PDA

View Full Version : PRS Tremonti SE



RoelSmoel
6 april 2012, 23:40
Toevallig iemand hier op het forum met een PRS Tremonti SE, die er het een en ander over kan vertellen?
Ben toch al een tijdje aan het kijken voor een gitaar erbij, en vanuit mijn Alter Bridge fanboy-positie wilde ik deze zeker niet overslaan. Eigenlijk nog nooit op kunnen spelen, en zou ook niet weten waar, jammer..
Hoe is bijvoorbeeld de hals, dun, anders? De klank?
Ik kan even niet op meer komen..

Alvast bedankt..

Fiendish
7 april 2012, 01:41
De hals is breed en redelijk dik op de huidige Tremonti's, geen idee hoe dat zit met oudere modellen.
Ik vond het wel een leuke vervanger voor een Les Paul, daar kwam het qua klank ook wel enigzins in de buurt.

Orpheo
7 april 2012, 08:21
ik vind dat de tremonti SE behoorlijk OK is voor het geld. Iets dikker dan een normale singlecut SE, dus iets meer 'punch'. De hals is relatief dun naar mijn smaak. Maar goed, ik vind de halzen op 1958 LP reissues ook al aan de dunne kant. honkbalknuppel is meer mijn stijl. De bespeelbaarheid is OK, maar een blikje commandant 4 opentrekken, toets afplakken en met een lappie als een gek over de frets gaan kan absoluut geen kwaad. sowieso kan het op geen enkele eigenlijk echt 'kwaad' ;) De pickups zijn vaak ok. niet super. MOoie basis om andere elementen in te steken en lekker door te spelen. De rest van de hardware is niet verkeerd.

Tankman
7 april 2012, 10:36
Ik heb al 7 jaar een PRS Tremonti SE in het zwart. Prima gitaar!

De hals is wel een de dikke kant, maar ik vind dit toch een van de fijnere halzen die ik hier heb staan. Ik heb wel de achterkant bewerkt met een schuurpad om de glanzende lak wat dus plakt te behandelen. Hij is nu spekglad en heerlijk!

De pickups die je in de SE serie krijgt vind ik bagger. Die van de Tremonti zijn ook bagger. Als je thuis speelt klinkt het op zich wel ok, maar in een band merk je pas echt hoe slecht het eigenlijk is. Geen karakter. Er gebeurt gewoon vrij weinig. Ik heb ze met een Seymour Duncan JB en 59 setje vervangen en dan meteen met chrome kapjes. Dit is een hemelse combinatie voor de Tremonti. De gitaar bekt ook meteen een stuk strakker en chiquer.

RoelSmoel
7 april 2012, 19:18
Ah mooi! Dit heeft me weer enigszins kunnen helpen..
Thanks..

Thyrif
7 april 2012, 21:15
Ik heb er ook al een paar jaar eentje. Anderhalf jaar terug de pickups (die inderdaad redelijk levenloos zijn) vervangen door een JB/Jazz setje. De hals is wat dikker dan mn PRS CE waar ik vaker op speel, maar speelt desondanks erg lekker (en de CE is ook gewoon idioot dun). Ik zat er over te denken om hem weg te doen en nog een 7string erbij te halen, maar dat staat nog even op koud vuur.

RoelSmoel
9 april 2012, 22:31
Om even terug te komen op de pickups, zijn die werkelijk zo slecht dan? Hoewel ik dat zelf dan nog wel moet ervaren, maar een setje elementen is zo ingebouwd.

Nazlive
9 april 2012, 23:09
Gitarist van m'n band speelt er ook altijd op. Ik vind hem zelf ook fijn spelen. Lekker gitaartje voor het harde en snelle werk. Ik had met de hals echt het gevoel dat je er echt in vast klikt met je hand. Erg fijn. Pick ups zijn echte high output pick ups en de meest sterke die prs maakt. Die pick ups zijn denk ik kwestie van smaak. Ik vind ze niet slecht en in die muziek van alter bridge etc. zal die zeker tot z'n recht komen.

Tankman
9 april 2012, 23:32
High Output zou ik ze niet noemen. Ze vallen in het niet naast bijvoorbeeld mijn ToneZone.

Orpheo
9 april 2012, 23:45
de USA tremonti heeft die pittige pickups, ja. maar niet de SE. dat is aziatische meuk. duncan custom8 in de brug, fullshred-n, jazz-n, pearly gates n, 59n of seth lover-b in de hals, en je hebt een puik gitaartje. oh, alternative 8 in de brug kan ook; superstrak.

RoelSmoel
10 april 2012, 17:31
Om weer even terug te komen.
Ik heb me weer wat geïnformeerd, en wat rondgeluisterd (helaas alleen op Youtube, het is niet altijd geweldig vergelijkingsmateriaal, maar toch..)
Pak even 2 filmpjes, de zwarte is de SE en de burst-achtige is de USA, zelfde elementen:

http://www.youtube.com/watch?v=WaF3XL1VUTA&feature=g-user-u

http://www.youtube.com/watch?v=f7o5nEhoSgQ&feature=relmfu
De sound van de USA is wat chunky'er, en dat bevalt me meer.
Ik ben ook bang dat ik, mocht ik een SE kopen, de drempel weer lager is om deze weg te doen of andere gekke dingen ermee te doen. Het klinkt raar, maar zo is het nu eenmaal in mijn beleving..
Nu kan ik me met wat sparen een USA veroorloven, en dan heb ik gewoon een kanon van een gitaar, waar mijn "gitaarheld" dan toevallig ook weer op speelt..
Tja, het kan allemaal..

marter544
10 april 2012, 17:39
Als je het geld hebt voor een echte PRS zou ik gewoon elke random gitaar testen die ik maar kan vinden. Of gelijk een musicman kopen natuurlijk. Ik zou iig niet de keuze af laten hangen van de pick ups.

RoelSmoel
10 april 2012, 17:43
Het gaat me dan ook meer om de combinatie van het hout, de pickups daaromheen natuurlijk weer de klank, de bespeelbaarheid en dan ook nog een beetje de looks.
De SE met dezelfde pickups klinkt in mijn beleving dan weer anders, zo niet minder in mijn eigen beleving, en dan spaar ik liever door voor een dikke Amerikaan.

Rinze
10 april 2012, 18:25
Ik heb toevallig vorige week over een SE SC245 gespeeld om een versterker te testen, erg lekkere gitaar. Een aantal jaren terug heb ik de Tremonti SE ook wel eens geprobeerd maar die viel me toen tegen. Kwam ook omdat de topkam niet goed was en ze daar bij Tonika niks aan deden :roll: Er staan de laatste tijd nogal eens SC's voor weinig te koop, o.a. van forumlid Rupke. Weliswaar geen Tremonti, maar toch.

RoelSmoel
10 april 2012, 18:43
Ik heb regelmatig over een SC245 goldtop gespeeld, leuke gitaar, maar niet voor wat ik ermee wil. Het is vast een versie met lagere output humbuckers, neigde heel erg naar een Les Paul met lagere output elementen qua bespeelbaarheid en klank (of ik ben gewoon anders gewend).
Als ik een gitaar van meer dan €1000,- koop wil ik ook dat hij klaar is, en zo dat ik er achteraf geen nieuwe elementen in hoef te zetten of iets anders, hoogstens eens afstellen en een setje snaren wisselen.

jutter
10 april 2012, 18:55
Ik heb een PRS CU24 gehad(USA, 2600 euro) en een PRS SE Custom allebeide perfect afgesteld. Raad es op welke ik het meest speelde? M.a.w. verkijk je er niet op Roel.......

RoelSmoel
10 april 2012, 19:00
Prijs zegt, uiteraard, niets, dat is bekend.. Mijn €1000,- Wolfgang Special speelde ook de 3 andere USA Wolfgangs eruit qua bespeelbaarheid en sound. Maar goed.. Eind augustus is nog ver, laten we het daarop houden.. Nu is het even elke cent die binnenkomt wegzetten zodat ik er voorlopig niet aan kan (de discipline om het op een betaalrekening op te sparen heb ik helaas niet).

rupke
11 april 2012, 07:52
Hoi,

Ik heb sinds enkele maanden een PRS SE 245. Deze klinkt echt (naa rmijn mening dan he ;-) veel beter dan de SE SC modellen en de SE tremonti. Mijn SE 245 vond ik qua bespaalbaarheid en sound echt niet (zoals ze zeggen) significant onderdoen voor de Amerikaanse SC245 die ik had. Die amerkiaan is dus ook de deur uitgegaan. Misschien nog wat andere elementens in de SE 245 gooien, maar hij klinkt nu ook al goed thuis en in de band. Het is ook een kwestie van uitproberen en combineren met de gear die je hebt.

Gr. Rupke

Stillborn
11 april 2012, 08:16
Ik heb een PRS SE Custom thuis en ik merk dat ik deze vaker vastneem dan mijn Gibson Les Paul. Zeker het high-gain werk doet ie goed. Ik denk niet dat ik de pick-ups snel zou wisselen...

Heb bij aankoop op de SE Custom en de SE Akerfeldt gespeeld. Behalve de geschuurde nek van de tweede, stak de Custom er voor de rest lekker bovenuit...

Rinze
11 april 2012, 10:16
Hoi,

Ik heb sinds enkele maanden een PRS SE 245. Deze klinkt echt (naa rmijn mening dan he ;-) veel beter dan de SE SC modellen en de SE tremonti. Mijn SE 245 vond ik qua bespaalbaarheid en sound echt niet (zoals ze zeggen) significant onderdoen voor de Amerikaanse SC245 die ik had. Die amerkiaan is dus ook de deur uitgegaan. Misschien nog wat andere elementens in de SE 245 gooien, maar hij klinkt nu ook al goed thuis en in de band. Het is ook een kwestie van uitproberen en combineren met de gear die je hebt.

Gr. Rupke

Je bent dus van de US-versie naar de Koreaanse gegaan. Mag ik vragen waarom? Ben gewoon nieuwsgierig..

MjS
12 april 2012, 13:49
Ben ook benieuwd! Heb op TGP ook gelezen dat een aantal gitaristen met PRSen liever met de SE touren, omdat die wat minder duur is en het publiek het verschil toch niet merkt.

RoelSmoel
13 april 2012, 23:31
Ik heb overigens de knoop doorgehakt, en ga definitief geen dure gitaar erbij kopen.. Ik spaar beter door voor een auto, hier heb ik in de toekomst meer aan..