PDA

View Full Version : Help mij een gitaar in mijn prijsklasse zoeken.



Bins
8 juni 2003, 18:53
Aangezien het tentamen-periode is, moet ik even zoveel mogelijk dingen zoeken om mij af te leiden van de studie ;)
Ik ga deze zomer een nieuwe axe kopen, en ik zit me een beetje te orienteren enzo. Maar goed, vele handen maken licht werk dus.....

Welke gitaar koop ik voor onder de 700 euro? En dan niet zeggen "doorsparen" want ik heb echt geen behoefte aan een veel duurdere, want dan zou ik echt neurotisch worden ivm. krassen, stoten, vervoer enz enz. Ik zoek die gewoon een degelijke gitaar (kan wel voor 700 toch?) die "gebruikt" kan worden.

Wat ik tot nu toe in mijn hoofd heb:

Cort M600 (400/500)
Cort MGM (600 ofzo?)
Ibanez SZ520QM
Ibanez RG-geen idee (zijn er in alle prijzen volgens mij)
Ibanez NDM- Ja ik hoor jullie al lachen, want dit is de "Noodles" sig. Ik vind em zeer vet, ongeacht wie erop speelt (600)
Fender Mexico Fat strat
...Toen was het een beetje op...

Dus gooi een duit in het zakje!

Thx.

Ic3gl0vE
8 juni 2003, 18:57
Jackson maakt uiteraard mooie gitaren in die prijsklasse. Ik weet niet hoe het met de vernieuwde RG's zit maar de Duncan Designed elementen die in jacksons van deze prijsklasse zitten vind ik beter klinken dan V7/V8 elementen van vergelijkbare ibanez RG's.

Je kunt ook nog naar een peavey wolfgang QT kijken.

Bins
8 juni 2003, 18:59
Wolfgang vind ik niet zo mooi, maar noem eens een modelletje van Jackson voor die prijs? Ik ben niet zo thuis in die gitaren.

Ic3gl0vE
8 juni 2003, 19:03
Ik heb een ADX10D, en die was 600 euro (nieuw) vorig jaar maart. MAar het vreemde is je die gitaar verder nooit ziet... er staat/stond altijd wel een Dx10D op de site van jackson maar die heeft andere elementen.

anywayz: misschien is de KE3 wat voor je, of de DK2FS... ik weet niet wat voor model je wilt?

iam
8 juni 2003, 19:12
ik zou een jazzmaster of jaguar kopen met 700 euro
dat lukt mss nog juist nieuw in duitsland...µ

ofwel een customshop shamray (ik zal dit tot vervelens toe herhalen)
een custom gitaar voor 700€ moet wel lukken (met case en verzending)
www.shamray.net

Deliverance
8 juni 2003, 19:14
700 eur..ehm misschien iets leuks van epiphone?

BLOK182
8 juni 2003, 19:39
Een Epi LP custom met duncans erin is misschien wel cool. Of een mexicaanse tele met hotrail erin, ook stoer. Of msschien een highway strat, van die "vaste" 799 is denk ik wel zo'n 10% af te lullen, zit je op zo'n dikke 700. Maarre, Cort maakt ook leuke gitaren, en tis weer eens wat anders.

Anders Destium
8 juni 2003, 19:40
2e Hands Ibanez S-serie (hij is alleen NIET custom made, er zijn complete series waar op de 12e fret als inlay custom made staat...)

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=10225

Yamaha SG-model met EMG's

http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=10128

Gibson Nighthawk
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=9900

LTD Kelly Hayes Signature (geen idee wie het is...)
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=9754

Ibanez SC420 gemod
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=9511

Op een of andere manier heb ik dan ook weer alle tijd om dingen voor je uit te zoeken :D

iam
8 juni 2003, 19:42
jezus dat is toch geen geld voor die nighthawk?
welk geluid haal je daaruit?

Mitch
8 juni 2003, 19:56
Zeer veelzijdig en erg lekker geconstrueerd is de Godin LG HmB: twee humbuckers, vijf standen schakelaar dus ook split-standen: puik !
60E boven je budet, maar kijk maar eens voor de gein.

De Nighthawk is ook een koopje trouwens. Erg ondergewaardeerde gitaren.

Bins
8 juni 2003, 20:07
Op een of andere manier heb ik dan ook weer alle tijd om dingen voor je uit te zoeken :D

Haha, you da man! Jij hebt zeker ook tentamens?
alleen is jouw smaak niet echte de mijne, zie ik ;)

@Ic3gl0vE Die DK2 is cool, die gaat ook op het lijstje. De KE is net iets te...how you say..... :zz:

@Iam: Dat Shamray is wel cool, maar ik denk toch dat ik de gitaar ff in me klauwen wil hebben voordat ik em koop. Toch is een custom gitaar voor 700 eur best cool, ik zal die site eens bekijken.

@Blok: Ik heb al een epi met Dimarzio, maar die Tele met Hotrails is wel een cool idee.

Bedankt voor de reacties dudes, kan ik weer een beetje plaatjes kijken enzo :D

Bins
8 juni 2003, 20:09
Zeer veelzijdig en erg lekker geconstrueerd is de Godin LG HmB: twee humbuckers, vijf standen schakelaar dus ook split-standen: puik !
60E boven je budet, maar kijk maar eens voor de gein.

De Nighthawk is ook een koopje trouwens. Erg ondergewaardeerde gitaren.

Cool, lijkt een beetje op een Talman. Ga ik zeker naar kijken.

<edit> Ik zie dat Godin zowizo een stel coole, redelijk geprijsde gitaren heeft. Dat bedoel ik nou, daar was ik zelf echt nooit op gekomen man. </edit>

Soulflyhigh
8 juni 2003, 20:30
@ Anders Destium haha Kelly Hayes is de gitarist van de NU-metal band :-(Cold. Een beetje een nerd maar die gitaar is best wel grappig. :-D

Anders Destium
8 juni 2003, 20:48
>Bins: ik heb t/m volgende week woensdag tentamens, en dan VRIJ!

Bij Waveworld in Rijswijk (aan afslag Delft Noord) zouden ze redelijk wat Godins moeten hebben, misschien het verstandigst om toch even eerst te bellen.

Over de 2e handsen: Ik heb gewoon even gekeken wat er was op gitaarmarkt qua gitaren van 600-700 E, waarschijnlijk zou ik zelf ook geen van alle kopen :) Alleen de S-serie zou kans maken, IN EEN ANDERE KLEUR! Ik heb een hekel aan sunbursts...

lupoloco
8 juni 2003, 20:48
Jackson maakt uiteraard mooie gitaren in die prijsklasse. Ik weet niet hoe het met de vernieuwde RG's zit maar de Duncan Designed elementen die in jacksons van deze prijsklasse zitten vind ik beter klinken dan V7/V8 elementen van vergelijkbare ibanez RG's.

Je kunt ook nog naar een peavey wolfgang QT kijken.
http://www.onlinestagegear.com/pics-guitars/JACKSON/DK2-CrimsonSwirl/
deze gitaar is supergeil en zit tevens in je prijsklasse bins :)
volgens mij wordt die nu met zwarte hardware geleverd, had het ergens gelezen.
te koop bij thomann en andere duitse onlinewinkels voor zo'n 500/550€

Anders Destium
8 juni 2003, 20:56
Hebben ze die ook in Eerie Dess swirl?, die en de nieuwe blauwe zijn naast de crimson ook echt gaaf!

Bins
8 juni 2003, 21:06
Ik vind dat model wel cool, maar die swirl hoeft van mij niet zo :)
Jammer dat er allemaal van die floyd crap op zit. Die kan je toch gewoon vastzetten?

@Anders: Ik ga zowizo naar Waveworld, want ze hebben daar ook Cort en Reverend, alleen is die laatste helaas veel te duur.

Ik ben echt van plan om ALLE gitaren die me wat lijken te gaan bespelen en dan pas een keuze te maken, ik heb toch 2 maanden uitgebreid de tijd :)

lupoloco
8 juni 2003, 21:06
Hebben ze die ook in Eerie Dess swirl?, die en de nieuwe blauwe zijn naast de crimson ook echt gaaf!
hou je klaar (zet eventueel een kwijlbakje klaar)
http://www.onlinestagegear.com/pics-guitars/JACKSON/DK2-EerieDessSwirl/
http://www.onlinestagegear.com/pics-guitars/JACKSON/DK2-HotRodFlames/
http://www.onlinestagegear.com/pics-guitars/JACKSON/DK2-SKL/SKL-1.jpg
die pile o' skulls heb ik nog nooit op een dk2 gezien! te gek

lupoloco
8 juni 2003, 21:08
Ik vind dat model wel cool, maar die swirl hoeft van mij niet zo :)
Jammer dat er allemaal van die floyd crap op zit. Die kan je toch gewoon vastzetten?



die kan je inderdaad vastzetten

iam
8 juni 2003, 21:08
no offence maareuh,

wat zijn die laatste lelijk! :-?

iam
8 juni 2003, 21:12
.

Ik ben echt van plan om ALLE gitaren die me wat lijken te gaan bespelen en dan pas een keuze te maken, ik heb toch 2 maanden uitgebreid de tijd :)

ik ben dat ook van plan...

overweeg zelfs een trip naar feedback r'dam gewoon om álles te testen (ter ref. ik kom dus van brugge belgie)

de guitarshop in gent spring ik natuurlijk ook eens binnen...

Neals
8 juni 2003, 21:24
reverends zien er cool uit maar spelen als stront

Nash
8 juni 2003, 21:30
heeey! Ik vind die Jacksons er best wel mooi uitzien.......alleen heb ik een hekel aan die sharkfins en die irritante punt bovenaan

iam
8 juni 2003, 21:32
dat is juist ook wat ik er lelijk aan vind!!!!!
die bodies zijn standard...
afwerking vallen soms wel mee

Bins
8 juni 2003, 21:39
Die met die vlammen is heel erg cool, wat kost zoiets (extra)?

Anders Destium
8 juni 2003, 21:40
Die Eerie Dess is een briljante swirl, het zijn namelijk van die hollowflake kleuren die veranderen van groen naar blauw naar paars als de gitaar draait, en dan verandert de "draaikolk" dus ook mee. Echt de moeite waard om eens in het echt te zien...

De 2 er onder zijn allebei LELIJK vind ik. Een gitaar koop je omdat je er over 10 jaar ook nog op wil spelen en ik wil mijn kids niet afschrikken met een gitaar waar doodskoppen op staan :wink:

Ic3gl0vE
8 juni 2003, 21:41
ik vind mijn dinky met sharkfins en reversed headstock juist super mooi :)

Eerie dess swirl vind ik trouwens niet mooi, die crimson wel!


vinden jullie dit serieus lelijk?

http://www.msnusers.com/mypicture?user=4263~47AAAAAAAE3vnNooFpnD!LFC!gdslx 8y3hz3EbhFfWTmL8D6EuLNT!sQ$$~48AAAAAAAGqFeLDJ30myw fyn4DKhsjiwa8s8*He4LKTgI$

iam
8 juni 2003, 21:42
MEGAlelijk!

lupoloco
8 juni 2003, 21:43
Die met die vlammen is heel erg cool, wat kost zoiets (extra)?
http://www.musicstorekoeln.de/englisch/index.htm
daar kost het :
Jackson
Pro Series Dinky DK 2 Hot Rod Flames

retail-price: 599,00 €

only: 499,00 €

Anders Destium
8 juni 2003, 21:54
Je krijgt korting omdat niemand een gitaar met vlammen erop wil :razz:

lupoloco
8 juni 2003, 22:02
Je krijgt korting omdat niemand een gitaar met vlammen erop wil :razz:
:D

Bins
8 juni 2003, 23:18
Haha, lach maar..... :P
(ik vind het dus echt masterlijk, en dat voor 499 :dance: )

Zijn dat trouwens die "nieuwe" floyds, dat je de ball-ends niet meer van je snaren hoeft af te knippen?

Anders Destium
8 juni 2003, 23:23
Ik knip ook met mijn "oude" floyds slechts zelden de ball-ends er af, en de reden: Als ik een snaar breek (gebeurt eigenlijk NOOIT, even afkloppen -> hoe komt het trouwens dat ik bij 2 gitaren geen hoge E meer heb :oops: ) kan ik met de zelfde snaar het probleem oplossen, dat komt door de overlengte van soms wel 20cm :o Scheelt wel een stuk, alleen jammer dat je die ene keer per jaar dat je op een floyd een snaar breekt je wel 3 dagen aan het stemmen bent :evil:

henksjaak
8 juni 2003, 23:28
Zeer veelzijdig en erg lekker geconstrueerd is de Godin LG HmB: twee humbuckers, vijf standen schakelaar dus ook split-standen: puik !
60E boven je budet, maar kijk maar eens voor de gein.

De Nighthawk is ook een koopje trouwens. Erg ondergewaardeerde gitaren.

Ja over de godin lg heb je een plaatje ervan?

ik ken alleen de godin sd die is 459 euro

hoe duur is die lg dan?

en ik ken de lgx maar die is onbetaalbaar voor mij dit moment

Bins
8 juni 2003, 23:29
Ja, das leuk Guus, maar das toch geen antwoord op de vraag :razz: :wink:

Kan je trouwens uitleggen hoe dat zit met snaren breken/vervangen/stemmen/locken enzo op een Floyd?

Waarom maken die lui niet gewoon een fixed bridge uitvoering van alle modellen, voor de peasants?

<edit>was voor Anders dus heh.
@Henksjaak: plaatjes vind je op godinguitars.com en prijzen bij musik-produktiv.</edit>

Anders Destium
8 juni 2003, 23:47
Ahh MAN!

Het breken van snaren: Als je teveel s[anning uitoefent op een gedeelte van een snaar zal de winding van de snaar reageren door allereerst te gaan vloeien, erna door te breken. Door de grote dynamische belasting die ontstaat bij het alternerend aanslaan van snaren zal het vloeitraject meestal overgeslagen worden waardoor de snaar bros breekt. Bij een gitaar met een floyd rose (al dan niet licensed) zal dit niet anders zijn.

Het grote verschil tussen gitaren met en zonder floyd is het dubbele klemmen van floyd-systemen. Aan beide einden van de snaar wordt hij echt afgeklemd, zowel door de toplocks als door de brug zelf. De grote tuners aan de headstock die je ook bij floyds ziet worden feitelijk alleen gebruikt als je er nieuwe snaren opzet. Als je een goede floyd hebt zal door dit dubbele mechanisme je gitaar beter gestemd blijven dan wanneer er slechts sprake is van een single locking mechanisme.


Het kutte van een floyd mocht je een snaar breken (het komt ECHT bijna nooit voor) is dat je brug in 1 klap zijn spanning kwijtraakt die ervoor zorgt dat hij zo goed gestemd blijft. Het duurt echt een tijd voordat de brug in zijn geheel weer op stemming staat, soms moet je tot 2 dagen wachten tot hij weer goed gestemd blijft met stemmen. Dit is ook de reden dat iedereen die een floyd heeft en moet optreden in ieder geval een gitaar met vaste brug of geblokte floyd achter de hand houdt.

Het blokken is gewoon het plaatsen van een lomp iets ala blok hout in de ruimte waar je veren zitten zodat je brug geen kant meer op kan...

Hopend U voldoende geinformeerd te hebben en
In verwachting van uw reactie verblijf ik
Vriendelijke groet, Anders Destium, Floyd-deskundige

Bins
9 juni 2003, 00:08
Haha, ik dank u vriendelijk!

Het wordt (als het em wordt) zowizo een gelockte bij mij. Dus dat, in combinatie met mijn dikke snaren, zou betekenen dat snaar breekage, hypotethisch gezien, zal worden beperkt tot een minimum?

In het geval dat de hierboven geschetste situatie juist blijkt te zijn: Koning! (koning = studenten lingo toch? Of beperkt het gebruik van deze term zich tot het haagse kakkers-gilde?)

:D

iam
9 juni 2003, 11:26
jezus, wat lijkt me die LGX van Godin een veelzijdige gitaar!!!

een beetje zoals de S2120ax van ibanez...

de godin vind ik toch wat specialer...
http://godinguitars.com/godinlgxcolor.htm

iam
9 juni 2003, 11:28
maar wat kostie veel!!! :o boven de 2000€ :o

heeft iemand van het forum deze gitaar?

Mitch
9 juni 2003, 15:42
@henksjaak: niet op MP kijken, daar zijn ze duurde dan in NL !!!!!!!!!!!
www.waveworld.nl geloof ik, daar staan ze. De LG is 760 incl. bag.
Die met de P90's en met humbuckers zijn even duur dacht ik.
Grootste voordeel t.o.v. Epi's e.d. in die prijsklasse vind ik de betere constructie (en hout,looks en sound, maar da's subjectief :D )

@iam: ik heb er één en ben daar erg gelukkig mee. Veelzijdigheid troef inderdaad. Hoe je aan die prijs komt begrijp ik echter niet. Nieuwprijs nu rond de 1700 dacht ik zo ?? Zet het trouwens eens af tegen de nieuwprijs van Gibsons en kijk eens wat je daar voor krijgt....
Mail anders naar wave world voor de prijs, die kunnen de Godins nu vrij concurrerend aanbieden (deal met de importeur :) )

http://www.dodstudios.net/uploads/uploads/LG-LGX.jpg

U hoort mij niet klagen :P

Mitch
9 juni 2003, 15:45
Trouwens, henksjaak, jij woont gewoon in Delft ! Ga even naar Waveworld en ga je schamen zeg ! :-D Zitten gewoon om de hoek !

Bins
9 juni 2003, 16:08
Die LG met p-90's is ook masterlijk trouwens.

roppie
9 juni 2003, 16:14
Neeeeee!!!! GAS!!! damn ik wil ook zo'n LG :) wou ik al een hele tijd, maja geen geld :cry: sorry voor de onderbreking, maar ik moest 't even kwijt :D

Mitch
9 juni 2003, 16:42
De koningin laat ook wel eens een windje moet je maar denken :nervous:

Bins
9 juni 2003, 17:12
Hahaha :-D

Maar het loopt een beetje spaak zo... Kom op met die gitaren van onder de 700 8)

Timmer
9 juni 2003, 17:23
Ey Bins, als je een Cort wilt (ik heb zelf ook een M-series en wel de M520) dan zou ik als ik jou was eens kijken naar de M700 (plm 650 euro)

De reden daarvoor is dat de M700 betere tuners heeft (sperzel locking) en een wilkinson tremolo, das toch veel mooier als dat gek*t met een floyd rose of nie dan? :wink:

Die tuners op de M600 (neem aan dat dat dezelfde zijn als op mijne) zijn niet echt super en met die M700 heb je echt een onwijze gitaar. De pickups zijn in de prijsklasse heel erg goed, erg degelijke hardware en hij speelt echt super.

Ik zou het wel weten... wacht! Ik heb er al een! 8-)