PDA

View Full Version : chorus zoektocht



tompie
4 april 2012, 17:37
hoi, ik ben al n tijdje op zoek naar een goede chorus in de prijsklasse tot 125 euro.

ik stootte op volgende pedals:
mxr micro chorus
mxr analog chorus
ehx electric mistress
tc electronic corona
vs liquid chorus

met een aantal heb ik al kennis gemaakt, hetzij live hetzij via you tube... ik zou toch graag ook jullie ervaringen met deze pedals hebben... wat zouden jullie me aanraden... een top-3 ofzo? :)

grtzz!

Nielsje
4 april 2012, 17:53
Tja, ik denk toch echt dat je wat meer informatie moet geven, wil je een gedegen advies ontvangen..

Dreverhaven
4 april 2012, 18:05
Een Electric Mistress is overigens een flanger, geen chorus. Wel mooi pedaal.

ErikM
4 april 2012, 18:09
Een boss ce-2 (eventueel ch1 met de toon beetje dicht)
Oude tc electronic
Arion sfl1 beetje tussen chorus en flanger in...
Small clone

tompie
4 april 2012, 19:03
Tja, ik denk toch echt dat je wat meer informatie moet geven, wil je een gedegen advies ontvangen..

lijkt me duidelijk...graag jullie top 3 van bovenstaande pedals... of losweg wat ervaringen met bovenstaande pedals steeds welkom.

Dirk_Hendrik
4 april 2012, 21:18
Pedalen. Niet pedals

Wat Niels bedoelt is informatie over wat je met je chorus wil (voorbeelden, youtube filmpjes), de rest van je spullen etc etc.
En doe jezelf een lol, ga 2e hands. Ibanez SC10 bijvoorbeeld is rond een euro of 40 te scoren. Zoek ook even het topic van de uitgebreide chorustest van forumlid Liquid Metal op en lees jezelf verder in.

Liquid_Metal
4 april 2012, 21:24
Zie hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?149058-Uitgebreide-chorus-tests-een-review) :) (op pagina 10 staat de tweede helft van de review want ik heb nog meer chorussen getest).
Als er iets subjectief is, dan zijn het wel chorus-pedalen. Het ligt er enorm aan wat jij mooi vindt. Mijn favorieten chorus was uiteindelijk de Ibanez CS5, die ik voor 25 euro via marktplaats heb opgepikt.

tompie
5 april 2012, 09:49
Pedalen. Niet pedals

Wat Niels bedoelt is informatie over wat je met je chorus wil (voorbeelden, youtube filmpjes), de rest van je spullen etc etc.
En doe jezelf een lol, ga 2e hands. Ibanez SC10 bijvoorbeeld is rond een euro of 40 te scoren. Zoek ook even het topic van de uitgebreide chorustest van forumlid Liquid Metal op en lees jezelf verder in.

sorry dat ik engels typ ;) maar alvast bedankt, doe ik zeker!

EBOUE
8 april 2012, 11:38
EBS Unichorus wel eens geprobeerd? Heel warm, organisch welk een interessant extraatje aan je geluid geeft. EBS is geënt op bas, maar daardoor houd je de ballen nog in je sound, wat ik vaak wel mis bij andere pedaaltjes. Op m'n website is de eerste (Message in a Bottle) met die chorus opgenomen (maar ja, die is ingemixt, naast compressie/delay/lichte pitch-shift.. wel allemaal analoog trouwens).

DemolitionColorScheme
8 april 2012, 11:58
Een Electric Mistress is overigens een flanger, geen chorus. Wel mooi pedaal.
En toch haal ik daar mijn chorus tones uit. :) Dat is ook waar hij vooral bekend om is.

Henri H
8 april 2012, 12:59
Zie hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?149058-Uitgebreide-chorus-tests-een-review) :) (op pagina 10 staat de tweede helft van de review want ik heb nog meer chorussen getest).
Als er iets subjectief is, dan zijn het wel chorus-pedalen. Het ligt er enorm aan wat jij mooi vindt. Mijn favorieten chorus was uiteindelijk de Ibanez CS5, die ik voor 25 euro via marktplaats heb opgepikt.Ik heb hem uit de 2e hands opruimingsbak bij American Guitar Store gevist: €30,-, en een fantastische chorus!

De SC10 is ook een leuke chorus, maar klinkt wat helderder, meer hoog, prikt dus goed door de mix.

De BOSS CH-1 vond ik ook erg goed.

En dan heb je nog de Afterimage: zie sig

JDB7
3 mei 2012, 18:22
MXR Stereo Chorus vindt ik persoonlijk 1 van de best voor mij toch