PDA

View Full Version : geschikte hardcase



tompie
6 april 2012, 10:30
hallo, ik ben momenteel op zoek naar een hardcase voor een 6 à 7tal pedalen. pedaltrain, stonecastle, t-rex tonetrunk,...


wat is de beste koop als ik wil kijken naar meest praktische, maar ook redelijke duurzaamheid?

ik heb ook nog weinig ervaring met welke maat van koffer ik dan moet nemen. graag wat tips?

bedankt alvast!

Nielsje
6 april 2012, 12:14
welke pedalen heb je?
7 bossjes, of 7 bigmuffs?

Ik zeg: pedaltrain JR.

edit: zoek je alleen een case, of ook nog een pedalboard?
De pedaltrain (en tonetrunk) zijn een los rek, in een koffer.
Als je uit de koffer wil spelen, kan je kijken naar een warwick (..niet echt sterk..), of een showmaster.

muziekschuur
6 april 2012, 12:22
http://www.new-line.nl/nl/fabrieks-flightcase/dap-flightcase_13135.htm

http://www.licht-geluid.nl/shop/p-8518-dap-flightcase-voor-showmaster-48.aspx

langun
6 april 2012, 15:21
http://www.diago.co.uk/pedalboards/diago-pedalboards.html

tompie
7 april 2012, 10:23
op moment heb ik het volgende:
maxon od 808
mxr distortion bad ass
big muff pi
tc electronic nova repeater
tc electronic polytune mini

op termijn wil ik spelen met maximum een 7tal pedalen.

ik denk dat ik het liefst wil spelen vanuit de koffer... (heb er nog geen ervaring mee)... wat zijn de voor- en nadelen?

zjanke
7 april 2012, 10:37
Nadelen zijn zo groot als je ze zelf maakt.
Ik heb een case (kopen voor een zacht prijsje? :D) die nu net te klein is omdat ik na 5 jaar ineens op het idee kwam om een M13 te kopen. Op den duur is een case altijd net te groot of net te klein. Verder kan het zijn dat een rand net even te hoog is waardoor je een favoriet pedaal niet voor in je bak kan zetten omdat je hem dan niet goed kunt aanzetten (kan ook gewoon een kwestie van even wennen zijn)