PDA

View Full Version : Gibson The Paul II



Jurjan
4 april 2012, 15:47
Ik heb een Gibson The Paul II uit 1997 staan als back-up. De kop is ooit gebroken geweest, maar professioneel hersteld. Ik twijfel of ik deze gitaar wil verkopen gezien ik zelden erop speel. De gitaar klinkt prima, dat is het probleem niet. Ik ben bang dat de gitaar door de breuk weinig waard meer is. Voor 200 euro ga ik een dergelijke goed klinkende gitaar niet van de hand doen. Voor dat geld is de gitaar meer waard in mijn eigen handen. Jullie mening?

Ik zoek wel naar een toffe remake van een Telecaster uit de jaren 70 in bijvoorbeeld een ruildeal. Welke merken moet ik in de gaten houden? Tokai, Matsumoku?

Venlonaer
4 april 2012, 16:09
Op het moment in ieder geval nog houden. De markt zuigt (voor de verkoop dan) hard op het moment, dus met die kopbreuk moet je aan een erg lage prijs denken.

Ik heb goede verhalen over London City gitaren gehoord. Zou ik zeker eens bekijken. En eventueel een oudere Squier, een uit Japan?

Larss
4 april 2012, 16:15
Kijk eens naar de nieuwe Modern Player serie van Fender. Is misschien niet helemaal wat je zoekt, maar het zijn wel super gitaren. De eerste keer dat ik het prijskaartje zag, dacht ik dat ze verkeerd geprijsd waren ;)

GretschGuy
4 april 2012, 16:30
Op het moment in ieder geval nog houden. De markt zuigt (voor de verkoop dan) hard op het moment, dus met die kopbreuk moet je aan een erg lage prijs denken.

Ik heb goede verhalen over London City gitaren gehoord. Zou ik zeker eens bekijken. En eventueel een oudere Squier, een uit Japan?

Staat tegenover dat de markt top is voor de koper. Dus als 't toch de bedoeling is meteen 'n andere gitaar aan te schaffen, zouden de transacties elkaar weer keurig uit moeten balanceren.

Venlonaer
4 april 2012, 16:34
Staat tegenover dat de markt top is voor de koper. Dus als 't toch de bedoeling is meteen 'n andere gitaar aan te schaffen, zouden de transacties elkaar weer keurig uit moeten balanceren.


Op het moment in ieder geval nog houden. De markt zuigt (voor de verkoop dan) hard op het moment, dus met die kopbreuk moet je aan een erg lage prijs denken.

Ik heb goede verhalen over London City gitaren gehoord. Zou ik zeker eens bekijken. En eventueel een oudere Squier, een uit Japan?

Ook zegt hij dat verder prima klink. Ik denk dat hij met de kopbreuk en het feit dat de markt er slecht voor staat, niet de prijs er voor zal krijgen wat deze gitaar kwa klank waard is (volg je me nog? :D)

GretschGuy
4 april 2012, 16:50
Ook zegt hij dat verder prima klink. Ik denk dat hij met de kopbreuk en het feit dat de markt er slecht voor staat, niet de prijs er voor zal krijgen wat deze gitaar kwa klank waard is (volg je me nog? :D)

Nauwelijks. :???: Hij zegt dat 'ie zelden op de gitaar speelt. Dan is 't voor hem weinig relevant dat 'ie prima klinkt. Want 'n onbespeelde gitaar klinkt helemaal niet. En ik geloof niet dat de markt voor gitaren met gerepareerde kopbreuk harder onderuit is gegaan dan de gitaarmarkt in 't algemeen. Dus de transacties (verkoop / aankoop) balanceren elkaar nog steeds uit.