... :)
http://soundclick.com/share.cfm?id=9532829

Ik durf niet direct te zeggen welke de Valvestate is. Wel dat ik de kwaliteit steeds beter vind worden per opname, met 3 als beste en 4 als goede tweede, dan 2 en dan dus 1. Ik weet natuurlijk niet welke Marshall modellen het waren..... Ik hoor wel dat het wat te hard is opgenomen! ;)

big dooley
12 april 2012, 18:52
Ik durf niet direct te zeggen welke de Valvestate is. Wel dat ik de kwaliteit steeds beter vind worden per opname, met 3 als beste en 4 als goede tweede, dan 2 en dan dus 1. Ik weet natuurlijk niet welke Marshall modellen het waren..... Ik hoor wel dat het wat te hard is opgenomen! ;)

qua opnames maakt het niet uit... enige variabele is de versterker en het ingespeelde stukje... echt 100% consistent was ik daar niet :makeup:
voor de rest is alles gelijk, cabinet, microfoon, plaatsing, gebruikte recordingsoftware... alles...

andere versterkers waren een JVM410H, een JCM800 2210 en een JCM900 DR

guitarguru
12 april 2012, 19:00
Vind de 3e het lekkerst (JCM800?), en nummer 2 zal dan wel de Valvestate zijn, beetje schel en krasserig..... Of werd dat nou gezegd van een JCM900, die zou het dan ook nog kunnen zijn.

B-stone
12 april 2012, 19:04
ik zou zeggen:
1.) jcm 800 2210
2.) jcm 900
3.) jvm 401
4.) valvestate

ik heb eigenlijk met allen geen pesoonlijke ervaring, maar dit is hoe ik verwacht dat ze klinken.

jcm 800 2210 fijne crunch maar geen 2203
jcm 900 schel
jvm 401 goede alrounder, op specefieke vlakken niet de beste
valvestate minder fijne clipping

van al deze vind ik de crunch van 1 nog het fijnste (lache als dat de valvestate is :D)

guitarkid
12 april 2012, 19:34
qua opnames maakt het niet uit... enige variabele is de versterker en het ingespeelde stukje... echt 100% consistent was ik daar niet :makeup:
voor de rest is alles gelijk, cabinet, microfoon, plaatsing, gebruikte recordingsoftware... alles...

andere versterkers waren een JVM410H, een JCM800 2210 en een JCM900 DR

Dat begrijp ik: ik vind de volgorde dus:
1 opname 3
2 opname 4
3 opname 2
4 opname 1
Dan weet jij nu welke versterker ik het mooist vind. Ik ben benieuwd welke amp uiteindelijk welk nummer blijkt te zijn. Ik ken de Marshalls niet goed genoeg om dat te kunnen/durven zeggen.

driesp
12 april 2012, 19:57
eigenlijk prachtig hé, er zijn al verschillende gokken over wat de valvestate zou kunnen zijn.
Iets wat voor vele geen probleem zou mogen zijn...

caliban
12 april 2012, 20:03
eigenlijk prachtig hé, er zijn al verschillende gokken over wat de valvestate zou kunnen zijn.
Iets wat voor vele geen probleem zou mogen zijn...

Denk dat zoiets voor velen wel een probleem is hoor. Hoe een amp reageert op hoe het speelt, bepaalt heel veel over 'herkenning' van een amp denk ik.

big dooley
12 april 2012, 20:05
eigenlijk prachtig hé, er zijn al verschillende gokken over wat de valvestate zou kunnen zijn.
Iets wat voor vele geen probleem zou mogen zijn...

er zijn heel veel mensen die de potentie van een valvestate zwaar onderschatten...

Mr. Dynamite
12 april 2012, 20:56
er zijn heel veel mensen die de potentie van een valvestate zwaar onderschatten...

Potentie in vergelijking tot wat? Ik heb een jaar lang over een valvestate gespeeld en vond het heerlijk.
Daarna de buizen geproefd en wil nooit meer terug, ik ging in een band spelen en daar merkte je het pas echt.
Op de kamer vind ik hem dan wel op zijn plaats, maar live in een band vind ik het niet wat.

driesp
12 april 2012, 21:00
Potentie in vergelijking tot wat? Ik heb een jaar lang over een valvestate gespeeld en vond het heerlijk.
Daarna de buizen geproefd en wil nooit meer terug, ik ging in een band spelen en daar merkte je het pas echt.
Op de kamer vind ik hem dan wel op zijn plaats, maar live in een band vind ik het niet wat.

Da's dan inderdaad waar wat je zegt, de andere kant van de medaille. In de mix is een goede amp nog zo belangrijk.
Maar zo zie je maar, voor thuis kan een transistorbak prachtig zijn.

big dooley
12 april 2012, 21:24
Potentie in vergelijking tot wat? Ik heb een jaar lang over een valvestate gespeeld en vond het heerlijk.
Daarna de buizen geproefd en wil nooit meer terug, ik ging in een band spelen en daar merkte je het pas echt.
Op de kamer vind ik hem dan wel op zijn plaats, maar live in een band vind ik het niet wat.

in vergelijk met een top shelf buizenbak dus... maar dan wel met de prijs die ervoor betaald is in het achterhoofd...
ik was 200 euro kwijt voor m'n combootje, en het ding houdt zichzelf staande tussen de grote jongens in band volumes... ook qua tone... kwestie van tweaken, meer niet...
tuurlijk prefereer ik de buizenbakken, maar voor een ander projectje gebruik ik de valvestate en haal ik er zeer acceptabele geluiden uit... er zijn genoeg profs, die simpelweg een valvestate gebruiken op het podium

maar goed, om dan maar het antwoord te geven op de kleine quiz: nummer 3 is de valvestate

B-stone
12 april 2012, 22:20
Nummer 3 ?!?! Klinkt idd helemaal nog niet zo verkeerd

guitarguru
12 april 2012, 22:23
Sjeezusss....... die nummer 3 vond ik het lekkerst klinken. Tja................. Heb zelf trouwens een jaar of 20 terug een Valvestate 100 watt topje met bijbehorend kleinere 4x12 kast gehad, en vond het toen echt wel goed hoor!

driesp
12 april 2012, 22:43
Ja nummer 3, dat had ik ook niet kunnen raden. Zo zie je maar..

Kim Wilson
12 april 2012, 22:50
Ik snap nog steeds niet waarom iemand die alleen maar thuis speelt voor een dikke buizenamp kiest. Een goeie transistor- of modellingamp klinkt op slaapkamerniveau vaak beter dan een buizenamp, plus dat je dan nog vaak een koptelefoon in kunt pluggen.

big dooley
12 april 2012, 23:13
Nummer 3 ?!?! Klinkt idd helemaal nog niet zo verkeerd


Sjeezusss....... die nummer 3 vond ik het lekkerst klinken. Tja................. Heb zelf trouwens een jaar of 20 terug een Valvestate 100 watt topje met bijbehorend kleinere 4x12 kast gehad, en vond het toen echt wel goed hoor!


Ja nummer 3, dat had ik ook niet kunnen raden. Zo zie je maar..

i rest my case... valvestates worden gewoon vaak onderschat
ik heb ditzelfde clipje een aantal jaar geleden op het marshallforum gezet en er toendertijd een poll van gemaakt...
uitslag: 68 van de 114 stemmen gingen naar de valvestate... das bijna 60%

een jaar later deed ik hetzelfde geintje nog een keer, maar dan met andere opname's gebaseerd op high gain... dus bij sommige versterkers werd een clean boost gebruikt in de vorm van een TS9...
in totaal 7 tracks gemaakt en er kon gestemt worden op 3 versterkers.... de uitslagen van deze poll lagen iets dichter bij elkaar, maar toch kreeg de valvestate alweer de meeste stemmen

B-stone
13 april 2012, 08:37
Ik zeg niet dat ik de valvestate zo goed vind klinken, maar in dit clipje klinkt hijnook niet slecht. Wat is de rest v/d uitslag welke amps? ( uit mijn hoofd) vond ik amp 1 het fijnste klinken. Zou nummer 4 dan de jvm zijn?

guitarkid
13 april 2012, 10:30
Ik vond drie dus ook de beste. En gek genoeg verrast me het me niet dat dat de Valvestate is: ik ben eigenlijk niet zo'n Marshall-fan en vond de Valvestates indertijd ook zeker wél interessant! Ik heb laatst nog op een JCM800 gespeeld: wat een krasbak was dat!! :stop:
Welk Valvestate heb je? Misschien leuk om als back up voor mijn eigen versterker te gebruiken!

muziekschuur
13 april 2012, 14:20
Uiteindelijk is het "practice makes perfect". Dat verklaart de keuze voor een zware buizenversterker. Want als je ooit op dat podium terecht komt dan heb je "al ervaring". En we weten allemaal dat dat belangrijk is. En daarnaast wie heeft er niet voor de spiegel gestaan met die gloednieuwe gitaar en die beestachtige versterker achter je....

Luchtgitaar spelen is toch ook beestachtig leuk man...


http://www.youtube.com/watch?v=zOxbpGfMT-k

big dooley
13 april 2012, 16:26
Welk Valvestate heb je? Misschien leuk om als back up voor mijn eigen versterker te gebruiken!

VS100R 1x12" combo... ik gebruik hem voornamelijk voor thuis (met de speaker "half" in de koptelefoonaansluiting, zoals ik eerder aangaf, of gewoon als backup... voor het geld vind ik het een no-brainer... eerlijk gezegd vind ik de eerste generatie valvestates iets minder dan de tweede... wel vind ik de speakers van de eerste dan weer beter... heb die stock goldback eruit gesloopt voor een T75 die ik nog had liggen... met de AVT's (derde generatie) heb ik geen ervaring

oh ja, uitslag was als volgt:
1 JCM800 2210
2 JCM900 DR
3 VS100
4 JVM 410H

wellicht doe ik dit nog een keer en maak ik er een poll van :)

guitarkid
13 april 2012, 17:20
VS100R 1x12" combo... ik gebruik hem voornamelijk voor thuis (met de speaker "half" in de koptelefoonaansluiting, zoals ik eerder aangaf, of gewoon als backup... voor het geld vind ik het een no-brainer... eerlijk gezegd vind ik de eerste generatie valvestates iets minder dan de tweede... wel vind ik de speakers van de eerste dan weer beter... heb die stock goldback eruit gesloopt voor een T75 die ik nog had liggen... met de AVT's (derde generatie) heb ik geen ervaring

oh ja, uitslag was als volgt:
1 JCM800 2210
2 JCM900 DR
3 VS100
4 JVM 410H

wellicht doe ik dit nog een keer en maak ik er een poll van :)

Dank. Misschien even gaan zoeken naar zo'n ding!

B-stone
14 april 2012, 02:14
Uit die jvm zijn toch wel bruikbaardere geluiden te halen dan dat? Ofniej :D

caliban
14 april 2012, 10:23
VS100R 1x12" combo... ik gebruik hem voornamelijk voor thuis (met de speaker "half" in de koptelefoonaansluiting, zoals ik eerder aangaf, of gewoon als backup... voor het geld vind ik het een no-brainer... eerlijk gezegd vind ik de eerste generatie valvestates iets minder dan de tweede... wel vind ik de speakers van de eerste dan weer beter... heb die stock goldback eruit gesloopt voor een T75 die ik nog had liggen... met de AVT's (derde generatie) heb ik geen ervaring

oh ja, uitslag was als volgt:
1 JCM800 2210
2 JCM900 DR
3 VS100
4 JVM 410H

wellicht doe ik dit nog een keer en maak ik er een poll van :)

De valvestate klinkt werkelijk beter dan de 900 vind ik.

polviggen
14 april 2012, 11:10
ik denk dat de 900 een stuk beter had geklonken met minder treble en presence.
op mijn oude jcm800 2203 speelde ik soms met de treble en presence bijna dicht, zo helder was die

Mitch
14 april 2012, 11:46
Ghehe, zie deze nu pas. Wel grappig dat ik nummer drie en vier niet bijzonder vond, aangezien ik niet van Valvestates en JVMs houd :D Maar goed, ik had de valvestate er niet definitief uit kunnen pikken. Op zich is het niet gek dat de éne amp scheller en de andere donkerder klinkt met de EQs gelijk, want de amps zijn natuurlijk behoorlijk verschillend. Op basis hiervan is het dus ook onzin om te zeggen dat de ene amp beter is dan de andere, ze staan geen van alle 'perfect' afgesteld. Maar leuke clip!

SloeGin
15 april 2012, 10:24
Man dan haal ik toch veel betere Marshall tonen uit men Eleven Rack hoor!

@Heilige Huisjes: Ik meen me te herinneren dat jij de Eleven Rack al getest hebt en best onder de indruk was. Hoe vind je de Marshall tones vergeleken met jouw amps?

big dooley
15 april 2012, 10:31
Man dan haal ik toch veel betere Marshall tonen uit men Eleven Rack hoor!

@Heilige Huisjes: Ik meen me te herinneren dat jij de Eleven Rack al getest hebt en best onder de indruk was. Hoe vind je de Marshall tones vergeleken met jouw amps?

tuurlijk... een digitaal rack klinkt altijd meer authentiek dan het origineel...

caliban
15 april 2012, 11:53
Ghehe, zie deze nu pas. Wel grappig dat ik nummer drie en vier niet bijzonder vond, aangezien ik niet van Valvestates en JVMs houd :D Maar goed, ik had de valvestate er niet definitief uit kunnen pikken. Op zich is het niet gek dat de éne amp scheller en de andere donkerder klinkt met de EQs gelijk, want de amps zijn natuurlijk behoorlijk verschillend. Op basis hiervan is het dus ook onzin om te zeggen dat de ene amp beter is dan de andere, ze staan geen van alle 'perfect' afgesteld. Maar leuke clip!

Dat is helemaal waar, maar in die logica kan je een valvestate en een 800 ook als bijna een en dezelfde amp laten klinken.

Misery Signals
15 april 2012, 13:53
Een Eleven rack is ontworpen voor studio gebruik.
Misschien eens een tegenclipje posten met dat apparaat?
Kan niet te moeilijk zijn...?

MS

SloeGin
15 april 2012, 16:34
euh geloof het of niet maar heb nog nooit iets opgenomen. Kan me er precies niet achter zetten om met die PT te leren werken. M'n gitaarspel is waarschijnlijk ook niet de moeite om op te nemen :D
Maar er zijn hier wel genoeg mensen met een 11 Rack dus als iemand zo vriendelijk wil zijn mss :)

Mitch
15 april 2012, 16:55
tuurlijk... een digitaal rack klinkt altijd meer authentiek dan het origineel...

Om op eenvoudige wijze goeie opnames te krijgen? Jazeker. Zoek maar eens rond op demo's van de Eleven Rack, je zal verbaasd staan. Dat modeling je live niet aanstaat geloof ik best, maar voor opnames zijn er tegenwoordig geweldige opties.

SloeGin
15 april 2012, 17:02
Om op eenvoudige wijze goeie opnames te krijgen? Jazeker. Zoek maar eens rond op demo's van de Eleven Rack, je zal verbaasd staan. Dat modeling je live niet aanstaat geloof ik best, maar voor opnames zijn er tegenwoordig geweldige opties.

+1

en zelfs dit ...
http://www.elevenrackpresets.com/forum/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=17830#Post17830

Misery Signals
15 april 2012, 17:26
5 fanboys dat neuzelen dat ze fan zijn hehe...

Wel, ik heb op youtube geen 11R gevonden met Marshall sounds. Dus zeggen dat 11R Marshall overtreft vraagt om op zijn minst 1 clipje, niet? En dat moet niet moeilijk zijn, met akkoorden hoor je beter de tone van een amp als dat notengepiel vind ik :airguitar:
Dus, trek je kak niet in en lever iets plse om te luisteren :)

MS

SloeGin
15 april 2012, 18:49
5 fanboys dat neuzelen dat ze fan zijn hehe...

Wel, ik heb op youtube geen 11R gevonden met Marshall sounds. Dus zeggen dat 11R Marshall overtreft vraagt om op zijn minst 1 clipje, niet? En dat moet niet moeilijk zijn, met akkoorden hoor je beter de tone van een amp als dat notengepiel vind ik :airguitar:
Dus, trek je kak niet in en lever iets plse om te luisteren :)

MS
Ok goed zal men best doen om eens iets op te nemen ;)
wordt vervolgd ...

Misery Signals
15 april 2012, 19:43
Benieuwd!
Als ik thuis hoor wat amplitube kan, zal dat met 11R ook wel lukken.

MS

SloeGin
15 april 2012, 20:35
In afwachting van mijn PT brouwsel
Hier al enkele voorbeelden van 11 Rack Marshall sounds:

AC/DC
http://www.youtube.com/watch?v=pw45XzwnW9A&fmt=22

plexi met strat
http://soundcloud.com/crhfish/foxy

en nog een plexi
http://www.soundclick.com/player/single_player.cfm?songid=8351238&q=hi&newref=1

Slash JCM800:
http://soundcloud.com/ralf_t/sleaze-rock-sounds-11r

Bonamassa plexi:
http://www.soundclick.com/player/single_player.cfm?songid=9171470&q=hi&newref=1

big dooley
16 april 2012, 00:08
Om op eenvoudige wijze goeie opnames te krijgen? Jazeker. Zoek maar eens rond op demo's van de Eleven Rack, je zal verbaasd staan. Dat modeling je live niet aanstaat geloof ik best, maar voor opnames zijn er tegenwoordig geweldige opties.

ik sta altijd wagenwijd open voor vernieuwende technieken, maar nogmaals... meer authentiek klinken dan het origineel bestaat voor mij niet... of dat dan beter of niet beter klinkt, is een persoonlijke keuze...
de stelling was:

dan haal ik toch veel betere Marshall tonen uit men Eleven Rack hoor!

en inderdaad voor live gebeuren, waar ikzelf het meest mee bezig ben, biedt modeling (nog) geen interactie... althans, niet zoals ik het wil hebben

ateng
16 april 2012, 00:37
5 fanboys dat neuzelen dat ze fan zijn hehe...

Wel, ik heb op youtube geen 11R gevonden met Marshall sounds. Dus zeggen dat 11R Marshall overtreft vraagt om op zijn minst 1 clipje, niet?

MS

http://medialink.sweetwater.com/m83/audio/eleven_rack/SteveStevens/SSBlacktone.mp3

http://medialink.sweetwater.com/m83/audio/eleven_rack/SteveStevens/SSSolo.mp3