PDA

View Full Version : Hallo



Mdcsusa
5 april 2012, 10:52
Bij deze stel ik mezelf voor.

Ik ben 28, woon in Amsterdam en speel eigenlijk al jaren een beetje gitaar.
Mijn vader heeft een oude akoestische Teller gitaar uit '73 (waar hij klassiek op speelde) waar ik dat ik jong was eigenlijk een beetje op aan het rammen was. Op mijn 15e ben ik op les gegaan bij een hobbygitarist uit de buurt die les gaf als bijverdienste. Hier heb ik zo'n 2 jaar les gehad. Rond die tijd heb ik mijn eerste elektrische gitaar gekocht (squier strat starter setje met versterker).

De laatste jaren is mijn gitaarspel behoorlijk ingezakt en heb ik het een tijdje links laten liggen. Onlangs heb ik een akoestische gitaar van een vriend van me geleend en ben weer behoorlijk aan het spelen geslagen. Deze vriend van me had zijn gitaar zelf weer nodig en ben ik bij Dijkman op de Rozengracht Amsterdam op bezoek gegaan. Hier heb ik een geweldige Eastman AC120 gitaar gekocht voor een behoorlijk nette prijs (deze had wat lakschade wat mij toch ruim 100 scheelde op de aanschafprijs). Nu ik deze in mijn bezit heb ben ik eigenlijk elke dag er wel mee in de weer. Laten we zeggen dat ik wat eelt op mijn vingers heb gekweekt.

Naast gitaar spelen, speel ik af een toe een game ben redelijk handig met computers en ik werk als CAD-tekenaar op een bouwkundig bureau. Mijn vader heeft een groot aannemers bedrijf en ben ik redelijk handig met mijn handen. Een van de redenen dat ik me hier heb aangemeld is voor de zelfbouw. Ik ben o.a. van plan een elektrische gitaar te maken, dit omdat ik toegang heb tot machinale houtbewerking, materialen en redelijk kundig ben met CAD programmatuur. Daarnaast hoop ik ook meer over het spelen van de gitaar te leren.

Al met al ben ik een gevorderd beginner (denk ik) en speel voornamelijk alternatieve muziek, laten we zeggen van Radiohead tot Tool.

Duhsjaak
5 april 2012, 14:14
Hi
Wat leuk! Een Amsterdamse aannemersfamilie. Vraag eens aan je pa of de naam Z.D.Z. Deenik hem nog iets zegt. Z.D.Z. (wij mochten meneer zeggen) werd geboren 29 feb 1888, maar het bedrijf heeft tot ver in de jaren 70 in Amsterdam bestaan.

Als jij ook zoveel staying power hebt, staat ons nog wat te wachten.

En uitvinder van CAGB?* Te gek! Tot.....
Vriendelijke groet, Gus

*Computer Aided Guitar Building. We leven in een gekke wereld. Het doel is hem nog iets gekker te maken.

Mdcsusa
5 april 2012, 14:35
Ik woon in Amsterdam (import) maar de aannemer komt niet uit Amsterdam. Echter bouwen ze bijna alleen maar in Amsterdam, ik zal eens een balletje opgooien.

CAGB, wie weet.

Mdcsusa
6 april 2012, 09:18
Vooralsnog ben ik op dit moment tekeningen van een LP aan het vergelijken en probeer hier een 3D model van te maken (incl. burst).