PDA

View Full Version : Snaren



Eko
14 juli 2001, 08:50
Iemand een voorkeur voor snaren?
De meeste hebben acoustisch en electrisch.
Ik gebruik andere snaren op de massieve dan op de acoustisch.Zelfs voor de ac/el gebruik ik andere.
Op de electrisch D`addario`s.
OP de acoustisch D`addario`s coated phosphor bronze
Op de ac/el Earnie Ball phosphor bronze

sleep_to_saturate
15 juli 2001, 06:07
Voor m'n akoestische D'addario bronze of Martin bronze. 011
Elektrische: Gibson snaren 009
Heb net een nieuwe elektrische, dus moet nog even experimenteren.. In ieder geval geen Ernie Ball.. Die braken zo snel. In een half uur 2 snaren..

Ibanez
15 juli 2001, 12:42
voor akoestisch: labella gold
electrisch: ernie ball

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez op 2001-09-02 11:48 ]</font>

Eko
16 juli 2001, 23:04
Hebben jullie al op de gecoate snaren gespeeld. Merken als D`Addario en Elixir hebben ze.Ik heb ze uitgeprobeerd en ze blijven echt klinken als nieuw voor weken !
Natuurlijk er is een adder onder het gras,de prijs.Ongeveer 50 piek voor een set.

taylor
17 juli 2001, 13:22
bedoel je die goud gecoute snaaren??

die heb ik ook gehad van maximus of hoe heet die shit.

heb je je handen wel is bekeken naar het spelen hellemaal onder die couting.

er bestaat ook string-cleaner voor een naar het spelen er op(en af vegen)en je snaaren blijfen ook redelijk goed+het speelt heel fijn vind ik.

ik gebruik verscillende setjes op mijn elec

sommige lopen de diktes door elkaar heen en andere 009 weer andere standaard 010.

ik koop ook altijd een doos snaaren(10 setjes,vershillende diktes)

ik geen acoust omdat ik net als andres segovia(die een hekel had aan elec)heb ik een hekel aan acoust gitaren(speel er wel eens op maar nooit de drang gehad om er 1 te kopen,misschien ooit is).

keb wel een flamengo gitaar wat voor dikte snaaren weet ik niet ik heb ze nog nooit vervangen kun je na gaan :smile:(en ik heb hem al zo'n 15 jaar)

Erik
17 juli 2001, 14:39
Ernie ball snaren breken inderdaad snel.
Want ik had namelijk 3 dagen geleden een nieuw setje regular slinky op mij tele gezet.
En gisteren knapte de hoge E al!
(en ik speelde niet eens hard.)

P.S.
Kan iemand mij een ander merk adviseren!

Grooveyard21
17 juli 2001, 17:16
D'addario 10 of 11 (nickel roundwound), breken niet zo snel, ik vervang mijn snaren om de drie weken.

Grooveyard21
17 juli 2001, 17:21
Eko, 50 piek per set? Das duur, dat ga ik er dus echt niet voor betalen, hoe zit het met het breken van die snaren, houden ze het ook langer uit?

Ik sla zelf vrij hard aan, dus dan breekt er nog wel es een snaartje, als je dan zo' dure set erop zou doen ben je snel blut.

Tip: Koop je snaren in duitsland, daar zijn ze veel goed koper. vb d'addario XL110 kost in nederland al gauw FL 18,00 in duitsland betaal je daar FL 12,00 voor.

Eko
18 juli 2001, 08:59
Grooveyard,
Ja de prijs is onwijs hoog,maar de kwaliteit is buiten kijf. Ik zet ze ook alleen op de acoustische of semiacoustische gitaren. Op deze instrumenten klinken ze gewoon weken lang alsof je nieuwe snaren hebt gemonteerd.
Op de normale electrische gitaren gaan de normale snaren.
BTW de tip van iemand om ze eens in Duitsland te kopen is inderdaad niet gek.
Laatst kocht ik een box met 5 sets snaren van D`Addario en dan is f6,- per set snel verdiend.

bunkerboss
20 juli 2001, 00:21
d'addario 100% zeker ( voor de acoustische) maar voor de elek. vind ik ze minder.

Almone
1 augustus 2001, 18:00
FlamenCo denk ik dat je bedoelt. Ik geloof niet dat je zo'n vogel echt goed kunt laten klinken (Taylor)

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Almone op 2001-08-01 17:01 ]</font>

taylor
3 augustus 2001, 22:09
just a joke man :smile:

bonecollector
13 augustus 2001, 21:03
Ik speel Ernie Ball maar heb zeker geen problemen met snel breken. Ik zelf speel met de light case nickel wound 011. Maar bv de ghs Boomers die houden het ook wel lang uit
medium 011. Het ligt eraan wat je zelf het lekkerste vind spelen. En voor mij is dat toch Ernie Ball.

gertdm
1 september 2001, 23:59
akoesties speel ik 6-snarig wel op Martin SP (011) , maar toch bij voorkeur op Tomastiks.
Het hangt af van wat er te leveren is.
Dáddario's is niet mijn snaar .

12- snarig speel ik op een samengestelde set,
bij voorkeur bronze.
Van o56 - 012


electries speel ik niet meer, maar toen ik het nog wel deed speelde ik op Blue Steel
010 (ik had een G&amp;L s 500)

Snaren zijn wel belangrijk.

Ic3gl0vE
2 september 2001, 22:20
Ik gebruik ook ernie balls en ik ben er wel tevreden over :smile:
't zit er alleen allemaal een beetje vreemd op
E: uit 0.10 set
ADBe: uit een 0.09 set
G: uit 0.08 setje
ADB en e zitten er al een jaar op! (begint nou een beetje te roesten moet is vervangen)

Rectifier
3 september 2001, 11:25
Die elixer snaren vind ik geen porum. Het geluid blijft misschien langer helder,maar de feeling is wel anders vind ik. Ze zitten standaard op Taylor's en Larrivee's toch??
Acoustisch: D'addario 011 Phosphor Bronze
Electrisch: ErnieBall Regular Slinky

Ik heb geen problemen met ErnieBall.Ik heb ook al vanalles geprobeert: GHS (braken snel),Fender (goeie snaren),Martin (goeie), DR(mwoa..)D'addario(errug goed)ErnieBall(errug goed)

Eko
3 september 2001, 23:35
Rectifier,
De snaren van Elixir of de coated phosphor bronze van D`Addario voelen inderdaad vreemd aan. Net of je speelt met frituurvet aan je vingertoppen. Mijn probleem met de acoustische was echter dat mijn zweet de snaren altijd zo aantastte.Omdat dat de minst gebruikte gitaar was ben ik gaan zoeken naar een set die veel langer op toon bleef.Deze sets doen dit.De meerprijs vind ik het dubbel en dwars waard.
Voor een ieder die weinig speelt en toch het geluid van ,,verse snaren,, wil een aanrader.

Rectifier
4 september 2001, 12:03
Eko uut Goor, haha,ooit lopen we bij GuitarCenter binnen zonder elkaar te kennen.
Ik vind die Milkshake-mixer snaren wel mooi en helder klinken. Het is een gewenning,het voelt net of de snaren vol zitten met vet of vasseline. En de feeling gaat bij mij boven de houdbaarheidsdatum van oude snaren. Dan verwissel ik de snaren maar iets vaker dan dat ik van die gladde snaren gebruik.
Maar ik heb er niets op tegen hoor.

taylor
4 september 2001, 13:34
ik vind dat echt fijn zo'n vet laagje,speelt super man.

zeker voor en optreden als je beetje last hebt van klamme handjes.

Rectifier
4 september 2001, 14:50
Ik heb meestal koude handen.En die krijg ik ook niet echt warm.Dan maar even onder een warme kraan.Maar je kan mijns inziens beter klamme handen hebben dan dat je ze niet warm krijgt. Dat speelt erg kloten.

taylor
4 september 2001, 22:48
ja koude handen is en ramp.

daar krijg je soms echt pijn van.

ik weet van en gast die gebruikde een fohn om ze handen op te warmen.misschien wat voor jou??

Jimi Hendrix
5 september 2001, 10:39
Het lijkt me dat je handen daar alleen maar van uitdrogen, ook lekker met gescheurd eelt en dat soort dingen.
Je kunt beter een beetje je onderarmen rekken en een biertje drinken, dat bevordert de bloeddoorstroming. Oja, die koude handen komen van zenuwen, daar helpt een biertje ook bij...

Rectifier
5 september 2001, 12:59
Mmmm,die tijd van zenuwen is al voorbij.Tuurlijk hou je altijd spanning,zou ook niet best zijn als dat niet zo was, want dan kun je beter stoppen met spelen. Spanning moet er altijd een beetje zijn.
Maar ik ben zowiezo al een koukleum dus dat zegt genoeg.
Bier???Ik moet toch altijd rijden....

taylor
5 september 2001, 13:34
ja ik weet niet die fohn is ook niet iets wat ik zo doen,maarja bij die gast werkt het.

misschien handschoenen??hehe

Rectifier
5 september 2001, 14:16
Aambeien fohnen ken ik wel, maar is dat de nieuwe versie van Poundcake van VanHalen maar dan met een Fohn??? Hahahaha,zoem zoem......pffffffft. Oeps,sorry. Hahahaha!!!

Handschoenen aan??? Werkhandschoenen,anders krijg je eelt op je vingertoppen.
Hoe meer eelt, hoe beter!

taylor
5 september 2001, 18:30
ja dan moet je veel rukken he :smile:


teminste dat was de tip van zakk wylde

Rectifier
6 september 2001, 13:33
Tja,die Wilde Balzak kan het weten.

Hahaha!!

taylor
6 september 2001, 23:20
je zou het ook kunnen laten doen maar daar wordt je hand niet warm van hehe

Jimi Hendrix
7 september 2001, 10:19
Haha, leve de rock 'n' roll.
Ik heb veel vaker thuis last van koude poten dan tijdens een gig. Ik weet niet hoor, maar in een cafe of zaal is het over het algemeen toch warmer dan thuis!? Een goede remedie zou ook kunnen zijn: je set openen met red house en dan lekker een kwartiertje warm spelen.....

Rectifier
7 september 2001, 12:27
Haha,Little house on the prairie??? Of bedoel je Red Bul??? Dan vlieg je zo het cafe uit met gitaar en al.
Misschien zijn van die bandenwarmers die ze bij de Formule 1 gebruiken een idee. Voor je gig een paar van de handenwarmers en dan spelen. Wel oppassen dat je zelf niet onder 220v. komt te staan, anders krijg je net zo'n kapsel als Jimi zelf. Gna gna gna!

taylor
7 september 2001, 17:12
misschien helpen polsbandjes wat, ik bedoel van die zweet bandjes bij mij hielp dat altijd goed om de handen/polsen op temperatuur te houden.

tis geen gezicht maarja

Jimi Hendrix
7 september 2001, 17:55
Net zoals Mark Knopfler, cool!

anoniem
18 september 2001, 19:55
en bij hem staat het wel goed...

Ic3gl0vE
25 september 2001, 20:04
tja ik heb ook bijna altijd kauwe klauwe (helemaal paars man!) gewoon je vingers een tijdje bewegen en 't word er wel iets beter op (soms)