PDA

View Full Version : geschikte hardcase



tompie
6 april 2012, 10:30
hallo, ik ben momenteel op zoek naar een hardcase voor een 6 à 7tal pedalen. pedaltrain, stonecastle, t-rex tonetrunk,...


wat is de beste koop als ik wil kijken naar meest praktische, maar ook redelijke duurzaamheid?

ik heb ook nog weinig ervaring met welke maat van koffer ik dan moet nemen. graag wat tips?

bedankt alvast!

Nielsje
6 april 2012, 12:14
welke pedalen heb je?
7 bossjes, of 7 bigmuffs?

Ik zeg: pedaltrain JR.

edit: zoek je alleen een case, of ook nog een pedalboard?
De pedaltrain (en tonetrunk) zijn een los rek, in een koffer.
Als je uit de koffer wil spelen, kan je kijken naar een warwick (..niet echt sterk..), of een showmaster.

muziekschuur
6 april 2012, 12:22
http://www.new-line.nl/nl/fabrieks-flightcase/dap-flightcase_13135.htm

http://www.licht-geluid.nl/shop/p-8518-dap-flightcase-voor-showmaster-48.aspx

langun
6 april 2012, 15:21
http://www.diago.co.uk/pedalboards/diago-pedalboards.html

tompie
7 april 2012, 10:23
op moment heb ik het volgende:
maxon od 808
mxr distortion bad ass
big muff pi
tc electronic nova repeater
tc electronic polytune mini

op termijn wil ik spelen met maximum een 7tal pedalen.

ik denk dat ik het liefst wil spelen vanuit de koffer... (heb er nog geen ervaring mee)... wat zijn de voor- en nadelen?

zjanke
7 april 2012, 10:37
Nadelen zijn zo groot als je ze zelf maakt.
Ik heb een case (kopen voor een zacht prijsje? :D) die nu net te klein is omdat ik na 5 jaar ineens op het idee kwam om een M13 te kopen. Op den duur is een case altijd net te groot of net te klein. Verder kan het zijn dat een rand net even te hoog is waardoor je een favoriet pedaal niet voor in je bak kan zetten omdat je hem dan niet goed kunt aanzetten (kan ook gewoon een kwestie van even wennen zijn)
Voordeel is voor mij dat ik mijn bak opengooi, kabels en stroom er in en spelen. Knoppen verdraaien niet wat in een losse tas wel kan gebeuren. Als je dan gehaast een soundcheck gaat doen is het soms zoeken welke ene knop ervoor zorgt dat je een freaky of juist geen geluid hebt. Ik speel al een aantal jaren met George L pluggen en heb nog geen enkele storing gehad, een vaste opstelling in een case lost dat probleem ook (bijna) helemaal op.

Guitar GoD
8 april 2012, 20:54
die diango's zijn wel nice!

tompie
11 april 2012, 10:16
kan iemand me raad geven wat betreft het spelen uit een koffer of op een board? ik vraag me ook het volgende af: mij lijkt het spelen uit de koffer wel handig, maar waar moet je dan heen met je eventuele powerblok?

N.D.
11 april 2012, 10:25
kan iemand me raad geven wat betreft het spelen uit een koffer of op een board? ik vraag me ook het volgende af: mij lijkt het spelen uit de koffer wel handig, maar waar moet je dan heen met je eventuele powerblok?

Ergens inbouwen (onder je pedalen of het bord)
Maar het wel of niet uit een koffer spelen maakt nou echt geen ene reet uit vind ik. Enige verschil is de extra handeling van je plankje met pedalen uit de koffer tillen, nou, poehpoeh!

Wil je per see een koffer? Probeer anders deze eens:
http://www.thomann.de/nl/gator_gptblack_pedalboard_mit_bag.htm
Kost geen drol en gaat bij mij al een flinke poos mee (en wordt behoorlijk vaak auto in/uit podium op/af gesmeten)

tompie
11 april 2012, 10:45
dankjewel alvast!!

tompie
11 april 2012, 21:41
ik twijfel tussen volgende twee:

http://www.keymusic.com/product/Pedaltrain-1-Hardcase
http://www.keymusic.com/product/Stonecastle-Stevie-Pedal-Case

maar ik heb nog een paar beginnersvragen :)
eerste vraag: klopt het dat je bij die pedaltrain een board erin hebt en bij de stonecastle geen? dus dat betekent dat je bij de stonecastle gewoon je pedalen in de koffer vastmaakt?

tweede vraag: ik heb een 1spot adapter en een daisy chain. daarmee wil ik al mijn pedalen voeden, behalve mijn tc electronic nova repeater. daarvoor gebruik ik dan voorlopig de originele adaptor aangezien die 12V is. maar hoe moet ik het geheel precies aansluiten? ik heb er al over gelezen, en probeerde het vandaag, maar ik zit een beetje vast wat betreft de verbinding tussen de pedalen... moet dit gewoon met korte jack-kabels? moet je die dan gewoon in de winkel kopen?

tompie
11 april 2012, 22:41
ik twijfel tussen volgende twee:

http://www.keymusic.com/product/Pedaltrain-1-Hardcase
http://www.keymusic.com/product/Stonecastle-Stevie-Pedal-Case

maar ik heb nog een paar beginnersvragen :)
eerste vraag: klopt het dat je bij die pedaltrain een board erin hebt en bij de stonecastle geen? dus dat betekent dat je bij de stonecastle gewoon je pedalen in de koffer vastmaakt?

tweede vraag: ik heb een 1spot adapter en een daisy chain. daarmee wil ik al mijn pedalen voeden, behalve mijn tc electronic nova repeater. daarvoor gebruik ik dan voorlopig de originele adaptor aangezien die 12V is. maar hoe moet ik het geheel precies aansluiten? ik heb er al over gelezen, en probeerde het vandaag, maar ik zit een beetje vast wat betreft de verbinding tussen de pedalen... moet dit gewoon met korte jack-kabels? moet je die dan gewoon in de winkel kopen?

iemand...? pls? :???:

zjanke
11 april 2012, 23:01
Rustig, rustig, d'r wordt vanavond gevoetbald, dus niet iedereen zit hier om binnen het uur antwoord te geven. Verbinding tussen pedalen zijn inderdaad korte kabels (patchkabels) en er is veel goeds, mar koop niet zo'n goedkoop setje van die gekleurde dingen, da's bagger.
Pedaltrain is inderdaad een los board en bij de stonecastle gebruik je de deksel als board. Daisychain gewoon achter elkaar doorlussen en testen of je geen brom hoort. Is dat wel zo dan heb je aardlussen of een pedaal wat lastig doet (Line6 staat er bijvoorbeeld om bekend dat ze een eigen voeding nodig hebben omdat anders alles bromt).

tompie
12 april 2012, 09:16
Rustig, rustig, d'r wordt vanavond gevoetbald, dus niet iedereen zit hier om binnen het uur antwoord te geven. Verbinding tussen pedalen zijn inderdaad korte kabels (patchkabels) en er is veel goeds, mar koop niet zo'n goedkoop setje van die gekleurde dingen, da's bagger.
Pedaltrain is inderdaad een los board en bij de stonecastle gebruik je de deksel als board. Daisychain gewoon achter elkaar doorlussen en testen of je geen brom hoort. Is dat wel zo dan heb je aardlussen of een pedaal wat lastig doet (Line6 staat er bijvoorbeeld om bekend dat ze een eigen voeding nodig hebben omdat anders alles bromt).

:D tnx! heeft de T-rex tonetrunk ook een een board of niet?

Nielsje
12 april 2012, 09:57
tonetrunk is qua concept hetzelfde als de pedaltrain, maar wat minder stijf uitgevoerd.
Ik zou dan voor de pedaltrain gaan.

tompie
12 april 2012, 16:27
en als ik moet kiezen tussen een stonecastle en een diago? ik weet niet precies welke kwalitatief beter is... de stonecastle kan ik krijgen voor 109, de diago voor 99 euries. mij lijkt het makkelijkst mijn pedalen gewoon in de koffer te plaatsen, dus vandaar liever geen pedaltrain met board. het enige is dat ik dan goed moet uitkijken dat ik er nog een powerblok in krijg.

langun
12 april 2012, 16:36
Ik kan mij niet uitspreken over de stonecastle, maar ik heb zelf een Diago, en als je die kapot krijgt verdien je volgens mij een prijs. Ongelofelijk stevig gemaakt, niets op aan te merken.

tompie
12 april 2012, 16:40
en is het slotsysteem handig van die diago?

Nielsje
12 april 2012, 16:42
toompje, sommige dingen moet je gewoon ervaren. Wat voor de een handig is, hoeft voor de ander niet handig te zijn.
Zelf heb ik ook verschillende pedalboards gehad: zelfbouw, Warwicks, pedaltrain met tas en pedaltrain met koffer.
Uiteindelijk heb ik zelf ondervonden dat ik de pedaltrain het comfortabelst vind werken.

Probeer een pedalboard 2e hands te krijgen: vaak scheelt dat aanzienlijk in de prijs, en je ziet vaak ook meteen de wat zwakkere punten, aangezien het ding al een tijdje gebruikt is.

tompie
12 april 2012, 16:51
probeer ik al een aantal maanden, maar ik vind niks :) ofwel ligt het aan het feit dat ik enkel kijk op Belgische sites :p en ik heb nu echt wel dringend één nodig :)

tompie
12 april 2012, 17:22
Ik kan mij niet uitspreken over de stonecastle, maar ik heb zelf een Diago, en als je die kapot krijgt verdien je volgens mij een prijs. Ongelofelijk stevig gemaakt, niets op aan te merken.

nog een laatste vraag over de diago. stamp je nooit perongeluk op de slotjes aangezien die vooraan zitten? (bij de stonecastle zitten ze aan de zijkant).

langun
12 april 2012, 18:27
Om die reden gebruik ik mijn board 'omgekeerd', wat veel mensen als de achterkant zien gebruik ik als de voorkant, zo kan je enkel per ongeluk op de scharnierpunten trappen, die dat zeker en vast aankunnen. (Niet dat dit veel gebeurd, en eerlijk gezegd is het meer om mijn voet te beschermen dan uit angst dat ik zo'n slotje zou plooien, die kunnen wel tegen wat, maar je voet zal het gevoeld hebben :P )

http://i4.photobucket.com/albums/y111/xsx_be/pedalboard/DSCN1455.jpg

Het enige 'nadeel' zijn de randen, als je eerste en laatste pedaal dicht tegen de rand staan kan het zijn dat je veel plaats tussen de pedaal en de rand moet laten, omdat je anders je kabel er niet gemakkelijk in krijgt. Zelf heb ik dat opgelost door een houten plankje ter grootte van een pedaal zwart te spuiten, bovenaan en onderaan velcro erop, en daarop mijn pedal. Op die manier kan ik er gemakkelijk mijn kabel in steken, het ziet er proper uit, en de koffer kan nog steeds gemakkelijk toe.

tompie
12 april 2012, 18:43
hm ok, bedankt voor de heldere uitleg in elk geval, maar ik denk dan toch dat ik ga voor de stonecastle.