PDA

View Full Version : langere tremoloarm voor strat?



Ijselrobo 07
5 april 2012, 20:43
Op mijn Fender stratje begin ik steeds meer met de tremolo te kloten. alleen, ik vindt de standaard tremoloarm een beetje kort, zeker omdat ik normaal altijd boven de neck pickup speel.
dus weet iemand toevallig of er ergens langere tremolo armen te krijgen zijn? ik had zelf alleen een jaguar/jazzmaster (http://www.thomann.de/nl/fender_tremolobar_ch_jaguar_jazzm_sp.htm) arm gevonden die me wat langer lijkt. alleen weet ik niet of dat wel in mijn tremolo past?

Mvg,
Ijselrobo

freakystyle
5 april 2012, 21:24
Dat past niet echt.. Bij een strat schroef je de arm erin. En bij een jaguar steek je de arm erin. Er zit dus geen schroefdraad op. Je kan dit denk ik wel oplossen door een beetje tape om het uiteinde van de arm te wikkelen en er hem dan in te steken.. (Doen wel meer mensen met een jaguar omdat het vaak nogal een losse bedoeling is anders).

Je zou ook kunnen proberen een arm van een classic player jaguar te scoren. Daar zit wel schroefdraad op. Weet alleen niet of het draad hetzelfde is maar dat lijkt me wel.. En zo'n ding kost toch maar een tientje ofzo.

Ijselrobo 07
5 april 2012, 21:38
hhhmmm.. ik dacht dat die arm wel een schroefdraad had, tenminste, zo lijkt het op de foto. maarja. proberen kan nooit kwaad.

Mr.Fingers
5 april 2012, 22:08
de tremarm van een classic player jaguar/jazzmaster proberen? die hebben een schroefdraad.

Ijselrobo 07
6 april 2012, 07:11
dat zei freakystyle ook al. zal er eens naar opzoek gaan.

Edit: is deze (http://www.allparts.com/Fender-Jag-Jazz-Praxis-Trem-Arm-p/007-7422-000.htm) dan wel eenje die past?

Wabbie
6 april 2012, 07:39
een Jazzmaster arm is wel flink langer dan een strat arm. Misschien even testen of het niet te lang wordt?

Ijselrobo 07
6 april 2012, 10:54
de arm mag van mij rustig 5 a 6 cm langer zijn, dat is geen probleem. maar die arm welke ik in mijn vorige bericht zette, past die in mijn strat?

freakystyle
6 april 2012, 15:42
Daar kun je wel van uitgaan ja.

http://www.guitarpartsresource.com/trem_other.htm

Van deze site de rechter ook.

Dit is het onderdeelnummer: 007-7422-000

Waarschijnlijk kun je hem dan ook bij je lokale gitaarboer halen als je dat nummer doorgeeft; als je liever niet via internet besteld.

Succes en een goed weekend, proost!

freakystyle
6 april 2012, 15:44
Oh.. zie net dat op die site die jij zei dus hetzelfde onderdeelnummer staat.. Dus ja die zal zeer waarschijnlijk wel passen. Ik denk tenminste dat het schroefdraad wel hetzelfde is.

Sinner1980
7 april 2012, 00:54
Kijk eens bij Callaham. Zij bieden verschillende maten tremolo-armen aan (icm met een brug ben ik bang). De bruggen schijnen verder van uitzonderlijke kwaliteit te zijn, veel lof op bv het strat-talk forum. Wel prijzig maar goed.

California Jam
7 april 2012, 16:10
Of koop een stuk rvs stang (bij een goeie ijzerzaak), laat bij diezelfde ijzerzaak het juiste schroefdraad snijden en vervolgens kun je het in een stevige bankschroef en met behulp van een ijzerzaag en wat goede ijzervijlen precies maken zoals jij het wilt.

Ik heb dit wel vaker gedaan en het is een leuke zondagmiddagklus en kost je een knaak en een paar stuivers....