PDA

View Full Version : Hoi,..



PeetB
5 april 2012, 15:52
Bij deze wilde ook ik me eventjes voorstellen.

Mijn naam is Peter B. en ben woonachtig in Limburg onder de rook van Sittard-Geleen.
Als sinds jaren helemaal in de ban van gitaarmuziek akoestisch, maar ook electrisch ( vooral lekkere jazzy-blues).
Helaas veel te lang gewacht om te beginnen met gitaarspelen,( ben niet zo piep meer), tot voor enkele maanden, ....en heb er enorm veel plezier in.
Inmiddels in het bezit van een mooie Eastman AC412.
Ik oefen me helemaal suf,haha, maar beetje bij beetje gaat het steeds beter.
Zou het leuk vinden om meer met mensen ( beetje in de buurt) samen wat te leren,van gedachten te wisselen etc.

Groetjes,
Peet.

Jedeel
5 april 2012, 18:45
Welkom PeetB.

Misschien is het handig om jouw buurt aan te geven? ;-)

PeetB
5 april 2012, 20:58
Oepsss,

Sittard-Born ...":-)

Groet,
Peet.

Jedeel
6 april 2012, 00:19
Sorry, ik zit zelf te slapen, want je opent je bericht met de zin dat je in Limburg woont. :sssh:

RogerRabbit
6 april 2012, 01:24
Welkom Peter. We zitten ongeveer in hetzelfde schuitje. Ook altijd gek geweest van gitaarmuziek (op vakantie altijd naar kroegen met live-bandjes) maar pas 1,5 jaar geleden de stap genomen om een gitaar te kopen. Ikke ook niet piep meer (40) dus het gaat ook allemaal niet zo heel snel vooruit wat niveau betreft. Oh ja, ik woon om de hoek in Maastricht ;-)

Rizz
6 april 2012, 09:03
Welkom Peter. We zitten ongeveer in hetzelfde schuitje. Ook altijd gek geweest van gitaarmuziek (op vakantie altijd naar kroegen met live-bandjes) maar pas 1,5 jaar geleden de stap genomen om een gitaar te kopen. Ikke ook niet piep meer (40) dus het gaat ook allemaal niet zo heel snel vooruit wat niveau betreft. Oh ja, ik woon om de hoek in Maastricht ;-)

Tjeezus, tis net of ik in het bejaardentehuis terecht ben gekomen! 40, niet piep?? Dan kan ik er hier nog wel een paar opnoemen die volgens die definitie hoogbejaard zijn! :D

Peter, welkom! En gefeliciteerd met een prachtige hobby.. Je kan een oproepje plaatsen in het muzikanten gezocht of aangeboden subforum hier.. :ok:

RogerRabbit
6 april 2012, 10:28
Tjeezus, tis net of ik in het bejaardentehuis terecht ben gekomen! 40, niet piep?? Dan kan ik er hier nog wel een paar opnoemen die volgens die definitie hoogbejaard zijn! :D

Haha ... gelijk heb je Rizz. We komen eigenlijk pas kijken met 40 :)
Maar als je op je 40e pas begint met gitaarspelen en je vingers constant in de knoop vliegen ondanks héél veel oefening en toewijding en je ziet dan hoe makkelijk de youngsters alles oppikken :mad: ... dan voel ik me toch een beetje een oude l@# .

PeetB
6 april 2012, 14:34
Nou ja, beter laat dan nooit, toch?
Oefen gemiddeld 1,5 a 2 uur per dag , en het gaat al goed vooruit.
Soms wat beter en soms wat minder, af en toe een heerlijke high maar ook (te) vaak een vreselijke frustratie.
Heb hier in de buurt gekeken naar goede gitaardocenten, maar die zijn schijnbaar niet te vinden, dus maar het meeste
zelf uitzoeken.Maak veel gebruik van Justinguitar..vind dit een goede online cursus.
Allemaal bedankt voor de reactie's , en een prettig (paas)weekeinde. Peet.

RogerRabbit
6 april 2012, 16:59
Nou ja, beter laat dan nooit, toch?
Oefen gemiddeld 1,5 a 2 uur per dag , en het gaat al goed vooruit.
Soms wat beter en soms wat minder, af en toe een heerlijke high maar ook (te) vaak een vreselijke frustratie.
Heb hier in de buurt gekeken naar goede gitaardocenten, maar die zijn schijnbaar niet te vinden, dus maar het meeste
zelf uitzoeken.Maak veel gebruik van Justinguitar..vind dit een goede online cursus.
Allemaal bedankt voor de reactie's , en een prettig (paas)weekeinde. Peet.
Same here! Erg herkenbaar allemaal. Zal gemiddeld ook ongeveer aan dezelfde oefentijd komen. Soms gaat het geweldig, maar met name als ik dan eens iets aan iemand anders wil laten horen slaat het helemaal nergens op :( Ik heb ook alles geleerd van justinguitar (zit nu in foundation 2 van de intermediate course). Heb onlangs een les of 5 gehad maar miste de klik met de leraar. Ben sindsdien ook zoekende naar een leraar maar blijkbaar is dat een uitgestorven ras (en naar een muziekschool heb ik niet veel trek in).

TheLargerSound
6 april 2012, 17:26
Same here! Erg herkenbaar allemaal. Zal gemiddeld ook ongeveer aan dezelfde oefentijd komen. Soms gaat het geweldig, maar met name als ik dan eens iets aan iemand anders wil laten horen slaat het helemaal nergens op :( Ik heb ook alles geleerd van justinguitar (zit nu in foundation 2 van de intermediate course). Heb onlangs een les of 5 gehad maar miste de klik met de leraar. Ben sindsdien ook zoekende naar een leraar maar blijkbaar is dat een uitgestorven ras (en naar een muziekschool heb ik niet veel trek in).

Ik weet niet hoe het daar (in nederland) zit. Maar bij ons (Belgie) vind je nog heel veel goede leerkrachten.. Maar dan vooral voor klassieke gitaar. Als je iets moderner of hipper wilt gaan leren, moet je inderdaad vaak zoeken en veel betalen. Maar een muziekschool kan handig zijn om de basics juist te leren..
Maar jullie zitten al in de intermediate cursus dus zalmijn uitleg nergens voor nodig zijn :p

Veel plezier nog en prettig Pasen ;)
Jo

ghost-rider2006
6 april 2012, 18:11
IK heb die zeldzame gevonden hoor ,,super ,, en in een leuke ruimte en prijs niet duur

allemaal newby,s here .. en oudere jongeren hahaha

grappig genoeg ben ik niet de enige die na de 40 nog speelt..
Nu 45 en speel nu een jaar..
Ikzelf vind het traag gaan maar ja geen vergelijkings materiaal


Maaaaaar het belangrijkste dat je er plezier in hebt !!!!

ghost-rider2006
6 april 2012, 18:12
Schraale troost !!

Je bent niet de enige OUWE





Haha ... gelijk heb je Rizz. We komen eigenlijk pas kijken met 40 :)
Maar als je op je 40e pas begint met gitaarspelen en je vingers constant in de knoop vliegen ondanks héél veel oefening en toewijding en je ziet dan hoe makkelijk de youngsters alles oppikken :mad: ... dan voel ik me toch een beetje een oude l@# .

Kritz
6 april 2012, 18:23
Schraale troost !!

Je bent niet de enige OUWE

Zeker weten,er is ook nog oude KAAS.:crazyhappy:

ghost-rider2006
6 april 2012, 19:02
verschil is d at jij al ken spelen denk ik of miss ???

clubje oprichten 40++ LOL

Rizz
6 april 2012, 19:16
Dit wordt bijna te makkelijk! :seriousf: Gelukkig hoor ik nog niet tot die club.. (scheelt niet veel, maar toch..)En ik speel al een tijdje!

Ik heb het ook al, hoor, pik dingen minder snel op als vroegâh.. In het weekend gaat het wel beter en zeker als m'n vriendin een late dienst heeft.. Rust aan m'n kop en lijf werkt nog altijd het beste!

ghost-rider2006
6 april 2012, 19:59
Ik vind het traag gaan pfff maar blijf stug doorgaan..

het onthouden is moeilijk en links recht coördinatie

en het is moeilijk nummers opzoeken die bespeelbaar zijn maar wel leukkkkkkk niet soft gedoe