PDA

View Full Version : Gitaarnet spamt?!



hoofd
5 april 2012, 17:14
Waarom wordt het aankondigingen-platform gebruikt om te spammen? Hoe lang blijft dit staan en is Gitaarnet van plan dit vaker te doen?

Nielsje
5 april 2012, 17:15
Ik ben tegen, fucking irritante balken bovenin m'n scherm.

gitaarnet
5 april 2012, 17:22
hier werd in de wandelgangen hetzelfde gezegd ;)
Aankondigingen hier maar niet voor gebruiken inderdaad, hoewel de enquete wel randgeval is want is nuttig om info te verzamelen

hoofd
5 april 2012, 17:47
Ik vind die enquete geen randgeval hoor, 't enige nut is er voor het bedrijf, voor de rest van de mensheid is het enkel irritant.. Prima als dit bijvoorbeeld in het subforum 'algemeen' wordt gedaan, dan kan ieder die 't wil 't gewoon opzoeken, maar om zo misbruik maken van 't aankondingenplatform vind ik echt niet kunnen.

bass blom
5 april 2012, 18:25
heel erg fout die enquete :sneaky:

heb je hem helemaal ingevuld, voor de goede zaak..
moet je je op 1 van de 10 of meer nieuwsbrieven abonneren anders kan het resultaat niet verstuurd worden.
ja flikker op zeg :sneaky:
8) heel slechte zaak 8)

:sneaky:

:stop:

Pepe
5 april 2012, 18:48
want is nuttig om info te verzamelen
Nuttig voor de gebruiker? Nou, dan ben ik wel benieuwd hoe de gebruiker er zijn voordeel mee kan doen.

bass blom
5 april 2012, 18:50
Ik ben tegen, fucking irritante balken bovenin m'n scherm.

die zie ik niet dankzij firefox en adblock plus :D

bat
7 april 2012, 21:28
die zie ik niet dankzij firefox en adblock plus :D
Jij ziet de forumaankondigingen niet? Volgens mij ie je die ook mét adblock, het zijn namelijk qua site geen advertenties maar een onderdeel van het forum.

@gitaarnet: dit is gewoon een slinkse manier van gegevens en (email)adressen van potentiele klanten ronselen. Sinds de strengere regels voor spam moeten bedrijven vooraf toestemming hebben om je "nieuwsbrieven" te sturen. Dit soort wedstrijden zijn vooral bedoeld om die toestemming op slinkse wijze te verkrijgen.

Enquetes en marktonderzoeken van bedrijven worden door die bedrijven ook zonder uitzondering verkocht als "de klant heeft er ook wat aan", zonder dat meestal echt te kunnen onderbouwen. Als teamlid van een andere website met forum, is het inmiddels het standaard excuus van (meestal kleine) bedrijven die menen dat ze zich aan kunnen melden als forumlid en dan gewoon reclame mogen maken op het forum: "ja, maar jullie forumleden hebben er ook aan, het is toch ontzettend jammer als ze niet van onze mooie aanbiedingen horen?" Je zou haast denken dat ze het leren uit een gratis marketingursus die ze bij hun webshoppakketje cadeau hebben gekregen.

Enfin, ik heb de enquete afgebroken du moment dat ik zag dat ik mij wat al teveel gegevens af moest geven. Een mailadres zou voldoende moeten zijn (daar heb ik een apart mailadres voor waar ik het wat minder vervelend van vind dat er spam op binnenkomt) en me verplicht op monimaal 1 nieuwsbrief in moeten schrijven gaat volgens mij zelfs tegen de regels in die er voor dit soort website wettelijke gelden.

Niet meer doen dus.

Jedeel
7 april 2012, 22:30
hier werd in de wandelgangen hetzelfde gezegd ;)
Aankondigingen hier maar niet voor gebruiken inderdaad, hoewel de enquete wel randgeval is want is nuttig om info te verzamelen

Voor het nederlands een 3!!! Pfff.......

Duhsjaak
8 april 2012, 14:12
Hi
Eerste stuk vooral ook voor die GN'ers, die een eigen winkel hebben en een persoonsregistratie bijhouden, die niet aan wettelijke eisen is gebonden. En gewoon als achtergrond info vanzelf.

Op 25 januari 2012 heeft de Europese Commissie een inleiding tot een verordening gepubliceerd. Binnen die verordening zal op redelijk korte termijn een nieuw juridisch kader worden geformuleerd op het gebied van bescherming persoonsgegevens.

Er zal tussen nu en de in werking treding van die nieuwe Wetgeving nog wel aan bepaalde punten worden geslepen. Vrijwel zeker zal een punt zijn, dat een bedrijfsmatige entiteit een grotere mate van zorgvuldigheid moet betrachten bij het bewaren, corrigeren en verwerken van gegevens.

Bovendien komen er nu voorschriften op het gebied van 'dataminimalisatie', een kreet die kortweg bedoelt voor te schrijven dat er niet méér aan data mag worden ingewonnen, dan voor het uitvoeren van de overeengekomen werkzaamheden noodzakelijk is.

Afhankelijk van de ernst van de overtreding, kan de toezichthouder een boete opleggen, die ligt tussen de 0,5% en de 2% van de wereldwijde omzet.
Je ziet: De regelgeving moet nog worden beschreven, maar de sancties liggen al vast.

Nou ben ik van mening dat gitaarnet niet een paar jaar voor de muziek hoeft uit te lopen (!). Toch kan het geen kwaad alleen dan onze oren te laten hangen naar dit soort sjaken als vreselijk duidelijk is dat niet alleen Boss/Roland, maar ook het GN er beter van wordt. Dat de 'leden' van GN er baat bij hebben lijkt mij een illusie.

Dus:
- sta er bij stil dat wetgeving op dit punt strenger wordt
- ik ben niet blij met àl te opdringerige reclames
- ik snap dat ook GN geld kost; laten we de effecten dragelijk houden

Vriendelijke groet, Gus

Pepe
8 april 2012, 14:30
Het is grappig, paar simpele vraagjes van een commercieel ding maar het komt niet ver bij die verrekte kritische Nederlanders :D

Tabula Rasa
8 april 2012, 15:18
heel erg fout die enquete :sneaky:

heb je hem helemaal ingevuld, voor de goede zaak..
moet je je op 1 van de 10 of meer nieuwsbrieven abonneren anders kan het resultaat niet verstuurd worden.
ja flikker op zeg :sneaky:
8) heel slechte zaak 8)

:sneaky:

:stop:

Makkelijk te omzeilen. Heb gewoon jouw email ingevuld Bass. Sorry, heb alles aangevinkt voor de zekerheid. Als er echt een nuttige nieuwsbrief tussen zit, forward hem dan ff naar me.

Alvast bedankt!

Rinze
8 april 2012, 15:26
Makkelijk te omzeilen. Heb gewoon jouw email ingevuld Bass. Sorry, heb alles aangevinkt voor de zekerheid. Als er echt een nuttige nieuwsbrief tussen zit, forward hem dan ff naar me.

Alvast bedankt!
:seriousf:

bass blom
8 april 2012, 15:35
Makkelijk te omzeilen. Heb gewoon jouw email ingevuld Bass. Sorry, heb alles aangevinkt voor de zekerheid. Als er echt een nuttige nieuwsbrief tussen zit, forward hem dan ff naar me.

Alvast bedankt!

:sneaky: KLOOTZAK :stop:

:seriousf:

Duhsjaak
16 juli 2012, 14:06
Hi
Ik heb het net afgestruind in verband met chiptuning van mijn auto.
Ik meld mij weer aan op GN en zie, dat er onderaan de bladzij ads staan voor tuning en tuning boxes.
Het heeft er zeker mee te maken dat GN betaald moet worden. Maar dat kennelijk mijn inactiviteit* op dit punt op het net ertoe leidt, dat ook de reclames verdwijnen maakt, dat ik het gevoel krijg dat het zoekgedrag van GN'ers op het net in de gaten wordt gehouden.

Hoe zeiden ze dat toch ook al weer?
Oja, ik ben niet boos hoor; ik ben verdrietig.

*Inactiviteit als in: missie volbracht. En niet volgens het box principe van de adverteerder. Dat boxje doet dingen binnen je motormanagement, waarvoor het management van de NL systeembanken zich zouden schamen. Qua beloftes waarmaken bedoel ik dan.

Onnavolgbaar vriendelijke groet, Gus

The Bertman
16 juli 2012, 15:07
Dat overkomt me tegenwoordig zo'n beetje overal, met name op Facebook. Maar hier nog niet. Heb jij AdBlock erop staan? Dat werkt heel prettig, dat haalt toch zeker driekwart van de zooi weg.

Ike57
16 juli 2012, 17:34
Heb jij AdBlock erop staan? Dat werkt heel prettig, dat haalt toch zeker driekwart van de zooi weg.

Klopt. Firefox met AdBlock en je hebt bijna nergens meer last van. AdBlock blokkeert echter alleen de advertenties. De overige rotzooi blokkeer ik via Ghostery, ook een Firefox add on. Hiermee kun je zaken als Facebook Connect, Google Adsense, Google Analytics (alle drie scripts hier op GN) blokkeren.

't Forum wordt er ook een stuk sneller van :D

Duhsjaak
16 juli 2012, 20:02
Hi
Dank voor de tips.
Ik maak geen bezwaar tegen reclames, in de wetenschap dat GN ook moet worden betaald.
Ook die enge clown van die gitaarreclame bovenin je scherm haal ik om die reden niet weg.
Maar één van de redenen dat ik geen feestboek heb ik het gevoel dat ze je gedrag volgen om je beter met reclames te kunnen bestoken.

En dat vind ik geen prettige gedachte. Ook niet, als mijn indruk klopt, als het om GN gaat.

Ik ga jullie methodes eens testen. Nogmaals dank.
Vriendelijke groet, Gus