PDA

View Full Version : In dubio....



daghengst
5 april 2012, 11:55
Hallo iedereen,

Ik zit momenteel te dubben over mijn volgende stap wat ik ga zetten.

Ik ben namelijk in het bezit van 3 London City gitaren, te weten de Comet, Osprey en Hurricane II.
Over alle 3 de gitaren ben ik zeer te spreken.

Echter ik wil een meer metal sound hebben zonder al te veel geld uit te geven. Hierbij zat ik te denken aan:

1) om de Osprey of de Hurricane te voorzien van EMG elementen (Zakk Wylde setje). Zo heb ik dan een wolf in schaapskleren om maar zo te zeggen. EMG elementen omdat ik ze geweldig vind klinken.
2) twee van de drie gitaren verkopen (welke weet ik nog niet, qua waarde zijn ze toch vrijwel gelijkwaardig) waarbij ik nog wat extra geld toevoeg om een beest aan te schaffen.

Mij oog was hierbij gevallen op de volgende 2 gitaren: een ESP (http://http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Elektrische-gitaren/ESP-LTD-ST-203FR-RW-BK-Distressed-Black/art-GIT0022532-000) en een Epiphone (http://http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Elektrische-gitaren/Epiphone-SG-Custom-EX-EMG-81/85-Midnight-Ebony/art-GIT0013057-000).

Wat zouden jullie doen? En heeft iemand misschien ervaring met één van deze gitaren?

Ik sta open voor jullie meningen....

Groetjes Hans

Rock Bottom
5 april 2012, 12:05
London city's zul je niet veel voor vangen, de aanbiedingsites stromen er mee over na alle faillisements verkopen.
Ik denk dat beide gitaren wel te gebruiken zijn voor metal, ben zelf alleen geen emg fan.
Ik heb nog ergens een rode mother of toiletseat slagplaat liggen voor 2 humbuckers die volgens mij op een osprey past.

muziekschuur
5 april 2012, 13:08
Ik zou lekker die gitaren die je hebt houden. En doorsparen totdat je een unieke "geweldige gitaar" uit het 1500 euro segment kan kopen (kan ook 2e hands voor let's say 600 euro). Dus een echte Gibson, Fender, Ibanez (Vai) of iets anders dat je blieft. Je huidige gitaren zijn prima. Ik zie veel l500 (Jim Lawrence) pickups op Ebay... Da's straf spul...

Napoje
5 april 2012, 17:18
EMG Zak Wilde is toch met een 9V batterijtje? Die raak je niet kwijt zonder te hakken in je gitaren.

YannickH
5 april 2012, 17:49
jawel hoor... gewoon bij de ruimte van je elektronica steken. doe ik ook altijd

muziekschuur
5 april 2012, 17:53
Je kan ook je gitaren pimpen met een nieuwe pickguard en een afstelbeurt bij een goede luthier....

daghengst
5 april 2012, 20:18
Ik zou lekker die gitaren die je hebt houden. En doorsparen totdat je een unieke "geweldige gitaar" uit het 1500 euro segment kan kopen (kan ook 2e hands voor let's say 600 euro).

Dat is natuurlijk ook een optie...

daghengst
5 april 2012, 20:19
EMG Zak Wilde is toch met een 9V batterijtje? Die raak je niet kwijt zonder te hakken in je gitaren.

Dat is geen onoverkomelijk probleem...

daghengst
5 april 2012, 20:23
Je kan ook je gitaren pimpen met een nieuwe pickguard en een afstelbeurt bij een goede luthier....

Enkel een nieuwe pickguard vind ik geen upgrade...

Kakihara
5 april 2012, 20:46
Ik zie veel l500 (Jim Lawrence) pickups op Ebay... Da's straf spul...


Wel effe opletten met die Bill Lawrence pickups op ebay: de meeste die aangeboden worden zijn Bill Lawrence USA (BLUSA), de firma waarmee Bill Lawrence (ofte Willi Stich), de persoon en levende pickuplegende die tegenwoordig commercieel bezig is onder de naam Wilde Pickups, in een jarenlange procedurestrijd is verwikkeld geweest. De BLUSA's schijnen kwalitatief en auditief een heel pak minder te zijn dan die van zijn originele ontwerper (Bill Lawrence, de persoon).

TimS
5 april 2012, 20:53
Wat is er mis met die Hurricane? Ik weet niet wat voor geluid je precies wilt hebben, maar het lijkt me dat je daar al een eind mee moet komen.

daghengst
6 april 2012, 09:38
Wat is er mis met die Hurricane? Ik weet niet wat voor geluid je precies wilt hebben, maar het lijkt me dat je daar al een eind mee moet komen.

Met de Hurricane is helemaal niks mis mee, net als de Comet en de Osprey. Wel zou ik er EMG's in willen duwen om hem te upgraden.

Maar heeft iemand misschien een mening over de ESP en/of de Epiphone. Ondanks de opinie van muziekschuur om door te sparen, wil ik toch wel effe de meningen horen over deze gitaren.

Gr Hans

frekie
7 april 2012, 14:14
GFS Crunchy Rails of Power Rails kan je ook eens proberen, scheelt weer een batterijtje en veel waar voor je geld vind ik. LC's mooi houden.

Bijl
10 april 2012, 11:49
Maar heeft iemand misschien een mening over de ESP en/of de Epiphone. Ondanks de opinie van muziekschuur om door te sparen, wil ik toch wel effe de meningen horen over deze gitaren.

Ja hoor. Als je graag een gitaar wil voor metal kan je beter doorsparen voor een Viper, EC, M, MH of H, en dan wel een nieuwe uit de 300 series of een tweedehands uit de 400 series en hoger. Daar zitten namelijk standaard al EMG's of Seymour Duncans in.

De lagere series van ESP/LTD (50, 100, en 200) zijn niks beter dan de gitaren die je al hebt, de LTD strat die je op het oog hebt is geen uitzondering vrees ik.

Daarbij wil ik ook meteen waarschuwen voor het feit dat een LTD Viper een kopzwaar kreng is, mocht je vallen voor een gitaar met de looks van een SG.

Die Epihone SG met EMG's lijkt me op het eerste gezicht niet verkeerd, vooral vanwege de EMG's, maar ook die is waarschijnllijk niet veel beter dan je London City gitaren.

Dribbel_
10 april 2012, 11:56
Je link naar de ESP (LTD dus) doet het niet maar uit de link zelf te halen gaat het om een 200 serie. Dat zou ik niet doen, LTD maakt geweldige gitaren maar die in het lagere prijssegment zijn het allemaal weer net niet om het zo maar te zeggen.

LTD's vanaf de 400 serie kan je prima naar kijken totaan de 1000 series, en deze zijn 2e hands voor mooie prijzen te vinden en dan hoef je al heeeelemaal niet naar 1500 gitaren te gaan kijken.

guitarkid
10 april 2012, 12:52
Je kan ook je gitaren pimpen met een nieuwe pickguard en een afstelbeurt bij een goede luthier....

Ja en dan is het ineens de ultieme metalbak.......
Ik heb laatst een ander kleur knopje op mijn tremolo-arm gezet: ik wist niet wat ik hoorde... :seriousf:

marter544
10 april 2012, 12:59
Die hurricane die je hebt is echt een goede gitaar, de goedkope LTD's vind ik een stuk minder! De epiphone ken ik niet, maar kan me niet voorstellen dat ie kwalitatief beter is dan de hurricane die je hebt. Ik zou gewoon lekker een set EMG's in die hurricane proppen. Persoonlijk niet mijn ding maar ik denk dat jij daar het meest blij van gaat worden. London City's zijn perfect om te modden, niet duur wel prima kwaliteit!

daghengst
10 april 2012, 15:11
Jongens, hartstikke bedankt voor jullie reacties...

Ik vind de LC's zelf zeer goed en ben er ook super tevreden over en ga, dankzij jullie reacties dan ook voor de upgrade van de Hurricane.
Zoals ik al eerder vermeldde zou het mij pijn aan het hart doen om één of meerdere te verkopen.

Groetjes Hans

polviggen
10 april 2012, 15:28
dan moet je ze niet verkopen.
Verder vind ik dat je tegenwoordig geen 1500 hoeft uit te geven om een prima gitaar te hebben, die epiphones zijn echt prima te doen.

Ik heb zelf een paar gibsons, toch laatst nog een epiphone flying V bijgekocht omdat ik ze zo fijn vond spelen en klinken..

ltd vanaf 400 reeks is idd ook prima.

daghengst
11 april 2012, 00:17
dan moet je ze niet verkopen.

die conclusie had ik al getrokken... toch bedankt...