PDA

View Full Version : Help! Volumepedaal alleen effect op Loopstation



tomhaze
5 april 2012, 19:01
Hallo allen, graag jullie deskundige blik op mijn probleem:

Vandaag ben ik naar de muziekwinkel geweest en heb de verkoper het volgende uitgelegd:

Ik heb een (semi)acoustische gitaar en ik speel op een AER Compact 60-versterker. Enige pedaaltjes die ik gebruik zijn tot nu toe een tuner en een loopstation (Boss RC-30). Ik wil graag het volgende:
Een volumepedaal waarmee ik het volume van de 'loop' kan in- en uitfaden, máár ik wil graag dat mijn gitaargeluid (wat ik op dat moment speel, en dus niet in de opgenomen loop zit) gewoon aan blijft staan. Het volumepedaal moet dus alleen effect hebben op de output van mijn loopstation.

In de winkel hebben we een paar mogelijkheden geprobeerd, maar we kwamen er nog niet uit. Na navraag bij een collega, kwam er een oplossing, maar dat was een behoorlijk complexe. Hiervoor moest ik ook twee a/b-schakelaars aanschaffen en komen er dus ook een heleboel extra kabels bij kijken.

Wie kan mij op dit gebied van advies voorzien, en/of wie heeft dé tip voor mij. Alvast bedankt. :)

Groet,

Tom

EBOUE
9 april 2012, 09:36
Hoi Tom,

je moet een loopboxje zien te vinden idd, volume pedaal na je RC-30 schakelen en dan weer terug in de box.
Aan de kabeltjes ontkom je niet. Dat is niet zo erg: je koopt dubbelzijdig klittenband, zelfklevend (velcro) en een grote snijplank bij de Blokker of zo. Tas eromheen en sjouwen maar met je elektrisch-akoestische gitaar (een semi-akoestische gitaar is een jazzbak, heb je die, dan no offense :) ) en de AER.