PDA

View Full Version : IBANEZ GB-10 de waarde???



Benito
7 april 2012, 11:30
Ik kan een Ibanez GB-10 kopen maar tweedehands weet ik daar niet de prijs van. Zit een orginele koffer en
is ruim 20 jaar oud. Wat moet ik in alle redelijkheid geven voor deze gitaar. Alvast bedankt voor jullie reacties!!
Is er ook een site(wel gezocht natuurlijk) maar het blijft lastig.

Pepe
7 april 2012, 12:26
Ik zie prijzen tussen de 1300 en 2200 voorbij komen naargelang het wordt beschouwd als een oude gitaar of een verzamelaars ding.

Eko
7 april 2012, 13:10
Hangt sterk van de uitvoering af en de originaliteit. Een sunburst doet het altijd beter dan een naturel. Daarna begint , met leeftijden van 20 jaar en meer , de staat mee te tellen. Op Ebay staan bedragen in $ van 1000 tot 2500. Wil niet zeggen dat je dat 1 op 1 kunt omrekenen. Hier zal het voor een goed exemplaar richting de 1300-1500 gaan. Als je hem alleen als speler koopt is het niet zo belangrijk , maar voor een verzamelaar geld de GB12 als betere belegging. Check ook even met een spiegeltje de binnenkant. Probeer of je zo`n tandartsspiegeltje kunt ritselen ( worden ook bij DHZ winkels verkocht). Check of er solderingen zijn in de bedrading , check schimmelvorming ( heb ik echt gezien ) of aan de binnenkant scheuren en of andere afwijkingen te zien zijn enz. Kijk fretwerk even na. Zitten er grote deuken in of kunnen ze nog een tijdje mee? Over het algemeen zijn de GB`s heel goed gebouwd en de centen echt waard.

muziekschuur
7 april 2012, 14:35
https://encrypted-tbn0.google.com/images?q=tbn:ANd9GcTtcczVnzKf0EY8RHnkbwsuklgRVms1a FZvrN9LzkGLxf8hwpNfUg