PDA

View Full Version : Nieuwe squier gitaren 2012



freakystyle
6 april 2012, 16:56
Hee, ik weet niet of dit al hier gepost is. Maar op een ander gitaarforum gaat iedereen hier behoorlijk hard op.

Niemand weet of het echt is, ik hoop het wel. (Ik denk zelf van wel, ik geloof niet dat ze gephotoshopt zijn; waarom zou iemand de moeite doen om "duncan designed op de pickups te shoppen)

Waarschijnlijk liggen deze dus over een paar maanden in de winkels! :-)

Ziet er in ieder geval een stuk beter uit dan die offsets die squier nu maakt..

http://img525.imageshack.us/img525/3913/squiervmjazzmasters2012.jpg

http://img201.imageshack.us/img201/1835/squiervmjaguars2012.jpg

http://img37.imageshack.us/img37/5703/squiervmmustangs2012.jpg

http://img72.imageshack.us/img72/6913/squiervmjmbridgedetail2.jpg

Mitch
6 april 2012, 17:24
Dat ziet er griezelig goed uit, vraag me af wat ze daar voor gaan vragen...

Mr.Fingers
6 april 2012, 17:44
Mother of god!!!

freakystyle
6 april 2012, 17:52
Zeg dat wel mr fingers.. zeg dat wel..

Zullen wel ongeveer net zo veel gaan kosten als zo'n J. Mascis jazzmaster..

Foto's zijn blijkbaar gelekt door iemand die bij FMIC werkt.

N.D.
6 april 2012, 17:57
Niemand weet of het echt is, ik hoop het wel. (Ik denk zelf van wel, ik geloof niet dat ze gephotoshopt zijn; waarom zou iemand de moeite doen om "duncan designed op de pickups te shoppen)
http://img72.imageshack.us/img72/6913/squiervmjmbridgedetail2.jpg

Ik maak me meer zorgen over hoe die snaren lopen ;)
Ik zag de foto's ook al op het offset forum, en daar waren ze het er volgens mij over eens dat 't niet gaat gebeuren.

freakystyle
6 april 2012, 18:02
Ja.. dat zeggen ze daar altijd, iedere keer als er foto's gelekt worden en steeds komen de gitaren toch wel uit...

Ik geloof er wel in..

Die snaren tja.. wat moet je daar van zeggen..

Mitch
6 april 2012, 18:08
De trem en snaren zijn er duidelijk bijgeshopt. Die andere foto's zien er goed uit.

geert1976
6 april 2012, 18:15
Ik mis de duo-sonic.

Ik zie waarde van mijn originele Fenders weer stijgen.

freakystyle
6 april 2012, 18:22
@ mitch.. die gast die de foto's heeft gelekt zei dit over de foto's:


-As for the photographs' legitimacy they come from the same place as all FMIC product images appear. Its a place they are available for all divisions for internal use. There are a lot of FMIC employees who have access to them. These photos are cropped and have had the Exif data removed. The bridge detail photo was from a full guitar photo with a resolution of 5562x1880. There are images like that for every model and color, for every FMIC instrument, every division.

-Photos are taken months in advance for brochure print deadlines, FMIC websites, and making sure online retailers have the gear images the day they are allowed to list them. Sometimes these photos may have early pre-mass production models. These are photos are for print and web. I doubt these guitars were even set-up. Is there Photoshopping going on? Sure, why wouldn't there be?

-From my experience I've never seen any gear this far along not become a regular production model. Once Fender busts out that damned brickwall for the Squier models its just a matter of time. The VM Jazzmaster (the non-trem, maple board one) photos appeared internally in September 2010 and the guitars were released NAMM 2011.
Like I said, don't bug your Fender dealers quite yet.

Mitch
6 april 2012, 18:26
Dat is geen lekken, dat heet hypen ;)

freakystyle
6 april 2012, 18:28
Ja haha.. tja dat is het bijna altijd toch? Per ongeluk lekken komt weinig voor.. Behalve bij oudere dames, baby's en jongens in de pubertijd

titzenpitzer
6 april 2012, 18:34
Wow. Wow. Leuk leuk

edit: oei, blijkbaar is het niet echt iets om op te wachten dan?

freakystyle
6 april 2012, 18:53
Ik ben er van overtuigd dat binnen nu en een jaar of anderhalf die dingen te koop zijn. (in ieder geval 1 van de 3 modellen)

Ik ben er zelfs zo van overtuigd dat stel dat ze niet uitkomen, ik hier op het forum een filmpje post waarin ik in mn ondergoed op de fiets een strat ga relicen door deze achter de fiets aan te slepen. Terwijl ik bier drink en speed snuif. (Laat duidelijk zijn dat dit filmpje nog opgenomen moet worden)

En hou me eraan als over 1,5 jaar nog niets van deze serie te koop is!

Van de ongelovigen verwacht ik wel een kleine tegenprestatie als het wel zo is ;-)

Kakihara
6 april 2012, 19:06
Dit doet me ook denken aan de weken die voorafgingen aan de release van de Pawnshop-serie. Toen verscheen er plots op het internet 'toevallig' een foto van een onbekende Fender. Buzz gecreëerd en later bleek het dan om de Mustang Special te gaan die van een andere decal was voorzien.

freakystyle
6 april 2012, 19:21
Inderdaad, denk dat dit hier ook het geval is.

Denk dat er heel wat mensen die normaal deze gitaren te duur vinden (wat best te begrijpen valt.. ik vind zelf vooral de mustang veel te duur) hier heel blij van gaan worden als het allemaal goed komt.

caliban
6 april 2012, 20:04
Ziet er echt geweldig vet uit..

Tabula Rasa
6 april 2012, 20:19
Ben ik nou echt de enige die hier werkelijk geen ene fuck aan vind? Terwijl ik toch echt wel een fender liefhebber ben.

.slash.
6 april 2012, 20:19
Die jazzmasters zien er erg goed uit

Nagramoth
6 april 2012, 21:11
Nou, de rest ook wel hoor.
Ik zal er niet op spugen!

barno
6 april 2012, 22:00
ik volg even niet, maar ben dan ook niet zo'n kenner van offsets: wat is er zo speciaal aan die gitaren?

Is er meer aan de hand dan dat het goedkope versies zijn van bestaande fender modellen?

Wouter J
6 april 2012, 22:04
Het ziet er naar uit dat ik Squiers dit jaar ga kopen, van elk van die modellen een.

Luke-wannabe
6 april 2012, 23:25
Die Mustang moet ik hebben!!
http://www.youtube.com/watch?v=XozwVAhSwNo

freakystyle
7 april 2012, 06:05
ik volg even niet, maar ben dan ook niet zo'n kenner van offsets: wat is er zo speciaal aan die gitaren?

Is er meer aan de hand dan dat het goedkope versies zijn van bestaande fender modellen?

Hee Barno, er is inderdaad niet veel meer aan de hand dan dat het goedkope versies zijn van bestaande fender modellen. Maar wat wel bijzonder is, is dat het de eerste keer is dat van deze modellen goed gelijkende goedkopere versies worden uitgebracht.

Squier maakte al goed gelijkende kopieen van strats en tele's.. Vooral de vintage vibe van de laatste tijd.

Maar van de offset modellen maakten ze tot nu toe alleen nog maar naar mijn mening alleen nog maar kopieen die totaal niet op het origineel leken.

De originele versies van deze gitaren (in ieder geval de jazzmaster en de jaguar) zijn in verhouding met de modellen die je veel ziet (strat, tele) toch een stuk duurder. En daarom vind ik het tof dat er nu eindelijk goede kopieen komen.

Floris.
7 april 2012, 11:28
Ik word gewoon misselijk van verlangen..

geert1976
7 april 2012, 12:57
Ik word gewoon misselijk van verlangen..

Ik niet, ik heb de oudjes al.

neemt niet weg dat ik er een paar zal kopen, om lekker aan te knutselen.

caliban
7 april 2012, 13:27
Die sonic blue mustang is echt zeer verleidelijk, alsook de groene (surf green lijkt me) jaguar. Wanneer zouden deze uitkomen?

Floris.
7 april 2012, 22:10
Ik niet, ik heb de oudjes al.

neemt niet weg dat ik er een paar zal kopen, om lekker aan te knutselen.

Haha, dan is het begrijpelijk maar voor een arme scholier als ik komen deze droommodellen nu een stuk dichterbij!

geert1976
8 april 2012, 13:09
Haha, dan is het begrijpelijk maar voor een arme scholier als ik komen deze droommodellen nu een stuk dichterbij!

reken je niet te rijk.

De mustang en de Duo-Sonic zijn iconische gitaren, maar technisch gezien zijn het kut krengen, ze ruisen dat het een lieve lust is, ze klinken best wel dun en de tremolo op de Mustang is ronduit klote, ze ontstemmen al, als je er naar kijkt.

Pepe
8 april 2012, 13:52
Ik snap de natte onderbroek ook niet. Al die modellen zijn er al in USA, Japan en Mexicaanse smaken maar nu ze uit China/Korea komen Whoopdidoo?

titzenpitzer
8 april 2012, 14:23
reken je niet te rijk.

De mustang en de Duo-Sonic zijn iconische gitaren, maar technisch gezien zijn het kut krengen, ze ruisen dat het een lieve lust is, ze klinken best wel dun en de tremolo op de Mustang is ronduit klote, ze ontstemmen al, als je er naar kijkt.

We zijn niet allemaal professionals. Het kan ook gewoon leuk zijn een van de mooiere fender-modellen te hebben, maar dan tegen een veel lagere prijs. Bij situaties zoals deze begint mijn 1-gitaar-voor-het-leven-principe toch te jeuken, hoor. Mmm.

Mr.Fingers
8 april 2012, 14:50
Ik snap de natte onderbroek ook niet. Al die modellen zijn er al in USA, Japan en Mexicaanse smaken maar nu ze uit China/Korea komen Whoopdidoo?

a) zijn leuke modplatformen met toch de correcte routings voor tremolo, ritme-circuit,...
b) de goedkoopste fender jazzmaster is 700€, dit zal de helft zijn: laagdrempelig voor wie het wilt proberen.

Voor mij is het vooral a) dat leuk is!

Pepe
8 april 2012, 15:07
De correcte routings is afwachten, de USA metriek is anders dan de Aziatische, zo blijkt telkens weer.
Een lagere prijs snap ik dan wel hoewel je al gauw aan een 2e hands Japanner zit als je gaat modden.

geert1976
8 april 2012, 15:22
We zijn niet allemaal professionals. Het kan ook gewoon leuk zijn een van de mooiere fender-modellen te hebben, maar dan tegen een veel lagere prijs. Bij situaties zoals deze begint mijn 1-gitaar-voor-het-leven-principe toch te jeuken, hoor. Mmm.

Wil niet zeggen dat ik niet gek ben van mijn oudjes, maar ik wil de euforie toch iets temperen.
En een professional ben ik zeker niet.

Het zijn geen allround gitaren, daar waren ze ook niet voor bedoeld.
Het waren student guitars, niets meer, niets minder, het was een poging van Fender, om een Fender te bouwen, voor mensen met een smalle beurs.
Verwacht gewoon geen hoogstaande gitaar, that's all.

Braindead
8 april 2012, 15:31
Ben ik nou echt de enige die hier werkelijk geen ene fuck aan vind? Terwijl ik toch echt wel een fender liefhebber ben.

Nee hoor. De mijne is ook nog slap. Geef mij maar een mooie relic strat, tien keer vetter.

freakystyle
9 april 2012, 06:04
Wil niet zeggen dat ik niet gek ben van mijn oudjes, maar ik wil de euforie toch iets temperen.
En een professional ben ik zeker niet.

Het zijn geen allround gitaren, daar waren ze ook niet voor bedoeld.
Het waren student guitars, niets meer, niets minder, het was een poging van Fender, om een Fender te bouwen, voor mensen met een smalle beurs.
Verwacht gewoon geen hoogstaande gitaar, that's all.

Je hebt het hier alleen over de mustang? Die waren inderdaad bedoeld als budget gitaren, dat zijn ze alleen niet meer. Straks wel weer. Het waren toen al zeg maar de squiers van fender; toen squier nog niet bestond. Dus eigenlijk wordt het nu weer net als vroeger.


Jaguar en jazzmaster waren zeker weten geen budgetgitaren.

freakystyle
9 april 2012, 06:11
Wat ook nog zo eens is, zie maar eens aan een betaalbare nieuwe goed gelijkend op het originele jaguar, jazzmaster of mustang te komen. De japanners worden bijna niet nieuw verkocht in nederland, die zou je zelf moeten importeren en de mexicanen lijken meestal niet op het origineel.

sjoerd5
9 april 2012, 10:26
Jaguar en jazzmaster waren zeker weten geen budgetgitaren.

Idd, de jazzmaster was bedoeld als de gitaar die de stratocaster moest doen vergeten...

geert1976
9 april 2012, 10:46
Idd, de jazzmaster was bedoeld als de gitaar die de stratocaster moest doen vergeten...

En destijds de grootste mislukking van Fender, de doelgroep die ze voor ogen hadden wilde de gitaar helemaal niet.
Begin jaren 60 werden ze door Fender gedumpt voor lage prijzen, toen gingen de surfers, die weinig geld hadden ermee aan de haal, vandaar dat de Jazzmasters de surfgitaren werden.

Mr.Fingers
9 april 2012, 12:21
Een lagere prijs snap ik dan wel hoewel je al gauw aan een 2e hands Japanner zit als je gaat modden.

Een Japanner gebruikt dezelfde alpha-pots (nog kleinere zelfs) en slechtere elementen als de squiers, dus dat is een beetje een kromme vergelijking.

@Geert & sjoerd: de Jaguar & Jazzmaster waren in de jaren '60 duurder in aanschaf dan de strat, en zeker de telecaster. Onbedoeld werden ze dan erg populair bij de surfbands, omdat die graag dure instrumenten hadden (daarom dat je daar veel offsets ziet, hier en daar een strat, en amper een telecaster).

En Jazz op een jag, het kan: de grote Joe Pass deed het tijdens zijn Synanon-jaren, met groot succes!


http://www.youtube.com/watch?v=7ttER_M1QdY

Jay75
9 april 2012, 13:15
Ze zijn inderdaad echt en komen in de prijsklasse van 350-500 euro waarschijnlijk.
Voor het einde van de zomer zouden ze in de winkels moeten hangen ;)

Pepe
9 april 2012, 13:33
Een Japanner gebruikt dezelfde alpha-pots (nog kleinere zelfs) en slechtere elementen als de squiers, dus dat is een beetje een kromme vergelijking.

He! Niet happen naar de baas!
Ik constateer slechts, vergelijken mag u zelf doen.

caliban
9 april 2012, 17:00
slechtere elementen als de squiers.


Is dat echt waar?

Mr.Fingers
9 april 2012, 18:01
allé, slechter... Het zijn gewoon stratelementjes onder een brede spoel op de japanse Fenders, naar wat ik opgevangen heb gaan deze jazzmasters de correcte "brede" wikkeling hebben, zoals de echte jazzmasters.

apekop
9 april 2012, 19:17
http://img72.imageshack.us/img72/6913/squiervmjmbridgedetail2.jpg

Zit die tremelo nou tussen de E en B snaar in? erg maf. Blijven dit soort tremelo's een beetje op stemming? ziet er zo fragiel uit.
Toch heeft zo'n Mustang wel wat, jammer dat ze shortscale zijn.

Mr.Fingers
9 april 2012, 19:25
ja, tussen B&E, da's normaal hoor. En ze zijn ERG stabiel, veel stabieler dan een strattrem.

guitarkid
10 april 2012, 09:52
Als de kwaliteit net als die van de J. Mascis Jazzmaster is dan wordt het erg leuk! Op die Mascis zit overigens geen tremolo met het Fender-logo, net als op alle modellen op de foto's, maar in het filmpje wel op die van de Mustang. Op de pu's van de Mascis staat echter niet "Duncan designed".
Het lijkt me dat deze series onder de Classic Vibe gaat vallen en dus rond de 329 euro gaan kosten.

freakystyle
3 juni 2012, 14:29
Bump

Staan nu op de fender website, zijn dus wel echt :-)

http://www.fender.com/en-NL/products/search.php/?partno=0302200540

http://www.fender.com/en-NL/products/search.php/?partno=0302100509

De jaguar staat er nog niet op..

caliban
3 juni 2012, 16:17
Is die Mustang niet wat aan de donkere kant om Fiesta Red te wezen?

Mr.Fingers
3 juni 2012, 16:20
Is meer "Dakota Red", maar de budget-lijn (Mustang, Musicmaster, Duosonic) van Fender kreeg in de jaren '60 andere kleuren dan de gewone gitaren. Geen fancy namen, maar gewoon: Red, Blue, White...

marter544
3 juni 2012, 16:46
Als ze dezelfde kwaliteit hebben als mijn Vintage Modified tele, heb ik zeer binnenkort een Jazzmaster..

caliban
7 juni 2012, 21:29
Ik vind de kwaliteit (maar ook prijs natuurlijk) van de vintage modified serie toch wat minder dan de classic vibe. (Ik vergelijk een classic vibe tele met een vintage modified tele custom.) Dus ik had deze nieuwe squiers liever als classic vibe zien komen.