PDA

View Full Version : Happy new Vox Tonelab ST user :-)



rupke
6 april 2012, 07:59
Hoi,

Ik zocht al een tijdje naar iets compacts om wat gitaarpartijen op te nemen en ik kwam uit op een vox tonelab ST. Gisteren binnengekregen en gelijk al op mijn kleine mengtafeltje met sudio monitoren aangesloten. Daar kwam al na een beetje tweaken wat mooie versterkers moddeling uit met cab simulators. Ik dacht weet je wat, ik neem hem mee naar de repetitie. Wat heb jij nou toch bij man. JA dat weet ik ook nog niet ;-). Ik sluit hem aan op een fender blues de ville. neutraal ingesteld en toen met de moddeling van de Tonelab ST aan de gang. Ik ben helemaal weg van de bogner sound dus ik richtte me even op de moddeling die er in zit van het Ecstasy.........................WTF............... dit klinkt echt vet. Onze bassist kwam binnen en zei wowwwwww dit is strak met een heelrijke humppffff er in :-) wat heb je bij je. Dit pedaaltje. nee..........jawel ik sta er zelf ook van te kijken. Daarnaast bypass van de pre amp instelling gemaak tmet een chorus en delay en die klinkt ook heerlijk. Het is even kijken of ik alleen met de up en down knop van de patches kan gaan werken anders zou deze wel eens mij boss GT-10 kunnen gaan vervangen. Vetttttttttt.

Gr. Rupke

Rinze
6 april 2012, 08:48
De ST is het kleine pedaaltje, of niet? Voor live gebruik was zijn grote broer (EX?) misschien handiger geweest. Ik heb de EX geprobeerd maar vond hem erg lastig te programmeren, weinig zicht op de parameters en geen pc-editor. Heb je daar geen last van?

rupke
6 april 2012, 10:59
Hoi,

Ik zit er wel aan te denken om de EX te kopen, maar dan moet ik nog wel even verder gewerkt hebben met de kleinere ST broer. Ik heb gekozen voor de ST omdat deze minder ruimte inneemt op mijn bureau. Ik heb geen moeite met programmeren je ziet alleen van de per amps de parameter settings digitaal. van de rest, maar dat doe ik op gehoor. dat is toch het belangrijkste vind ik.

Gr. Rupke

beus
8 april 2012, 11:09
ik zit ook wel eens te denken aan een ST. maar dan alleen voor de effecten. werkt dat? zijn die alleen te gebruiken zonder amps? dat zou mooi zijn voor de effecten die je maar weinig gebruikt en geen los pedaaltje wilt kopen.

Aart