PDA

View Full Version : HNGD Fender Mustang "Kurt Cobain" SB



Nilke
6 april 2012, 11:08
http://i370.photobucket.com/albums/oo144/fs26_hielke/IMG_20120403_195858.jpg

Mijn GAS impuls een hele week uit (proberen) te stellen maar afgelopen zondag toch gekocht: Fender Mustang "Kurt Cobain" special in sonic blue. Sorry ik ben geen KC/Nirvana fan (dat kan...) maar deze gitaar voelt goed, is mooi van lelijkheid en een geluid!!! Hmmmmm :lovelove: blijvertje dit.
BLIJ BLIJ BLIJ

yavin
6 april 2012, 12:54
Mooi kleurtje..!

Dreverhaven
6 april 2012, 13:08
Gaaf hoor. Ik hou zelf wel erg van Nirvana, maar als ik een signature zou tegenkomen van iemand waar ik niet veel mee heb, maar de gitaar bevalt me wel, dan zou ik hem ook gewoon kopen.

Nilke
6 april 2012, 13:18
Ik was voor een werk-afspraak in Rotterdam en liep "even" bij Feedback naar binnen. Hij/zij (Sally?) knalde er gewoon uit. Opgepakt: heerlijk licht, lekkere body, fantastische hals. Toch maar met een diepe zucht terug gezet en een week wakker gelegen. M'n knopen geteld en zondag terug... aktie ietsje lager laten zetten en eens ingeplugd in zo'n "peeskamertje" ... VERKOCHT!
Ik weet dat er veel Mustang-bashers zijn. Do I care? dacht het niet, wat een heerlijke gitaar!

zoon van Piet
6 april 2012, 13:26
Mooi hoor..
Ik kan het niet helpen, maar steeds als ik zo'n cobain Mustang-met-scheurpickup zie, moet ik er aan denken dat ik al zo'n ding maakte ( met beitel en Mighty Mite pu) in 1978, 15 jaar voordat iemand ooit van onze Kurt gehoord had ;)

Dreverhaven
6 april 2012, 14:08
Tja, hij zal zeker niet de eerste geweest zijn. Die knullen van Sonic Youth propten begin jaren 80 ook al super distortions in hun Jags en Jazz's. Zo zullen er vast meer geweest zijn.
Maar met een beitel? Petje af hoor. :punk:

smullie
6 april 2012, 14:35
Mooi hoor..
Ik kan het niet helpen, maar steeds als ik zo'n cobain Mustang-met-scheurpickup zie, moet ik er aan denken dat ik al zo'n ding maakte ( met beitel en Mighty Mite pu) in 1978, 15 jaar voordat iemand ooit van onze Kurt gehoord had ;)
Ik heb me altijd al afgevraagd waar Kurt zijn idee gehaald had... ;)

YannickH
6 april 2012, 15:08
had deze gitaar niet heel veel problemen met de stemming of met de brug?
veel plezier met de gitaar:)

Nilke
6 april 2012, 15:32
had deze gitaar niet heel veel problemen met de stemming of met de brug?


Tot nu toe nog niet, maar ik heb 'm natuurlijk krap een week. Er zit een zgn. "Dynamic Vibrato Tail-piece" op http://musicwrench.blogspot.com/2009/10/fender-mustang-dynamic-vibrato-setup.html
en de snaren lopen via een Adjusto-Matic™ Bridge (ideetje gepikt van een standaard Tune-o-matic LesPaul brug??) naar vintage slotted tuners.

Als ik het goed begrepen heb zitten er op een Jaguar of Jazzmaster een andere combi, die iets minder stabiel is (?)

Voor de goede orde: ik heb de tremelo pook er niet op zitten (want ook nog een St.Blues 61 South met Bigsby om mee te zwabberen) Mocht ie wel te snel "out of tune" gaan dan kan ik altijd nog de brug strakker of zelfs vast draaien (zie link hierboven) Die St.Blues+Bigsby blijft ook gewoon goed op stemming met een goede nut en die slotted tuners hoor (niet te veel windingen erop) dus ik heb er wel vertrouwen in. Nu nog heul slecht weer dit weekend :sssh:

Wouter J
6 april 2012, 22:19
Tot nu toe nog niet, maar ik heb 'm natuurlijk krap een week. Er zit een zgn. "Dynamic Vibrato Tail-piece" op http://musicwrench.blogspot.com/2009/10/fender-mustang-dynamic-vibrato-setup.html
en de snaren lopen via een Adjusto-Matic™ Bridge (ideetje gepikt van een standaard Tune-o-matic LesPaul brug??) naar vintage slotted tuners.

Als ik het goed begrepen heb zitten er op een Jaguar of Jazzmaster een andere combi, die iets minder stabiel is (?)

Voor de goede orde: ik heb de tremelo pook er niet op zitten (want ook nog een St.Blues 61 South met Bigsby om mee te zwabberen) Mocht ie wel te snel "out of tune" gaan dan kan ik altijd nog de brug strakker of zelfs vast draaien (zie link hierboven) Die St.Blues+Bigsby blijft ook gewoon goed op stemming met een goede nut en die slotted tuners hoor (niet te veel windingen erop) dus ik heb er wel vertrouwen in. Nu nog heul slecht weer dit weekend :sssh:

Maak je daar maar geen zorgen over...


http://www.youtube.com/watch?v=5-FoQ3T1UNY